Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Reu vs. Teef
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Reu vs. Teef
Rond zomer 2010 hopen wij een tweede hondje erbij te krijgen. Nou is de vraag of dat een reutje of een teefje gaat worden en eerlijk gezegd, weten we het echt niet. We hebben een teef van nu 15 maanden. Zij is tegen die tijd dus ongeveer 2,5.
Je ziet veelal combinaties van een reu en een teef en minder van twee teven. Verwacht met daar eerder problemen?
We hebben natuurlijk nog even de tijd, maar we staan al op een wachtlijst en het is dan wel handig om tijdig je voorkeur aan te geven of daar in ieder geval over na te denken.
Je ziet veelal combinaties van een reu en een teef en minder van twee teven. Verwacht met daar eerder problemen?
We hebben natuurlijk nog even de tijd, maar we staan al op een wachtlijst en het is dan wel handig om tijdig je voorkeur aan te geven of daar in ieder geval over na te denken.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hoe is jullie teefje nu met andere teven? Het is wel zo dat je een groot probleem hebt áls je twee teven hebt die het niet kunnen vinden. Die blijven vechten tot er een het loodje legt. Dat is de reden dat wij bewust voor een reu hebben gekozen bij Nora, ook gezien zij al 11 was toen we Nilo kregen.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze heeft nu totaal geen problemen met andere teven. Uberhaupt eigenlijk niet met andere honden. Ze speelt met alles wat 4 poten heeft en kwispelt, dus in dat opzicht verwacht ik geen problemen.Maeve schreef:Hoe is jullie teefje nu met andere teven? Het is wel zo dat je een groot probleem hebt áls je twee teven hebt die het niet kunnen vinden.
Misschien wel wat dominantie betreft. Ze is niet dominant in agressieve vorm, maar wel een dame met een eigen mening. Ik zou het zelfverzekerheid kunnen noemen. Ze stapt overal op af en neemt graag het voortouw.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb (nog) geen reu..Aimee schreef:Het kan allebei verkeerd uitpakken, ik weet niet hoe je reu is met andere honden, maar als je aangeeft dat je teef wel sociaal is richting andere honden, heb je dan misschien het meeste succes met een teefje.
Word het trouwens een RR?
Het wordt weer een RR ja....na veel twijfelen...maar ik denk dat dat de beste keus is!
-
Brigitte
- Zeer actief
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ooooh sorry dan heb ik de verkeerde voor me.Irisz schreef:Ik heb (nog) geen reu..Aimee schreef:Het kan allebei verkeerd uitpakken, ik weet niet hoe je reu is met andere honden, maar als je aangeeft dat je teef wel sociaal is richting andere honden, heb je dan misschien het meeste succes met een teefje.
Word het trouwens een RR?alleen een teefje..
Het wordt weer een RR ja....na veel twijfelen...maar ik denk dat dat de beste keus is!
Dan lijkt me de keuze snel gemaakt, een reu
- Moos
- Zeer actief
Bij twee honden van hetzelfde geslacht speelt inderdaad bij of het goed gaat meer mee hoe de karakters van de honden zijn.
Ik heb twee teven, en Saar was ruim 3 toen Vera kwam. Saar is een onderdanig hondje, was ze dus met 3 jaar, ruim volwassen, ook nog, die graag de leiding heeft van een andere hond en nooit ergens een punt over wil maken. Als de andere hond een ander idee heeft dan doet ze dat; prima.
Ik wilde zelf even geen reutje meer, en een Golden teef is over het algemeen toch ook weer goed met honden van hetzelfde geslacht. Het gaat prima onderling, het enige snauwen wat er gebeurt is als Vera als jonge hond maar door blijft drammen om te spelen en Saar wil echt niet. Saar doet dan heel lang aan wegdraaien/weglopen, maar als Vera dan doorgaat (wat ze over het algemeen niet doet, maar soms is ze een beetje druk en wil ze per se spelen
) snauwt ze een keertje, waarop Vera de boodschap weer begrepen heeft. En soms gaat dat snauwen ook weer over in toch spelen
Verder valt er nooit een snauw, laat staan een grom onderling. Vera houdt wel graag een kluif of een speeltje voor zichzelf, maar Saar vindt dat dus prima, waardoor Vera ook weer niet echt een punt hoeft te maken aangezien Saar al meteen roept "is goed hoor, ik ga al!"
Maar ze 'pikken' sowieso beiden veel van elkaar, vinden ook gewoon veel leuk en gezellig,en het maakt ze ook allemaal niet zoveel uit.
Ik weet niet hoe de gemiddelde Ridgeback is met honden van hetzelfde geslacht?
Ik heb twee teven, en Saar was ruim 3 toen Vera kwam. Saar is een onderdanig hondje, was ze dus met 3 jaar, ruim volwassen, ook nog, die graag de leiding heeft van een andere hond en nooit ergens een punt over wil maken. Als de andere hond een ander idee heeft dan doet ze dat; prima.
Ik wilde zelf even geen reutje meer, en een Golden teef is over het algemeen toch ook weer goed met honden van hetzelfde geslacht. Het gaat prima onderling, het enige snauwen wat er gebeurt is als Vera als jonge hond maar door blijft drammen om te spelen en Saar wil echt niet. Saar doet dan heel lang aan wegdraaien/weglopen, maar als Vera dan doorgaat (wat ze over het algemeen niet doet, maar soms is ze een beetje druk en wil ze per se spelen
Verder valt er nooit een snauw, laat staan een grom onderling. Vera houdt wel graag een kluif of een speeltje voor zichzelf, maar Saar vindt dat dus prima, waardoor Vera ook weer niet echt een punt hoeft te maken aangezien Saar al meteen roept "is goed hoor, ik ga al!"
Maar ze 'pikken' sowieso beiden veel van elkaar, vinden ook gewoon veel leuk en gezellig,en het maakt ze ook allemaal niet zoveel uit.
Ik weet niet hoe de gemiddelde Ridgeback is met honden van hetzelfde geslacht?

-
Marion.
Zo is mijn oudste teef ook. Toch had ik (wij, de fokster) niet een betere match kunnen kiezen dan Miep. Ook teef, maar liever lui dan moe. Laat zich alles aanleunen.Irisz schreef:Misschien wel wat dominantie betreft. Ze is niet dominant in agressieve vorm, maar wel een dame met een eigen mening. Ik zou het zelfverzekerheid kunnen noemen. Ze stapt overal op af en neemt graag het voortouw.
Saar is nog steeds de keizerin, Miep is haar baby (maar ach, die laatste is ook pas bijna 7 jaar).
Wel moet je bedenken dat àls je honden gaan knokken, dat het dan bij 2 teven tot bloedens toe is. Zijn net wijven. Reuen knokken om te laten zien wie de sterkste is en dan is het klaar, teven gaan door tot er 1 het loodje legt.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
En waar baseer je dat dan op? Dat teven eerder echte problemen veroorzaken als ze elkaar niet mogen?Aimee schreef: Dan lijkt me de keuze snel gemaakt, een reu
Tja, heel erg verschillend. De reuen zijn af en toe nogal knokkerig onder elkaar, maar heb bij teven nog niet veel problemen gezien eigenlijk.Moos schreef: Ik weet niet hoe de gemiddelde Ridgeback is met honden van hetzelfde geslacht?
Maargoed, ik zit ook pas een jaar in de ridgebacks, dus kom eigenlijk ook pas net om t hoekie kijken.
Ik ken in ieder geval meerdere mensen met meer dan 1 teef waarbij dat prima gaat, maar toch zie je vaker de combinatie reu en teef voorbij komen.
Maar toch gaat het ook vaak goed. In principe zou ik zoiets kunnen aangeven bij de fokker en die kan dan denk ik het beste bepalen welk hondje (teefje) het beste bij Luna past. In ieder geval geen dominante teef dus. In dat geval zou de kans dat het mis gaat heel klein moeten zijn of niet?Marion. schreef: Wel moet je bedenken dat àls je honden gaan knokken, dat het dan bij 2 teven tot bloedens toe is. Zijn net wijven. Reuen knokken om te laten zien wie de sterkste is en dan is het klaar, teven gaan door tot er 1 het loodje legt.
Luna heeft ook echt nog nooit agressie getoond naar een andere hond.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het komt maar zeer zelden voor dat een reu en een teef elkaar echt in de haren vliegen voor the kill, met twee teven hoeft dat ook niet zo te zijn, maar die kans is aanzienlijk groter.Irisz schreef:En waar baseer je dat dan op? Dat teven eerder echte problemen veroorzaken als ze elkaar niet mogen?Aimee schreef: Dan lijkt me de keuze snel gemaakt, een reu
Tja, heel erg verschillend. De reuen zijn af en toe nogal knokkerig onder elkaar, maar heb bij teven nog niet veel problemen gezien eigenlijk.Moos schreef: Ik weet niet hoe de gemiddelde Ridgeback is met honden van hetzelfde geslacht?
Maargoed, ik zit ook pas een jaar in de ridgebacks, dus kom eigenlijk ook pas net om t hoekie kijken.![]()
Ik ken in ieder geval meerdere mensen met meer dan 1 teef waarbij dat prima gaat, maar toch zie je vaker de combinatie reu en teef voorbij komen.
Maar toch gaat het ook vaak goed. In principe zou ik zoiets kunnen aangeven bij de fokker en die kan dan denk ik het beste bepalen welk hondje (teefje) het beste bij Luna past. In ieder geval geen dominante teef dus. In dat geval zou de kans dat het mis gaat heel klein moeten zijn of niet?Marion. schreef: Wel moet je bedenken dat àls je honden gaan knokken, dat het dan bij 2 teven tot bloedens toe is. Zijn net wijven. Reuen knokken om te laten zien wie de sterkste is en dan is het klaar, teven gaan door tot er 1 het loodje legt.
-
Marion.
Ja hoor. En ik elk geval zoveel mogelijk vertellen aan de fokker over je huidige hond (ik hoefde dat niet, de fokker had ook mijn eerste hond gefokt en kende haar van haver tot gort).Irisz schreef:Maar toch gaat het ook vaak goed. In principe zou ik zoiets kunnen aangeven bij de fokker en die kan dan denk ik het beste bepalen welk hondje (teefje) het beste bij Luna past. In ieder geval geen dominante teef dus. In dat geval zou de kans dat het mis gaat heel klein moeten zijn of niet?
De verhalen over 2 teven die elkaar in de haren vliegen moet je natuurlijk wel lezen, maar het zijn wel de excessen. Hoe denk je dat fokkers anders meerdere teven naast elkaar kunnen hebben leven?
Ik ben daar ook redelijk star in. Over het algemeen is reu/teef de harmonieuste keuze (pfff, wat een woord), maar ik hoef niet voor het algemeen te kiezen. Ik moet kiezen wat het beste bij míjn teef past.
-
Marion.
En hoe kom je aan die wijsheid? En jij gaat dus uit van het feit dát ze elkaar een keer in de haren vliegen. En als ze dat nu eens niet doen?Aimee schreef:Het komt maar zeer zelden voor dat een reu en een teef elkaar echt in de haren vliegen voor the kill, met twee teven hoeft dat ook niet zo te zijn, maar die kans is aanzienlijk groter.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is inderdaad zo. Wat voor de een de betere keuze is, is voor de ander juist minder fijn.Marion. schreef: Ja hoor. En ik elk geval zoveel mogelijk vertellen aan de fokker over je huidige hond (ik hoefde dat niet, de fokker had ook mijn eerste hond gefokt en kende haar van haver tot gort).
De verhalen over 2 teven die elkaar in de haren vliegen moet je natuurlijk wel lezen, maar het zijn wel de excessen. Hoe denk je dat fokkers anders meerdere teven naast elkaar kunnen hebben leven?
Ik ben daar ook redelijk star in. Over het algemeen is reu/teef de harmonieuste keuze (pfff, wat een woord), maar ik hoef niet voor het algemeen te kiezen. Ik moet kiezen wat het beste bij míjn teef past.
Wat mij doet twijfelen aan de keuze voor een reu, is de kracht die ze hebben. Een ridgeback is natuurlijk nogal een flinke hond. Luna is nu 15 maanden en ongeveer 34 kilo en bij een reu mag je daar nog wel een kilootje of 10 bij op tellen.
Ik moet dan zeker geen dominante reu hebben, want die trekt mij zo ondersteboven met mijn 60 kilo.. :N:
En nou kan je bij een fokker misschien wel de voorkeur opgeven voor een rustige lobbes, maar volgens mij is zoiets op die leeftijd nooit met zekerheid vast te stellen, of wel?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, daar hoopte ik inderdaad ook vanuit te gaan.Marion. schreef: En hoe kom je aan die wijsheid? En jij gaat dus uit van het feit dát ze elkaar een keer in de haren vliegen. En als ze dat nu eens niet doen?
Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar ik ga in het begin gewoon uit van twee vredige hondjes die het goed kunnen vinden.
-
Marion.
En àls er mot komt, dan is het bij 2 teefjes wel heel veel heftiger dan bij 2 reuen, laat staan bij reu/teef. We kennen onszelf ook tochIrisz schreef:Haha, daar hoopte ik inderdaad ook vanuit te gaan.![]()
Het kan natuurlijk altijd gebeuren, maar ik ga in het begin gewoon uit van twee vredige hondjes die het goed kunnen vinden.
Als je sowieso als tweede hondje een wat onderdaniger typje neemt, in elk geval het uiterste van je teef nu, dan gaat dat vast goed.
Nou ja, mijn pupje was eigenlijk helemaal niet onderdanig. Dat was een behoorlijk wijffie. Maar wel nog maar 7,5 week en mijn oudste teef was dusdanig "aanwezig" (dominant, zoals jij het noemt) dat ze die ondeugendheid in de kiem gesmoord heeft. Plus dat ze vrij snel vond dat het haar pup was. Die de regels dus moest naleven, zoals moederkloek dat wilde. Neeeeeee kleine, er wordt hier niet van tafel gegraaid. Kommmmm kleine (in het bos), er wordt op ons gewacht.
Wij hebben bij de 2e eigenlijk helemaal niets hoeven opvoeden. Dat deed Saar voor ons. En die kleine gaat echt dood, als Saar doodgaat. Die kán niet eens in haar eentje functioneren.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Het puppyprobleem is al opgelost, want Luna is een maand geleden gesteriliseerd...Nanna schreef:Het heeft allebei voor- en nadelen.
Als je een reu neemt heb je kans dat die jouw teef straks als "zijn" teef gaat zien en moeilijk gaat lopen doen naar andere reuen. Je zult ook iets aan het feit moeten doen dat een reu en een teef samen pups betekentDus uit logeren of castratie.
Als jouw teef niet moeilijk doet naar andere teven (wel in je achterhoofd houden dat ze nog heel jong is en dat er nog van alles kan veranderen) zou een brave tevenpup ook best een optie zijn.
Luna is inderdaad nog te jong om vast te stellen dat haar karakter zo blijft, maar ik verwacht niet dat het echt helemaal het tegenovergestelde wordt.
Ze zal misschien niet altijd een allemansvriendje blijven, maar een bepaalde basis is nu wel gelegd denk ik, toch?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat ik sowieso een wat 'onderdaniger' hondje moet nemen, of ik nou voor een reutje of een teefje ga. Maar ook weer niet te, want dan wort er gewoon over hem/haar heen gewalst.Marion. schreef: Wij hebben bij de 2e eigenlijk helemaal niets hoeven opvoeden. Dat deed Saar voor ons. En die kleine gaat echt dood, als Saar doodgaat. Die kán niet eens in haar eentje functioneren.
Wat opvoeding betreft verwacht ik ook dat ik weinig hoef te doen.
Luna voedt nu ook al ieder op, zelfs onbekende hondjes die ze in het bos tegenkomt...
-
Marion.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ik verkondig hier niks nieuws hoorMarion. schreef:En hoe kom je aan die wijsheid? En jij gaat dus uit van het feit dát ze elkaar een keer in de haren vliegen. En als ze dat nu eens niet doen?Aimee schreef:Het komt maar zeer zelden voor dat een reu en een teef elkaar echt in de haren vliegen voor the kill, met twee teven hoeft dat ook niet zo te zijn, maar die kans is aanzienlijk groter.
En als je mijn tekst goed leest, zie je dat ik schreef dat het niet fout hoeft te gaan, maar dat de kans aanzienlijk groter is met teef teef combi. Dat het bij jou goed gaat hoeft niet te zeggen dat het bij iedereen goed gaat
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat het wel wat makkelijk is als je inderdaad zegt dat Luna best een regelteef is, 'dominant' maar niet uit op mot ofzo. Dan kan je inderdaad voor een beetje sulletje uit het nest kiezen. Dat geeft inderdaad geen garanties voor de toekomst, maar toch ook wel weer iets van een beeld.
Ik had het juist andersom, een onderdanig/onzeker teefje, en daar kan je dan ook weer wat tja, makkelijker, een andere puppy teef bij zetten in de zin dat je er al eentje hebt die iig geen punt wil maken.
Uiteraard blijft reu/teef de combi met de meeste 'garantie' op geen mot. Maar het ligt ook wel aan het karakter van de honden gewoon. En dan gaat dus ook meespelen denk ik vaak wat jijzelf graag wil, als je denkt dat een teefje kan bij de al aanwezige teef.
Ik had het juist andersom, een onderdanig/onzeker teefje, en daar kan je dan ook weer wat tja, makkelijker, een andere puppy teef bij zetten in de zin dat je er al eentje hebt die iig geen punt wil maken.
Uiteraard blijft reu/teef de combi met de meeste 'garantie' op geen mot. Maar het ligt ook wel aan het karakter van de honden gewoon. En dan gaat dus ook meespelen denk ik vaak wat jijzelf graag wil, als je denkt dat een teefje kan bij de al aanwezige teef.

-
Jane Doe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ligt het dan ook aan dominantie-eigenschappen van beide hondjes?Jane Doe schreef:Hier ben ik begonnen met 2 teven, gaat super samen..
We wouden er graag een 3de hondje bij en er werd ons door iedereen een reutje geadviseerd..
Nou ik heb dus als ik alleen thuis ben, 2 kampen, want 1 teefje en het reutje hebben nu al 3 keer gevochten..
Dus het is echt per hond verschillend
- Aiske
- Zeer actief
Wij hebben 3 teven en een reu. Tussen de jongste 3 zit, door verschillende omstandigheden, weinig leeftijdsverschil. Tussen de jongste 2 teven is het hier best wel eens een rangorde strijd geweest maar ook mijn jongste, de reu, vind het nodig om hier de baas te willen spelen maar heeft "geen donder" te vertellen. Door de teven wordt hij gewoon onder het laminaat geschoffeld.
Ik heb altijd gezorgd dat er, normaal gesproken, ruim 2 jaar tussen de honden zat en eigenlijk heb ik nooit problemen hierdoor in huis gehad. De ene was volwassen genoeg om de pup, puber onder de duim te houden.
Het ligt voor een groot deel aan wat je zelf wil... Informeer eens bij fokkers wat die je zouden aanraden.
Als ik kijk naar mijn honden dan denk ik geef mij maar een reu een heerlijke knuffel met een stabiel karakter. De teven zijn geweldig maar vind ik meestal iets minder stabiel door hun hormonen...
Heel veel succes met het maken van de juiste keuze.
Ik heb altijd gezorgd dat er, normaal gesproken, ruim 2 jaar tussen de honden zat en eigenlijk heb ik nooit problemen hierdoor in huis gehad. De ene was volwassen genoeg om de pup, puber onder de duim te houden.
Het ligt voor een groot deel aan wat je zelf wil... Informeer eens bij fokkers wat die je zouden aanraden.
Als ik kijk naar mijn honden dan denk ik geef mij maar een reu een heerlijke knuffel met een stabiel karakter. De teven zijn geweldig maar vind ik meestal iets minder stabiel door hun hormonen...
Heel veel succes met het maken van de juiste keuze.
Groetjes,
de fryske hounen

de fryske hounen

-
Jane Doe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Ja toen de reu hier kwam, was mijn teefje anderhalf jaar en kende bijna geen dominantie..Irisz schreef:Ligt het dan ook aan dominantie-eigenschappen van beide hondjes?Jane Doe schreef:Hier ben ik begonnen met 2 teven, gaat super samen..
We wouden er graag een 3de hondje bij en er werd ons door iedereen een reutje geadviseerd..
Nou ik heb dus als ik alleen thuis ben, 2 kampen, want 1 teefje en het reutje hebben nu al 3 keer gevochten..
Dus het is echt per hond verschillend
Nu de reu 9 maanden is, wil hij de alfa worden en nu wil mijn teefje haar plek niet afstaan, waar ze in de 9 maanden in is gegroeid..

-
Marion.
Haha, nee. Je verkondigt "de" forumwaarheid.Aimee schreef:Ik verkondig hier niks nieuws hoor![]()
Dan moet je mij ook even goed lezen. Ik denk niet dat de kans groter is dat het eerder fout gaat, maar àls het fout gaat dat het dan bij 2 teven heftiger is.Aimee schreef:En als je mijn tekst goed leest, zie je dat ik schreef dat het niet fout hoeft te gaan, maar dat de kans aanzienlijk groter is met teef teef combi. Dat het bij jou goed gaat hoeft niet te zeggen dat het bij iedereen goed gaat
En daar zit de nuance wat mij betreft. We hebben het niet over zomaar 2 teven bij elkaar zetten. We hebben het over weloverwogen een 2e hond bij de eerste hond zetten. En dan is het karakter van de 1e hond veel belangrijker dan het geslacht.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Nogmaals ik verkondig niks nieuws.Marion. schreef:Haha, nee. Je verkondigt "de" forumwaarheid.Aimee schreef:Ik verkondig hier niks nieuws hoor
Dan moet je mij ook even goed lezen. Ik denk niet dat de kans groter is dat het eerder fout gaat, maar àls het fout gaat dat het dan bij 2 teven heftiger is.Aimee schreef:En als je mijn tekst goed leest, zie je dat ik schreef dat het niet fout hoeft te gaan, maar dat de kans aanzienlijk groter is met teef teef combi. Dat het bij jou goed gaat hoeft niet te zeggen dat het bij iedereen goed gaat
En daar zit de nuance wat mij betreft. We hebben het niet over zomaar 2 teven bij elkaar zetten. We hebben het over weloverwogen een 2e hond bij de eerste hond zetten. En dan is het karakter van de 1e hond veel belangrijker dan het geslacht.
En ik denk dat het en eerder fout kan gaan, en dat als het fout gaat, het ook flink fout gaat.
En je weet nooit hoe een hond gaat worden, van de pup niet, en je weet ook niet hoe de oudste teef zich gaat gedragen. Waarom als baas dan niet het meest risicovolle uitsluiten. Er zullen vast ook nadelen zitten aan een reu teef combi, maar die zijn vaak wat makkelijker oplosbaar dan twee teven die elkaar dood wensen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Maar... dat hoeft ook weer niet.Nanna schreef:Als je een reu neemt heb je kans dat die jouw teef straks als "zijn" teef gaat zien en moeilijk gaat lopen doen naar andere reuen.
Nu zal het wel schelen dat Silka gecastreerd is (en dus haar op d'r tanden heeft
Ik vind een reu-teef combinatie iig helemaal leuk. Er wordt gespeeld en gedaan zonder gedoe. Ze hebben respect voor elkaar en tillen niet te zwaar aan rangorde.
Nu is mijn (volle) reu ook echt een tevengek dus ik wist wel waar ik 'm een plezier mee zou doen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb twee teven gehad die elkaar naar het leven stonden en ik kan je vertellen dat dat niet leuk is.
Dat gebeurde ook niet van de ene dag op de andere trouwens het is een hele tijd prima gegaan zelfs.
Alleen toen het mis ging ging het ook erg mis.
Ik heb ze wel bij elkaar kunnen houden maar nooit zonder toezicht, dus zelfs als ik naar de wc ging werden ze gescheiden.
Beide teven konden overigens prima overweg met andere teven alleen niet met elkaar
Ik ga er ook nooit meer voor kiezen, hou het wel bij de reu/teef combi.
Dat gebeurde ook niet van de ene dag op de andere trouwens het is een hele tijd prima gegaan zelfs.
Ik heb ze wel bij elkaar kunnen houden maar nooit zonder toezicht, dus zelfs als ik naar de wc ging werden ze gescheiden.
Beide teven konden overigens prima overweg met andere teven alleen niet met elkaar

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan dit ook zijn gekomen door twee te dominante teven bij elkaar te zetten?renee-uk schreef:Ik heb twee teven gehad die elkaar naar het leven stonden en ik kan je vertellen dat dat niet leuk is.
Omdat het bij sommige mensen wel hartstikke goed gaat, twee teven, zou je problemen misschien kunnen herleiden naar dominantie bij beide teven. Of is dat te kortzichtig?
Ik ga in ieder geval ook bij de fokker(s) en bij andere 'deskundigen' wat advies vragen, maar ervaringen van mensen zijn sowieso handig om te weten.
Tot nu toe worden volgens mij vooral reu/teef combinaties aangeraden.
Daar moet ik dan nog maar eens even goed over nadenken.