Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lesmateriaal gedragstherapie gezocht
Moderator: moderatorteam
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
lesmateriaal gedragstherapie gezocht
Zijn er hier misschien mensen die de opleiding gedragstherapeut hebben gedaan (bij gaus of tinley bijvoorbeeld) en die het theoretische gedeelte eventueel willen verkopen?
De hele opleiding is me gewoon te duur en ik heb ook de tijd voorlopig nog niet om praktijklessen te volgen, maar vind hondengedrag wel machtig interessant.
De hele opleiding is me gewoon te duur en ik heb ook de tijd voorlopig nog niet om praktijklessen te volgen, maar vind hondengedrag wel machtig interessant.

-
Neeltje
Re: lesmateriaal gedragstherapie gezocht
Gewoon naar de bieb boeken halen. Of andere boeken over hondengedrag kopen, die zijn er meer dan genoeg op de markt.
-
Lemuria
Ik denk dat deze beter naar Rommelmarkt kan
.
En verder, inderdaad, de boekhandel/marktplaats...d'r is zoveel over te krijgen, dat wil je niet weten. Heb ook een plank vol met puur en alleen honden/dierengedrag
.
En verder, inderdaad, de boekhandel/marktplaats...d'r is zoveel over te krijgen, dat wil je niet weten. Heb ook een plank vol met puur en alleen honden/dierengedrag
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
ik heb via de VDH aangesloten bij Tinley de opleiding Ethologie en Kynologisch instructeur gedaan. Zelfs al zou ik het hele spul kopieren voor je dan nog mis je een hoop doordat er een lading tekst en uitleg wordt gegeven bij bv de power point slides die er ook in zitten.fleurie schreef:Zijn er hier misschien mensen die de opleiding gedragstherapeut hebben gedaan (bij gaus of tinley bijvoorbeeld) en die het theoretische gedeelte eventueel willen verkopen?
- fleurie
- Zeer actief
Boeken en tijdschriften heb ik wel, boekenkasten vol alleen al over honden en andere dieren, het gaat mij meer om de lesstof die niet verkrijgbaar is via boekhandel of internet.Lemuria schreef:Ik denk dat deze beter naar Rommelmarkt kan.
En verder, inderdaad, de boekhandel/marktplaats...d'r is zoveel over te krijgen, dat wil je niet weten. Heb ook een plank vol met puur en alleen honden/dierengedrag.

- fleurie
- Zeer actief
Ik ben het met je eens dat je geen gedragstherapeut kunt worden zonder praktijk, dat is niet iets wat je alleen uit een boekje kunt leren, ik heb de hondentrimopleiding gedaan (theorie en praktijk) en dat red je al helemaal niet zonder praktijk, maar over gedrag is toch wel veel schriftelijk en met foto's ook te leren, het gaat mij echt om de theorie van de gedragstherapie, puur uit interesse.Dianavdberkt schreef:ik heb via de VDH aangesloten bij Tinley de opleiding Ethologie en Kynologisch instructeur gedaan. Zelfs al zou ik het hele spul kopieren voor je dan nog mis je een hoop doordat er een lading tekst en uitleg wordt gegeven bij bv de power point slides die er ook in zitten.
Vraagje, hoe heb jij dat gedaan via de VDH? Ik ben zelf ook lid van de VDH.
Ik heb overigens het theorieboek algemene vorming van O&O in huis, via de officiele weg dus gewoon aangeschaft bij O&O, misschien moet ik daar eerst mee beginnen.

-
Neeltje
Gewoon sparen tot je het geld hebt om alle literatuur aan te schaffen of een cursus te volgen. Hebben wij ook allemaal gedaan. Tenminste, ik wel.
- fleurie
- Zeer actief
Zoals ik aangaf in mijn eerste bericht, gedragstherapeut worden is niet mijn doel, zou ik wel willen maar a te duur, b ik heb niet de mogelijkheid om praktijk te doen.Neeltje schreef:Gewoon sparen tot je het geld hebt om alle literatuur aan te schaffen of een cursus te volgen. Hebben wij ook allemaal gedaan. Tenminste, ik wel.

-
Neeltje
Mijn doel ook niet, vind het gewoon leuk om van alles over de hond te weten te komen, en dat kun je ook door andere boeken. Daar is echt genoeg over te vinden, ook in een goede bibliotheek, of al gewoon op internet.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Ik weet niet of het nog kan maar je kunt je aanmelden bij Bertus Middelkoop. De nieuwe opleiding start volgens mij einde van het jaar. gmiddelkoop@planet.nlfleurie schreef:Ik ben het met je eens dat je geen gedragstherapeut kunt worden zonder praktijk, dat is niet iets wat je alleen uit een boekje kunt leren, ik heb de hondentrimopleiding gedaan (theorie en praktijk) en dat red je al helemaal niet zonder praktijk, maar over gedrag is toch wel veel schriftelijk en met foto's ook te leren, het gaat mij echt om de theorie van de gedragstherapie, puur uit interesse.Dianavdberkt schreef:ik heb via de VDH aangesloten bij Tinley de opleiding Ethologie en Kynologisch instructeur gedaan. Zelfs al zou ik het hele spul kopieren voor je dan nog mis je een hoop doordat er een lading tekst en uitleg wordt gegeven bij bv de power point slides die er ook in zitten.
Vraagje, hoe heb jij dat gedaan via de VDH? Ik ben zelf ook lid van de VDH.
Ik heb overigens het theorieboek algemene vorming van O&O in huis, via de officiele weg dus gewoon aangeschaft bij O&O, misschien moet ik daar eerst mee beginnen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik adviseer:fleurie schreef:Boeken en tijdschriften heb ik wel, boekenkasten vol alleen al over honden en andere dieren, het gaat mij meer om de lesstof die niet verkrijgbaar is via boekhandel of internet.
Bij elke hondenschool in de buurt vragen of je mag toekijken bij de lessen. En een beetje in de gaten houden waar er workshops of lezingen door interessante mensen worden gegeven
Van observeren leer je veel meer
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.