Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herstelvermogen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Herstelvermogen

Ongelezen bericht door Ragyo »

Loop ik net met de honden langs een voetbalveldje, wordt de bal precies onze kant op getrapt en vliegt met veel lawaai tegen het hekje waar wij net passeren.
Kiba die nog alles eng vindt schrikt zich een ongeluk, springt weg, maar doordat hij aangelijnd zit weet hij het op een of andere manier voor elkaar te krijgen over de kop te slaan en met een smak op straat te belanden (hij heeft jammer genoeg talent voor dat soort acties, Onhandig met een hoofdletter)
Ik denk dus daar zal die wel een kater aan over houden. Maar hij staat op, kijkt even een tel beduusd, schudt zich dan uit, zet zijn staart terug in de oorspronkelijke positie en loopt rustig naast me verder.

:19:

Gelukkig maar.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Yinxx
Actief

Ongelezen bericht door Yinxx »

Goed van hem dat hij zich zo goed herstelde :ok: Fijn ook dat hij al zo goed vooruit gaat :cheer:
Ik vind het altijd mooi om te zien dat een hond in zo'n situatie alles van zich af schudt!
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Yinxx schreef:Goed van hem dat hij zich zo goed herstelde :ok: Fijn ook dat hij al zo goed vooruit gaat :cheer:
Ik vind het altijd mooi om te zien dat een hond in zo'n situatie alles van zich af schudt!
Ik ook, ben het ook niet gewend! Bij Ragyo was het de eerste 2 jaar zo, als hij ergens van schrok had hij de rest van de wandeling de staart tussen de poten. En soms de wandelingen daarna ook nog. Gelukkig is het bij hem ook enorm verbeterd.
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Heb er hier een die geregeld ergens zo op gefocust is dat ze de lantaarnpaal niet ziet en daar vol tegenaan knalt met of der kop of neus of voorpoten/achterpoten :roll: en dan gewoon door lop[en zonder maar haar blik atewijken van het geen wat zo intresand is.
Zo maakt ze aanrdig harede smakkers aangezine dit zelfs rennend gebeurd en ze dan op de grond ligt, gelijk opstaat en weer door rent :roll:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

sky schreef:Heb er hier een die geregeld ergens zo op gefocust is dat ze de lantaarnpaal niet ziet en daar vol tegenaan knalt met of der kop of neus of voorpoten/achterpoten :roll: en dan gewoon door lop[en zonder maar haar blik atewijken van het geen wat zo intresand is.
Zo maakt ze aanrdig harede smakkers aangezine dit zelfs rennend gebeurd en ze dan op de grond ligt, gelijk opstaat en weer door rent :roll:
ja apart is dat zeg.
Kiba hing hier de eerste week dat ik hem had gelijk ergens in het prikkeldraad, daar was hij tegenaan gerend met spelen. ik dacht eerst dat ie niks had omdat ie alleen maar zachtjes 'piep' zei en gewoon doorging met spelen, bleek ie me bij controle toch een winkelhaak in zijn lies te hebben dat je recht bovenop zijn spier keek... :N:
ik hoop dat ie er voor een deel nog overheen groeit ofzo, dat onhandige. of dat het beter wordt naarmate hij meer beweegt. maar best kans dat ie gewoon een beetje lomp is.
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Nou ben bang dat ze er niet meer overheen groeien. :N:
Mar moet er soms ook wel stieken om laggen dat onhandige.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

sky schreef:Nou ben bang dat ze er niet meer overheen groeien. :N:
Mar moet er soms ook wel stieken om laggen dat onhandige.
ah ja we zien wel. moet ook wel om hem lachen, het is wel een druif soms en een pretletter, ook zoals ie hier door het huis en de tuin heen stuift. als de garage openstaat doet ie ook nog een ererondje rond de auto, maf beest.

ben hem nu aan het leren apporteren, het kwartje is nog niet helemaal gevallen maar hij stort zich in ieder geval met al zijn lompe enthousiasme bovenop die bal! is moeilijk te beschrijven op zo'n forum maar die blije jonge-hondenkop met grote oren helemaal naar voren en die voorpoten die alle kanten op vliegen in een poging om zo'n bal vast te pinnen, het is geweldig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”