Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke dierentuin is leuker?
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Welke dierentuin is leuker?
Volgens mij mag je nog steeds met de hond naar de dierentuin in Amersfoort en naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Toch?
Wij willen vrijdag aanstaande met Tapas naar de dierentuin gaan, en zijn benieuwd welke dierentuin jullie het leukst vinden om met de hond naartoe te gaan, en waarom.
Dus brandt maar los!
Wij willen vrijdag aanstaande met Tapas naar de dierentuin gaan, en zijn benieuwd welke dierentuin jullie het leukst vinden om met de hond naartoe te gaan, en waarom.
Dus brandt maar los!
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Re: Welke dierentuin is leuker?
De dierentuin in Amersfoort ben ik al heel lang niet meer geweest dus echt vergelijken kan ik het niet maar de dierentuin in Rhenen vind ik heel toegankelijk met honden 
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wij zijn ook al in Rhenen geweest met zowel onze eerste Laekense Gizmo als pup (in 1993, een eeuwigheid geleden lijkt wel
) als ook met Sjefke in 2000 en met Nozem in 2004. Dus het is eigenlijk wel traditie inmiddels.
Maar Amersfoort is dichterbij voor ons dus ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die daar met hond al eens geweest zijn.
Maar Amersfoort is dichterbij voor ons dus ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die daar met hond al eens geweest zijn.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vorig jaar met een groep van het Rottweilerforum in Amersfoort geweest.
Het is niet zo'n enorme dierentuin maar wel erg leuk en hondvriendelijk, door het hele park staan waterbakken voor de honden. De honden mogen overal komen, behalve bij de nachtdieren.
Het is niet zo'n enorme dierentuin maar wel erg leuk en hondvriendelijk, door het hele park staan waterbakken voor de honden. De honden mogen overal komen, behalve bij de nachtdieren.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik heb geen ervaring met Rhenen, maar in Amersfoort hebben de honden in ieder geval een heel erg leuke dag gehad. Ze keken hun ogen uit. Er zijn 1 of 2 gedeelten waar de honden niet zijn toegestaan maar wij hebben ons er prima vermaakt.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
En iedere keer daar foto's gemaakt. Dan kun je bijna niet andersLongFields schreef:Wij zijn ook al in Rhenen geweest met zowel onze eerste Laekense Gizmo als pup (in 1993, een eeuwigheid geleden lijkt wel) als ook met Sjefke in 2000 en met Nozem in 2004. Dus het is eigenlijk wel traditie inmiddels.
![]()
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ik ben laatst naar amesfoort gegaan, danwel niet met honden maar ik ben niet zo onder de indruk van deze dierentuin. Ik zag verscheidene dieren die stereotypie vertoonden. Ben ik niet zo'n fan van. Maar ik ben nog nooit in Rhenen geweest volgens mij dus kan het niet vergelijken.

- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij gaan al jaren met veel plezier een paar keer per jaar naar Ouwehands dierenpark.
Voorheen hadden ze daar ook nog een olifanten-demonstratie (olifant aan hetw erk), maar dat bestaat helaas niet meer. De zeeleeuwenshow is echter ook gigantisch leuk om samen naar te kijken (lees: jij naar je hond, de hond naar de spetterende, snel-zwemmende en springen zeeleeuwen). Hier moet je wel bovenin gaan zitten, omdat er anders mot kan ontstaan vanuit de volwassen zeeleeuwen.
Het berenbos (incl. wolven) is waanzinnig leuk om met je hond door te wandelen (door een tunnel van gaas en over een brug). Ze ijsberen, de stokstaartjes...
Mijn meiden vermaken zich er echt kostelijk
En Indra spant de kroon, die is niet weg te slaan daar
Fotootjes van vorige jaar: http://www.knightsofthepearls.nl/Laatst ... 202008.htm" onclick="window.open(this.href);return false; d.d. 26-08-08 en een beschrijving op http://www.knightsofthepearls.nl/Laatst ... nissen.htm" onclick="window.open(this.href);return false; d.d. 28-07-07
Waar je ook heen gaat vrijdag; veel plezier! :smile1:
Voorheen hadden ze daar ook nog een olifanten-demonstratie (olifant aan hetw erk), maar dat bestaat helaas niet meer. De zeeleeuwenshow is echter ook gigantisch leuk om samen naar te kijken (lees: jij naar je hond, de hond naar de spetterende, snel-zwemmende en springen zeeleeuwen). Hier moet je wel bovenin gaan zitten, omdat er anders mot kan ontstaan vanuit de volwassen zeeleeuwen.
Het berenbos (incl. wolven) is waanzinnig leuk om met je hond door te wandelen (door een tunnel van gaas en over een brug). Ze ijsberen, de stokstaartjes...
Mijn meiden vermaken zich er echt kostelijk
Fotootjes van vorige jaar: http://www.knightsofthepearls.nl/Laatst ... 202008.htm" onclick="window.open(this.href);return false; d.d. 26-08-08 en een beschrijving op http://www.knightsofthepearls.nl/Laatst ... nissen.htm" onclick="window.open(this.href);return false; d.d. 28-07-07
Waar je ook heen gaat vrijdag; veel plezier! :smile1:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Het staat mij bij dat honden in Rhenen niet meer mogen komen, of haal ik het door de war met iets anders?

Linda, Izzie en Bram
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
wij zijn net in rhenen geweest
ik zou amersfoort bellen want volgens mij hebben die net de honden afgeschaft hoewel het nog wel op hun site staat
net opgezocht
Honden en overige huisdieren
Honden en overige huisdieren zijn niet welkom in Burgers' Zoo.
Nadat enkele dieren bewust zijn geprovoceerd met behulp van honden, heeft Burgers' Zoo helaas tot een algeheel verbod moeten besluiten. Meer informatie en toelichting over deze incidenten vindt u via de volgende link: Verboden voor honden
We maken alleen een uitzondering voor speciaal getrainde honden die ter begeleiding worden gebruikt van mindervaliden, zoals blindengeleidehonden en Stichting Hulphond-honden. Overleg met de Receptie van Burgers' Zoo is hiervoor vereist.
Veel huisdieren kunnen daarnaast ziekten onder onze dierentuindieren verspreiden, maar onze dieren kunnen ook ziekten op uw huisdieren overbrengen. Huisdieren kunnen onze dieren tenslotte opjagen en/of aanvallen.
http://burgerszoo.nl.colo2.netmasters06 ... uws_id=259" onclick="window.open(this.href);return false;
ik zou amersfoort bellen want volgens mij hebben die net de honden afgeschaft hoewel het nog wel op hun site staat
net opgezocht
Nadat enkele dieren bewust zijn geprovoceerd met behulp van honden, heeft Burgers' Zoo helaas tot een algeheel verbod moeten besluiten. Meer informatie en toelichting over deze incidenten vindt u via de volgende link: Verboden voor honden
We maken alleen een uitzondering voor speciaal getrainde honden die ter begeleiding worden gebruikt van mindervaliden, zoals blindengeleidehonden en Stichting Hulphond-honden. Overleg met de Receptie van Burgers' Zoo is hiervoor vereist.
Veel huisdieren kunnen daarnaast ziekten onder onze dierentuindieren verspreiden, maar onze dieren kunnen ook ziekten op uw huisdieren overbrengen. Huisdieren kunnen onze dieren tenslotte opjagen en/of aanvallen.
http://burgerszoo.nl.colo2.netmasters06 ... uws_id=259" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenneke en Baloe

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- fenneke
- Zeer actief
thom schreef:Burgers Zoo is Arnhem, niet Amersfoort...
oh doorelkaar gehaald omdat wij moesten kiezen tussen burgers zoo en rhenen
Fenneke en Baloe

-
Neeltje
IK denk ook dat voor de hond Amersfoort leuker is dan Rhenen. Qua dierentuin is Rhenen weer mooier dan Amersfoort.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zag het bij de hyena's.minhie schreef:Ik ben laatst naar amesfoort gegaan, danwel niet met honden maar ik ben niet zo onder de indruk van deze dierentuin. Ik zag verscheidene dieren die stereotypie vertoonden.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Burgers' Zoo en Ouwehands Dierenpark zijn volgens mij 2 verschillende dierentuinen, of ben ik nu helemaal abuis?fenneke schreef:wij zijn net in rhenen geweest![]()
net opgezocht![]()
-
Neeltje
Nee hoor, dat heb je helemaal goed. Burgers is in Arnhem, Ouwhands Dierenpark in Rhenen.LongFields schreef:Burgers' Zoo en Ouwehands Dierenpark zijn volgens mij 2 verschillende dierentuinen, of ben ik nu helemaal abuis?fenneke schreef:wij zijn net in rhenen geweest![]()
net opgezocht![]()
- fenneke
- Zeer actief
staat er alLongFields schreef:Burgers' Zoo en Ouwehands Dierenpark zijn volgens mij 2 verschillende dierentuinen, of ben ik nu helemaal abuis?fenneke schreef:wij zijn net in rhenen geweest![]()
net opgezocht![]()
Fenneke en Baloe

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Contacteer:
Ik ben laatst nog in beide dierentuinen geweest.
Die in Amersfoort vond ik zelf mooier en leuker, maar goed, daar verschillen de meningen over lees ik hier al wel.
Voor de honden maakt het niet uit, die hebben in beide hun ogen uitgekeken. Floeboe heeft echt vol verbazing zitten kijken naar die zeehondenshow in Rhenen, ik heb me kapot gelachen.
Die in Amersfoort vond ik zelf mooier en leuker, maar goed, daar verschillen de meningen over lees ik hier al wel.
Voor de honden maakt het niet uit, die hebben in beide hun ogen uitgekeken. Floeboe heeft echt vol verbazing zitten kijken naar die zeehondenshow in Rhenen, ik heb me kapot gelachen.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Bonnie F
- Zeer actief
Ik vind Amersfoort leuk, knus en behapbaar. Ik heb een abonnement en kom er dus regelmatig. De hyena's zijn inderdaad wat neurotisch. De neushoorns zijn geweldig!
Veel dieren reageren op honden (en andersom ook :N: ) soms met wat allert zijn tot massaal nieuwsgierig komen kijken. (ringstaartmakaken ???). Is heel leuk.
Een ander voordeel van Amersfoort is dat de Soesterduinen op 10 minuten rijden zijn. Dit is toch ook de moeite waard! Kunnen de honden ook nog even de benen strekken.
(eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nog nooit in Rhenen ben geweest, dus een gedegen waardeoordeel kan ik niet geven)
Veel dieren reageren op honden (en andersom ook :N: ) soms met wat allert zijn tot massaal nieuwsgierig komen kijken. (ringstaartmakaken ???). Is heel leuk.
Een ander voordeel van Amersfoort is dat de Soesterduinen op 10 minuten rijden zijn. Dit is toch ook de moeite waard! Kunnen de honden ook nog even de benen strekken.
(eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik nog nooit in Rhenen ben geweest, dus een gedegen waardeoordeel kan ik niet geven)

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
- Bonnie F
- Zeer actief
En wat zijn de hondjes rustig na een dierentuinbezoekje.......... 

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
heeee, dat is toevallig!!!LongFields schreef:Volgens mij mag je nog steeds met de hond naar de dierentuin in Amersfoort en naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen. Toch?
Dus brandt maar los!
wij zijn net etrug van dierenpark amersfoort.
het is heel leuk, maar met 2,5 uur hadden we het park gehad. dus je bent er niet de hele dag mee bezig.
er is wel rondom amersfoort bosachtige stukken waar je b.v erna nog even kan wandelen.
er is een leuk dino bos. maar wel met brul geluid en bewegende dino`s. vonden we nog het leukst! maar buster was daarna wel een beetje zenuwachtig
er waren vandaag wel eeeerrruugg veel kinderen. van die groepen vanuit scholen. maar het ging heel goed hoor.ze staan soms wat in de weg
de bavianen reageren overigens wel op de hond. die slaan alarm en als je voor het glas staat dan gaan ze op je hond af. dat was wel leuk. maar zijn wel doorgelopen. vonden het zielig voor die apen
de tijgers reageerden niet op onze hond
het was wel leuk.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
De Soesterduinen zit er voor ons niet echt in lijkt me, met een pup van 10 weken naar de dierentuin is denk ik voor de pup al vermoeiend genoeg, zoveel geurtjes en nieuwe indrukken, dan ga je niet daarna nog een wandeling maken. Dus dat argument gaat (voor mij dan) niet op.Bonnie F schreef:Ik vind Amersfoort leuk, knus en behapbaar. Ik heb een abonnement en kom er dus regelmatig. De hyena's zijn inderdaad wat neurotisch. De neushoorns zijn geweldig!
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Ik heb alleen ervaring met Amersfoort, en goede ervaring.
Idd, overal drinkbakken. Honden kunnen door veel glas ook veel dieren goed zien.
Volgende vakantie gaan we naar Rhenen, kijken hoe dat is met de honden.
Ik vind de wisselwerking ontzettend leuk tussen de dieren en de honden.
Idd, overal drinkbakken. Honden kunnen door veel glas ook veel dieren goed zien.
Volgende vakantie gaan we naar Rhenen, kijken hoe dat is met de honden.
Ik vind de wisselwerking ontzettend leuk tussen de dieren en de honden.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
even off-topic. 1 van de eerste dieren die we zagen was de olifant. Buster liep al door het park, alsof hij dacht: wat een saai bos``. de olifanten zag hij dus niet eens. op 5 meter afstand
liep gewoon aan gras te snuffelen.
maar bij de bavianen kwam hij tot de ontdekking dat hier dus rare dieren waren. toen wilde hij van glas naar glas trekken om te zien wat daar weer voor geweldigs achter zat
dat was echt grappig, die uitatraling dat hij weer een geweldige boswandeling verwachte en het hem dus in eerste instantie zwaar tegenviel. tot het moment waarop hij doorhad wat hier te zien was.
maar bij de bavianen kwam hij tot de ontdekking dat hier dus rare dieren waren. toen wilde hij van glas naar glas trekken om te zien wat daar weer voor geweldigs achter zat
dat was echt grappig, die uitatraling dat hij weer een geweldige boswandeling verwachte en het hem dus in eerste instantie zwaar tegenviel. tot het moment waarop hij doorhad wat hier te zien was.
- Bonnie F
- Zeer actief
Nee, dat gaat niet lukken...LongFields schreef:De Soesterduinen zit er voor ons niet echt in lijkt me, met een pup van 10 weken naar de dierentuin is denk ik voor de pup al vermoeiend genoeg, zoveel geurtjes en nieuwe indrukken, dan ga je niet daarna nog een wandeling maken. Dus dat argument gaat (voor mij dan) niet op.Bonnie F schreef: Een ander voordeel van Amersfoort is dat de Soesterduinen op 10 minuten rijden zijn. Dit is toch ook de moeite waard! Kunnen de honden ook nog even de benen strekken.
Wat zal pupje slapen... (Tapas, als ik het een beetje goed gevolgd heb?)

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Gek is dat hé. Hier hebben ze ook totaal géén interesse voor de olifanten. Zagen ze ook niet eens.Emma schreef:even off-topic. 1 van de eerste dieren die we zagen was de olifant. Buster liep al door het park, alsof hij dacht: wat een saai bos``. de olifanten zag hij dus niet eens. op 5 meter afstandliep gewoon aan gras te snuffelen.
maar bij de bavianen kwam hij tot de ontdekking dat hier dus rare dieren waren. toen wilde hij van glas naar glas trekken om te zien wat daar weer voor geweldigs achter zat![]()
Maar de tijgers, leeuwen, aapjes vonden ze super!
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Wij komen alleen in Rhenen nog nooit in die andere geweest..
Rhenen mag je gewoon met hond bij de zeeleeuwenshow kijken, alleen moet je wel bovenaan gaan zitten en dat vond ik vrij gevaarlijk, laika zat bij mij maar ze kon gewoon onder de bank doorvallen, de planken liepen niet door...Nou is het met een kleine hond of pup niet zo erg die kan lekker op schoot.
ik vond het in elk geval niet veilig en ik zou het ook niet meer doen (met een grote hond)
verder vond ik de dierentuin leuk..
Rhenen mag je gewoon met hond bij de zeeleeuwenshow kijken, alleen moet je wel bovenaan gaan zitten en dat vond ik vrij gevaarlijk, laika zat bij mij maar ze kon gewoon onder de bank doorvallen, de planken liepen niet door...Nou is het met een kleine hond of pup niet zo erg die kan lekker op schoot.
ik vond het in elk geval niet veilig en ik zou het ook niet meer doen (met een grote hond)
verder vond ik de dierentuin leuk..
Groetjes Lianne
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
ik ben toen met Zazoe naar amersfoort geweest. Geen bijzondere dierentuin maar als je voor de hond gaat kies ik voor die omdat je heel dicht bij de dieren kunt komen met genoeg beveiliging ertussen!
Alleen kijken uit bij de apen daar is zazoe bijna over de railing gesprongen omdat ie zo graag wilde kijken hij sprong op de rand en ik kon uit een reflex hem nog achteruit trekken die mafkees!!
Alleen kijken uit bij de apen daar is zazoe bijna over de railing gesprongen omdat ie zo graag wilde kijken hij sprong op de rand en ik kon uit een reflex hem nog achteruit trekken die mafkees!!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13