Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verplicht stoppen met agility :-(

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Verplicht stoppen met agility :-(

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Tsja het zat er aan te komen...
Maar toch baal ik er behoorlijk van en Magic denk ik ook.
We hebben afgelopen maandag examen gehad van de beginners cursus agility en het ging echt super Magic liep alles (op de wip na want die hoeft nog niet) zonder enige twijfel.
Ben super trots op mijn wijffie. Maar ja ze loopt net niet helemaal lekker dus wel op voedingssupplementen gezet en het gaat super nu weer maar ja de twijfel slaat toch aan en we houden er mee op.
M'n meisje wordt eerst eens op de foto gezet om te kijken wat het precies is waardoor ze niet helemaal lekker loopt. En dan gaan we eens opzoek naar een andere sport om te gaan doen. Wat niet zo belastend is voor de spieren en gewrichten... (Dus tips zijn welkom)
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Re: Verplicht stoppen met agility :-(

Ongelezen bericht door Jacksel »

*Jolanda* schreef:Tsja het zat er aan te komen...
We hebben afgelopen maandag examen gehad van de beginners cursus agility en het ging echt super Magic liep alles (op de wip na want die hoeft nog niet) zonder enige twijfel.
Ben super trots op mijn wijffie. Maar ja ze loopt net niet helemaal lekker dus wel op voedingssupplementen gezet en het gaat super nu weer maar ja de twijfel slaat toch aan en we houden er mee op.
M'n meisje wordt eerst eens op de foto gezet om te kijken wat het precies is waardoor ze niet helemaal lekker loopt. En dan gaan we eens opzoek naar een andere sport om te gaan doen. Wat niet zo belastend is voor de spieren en gewrichten... (Dus tips zijn welkom)
Jamey heeft vanwege haar gewrichten ook moeten stoppen met agility en doet het nu perfect in het reddingshondenwerk... Alleen is dat wel altijd los en kom je ook andere losse honden tegen... Maar iets van reddingshondenwerk of speuren is misschien wat. We hebben een amstaff (reu) in de groep die het hardstikke goed doet...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Sterkte, vervelend dat ze er zo'n last van heeft.
Ik heb begrepen dat Dogdance één van de minst belastende hondensporten is. Lumi heeft PL-graad 2 en met haar zijn hierdoor ook maar beperkte mogelijkheden wat betreft hondensporten.
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Dat zelfde probleem heb ik met Bink ook. De heupen zijn goed. Foto's zijn gemaakt. Maar hij is erg stijf in zijn achterhand. Vandaar dat de draaien en de hoge sprongen funest zijn. Dat hebben we dus gestopt. En hij rent niet meer achter balletjes aan. Alleen in het water. Verder fietsen we veel om alles soepel te houden.
Het gaat nu erg goed. Ik wil combisport gaan proberen omdat dat minder belastend is.
Hopelijk gaat het bij jou snel beter.
Afbeelding
chanti
Actief
Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
Contacteer:

Ongelezen bericht door chanti »

Renske schreef:Sterkte, vervelend dat ze er zo'n last van heeft.
Ik heb begrepen dat Dogdance één van de minst belastende hondensporten is. Lumi heeft PL-graad 2 en met haar zijn hierdoor ook maar beperkte mogelijkheden wat betreft hondensporten.

Nou, dog dance hoeft niet één van de minst belastende hondensporten te zijn :wink: Alleen bij dog dance zijn er geen verplichte oefeningen, dus de oefeningen die belastend zijn voor je eigen hond leer je gewoon niet aan..
Afbeelding

Neem een kijkje op mijn site http://www.dogdance.nl.
*Jolanda*

Magic is wel echt van het rouwdouwers type... hoe harder het gaat en hoe meer ze mag beuken hoe leuker ze het vind. Maar misschien is inderdaad doggy dance wel iets voor haar kan het allicht eens proberen.
*Jolanda*

Jacksel schreef:
Jamey heeft vanwege haar gewrichten ook moeten stoppen met agility en doet het nu perfect in het reddingshondenwerk... Alleen is dat wel altijd los en kom je ook andere losse honden tegen... Maar iets van reddingshondenwerk of speuren is misschien wat. We hebben een amstaff (reu) in de groep die het hardstikke goed doet...

Magic loopt altijd los bij mij mits de andere honden niet onder appel staan. Ze interesseerd zich niet voor andere honden zolang die zich ook maar niet in haar interesseren...
Maar ze gebruikt haar neus echt heel weinig en doet heel veel op zicht dus vraag me af of ik het nog aan kan leren om dat te doen. Het zit ook niet echt in haar aard...
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

*Jolanda* schreef:
Jacksel schreef:

Magic loopt altijd los bij mij mits de andere honden niet onder appel staan. Ze interesseerd zich niet voor andere honden zolang die zich ook maar niet in haar interesseren...
Maar ze gebruikt haar neus echt heel weinig en doet heel veel op zicht dus vraag me af of ik het nog aan kan leren om dat te doen. Het zit ook niet echt in haar aard...
Jamey deed het eerst ook voornamelijk op zicht en gaat nu steeds meer haar neus gebruiken. Maar ze vond het al wel heel leuk om balletjes te zoeken enzo. Dus het willen zoeken en willen werken meot er wel echt inzitten...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Is treibball geen idee? het is dan niet bepaald een schapendrijver maar toch wel leuk voor haar denk ik en niet belastend.
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

TvanEmst schreef:Is treibball geen idee? het is dan niet bepaald een schapendrijver maar toch wel leuk voor haar denk ik en niet belastend.
Hoeft ook zeker geen schapendrijver te zijn. Bij ons op de clinic was ook een dalmatier, een labrador een Toller en een vlinderhondje. Verder heb ik verhalen gehoord over boxers en een sharpei....
Afbeelding
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Daarom kan het best, toch? :pffff: :mrgreen:
Deze is volgens mij het dichtste bij voor jou:

OVERIJSSEL:
Hondenschool Basic (Balkbrug)
Natasja Hilberink en Sandra van Munster
0523-67 70 07 of 06-57 21 68 61
http://www.hondenschoolbasic.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
*Jolanda*

Ik ga er eens naar informeren. Misschien is dat inderdaad wel iets voor haar.
doggyfun
Erelid
Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door doggyfun »

hoi,

Ja, Treibball is absoluut niet belastend voor je hond, en het hoeft zeer zeker geen schapendrijver te zijn!

In de loop van de workshops en cursussen heb ik vele rassen en individuen zien passeren hoor, zowel met het oog op niet-drijvende/hoedende honden, als ook honden met een beperking (o.a. versleten rug, versleten heupen, OCD, doofheid, en nog meer van die dingen)
Alle hondjes konden het prima volhouden, en hadden de dagen erna ook geen last van.

Mocht je nog specifieke treibballvragen hebben, hoor ik het wel.

groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”