Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een vraagje aan jullie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Een vraagje aan jullie

Ongelezen bericht door Madison »

Hoi,
ik heb een vraagje aan jullie. Mijn vriendin heeft besloten drie maanden naar Spanje te gaan in een huisje van een vriend van haar. Ze gaat daar werken, ten minste: dat is het plan. Nu heeft ze net vorige week een hondje gekocht, namelijk een Chinees Naakthondje van 1 jaar oud. Hij komt uit Brabant en moest erg wennen bij ons in de grote stad, hij is nog erg angstig. Het is echt een geweldig lief beestje, maar erg onzeker en op zijn hoede.

Nu neemt ze het hondje mee naar Spanje volgende week.... Voor drie maanden.... En ze gaat daar werken met een vriendin (niet 8 uur per dag hoor, maar het plan is een paar uur in de week, misschien meer). En ze gaan daar uiteraard heen om veel uit te gaan etc.

Vinden jullie het zielig voor dat hondje? Ten eerste om hem in een auto mee te nemen (ze gaan er drie dagen over doen, omdat ze ook nog een paard meenemen, waardoor ze om de drie uur moeten stoppen, om het paard even de benen te laten strekken) en ten tweede in verband met de zon? Ook omdat het een naakthond is natuurlijk en die verbranden vrij snel. Je kunt natuurlijk insmeren en/of een Tshirtje aantrekken. Maar was het niet slimmer geweest van haar om te wachten na die drie maanden Spanje en dan pas een hondje te kopen? Ik heb er zelf wel een mening over, maar wilde graag weten wat jullie ervan vinden, omdat ik soms niet helemaal kan peilen of ik nou te beschermend ben tegenover mijn hond of niet, want ik zou het met mijn hondje bijvoorbeeld nooit doen. Die heeft het veel te snel warm en heeft een hekel aan autorijden.

Nou, jullie mening dus graag :)
*Ellen*

Re: Een vraagje aan jullie

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik gok maar zo dat het gros van de forumleden hetzelfde denkt als jij : foute planning.
Madison
Zeer actief

Ja, dat denk ik ook ja. Maar ik wilde ook even weten of het 'zielig' is voor het hondje: de autorit, het vreemde huis(waar hij wel weer aan went, maar ja), de temperatuur, het veel alleen zijn etc. Ten minste: of jullie het zielig vinden.
Laatst gewijzigd door Madison op 20 jun 2009 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik denk dat ze beter had kunnen wachten.
Beestje is straks net een klein beetje aan het wennen kan ie meteen mee naar Spanje.
Zit ie daar 3 maanden is ie gewend kan ie weer mee terug naar huis...
Ik vind het best sneu voor het diertje, hij past denk ik niet echt in het schema wat ze in Spanje gepland heeft.
Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik vind het zielig ja, zou het een hond nooit aandoen.
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Het klinkt niet ideaal maar zo'n enorm drama zou ik er ook weer niet van maken. Als je vriendin in Spanje gewoon de tijd voor het hondje neemt is er denk ik niets aan de hand.

Kees
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Tja, tussen zielig en zielig zit natuurlijk verschil. Punt is wel dat de hond nu wéér moet wennen, en ditzelfde nogmaals moet doen als hij na 3 maand weer thuiskomt. Als je elke 3 uur onderweg stopt lijkt me het autorijden (Als hij dat hier ook gewoon kan) geen probleem. Ik snap trouwens niet waarom je ook een paard mee wilt nemen als je daar hoofdzakelijk wilt uitgaan (en werken) maargoed.

Wat mij betreft kan de hond best mee, mits het daar voldoende aandacht krijgt en niet verbrand/te warm wordt. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat je vriendin eerst gaat uitslapen, dan een uurtje of 5 gaat werken, daarna even naar het paard om vervolgens uit te gaan (en de hond tussendoor even 3 keer laat plassen).

Slechte planning is het wel, maargoed.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

*Ellen* schreef:Ik gok maar zo dat het gros van de forumleden hetzelfde denkt als jij : foute planning.
Helemaal mee eens! :ok:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tis inderdaad een niet zo handig gekozen tijdstip nee...
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Onhandig, maar niet onmogeljk, voor zover ze de belangen van het hondje maar bovenaan stelt!!!!
Ervoor zorgen dat hij / zij een tshirt draagt, dat er evt zonnebrandcreme gebruikt wordt, de nodige entingen heeft (!!!) en dat ze zich informeert aan welke regels ze zich te houden heeft.
Mag de hond uberhaupt in die woning bijvoorbeeld? Welke locale eisen gelden (uitlaten, loslopen, opruimplicht...)?

Goed overleg met de fokker mbt wat de hond nodig heeft aan bescherming (zon en ongedierte) en dan moet het goed kunnen komen.

Ze zal zich alleen goed moeten realiseren dat ze een verantwoordelijkheid heeft, dat het diertje niet te lang alleen kan zijn en dat ze dus ook niet EN veel kan werken EN daarbij ook nog nachten kan uitgaan.....

Persoonlijk had ik het nooit zo gedaan, maar goed, dat is de vraag niet ;-)

Suzanne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het meenemen naar van Spanje niet eens zozeer het punt eigenlijk. En drie dagen in de auto, tja, als de hond geen moeite heeft met autorijden zie ik daar het probleem ook niet in.

Alleen naar Spanje gaan met het idee zoveel mogelijk uit te gaan, en te werken, en dan een hond erbij, dat vind ik een erg rare combinatie. Maar dat zou ik ook vinden als ze in Nederland zou wonen, werken, en zoveel mogelijk uitgaan.
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik vind het ook (op z'n zachtst gezegd) niet erg slim gepland......Het lijkt me geen ideale situatie voor het hondje om weer in een vreemde omgeving en andere temperatuur te wennen. En als je vriendin van plan is om daar te gaan werken en om uit te gaan, ben ik bang dat de hond toch te weinig aandacht gaat krijgen. Kan hij niet tijdelijk terug naar de fokker? (tegen betaling) Dan weet je zeker dat hij goed zit en kan je vriendin zich uitleven in Spanje, zonder zich zorgen te hoeven maken om haar hond. Ik hoop dat ze een goede oplossing voor het hondje gaat vinden!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik vind dit een zeer stomme actie. ze gaat werken. het beestje is nog een pup. ze onderschat in ieder geval al wat een pup nodig heeft.
ze neemt haar paard mee. dus dat wordt bijna dagelijks een rit van een uur. waarvoor neem je anders je paard mee?
ze gaat uit, en gaat van spanje genieten.

nee, wat mij betreft staat de pup bij haar niet op nummer 1. het komt op mij over dat ze de pup er even bij doet. tussen de dingen door.
dat wordt lekker veel in de bench zitten. en hopelijk niet lekker buiten in een kenneltje. veel te warm. ook in de schaduw. daarmee lijkt een naker het lekker koel te hebben door de vacht. maar het biedt geen enkele bescherming.

ja, ik vind het zielig.
pia zz
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
boxer

Ongelezen bericht door pia zz »

Zou het zelf NOOIT doen :(:
Afbeelding

waardeer wat je hebt, je weet nooit hoe lang het duurt!!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hangt er van af hoeveel tijd ze daar aan de pup besteedt.
Werken en fuiven geeft niet direct het idee van zorgen voor een pup :denken:

Of het verstandig is om een naakthondje in Spanje in de zon te zetten weet ik niet.
Dat zou je aan de bezitters van Naakthonden moeten vragen.

Ik weet van wel meer honden die als pup mee gingen op vakantie en die het prima deden :ok:
Vraag me alleen af hoe dat met de rabiës injectie moet?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rintinde
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rintinde »

Persoonlijk zou ik het zelf niet op deze manier doen.
Dan had ik 3 maanden gewacht en als ik thuis ben een hondje genomen.
Ik heb geen verstand van naakthonden verder moet ik er wel bij zeggen dus daar kan ik niet over oordelen.
Het is natuurlijk een unieke kans om naar Spanje te gaan voor 3 maanden in het huisje van een vriend of kennis.
Heeft ze er van tevoren goed over nagedacht? Dit lijkt mij meer een opwelling namelijk, een opwelling om naar Spanje te gaan of in een opwelling een hondje gekocht.

Ik zal absoluut niet zeggen dat het goed of fout is wat zij doet, maar persoonlijk had ik het anders gedaan :)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ach ja, ik zou er niet zo'n punt van maken. Uiteindelijk is het baasje zijn rots en niet de plaats waar hij woont. Zo ook wel een verhaal van autistisch kind (van de ex-vrouw van Rob de Nijs). Altijd wordt gezegd dat autistische kinderen zo hard structuur en vastigheid nodig hebben. Nu reist zij veel met haar autistische zoon. Zij is het vaste punt voor haar zoon, niet de plaats.... (in het kort even een presentatie van haar op het autisme congres, ze heeft ook een boek geschreven over haar zoon en reizen)
Tja ach zo zou je dat ook op de hond kunnen projecteren denk ik. Ik heb mijn pup ook in mijn soms wat drukke leven kunnen inpassen. Hij ging gewoon overal mee (als dat kon) en hij heeft zich daar prima in aangepast. Zo weten de dieren wel waar ze aan toe zijn. Je kan ze tijdenlang erg beschermend opvoeden, maar daar schiet je later niet zoveel mee op. Het diertje is overigens een jaar. Dus geen pup meer (zoals een aantal nog zeggen hier) en zou dit soort dingen wel aan moeten kunnen.

Verder vind ik niet dat ik kan gaan oordelen over de situatie aangezien ik de betreffende meid niet persoonlijk ken en ik niet haar kant van het verhaal heb gehoord :D. Het is natuurlijk altijd makkelijk om met je vingertje te wijzen, maar nobody's perfect.....
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik ken haar niet, dus ik weet niet of het een slimme actie is of niet :U:. Vind het trouwens ook een beetje raar dat je zo over een vriendin klept op een forum waar zij zich niet kan verdedigen.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Lemuria schreef:Ik ken haar niet, dus ik weet niet of het een slimme actie is of niet :U:. Vind het trouwens ook een beetje raar dat je zo over een vriendin klept op een forum waar zij zich niet kan verdedigen.

dat ben ik wel met Lemuria eens ja ! heb je het er zelf ook met haar over gehad ?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

gyanty schreef: Je kan ze tijdenlang erg beschermend opvoeden, maar daar schiet je later niet zoveel mee op. Het diertje is overigens een jaar. Dus geen pup meer (zoals een aantal nog zeggen hier) en zou dit soort dingen wel aan moeten kunnen.
Ik dacht ook eerst dat het om een pup ging. :wink:
Nou dan komt die rabiës injectie ook wel goed (als ze dat heeft laten doen of op tijd laat doen?) :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Madison
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik ken haar niet, dus ik weet niet of het een slimme actie is of niet :U:. Vind het trouwens ook een beetje raar dat je zo over een vriendin klept op een forum waar zij zich niet kan verdedigen.
Natuurlijk heb ik het er met haar over gehad en ze weet het ook hoor dat ik dit plaats, want ik zei tegen haar dat ik zou vragen aan mensen op het forum wat ze ervan vonden, omdat zij dacht dat ik de enige was die er (nogal) negatief tegenover stond. Dus niet direct komen met je vooroordelen dat ik klep over een vriendinnetje, want dat is dus niet waar.

Ik sta er negatief tegenover, omdat ik het hondje hier een dagje heb gehad en hij helemaal niet buiten haar kan. Zodra zij de deur uitloopt, begint hij te piepen en onrustig heen en weer te lopen. Dus ik speelde met de gedachte dat het dan wellicht niet zo handig is om naar Spanje te gaan, daar te gaan feesten en beesten en het hondje veel alleen te laten in een ook nog eens vreemde omgeving. Autorijden is voor hem op zich niet zo een probleem, hij vindt het niet erg, maar hij moet wel steeds heel erg spugen en dat weet ze. Bovendien lijkt de temperatuur me niet echt ideaal voor zo een hond, maar ja, dat is mijn mening.

Nogmaals: ik roddel niet en zij mag zich verdedigen, want ik heb het er vaak genoeg met haar over dat ze misschien beter een andere oplossing kan bedenken. Ze gaat niet met de intentie naar Spanje om lekker 24 uur per dag in het huisje te zitten en daar met haar hondje te wandelen etc. Ze gaat daarheen om te werken, uit te gaan en veel plaatsen te bezoeken. Dus dat is de rede waarom ik het zielig vind voor het beestje. Gelijk die rare reacties altijd....Ik open dit topic toch niet om hier eens lekker te gaan zitten roddelen ofzo, ik maak me gewoon zorgen over het hondje en vraag me af of dat terecht is. Dat was het enige wat ik wilde vragen.
Lemuria

Ik vind het (nog steeds) geen rare reactie, ik kan niet ruiken wat jij al dan niet met je vriendin van te voren besproken hebt, of wel soms? Je hebt daar ook met geen woord in je eerste bericht over gerept.

Maar goed; prima dat je haar hebt verteld dat je het met een stel wildvreemden op gaat nemen. Mijn nieuwe mening: je moet je er niet tegenaan bemoeien. Het is haar hond, haar verantwoordelijkheid. Als een vriendin van mij in hetzelfde schuitje zat en mij vertelde dat ze het ging redden en goed doorgedacht had, zou ik daar als vriendin-zijnde op vertrouwen en niet gelijk naar anderen rennen om alsnog m'n gelijk te halen :19:.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Madison schreef: ik maak me gewoon zorgen over het hondje en vraag me af of dat terecht is.
In mijn ogen: ja.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Madison
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik vind het (nog steeds) geen rare reactie, ik kan niet ruiken wat jij al dan niet met je vriendin van te voren besproken hebt, of wel soms? Je hebt daar ook met geen woord in je eerste bericht over gerept.

Maar goed; prima dat je haar hebt verteld dat je het met een stel wildvreemden op gaat nemen. Mijn nieuwe mening: je moet je er niet tegenaan bemoeien. Het is haar hond, haar verantwoordelijkheid. Als een vriendin van mij in hetzelfde schuitje zat en mij vertelde dat ze het ging redden en goed doorgedacht had, zou ik daar als vriendin-zijnde op vertrouwen en niet gelijk naar anderen rennen om alsnog m'n gelijk te halen :19:.
Ja, wat wil je nou de hele tijd bereiken met je berichtjes? Ik wil mijn gelijk helemaal niet halen; wil weten OF ik gelijk heb. Dat is een groot verschil. Het maakt mij niet uit of ik gelijk heb of niet hoor. En dat is het nou juist: ze heeft het niet goed doordacht, want hij heeft nog niet eens zijn rabiës prikken gehad en ze gaat morgen al weg. Ik vind je reacties een beetje raar hoor, eerlijk gezegd.

En je kunt inderdaad niet ruiken wat ik al dan niet met mijn vriendin heb besproken, maar goed, dan weet je het nu toch Je kunt ook gewoon, zoals de anderen, netjes vragen of ik het wel met mijn vriendin besproken heb, voordat je gelijk met je oordeeltjes klaar staat.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Madison schreef:
Lemuria schreef:Ik vind het (nog steeds) geen rare reactie, ik kan niet ruiken wat jij al dan niet met je vriendin van te voren besproken hebt, of wel soms? Je hebt daar ook met geen woord in je eerste bericht over gerept.

Ja, wat wil je nou de hele tijd bereiken met je berichtjes? Ik wil mijn gelijk helemaal niet halen; wil weten OF ik gelijk heb. Dat is een groot verschil. Het maakt mij niet uit of ik gelijk heb of niet hoor. En dat is het nou juist: ze heeft het niet goed doordacht, want hij heeft nog niet eens zijn rabiës prikken gehad en ze gaat morgen al weg. Ik vind je reacties een beetje raar hoor, eerlijk gezegd.

En je kunt inderdaad niet ruiken wat ik al dan niet met mijn vriendin heb besproken, maar goed, dan weet je het nu toch Je kunt ook gewoon, zoals de anderen, netjes vragen of ik het wel met mijn vriendin besproken heb, voordat je gelijk met je oordeeltjes klaar staat.
Al was het maar met die Rabies-enting... DAAR gaat ze problemen mee krijgen; als ze het ene land al in mag, heb je kans dat bij controle de hond niet meer terug naar Nederland mag ivm ontbrekende rabies-enting.

Mijn advies is om NIET herhaal NIET de grens over te gaan met een niet- geente hond. Wellicht valt het feitelijke risico op rabies nog mee, maar de kans dat de hond in beslag wordt genoemen.... brrrrrr

Suzanne
Lemuria

De hele tijd? Ik had welgeteld 2 berichtjes gepost :roll:.

Buiten beschouwing gelaten dat ik het inderdaad zielig vind voor die hond, is dit een openbaar forum en je zult niet altijd de antwoorden krijgen die je wenst. Zeker niet op dit forum. Get used to it.
Madison
Zeer actief

Lemuria schreef:De hele tijd? Ik had welgeteld 2 berichtjes gepost :roll:.

Buiten beschouwing gelaten dat ik het inderdaad zielig vind voor die hond, is dit een openbaar forum en je zult niet altijd de antwoorden krijgen die je wenst. Zeker niet op dit forum. Get used to it.
Pffffffff, nou, weet je wat? Ik ga niet eens meer in discussie hierover. Als jij die negativiteit van je wilt vasthouden, vind ik dat best. Veel plezier ermee. :ok:
Lemuria

Madison schreef:

Pffffffff, nou, weet je wat? Ik ga niet eens meer in discussie hierover. Als jij die negativiteit van je wilt vasthouden, vind ik dat best. Veel plezier ermee. :ok:
Over welke negativiteit heb je het? En waarom voel jij je zo snel aangevallen?
Jij vraagt een mening; ik geef die.
Wat wou je dan?
:denken:
Madison
Zeer actief

Lemuria schreef:
Madison schreef:

Over welke negativiteit heb je het? En waarom voel jij je zo snel aangevallen?
Jij vraagt een mening; ik geef die.
Wat wou je dan?
:denken:
Lees even je berichtjes terug en dan zie je over welke negativiteit ik het heb. Ten eerste: direct komen met je oordeel dat ik hier klep over een vriendinnetje, terwijl je niet eens (mijn fout dat ik dat niet heb gemeld) wist of ik het wel met mijn vriendin had besproken. Je had ook even normaal kunnen reageren, in plaats van gelijk zo vijandig te doen. Ten tweede: Ik ren volgens jou naar anderen om mijn gelijk te halen. :denken: Niet waar dus, ik wil de mening van andere hondenliefhebbers en zo simpel ligt het. Het maakt me niet uit wat die mening is, of je het nu wel of niet zielig vindt. Want als jij zegt: dat is niet zielig, omdat....... Dan zet mij dat ook weer aan het denken en stel ik wellicht mijn mening bij. Dus ik zit hier niet om mijn gelijk te halen, wat jij dus wel over mij denkt en dat vind ik negativiteit. Ten derde: Get used to it en bladiebladiebla. Ja, iedereen mag zijn mening hebben hoor, maar daar mag ik dan toch wel tegenin gaan? Vooral als het niet eens met het onderwerp van dit topic te maken heeft. Jij zegt dat je het zielig vindt voor de hond, nou dat is toch alles wat ik vraag? Ik vraag er toch niet om of jij even wilt beoordelen of het geoorloofd is dit topic te openen? En als jij dat zonodig wel wilt doen, kun je toch niet verwachten dat ik er vervolgens niet tegen in ga? Ten vierde: ik moet me er niet mee bemoeien volgens jou. Ik geef mijn mening aan haar, dus ik bemoei me er niet mee: ik zeg niet: 'Jij mag dit niet doen, want...'. Ik zeg alleen: 'Ik vind het zielig voor je hondje, want ...'. En ik heb het recht om dat te zeggen, omdat ik gewoon voor het belang van een hond opkom, simpel.

Kortom komt het er dus op neer dat dit totaal off topic is en ik hieromtrent ook echt verder NIET meer in discussie zal gaan. Jij mag je zegje doen, maar ik mag zeggen dat ik dat nergens op vind slaan. Nou, dat hebben we allebei gedaan.
Lemuria

Je zou niet meer discussieren..en toch doe je het.

Anyway: Je vraagt een mening en die krijg je, custom-made, van mij. Als je dat niet aankunt, dan blokkeer je mijn berichtjes toch (is nieuw en volgens mij goed voor jouw bloeddruk) :wink:.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”