Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen wij als we oud en grijs zijn?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Wat doen wij als we oud en grijs zijn?

Ongelezen bericht door *Esther »

Naar aanleiding van een topic hier over een pup die door wat oudere mevrouw gekozen wordt ben ik ook eens na gaan denken. Deze mevrouw kiest nu ze wat ouder wordt voor een kleiner ras.
Dat lijkt me heel verstandig omdat je wellicht niet meer de krachten hebt om met zo'n grote jonge hond over straat te gaan.
Ik neem aan dat er hier ook veel mensen zullen zijn die juist als ze ouder worden ook nog heel graag een hond om zich heen willen hebben. Juist als je ouder wordt, kan het gezeldschap van een hond erg gewaardeerd worden lijkt mij.
Voor mijzelf ben ik er wel duidelijk in, zo lang mogelijk een hond!!
Maar ja, wat voor eentje dan? Een oudere herplaatser uit een asiel of een klein ras wat niet veel beweging wenst? Of blijf je zo lang mogelijk trouw aan je favo-ras?
Denk dat voor mij de keuze zal zijn voor een Corgi Cardigan of een oudere herplaatser.
Hoe denken jullie hierover?
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Als ik oud en grijs ben (duurt niet lang meer want de 5 kruisjes komen verdacht dichtbij en grijs ben ik ook al :mrgreen: ) zal ik nog steeds een collie hebben. Alleen zal ik dan wel liever voor een volwassen herplaatser gaan want pups kosten mij te veel energie.
Trouwens, die kosten mij nu al te veel energie. Geef mij maar een herplaatser :wink: .
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ja, ik zal dan ook zeker naar 1 hond toegaan, veel makkelijker natuurlijk.
Mijn moeder wil nu geen hond meer nu hun Duitse Herder onlangs is overleden.....ze was ook bang dat ze hem niet goed meer kon gaan verzorgen in de toekomst (haar man is ook al wat ouder)
Ik heb toen wel aangeboden dat wanneer ze erg graag een hond wilden hebben, ik hem in huis zou nemen op het moment dat het bij hen niet meer zou gaan. Ik hoop stiekem dat mijn dochter dat ook zou doen als ik oud en grijs ben.....
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hopelijk leeft Puch nog een jaar of 12 á 15. Dan ben ik dus ruim over de 50 :eek: :N: :smile:

Sowieso houden we het dan bij één hond en zoals ik er nu over denk, zou dat een middenmaat Peruaantje zijn.... waarschijnlijk wel weer behaard :F:

Dus wel richting iets kleiner ras.
Een hond zal ik, hoop ik, hebben zolang ik kan lopen. Heb mijn hele leven al honden en kan me niet voorstellen dat ik ooit langere tijd zonder hond zou zijn.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Als ik heel oud en grijs ben wil ik nog steeds een herder denk ik. Alleen zal ik dan voor een oudere herplaatser gaan. Absoluut geen pup. Niet voor mezelf, maar al ben je nog zo fit, de energie die je hebt wordt toch minder en dan vind ik dat wat triest voor de pup. Dan maar allebei oud en krakkemikkig, dat past beter denk ik. :mrgreen: :wink:

Er loopt hier in de buurt een oudere man met een net zo oudere rotweiler. Genoeglijk samen heel rustig een grote ronde, hond altijd los. Helemaal vertrouwd met elkaar. Doe mij dat dan maar. :wink:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Dan wil ik een noorse lundehund :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Of ik dan voor een kleiner ras zal kiezen weet ik niet;God weet wat er op mijn pad komt :19:
Ik denk eerder in de richting van een iets oudere herplaatser.Mag natuurlijk heel graag een Drent zijn,maar hoeft niet persé.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

marye schreef:Dan wil ik een noorse lundehund :mrgreen:
Ja als ik voor een kleiner ras zou kiezen op een gegeven moment zou het idd een noorse lundehund worden of een shiba inu denk ik. :mrgreen:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ik kan me zo voorstellen dat een beauceron-pupje op een gegeven moment wat veel gevraagd is. Wat ik dan doe weet ik echt niet.
Zonder hond is geen optie. Ik denk dat ik eerder al moet zoeken naar geschikte kameraadjes.
Het zou namelijk zo maar kunnen dat een bijvoorbeeld Chodsky Pés, die bekend staan om "zacht in de bek" en "will to please", helemaal prima te behappen is en ik niet over hoef op de ...ehm....sheltie ;-).

Maar ik hoop dat ik nog errrrrrg lang mag genieten van mijn krachtig stuiterende lomperds ;-).
Maar een leuke grote herplaatser is altijd nog een prima optie en ik vermoed dat het daar dan ook wel op uit zal draaien. Weet echt maar weinig kleine hondjes die ik echt zo leuk vind dat ik ze ook "hebben" wil.

Lundehund wel mooi en grappig, maar dat keffen en de onzindelijkheid lijkt me op mijn oude dagje ook niks ;-).
Ships.....dag Sheltie ;-) :idea:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Geen idee, hangt ervan af hoe fit we dan nog zijn. Maar zoals al meer gezegd, als we nog kunnen fietsen en de hond nog op andere manieren kunenn bezighouden, zouden we toch het liefste bij onze herders blijven denk ik.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ik hoop dat ik altijd fit blijf ( tja wie niet hahaha) dan zal ik denk ik altijd een hond om me heen hebben. Wel denk ik dat het er dan toch geen 3 gaan worden.
Wel ga ik me dan heel erg voorbereiden dat ze goed terecht gaan komen als ik het loodje leg.
Maar het lijkt me zo triest leven zonder honden, dat ik echt hoop dat, dat niet gaat gebeuren.

Groetjes Marianne
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Voorlopig ben ik nog niet zo oud. Voor mij zal de stap een oudere herplaatser heel normaal zijn, aangezien we hier al vaker oudjes een fijne laatste tijd hebben gegeven.
Een pup zal het dan zeker niet meer worden en misschien houdt ik het mijn laatste jaren wel gewoon enkel bij katten. Vind het vaak zo sneu die oude hondjes van oude baasjes die nog herplaatst moeten worden omdat baasje is overleden.
Zo hebben wij ook de hond van mijn opa genomen. Hij ging naar het verzorgingshuis en Bas mocht niet mee. Mijn opa wilde niet het verzorgingstehuis in voordat de hond een goede plaats had. Zo kwam Bas dus bij ons terecht. Hopelijk heb ik later ook zo'n terugval basis.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Het maakt mij niet uit wat voor hond ik dan heb. Kruising of ras, maar geen pup meer dan. Maar zowiezo wel een hond, dan ga ik wel met de scootmobiel naar buiten ofzo.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Dan woon ik - als het allemaal een beetje mee zit - niet meer in Nederland maar ergens met veel meer ruimte (Frankrijk?). Ik stel me een groot eigen terrein voor waar de honden heerlijk hun gang kunnen gaan. Klein, groot, maakt me niet uit.
Natuurlijk regel ik dan wel goede opvang voor de honden voor als ik er niet meer ben.
Afbeelding
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Ik ben dus al wat ouder :denken: nog een paar maandjes ben ik 60 en ja grijs ook al.
Maar ik heb toch voor mijn eigen ras gekozen een duitse dog en ja en het was nog een pup ook.
Wel heb ik nu zoiets nu Dimple er niet meer is,het blijft er dit keer bij eentje,maar zeg nooit ,nooit :denken:
Een voordeel van het wat ouder zijn is,dat je de hele dag de tijd hebt en geduld om een pup op te voeden,was dit keer ook een makkie.
Maar zolang als het mogelijk is blijft er hier een hond en het liefst een dog.
Ik heb wel voorzorgsmaatregelen genomen voor als ik plotseling weg komt te vallen,Lotte wordt dan door mijn dochter opgevangen :ok:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ben nog niet zo grijs, maar wel in de 50. Het plan om ooit nog weer eens een Duitse herder te hebben raakt toch op de achtergrond. Als Rico er niet meer is, weet ik niet of ik dan direct weer een hond neem. Als je werkt heb je na werktijd toch minder energie om echt actief met een hond bezig te zijn (ik dan) dan ruim 30 jaar geleden toen ik mijn eerste hond kreeg.
Waarschijnlijk ben ik dan eerst een tijdje hondloos, wil dan een paar keer zonder hond met vakantie en daarna zien we wel weer. Hopelijk werk ik dan nog een middag minder, zodat een eventuele herplaatser niet te lang alleen moet zijn.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ben ook niet meer één van de jongsten en was er bijna 6 jaar geleden al van overtuigd dat Jan wel eens mijn laatste pup zou kunnen zijn.
Inmiddels denk ik er nog steeds zo over.
Bij hondloos door het leven gaan kan ik me helemaal niks voorstellen, dus wordt het straks weer een herplaatser al dan niet op leeftijd.
Dat kan weer een dh zijn maar evengoed een leuke kruising.
Dr zitten zoveel hondjes te wachten op een warme mand en daar is er vast wel eentje voor mij bij.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Tegen de tijd dat al mijn hondjes er niet meer zijn ( over een jaar of 10/15 hoop ik ) dan word het een oud sukkeltje of geen hondje meer .
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Werkelijk geen idee. Mijn ras kan natuurlijk prima voortsukkelen samen met de baas. Of gewoon langs de fiets. Ik denk ook niet dat omdàt ik ouder wordt, ik dan naar 1 hond zal gaan. Het blijven er hier toch 2, denk ik.

Nou ja, ik zie wel. Voorlopig zijn mijn honden nu bejaarder dan dat ik ben :jank: :jank: :jank:
Biene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biene »

Mits de gezondheid toelaat zullen wij altijd honden hebben, maar niet meer zo,n grote meute als nu. Nu kunnen we lekker door de velden en bossen rennen maar op oudere leeftijd gaat dit misschien niet meer zo gemakkelijk; zelf lijkt het ons dan beter om nog maar 2 honden te hebben, ook i.v.m het meenemen als je wat meer tijd hebt om te reizen misschien.
Hopelijk speelt dit thema pas over zo,n 25 jaar een rol; nu vind ik het nog hartstikke leuk zo,n grote hondenclub om me heen te hebben! :cheer:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Rami schreef:Dan woon ik - als het allemaal een beetje mee zit - niet meer in Nederland maar ergens met veel meer ruimte (Frankrijk?). Ik stel me een groot eigen terrein voor waar de honden heerlijk hun gang kunnen gaan. Klein, groot, maakt me niet uit.
Natuurlijk regel ik dan wel goede opvang voor de honden voor als ik er niet meer ben.
Zoiets wil ik ook, maar dan in Canada. En dan een hele roedel zielige Spaanse straathondjes laten overvliegen of zo. :cheer: :I:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Maylala schreef:
Rami schreef:Dan woon ik - als het allemaal een beetje mee zit - niet meer in Nederland maar ergens met veel meer ruimte (Frankrijk?). Ik stel me een groot eigen terrein voor waar de honden heerlijk hun gang kunnen gaan. Klein, groot, maakt me niet uit.
Zoiets wil ik ook, maar dan in Canada. En dan een hele roedel zielige Spaanse straathondjes laten overvliegen of zo. :cheer: :I:
Canada, ja.... nog meer ruimte! :mrgreen:
In Canada (en USA) zijn ook meer dan genoeg zwerf- en baasloze honden op te vangen trouwens. Kijk maar op eens www.petfinder.com
Ik ken iemand in Ohio met een stuk of 15 rescue-dogs... :wink:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Rami schreef:
Canada, ja.... nog meer ruimte! :mrgreen:
In Canada (en USA) zijn ook meer dan genoeg zwerf- en baasloze honden op te vangen trouwens. Kijk maar op eens www.petfinder.com
Ik ken iemand in Ohio met een stuk of 15 rescue-dogs... :wink:
Dat wil ik! :cheer: :cheer: :cheer:
*droomt verheerlijkt weg* :I:
Afbeelding
Marloes*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Marloes* »

Mijn opa en oma zijn wel op leeftijd (oma 70, opa 73), en die hebben nog een Flatcoated Retriever, en vorig jaar nog een teckelpup erbij genomen. Druk beestje!
En ze hebben een oude teckel, 11 jaar, die ook nog een beetje voorstukkelt.
Dus zij hebben opzich nog best actieve hondjes.. Ik hoop dat ik ook zo oud nog honden kan hebben.
Duurt nog lang, ben pas 14!

edit: Volgend jaar komt er misschien ook nog een Flatcoat pup bij..
*Esther
Zeer actief

Inge O schreef:
ik weet echt niet wat het wordt hier - het liefste blijf ik bij twee wartjes en die kans is toch ook wel reëel, denk ik. ik heb ze nog nooit met fysieke kracht hoeven mannen, waarom dan plots wel?
Nee, dan is dat geen probleem bij jou!
Wat Madelief schrijft over de Beauceron herken ik ook in mijn vriendenkring. Daar hebben ze er meerdere en daar heb je in de opvoedtijd wel eens wat kracht nodig in je armen :N: Dus daar wordt ook nagedacht over een ander ras t.z.t.

Hopelijk komen er meer bejaardentehuizen waar je je hond mee naar toe mag nemen :N:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Volgens mij heb ik nu al een ras wat heel geschikt is voor oude mensen :N:. Wat het tegen die tijd gaat worden, echt geen flauw idee!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Oh en mocht ik in een bejaardentehuis of zo belanden dan hoop ik dat dat er een is waar mijn hond mee naartoe mag.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wie dan leeft, die dan zorgt. Dat zie ik tegen die tijd wel, wie weet heb ik over een jaar of 40 helemaal geen trek meer in een nieuwe hond :wink:.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Inge O schreef:
Lemuria schreef: wie weet heb ik over een jaar of 40 helemaal geen trek meer in een nieuwe hond :wink:.
dat zou bij mij al een doorslaggevende reden zijn om me dement te verklaren :19: .
Ja zo denk ik nu ook. Maar stel dat ik tegen die tijd slecht ter been ben (als ik m'n genen moet geloven, dan zal dat zo zijn), dan begin ik echt niet aan een hond. Ik ben iemand die echt met beesten wil werken. Ik (en niet alleen ik) zou doodongelukkig worden en me schuldig voelen als ik hem/haar alleen een blokje om m'n bejaardencomplex kan uitlaten :wink:. Maar goed, misschien word ik wel een kwikke 60-er. Dat kan ik niet vantevoren voorspellen :wink:.
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

wij zijn al net 60+ en hebben vorig jaar een maltzu pup en een x herder van toen 9 maanden erbij genomen toen onze Ninjo er niet meer was.
Oud en grijs zijn en voelen we ons niet en we lopen regelmatig in straf wandeltempo door het bos te struinen. Misschien als we negentig zijn dat we dan geen hond meer hebben.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”