ik heb een vraagje aan jullie. Mijn vriendin heeft besloten drie maanden naar Spanje te gaan in een huisje van een vriend van haar. Ze gaat daar werken, ten minste: dat is het plan. Nu heeft ze net vorige week een hondje gekocht, namelijk een Chinees Naakthondje van 1 jaar oud. Hij komt uit Brabant en moest erg wennen bij ons in de grote stad, hij is nog erg angstig. Het is echt een geweldig lief beestje, maar erg onzeker en op zijn hoede.
Nu neemt ze het hondje mee naar Spanje volgende week.... Voor drie maanden.... En ze gaat daar werken met een vriendin (niet 8 uur per dag hoor, maar het plan is een paar uur in de week, misschien meer). En ze gaan daar uiteraard heen om veel uit te gaan etc.
Vinden jullie het zielig voor dat hondje? Ten eerste om hem in een auto mee te nemen (ze gaan er drie dagen over doen, omdat ze ook nog een paard meenemen, waardoor ze om de drie uur moeten stoppen, om het paard even de benen te laten strekken) en ten tweede in verband met de zon? Ook omdat het een naakthond is natuurlijk en die verbranden vrij snel. Je kunt natuurlijk insmeren en/of een Tshirtje aantrekken. Maar was het niet slimmer geweest van haar om te wachten na die drie maanden Spanje en dan pas een hondje te kopen? Ik heb er zelf wel een mening over, maar wilde graag weten wat jullie ervan vinden, omdat ik soms niet helemaal kan peilen of ik nou te beschermend ben tegenover mijn hond of niet, want ik zou het met mijn hondje bijvoorbeeld nooit doen. Die heeft het veel te snel warm en heeft een hekel aan autorijden.
Nou, jullie mening dus graag

TARAK