Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

eeuwig zonde, probleem met meneerke

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: eeuwig zonde, probleem met meneerke

Ongelezen bericht door veertje »

Misschien is het een idee om een loopplankje tegen het hek aan te zetten waar Meneerke over heen kan, zodat hij geen gaten meer graaft? Hier staan overal loopplankjes zodat de katten hier via de ramen weer terug naar binnen kunnen. Misschien werkt dat voor Meneerke ook wel als hij liever niet via de paaltjes wilt springen :19:

Wegdoen lijkt mij ook niet de oplossing. Er is vast een betere te vinden :wink:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef: ik zit hier heel erg mee want ik wil meneerke niet weg, maar ik zie niet wat er anders opzit. zelfs crunch trainen met de tt (zoals ik ooit met kwiebus heb moeten doen) is naar mijn idee geen optie, want daarvoor doet ze het veel te zelden - ik kan niet een week 24/24 met dat bakje op de uitkijk staan, ze zal ook in de fout moeten gaan om het te kunnen corrigeren.
Misschien stom gedacht hoor, maar kan je het niet in scene zetten? Dat je dus her en der zelf wat gaten maakt onder het hek zodat Crunch vrij rap de fout wel in moet gaan?
Niet dat meteen denk van "doe die TT maar om hoor", maar stel, als idee? :(:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik ga een beetje mee met nanna, ik ben bang dat het leed al geleden is, wat betreft dat crunch nu weet hoe iets kan of gaat ze echt puur in de gaten die hij graaft en zelf graaft ze niet?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Die kat moet je nu gewoon houden. Het gaat hartstikke goed en wat die kat doet heeft nu geen invloed op Crunch meer. Ze loopt weg en je hek is niet meer voldoende. Daar helpt de kat wegdoen niet meer tegen. Wat je moet doen is voor 50 euro schrikdraad kopen en een draad om je erf leggen. Wel zo veilig en dan loopt er nooit meer een hond op straat. Eva heeft de eerste tik gehad van mijn voliere en blijft nu netjes 1 meter uit de buurt. Prima, opgelost en klaar :wink:

Zoals anderen al zeggen, crunch gaat niks nieuws meer leren van die kat en die kat lijkt me nu net helemaal op zijn plek. Laat hem alsjeblieft zo wonen als hij woont en los het op met het hek en de honden. Daar ligt gewoon het probleem nl.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nanna schreef:Ik geloof niet dat Meneerke wegdoen de oplossing is, nu.
Crunch wéét nu al hoe ze kan uitbreken, daar heeft ze geen advies van de kat meer voor nodig.
Zulke dingen leren ze helaas vaak al in 1 sessie....

Is het geen optie om laag langs de grond een schrikdraadje te laten lopen?
Ik ga met Nanna mee, voor wat betreft het aanleren is het kwaad al geschiedt.
laeken
Zeer actief

O ja, voordat er misverstanden komen. Die schrikdraad is tegen de marter en ratten en ik had er een ijzeren draadwerk voor gespannen zodat de honden er niet tegenaan zouden komen. Heeft Eva die draden losgetrokken om aan een stukje appel in de voliere te raken. Tja..... dat was even TETS! en piepen natuurlijk. :wink:
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ik denk ook dat Meneerke wegdoen nu mosterd na de maaltijd is. Crunchje lijkt me pienter genoeg om dit voor eens en altijd te onthouden, omdat ze het leuk vindt.

Tja, je zou het in de fout gaan van Crunchje in scene kunnen zetten, maar daar zullen anderen het ongetwijfeld minder mee eens zijn.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Inge O schreef:schrikdraad is hier jammer genoeg geen optie, anders had dat hier ook allang gelegen voor kwiebus indertijd. ook voor streepje (de cattledog) heb ik dat nog even op een bepaalde strook geprobeerd, maar mijn hele erf is zo 'wild' qua begroeiing dat je (behalve in putje winter) nog je rug niet gedraaid bent of dat draad is al overgroeid en dus nutteloos. als crunch had geprobeerd om erover heen te springen dan zou draad aan de bovenkant nog een (zij het zeer moeilijk uitvoerbare door bramen enz.) optie geweest zijn, maar laag bij de grond is het gewoon geen oplossing.

trapje of plank voor meneerke zou een mogelijkheid geweest zijn als ik dat van in het begin had gebruikt, maar wie denkt daar nu aan dat hij zo 'dom' zou zijn. nu is het in ieder geval geen oplossing meer, want waarom zal hij het zich moeilijk maken als het makkelijk ook kan - een holletje voor een kat heeft hij zó want door de onregelmatige en zanderige bodem hier lukt dat hier heel makkelijk.
yamie schreef:ik ga een beetje mee met nanna, ik ben bang dat het leed al geleden is, wat betreft dat crunch nu weet hoe iets kan of gaat ze echt puur in de gaten die hij graaft en zelf graaft ze niet?
nee, ze graaft zelf nog totaal niet, zelfs zo 'niet' dat ze er zelf ook niet weer inkomt - wat ze eigenlijk bijna onmiddellijk weer probeert en daarbij zelfs wat in paniek raakt dat het niet lukt, dus zó leuk vindt ze het ook weer niet in haar uppie aan de verkeerde kant - het is puur de nieuwsgierigheid en de jeugdige ondernemingslust, want ze wil helemaal niet 'weg'.

misschien moet ik in de vakantie dan maar overal aan de onderkant nog draad over de bodem laten lopen - dat is nu al zo voor pakweg de helft van het hekwerk :(: .....
Maar katten graven niet voor de lol... kun je dan niet een paar katteluikjes aanbrengen in je hek? Dat hebben ze zo door. Houdt het graven meteen op.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

oke, mm, andere gedachte, zou je iets kunnen maken, sluisje achtig, waar meneer gewoon doorheen kan, maar crunch absoluut niet? dus bv een buis die dan naar het hek loopt, waar meneer dan onder kan kan..maar dat crunch dus niet hem ziet graven en ook niet geconfronteerd word met los zand en gat ( wat het voor haar natuurlijk aantrekkelijk maakt om er ook onder proberen te komen)

mits meneertje dan snapt ( gaat snappen), dat hij die in/uitgang moet gebruiken en ook alleen die

gut.. in mijn hoofd is het duidelijker dan hoe ik het opschrijf :roll:
laeken
Zeer actief

Ik denk toch dat de oplossing veel simpeler is dan je denkt. Desnoods haal je wat oude tegels op en legt een rand onder de hek. Wat dan ook. Die kat wegdoen vind ik geen optie. En die kat maakt toch ook niet elke dag gaten waar een hovawart door past? Dat kan een kat helemaal niet. Zo'n kat heeft genoeg aan een vuistgroot gat. Leg anders een betonnen pijpje onder de hek door? De oplossing kan zo simpel zijn. Dus waar ze al ging even een tunneltje leggen en klaar. Al gooi je een laagje steenpuin langs de hek?

Of wil je de kat niet meer? Dan zou ik zeggen, herplaats hem gewoon en los het probleem met de honden ook op want ik lees dat dit hek al jaren een probleem is, ook met eerdere honden dus.

Een randje stoeptegel kost niks want die kun je overal gratis ophalen. :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

MARC_S schreef: Een randje stoeptegel kost niks want die kun je overal gratis ophalen. :wink:
Ik heb nog 30 m2 40 x 60 betontegels gratis af te halen. :wink:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ai... Dit is nou net iets wat Crunch zichzelf niet moet aanleren :N: Na 1 of 2 keer heeft Crunch precies door hoe het werkt en dan heb je de poppen aan het dansen.
Gaat meneerke op dezelfde plek eruit? Wat je zou kunnen proberen is op dat stuk van dat witte afzetlint (wat je ook om de paardenbak heen hebt) een halve meter ofzo van het hek af spannen. De associatie heeft ze al kunnen leggen dat ze daar beter niet langs kan gaan bij de paardenbak. Of heb jij niet dat witte gebeuren erlangs gespannen :denken: Ik weet niet eens wat het is maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel :N:

Als meneerke maar op een paar plekken erlangs gaat is het makkelijker op te lossen dan als hij random maar ergens onderdoor gaat.
Tamara.
Zeer actief

Wat ik nog wel wil toevoegen is dat mensen soms makkelijk praten hebben als ze de locatie en de situatie niet echt kennen.
'even een stroomdraadje spannen', 'gewoon de boel bijhouden' v.w.b. de struiken. Als ik dat zo lees hebben mensen geen weet ervan hoe grooooooot het daar is en dat sommige dingen makkelijker gezegd dan gedaan zijn :wink:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!

Ongelezen bericht door Ennath »

Neeltje schreef:
MARC_S schreef: Een randje stoeptegel kost niks want die kun je overal gratis ophalen. :wink:
Ik heb nog 30 m2 40 x 60 betontegels gratis af te halen. :wink:
En bij mij mag je stoeptegels 30x30, bergen Klinkers en een fiks staartje kinderkopjes afhalen.
Volgens mij zit ik nog dichterbij ook.. :pffff: :wink:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik ben het met de rest eens, de kat wegdoen is nu echt mosterd na de maaltijd. Crunch kent het kunstje al, als ze écht zo graag eruit wil, zal ze nu zelf wel zorgen dat ze eruit komt.

Maar ik snap het ook niet zo. Geen enkele oplossing kan? Tuurlijk wel. Ja, het is wel een stevige klus, maar het kan écht.
Het is een flink eind hekwerk, dat klopt. Het zal dus ook een fiks karwei worden. Maar wees eerlijk, weet je een betere oplossing...? Stel voor dat je kattenbeest herplaatst, en het niet helpt... dan moet het immers OOK alsnog.

Wij hebben helaas een stuk minder ruimte dan jij... maar wij hebben flinke maatregelen getroffen zodat we een hondveilige tuin konden creeren. Vrienden en familie erbij die wilden helpen en hup, schouders eronder.... Soms is dat echt de enige mogelijkheid...
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Ik denk toch dat de oplossing veel simpeler is dan je denkt. Desnoods haal je wat oude tegels op en legt een rand onder de hek.
ach, wat kan jij andermans problemen ook bagatelliseren zeg - 'een randje stoeptegels' :piew: : ruim 500 lopende meter hekwerk, dat reduceer jij tot 'een randje stoeptegels' :19: ?
Kom, kom Inge....
Laat je niet op de kast jagen :mrgreen:
Het gaat maar om zo'n 1670 tegels. :F:

Weet je wat, ik heb nog een paar daagjes "weg zonder huishouden" tegoed.
Kom ik je helpen met tegeltjes leggen :idea: :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Ai, wat een vervelend probleem. En wat vreemd dat Meneerke niet precies dezelfde weg neemt als de andere poes. Het enige wat ik kan bedenken, en wat ik hierboven ook al ergens las, is een makkelijke uitweg over het hek heen verzinnen. Inderdaad iets met een looplankje of zo. En dan wel zo makkelijk (en aantrekkelijk voor poezen) dat 'ie die weg altijd neemt en geen pogingen meer doet om onder het hek door te gaan. Maar of dat lukt... poezen zijn eigenwijze wezens. :ugh:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

het hele hek onder stroom gaat wel wat ver :wink:

Ik heb geen tips Inge, ik ben wel eens bij je geweest en ik snap dat het niet zo simpel is dan dat het kan lijken.
:pop:
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:
MARC_S schreef:Ik denk toch dat de oplossing veel simpeler is dan je denkt. Desnoods haal je wat oude tegels op en legt een rand onder de hek.
ach, wat kan jij andermans problemen ook bagatelliseren zeg - 'een randje stoeptegels' :piew: : ruim 500 lopende meter hekwerk, dat reduceer jij tot 'een randje stoeptegels' :19: ?
Of wil je de kat niet meer? Dan zou ik zeggen, herplaats hem gewoon en los het probleem met de honden ook op want ik lees dat dit hek al jaren een probleem is, ook met eerdere honden dus.
nee, ik wil hem niet meer, daarom zet ik ook dit topic neer omdat ik het helemaal niet erg vind wat er gebeurd is en hij eigenlijk al ingepakt en wel klaar staat om weg te brengen.

ongevoelige *#@&%
Ja hallooo. Ik wil niet lullig doen maar zo komt het over. Je doet net of die kat gaten graaft waar een hovawart doorheen kan en dat constant. Ik dacht even mee en excuse me daarvoor. :roll: Alsof jij de eerste zou zijn die een excuus nodig had om een beest weg te doen? Ik zeg niet dat dat zo is maar als jij echt net doet alsof die kat nu je honden laat ontsnappen zonder dat de honden daar zelf ook maar iets voor doen, ze willen het niet eens schrijf je in feite, dan geef je gewoon die kat de schuld en werk je niet echt mee.

Kun je wel lekker pissig op mij gaan doen omdat ik dat zo over vind komen maar staat er hier ergens een reactie die beaamd wat je zegt? Iedereen zou het oplossen op een andere manier. Wat doe je dan als het niet helpt? Als Crunch gewoon zelf gaten graaft? Gaat Crunch dan weg? Dat bedoel ik even te zeggen.

Ik vind het dus nogal irritant dat je nu op mij gaat afreageren want ik heb niks anders gedaan dan meedenken en dat wuif je weg omdat die kat weg moet. Tja, dan is 1 + 1 wel twee voor mij want het is helemaal niet moeilijk om even een hek dicht te maken van onder. Zoals ik zei, gratis tegelrandje? Desnoods bakstenen. Geen kat die bakstenen wegtrekt en het kost met twee mensen misschien een paar uur werk. Mag dat er nog af voor het leven van een nu eindelijk gelukkige kat? :roll:

Dat van die schrikdraad is nog veel makkelijker. Je hoeft maar een randje van 5 cm na te lopen op plantjes. Dat eens in de week en dan is het al klaar. Na 2 tikken is het klaar en hoef je het niet eens meer aan te zetten. :19: Die kat zal er nooit meer komen. Je kan het zelfs lenen en dan alleen de draad laten zitten. Kost misschien 25 euro aan draad en haakjes.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Nog een beter idee :idea:

We houden de forummeeting bij jou en als voorwaarde voor deelname moet iedereen een stapeltje tegels meenemen EN leggen!! :E:

Hang jij voor de catering :eek:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
yamie schreef:oke, mm, andere gedachte, zou je iets kunnen maken, sluisje achtig, waar meneer gewoon doorheen kan, maar crunch absoluut niet? dus bv een buis die dan naar het hek loopt, waar meneer dan onder kan kan..maar dat crunch dus niet hem ziet graven en ook niet geconfronteerd word met los zand en gat ( wat het voor haar natuurlijk aantrekkelijk maakt om er ook onder proberen te komen)

mits meneertje dan snapt ( gaat snappen), dat hij die in/uitgang moet gebruiken en ook alleen die

gut.. in mijn hoofd is het duidelijker dan hoe ik het opschrijf :roll:
ja, ik begrijp wat je bedoelt en dat zou in een klein tuintje ook een prima idee zijn, ook de katteluikjes van christo, maar ik kan me amper voorstellen dat een kat daarvoor zal kiezen als ze daar telkens tig meter moet voor omlopen.

dat zou wel kunnen werken als ik het eerst graafproof heb gemaakt, dat zal ik dus in de zomervakantie maar proberen.

oke, misschien was er 1 of een paar plekken waar hij er uit gaat, en als het een kat is van makkelijk doen, een kant en klaar poortje is dan toch wel in zijn straatje toch?
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik weet niet of het iets zou zijn, maar ik lees wel eens iets over een onzichtbare omheining. De site die ik net lees heeft er een met 400 meter draad. Dat zou dan niet helemaal voldoende zijn, maar is zoiets een idee? Dat is dus geen schrikdraad maar een combinatie van een draad die een correctie geeft op een teletact zodra de hond te dicht bij komt.
Wel prijzig trouwens hoor pffff die ik zag was E237,50.
laeken
Zeer actief

Ennath schreef:
Inge O schreef:
Kom, kom Inge....

Alsof die kat elke dag hovawartgrote gaten onder heel het hekwerk graaft :roll: Wat dacht je van 5 tegels daar waar het gat is en dan een pvc buis onder het hek door of een vierkantje in het hek waar de kat dood kan? Nog 10 keer simpeler. :roll:
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Als je je toch verveelt: langs het hele hek 50 cm diep gaas ingraven :pffff: :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar als je de schrikdraad bij de struiken door een dun PVC pijpje leidt, dan kun je misschien toch een werkende schrikdraad aanleggen en Crunch binnen het hek houden.

Na één of twee tikken kent hij het klappen van de zweep en is de aanwezigheid van de draad voldoende.
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Inge O schreef:
Ennath schreef: Kom, kom Inge....

en die 1670 tegeltjes stop je dan in je achterzak :mrgreen: ?

ik denk er nog even over na, maar ik denk dat betonnet of gewoon hekwerkdraad dan toch nog veiliger is, omdat je dat aan het hek kan vastmaken - zo'n tegels kunnen ze misschien nog wegduwen/graven?
Nou ik geef je op een briefje dat je zo'n tegeltje niet wegduwt of graaft.
Verschuiven doe je ze als mens al niet graag en als kat/hond lukt dat al helemaal niet best.
Ennath
Zeer actief

tekkel schreef:Als je je toch verveelt: langs het hele hek 50 cm diep gaas ingraven :pffff: :ok:
En dan met lekker stevig gaas, dan ben je de eerstkomende 10 jaar van de problemen af :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
Ennath schreef:
tekkel schreef:Als je je toch verveelt: langs het hele hek 50 cm diep gaas ingraven :pffff: :ok:
En dan met lekker stevig gaas, dan ben je de eerstkomende 10 jaar van de problemen af :mrgreen:
ik durf het haast niet te zeggen, maar dat lukt ook niet wegens miljard zware boomwortels :oeps: .
Haal je die ook meteen weg, als je toch lekker bezig bent :pffff: peace of cake.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Misschien de tuin eens snoeien.. Ik kan me wel enigszins een voorstelling maken hoe de tuin eruit moet zien, maar waar een wil is, is een weg, nietwaar?
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Inge O schreef:
Jay schreef:Ik ken de situatie natuurlijk niet, maar als je de schrikdraad bij de struiken door een dun PVC pijpje leidt, dan kun je misschien toch een werkende schrikdraad aanleggen en Crunch binnen het hek houden.

Na één of twee tikken kent hij het klappen van de zweep en is de aanwezigheid van de draad voldoende.
die struiken staan zowat overal, ook juist op plekken waar de kant onder het hek gaat.

want ik ben er wel van overtuigd dat ze dat op verschillende plaatsen doet, alleen haar voorkeursplek raakt dus veel dieper uitgesleten.

die heb ik nu hondproof dichtgemaakt, met nog net een opening voor meneerke :oeps: .
Het wil overigens niet zeggen dat de schrikdraad niet werk als hij tegen struiken aanligt, welleswaar zal het effect iets minder zijn, maar het schrikeffect zal wel blijven. Een hond is nl. een stuk beter geaard dan wij met onze schoenen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”