Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

luisteren 'buiten bereik'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

luisteren 'buiten bereik'

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik ben benieuwd of ik nou de enige ben met dit probleem.

Zo lang Jamey aangelijnd is, of dicht genoeg in de buurt dat ik haar bij de kladden zou kunnen grijpen als ze niet zou luisteren, is ze enorm braaf. Laat katten met rust, luistert naar commando's, het perfect opgevoedde hondje, tenzij ze heel erg opgewonden is van leuke mensen die ze ziet en dergelijken (maar dan piept en gilt ze alleen behoorlijk en is te opgewonden om te blijven zitten). Ik hoef daar eigenlijk helemaal niets voor te doen, in de kladden grijpen is toevallig vorige week een keertje nodig geweest, toen ze wel bedacht dat ze haar middelvinger kon opsteken, maar daarvoor al maanden lang niet...

Is Jamey buiten mijn bereik, dan gaat ze over op standje 'ik luister wanneer ik wil'. Gelukkig best nog wel regelmatig, anders zou ze echt niet los mogen lopen. Ze staat ook best wel redelijk onder appèl dan. Maar ze heeft dan een duidelijk sterker werkende middelvinger functie. En sja, ik kan me er iets bij voorstellen, want het heeft toch geen grote gevolgen. Sja, ik ben even minder blij met haar, spel is afgelopen. Maar who cares, zij heeft gedaan waar ze zin in had :boos:

Ik weet het, het is deels gevolg van het hebben van een terriër en deels dat ik ook gewoon te laks kan zijn en soms gewoon enorm moet lachen om haar dwaze eigenwijsheid, daar gaat het ook helemaal niet om. Het valt me alleen zo op dat Jamey als ze buiten mijn ingrijp-bereik is, een stuk stouter is :smile2: en ik ben benieuwd of ik daar de enige in ben
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ja, Labrador van m'n vriendin precies zo. Na 20 meter vind hij dat hij vrij is. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Moos had het als hele jonge hond wel een beetje, maar vanaf een jaar of 2.5/3 eigenlijk niet meer :wink:
Saar heeft er alleen last van als er mensenpoep te vreten valt, maar gelukkig is dat maar een paar keer per jaar :mrgreen: Vera is over het algemeen te braaf eigenlijk :F:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

"Ze staat ook best wel redelijk onder appèl dan."

Met appèl breng je geen gedragsverandering teweeg. Als jij wilt dat je hond buiten bereik gewenst gedrag vertoont, dan dien je ongewenst gedrag om te buigen ipv het gewenste gedrag onder appèl te zetten. Hoe verder je hond in de driften van het ongewenste gedrag zit, bijvoorbeeld in de jachtdrift, des te moeilijker zal deze dan nog reageren op appèl, er is een soort automaatje in werking gezet.

Het heel goed aanleren van de fluit kan je wellicht meer controle geven op afstand. En als je hond dan komt als ie iets geflikt heeft, inderdaad lachen, hij is namelijk gekomen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Bij mijn honden zorg ik dat ik altijd iets lekker bij me heb, dan luisteren ze op een afstand van vele meters nog steeds perfect.
Heb ik niets bij me, dan willen ze nog wel eens lekker hun eigen gang gaan en bananen in hun oren hebben.

Ik zorg dus dat ik veel leuker ben dan waar ze mee bezig zijn, gelukkig doen mijn honden erg veel voor iets lekkers, vooral Romeo is erg voergericht.
:zweep:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Martijn schreef:Welke redenen heeft ze om te doen wat jij wil?
Als ze luistert is ze geweldig braaf en staat er eenbeloning tegenover en gejubel enz. Maar dat is als ze in de 'ik luister lekker toch niet' modus zit totaal onboeiend :mrgreen:

@Bennie, Jamey jaagt niet of wat dan ook, ze steekt op die momenten gewoon een middelvinger op. En dat is dus ook niet altijd als ik iets op buiten-bereik-afstand van haar vraag, maar het gebeurt wel, en het verschil van buiten-bereik en binnen-bereik is wel heel erg opvallend :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Martijn schreef:Welke redenen heeft ze om te doen wat jij wil?
Ik heb eigenlijk geluk :mrgreen:

Heb één kerel die stekezot is van zijn balletje, daus bij hem volstaat het woordje "bal"

En de 3 andere zijn gek op mij :pffff: en komen direct af....meestal fluit ik gewoon een keer want zijn ze te ver om te roepen .... :wink:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

vince heeft dat ook, al dans ik de salsa het grassprietje is net interesanter.
Eingenwijze flapdrol is het
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Breek me de bek niet los. Luuk blijft altijd bij me in de buurt, twijfelt wel eens bij een commando, maar komt toch als ik even wat duidelijker zijn naam zeg, dat hoort bij een schnauzer (vind ik).
Maar Tessa :N: . Goed ze is hier nog geen half jaar en ik hoop dat het over een jaartje toch wel wat beter is :wink: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”