Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Combi sport
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Combi sport
Waar ik ga beginnen met flyball geven ze ook Combi sport.
Wie doet er combi sport met de hond?
Zoals ik begrijp is het 4 onderdelen. Wordt dat om beurten gedaan? Er is ook een gedeelte appel, wordt dat als eerste gedaan of laatste? En hoe leren ze het aan, onderdeel voor onderdeel?
Zou het ook kwaad kunnen, woensdag flyball en dan donderdag combi sport?
Wie doet er combi sport met de hond?
Zoals ik begrijp is het 4 onderdelen. Wordt dat om beurten gedaan? Er is ook een gedeelte appel, wordt dat als eerste gedaan of laatste? En hoe leren ze het aan, onderdeel voor onderdeel?
Zou het ook kwaad kunnen, woensdag flyball en dan donderdag combi sport?
- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Combi sport
Ik heb natuurlijk geen idee hoe ze de training doen op jouw vereniging. Verstandig is om de training af te wisselen. Dus appel en dan een stukje Jump. Of Jump en dan de stormbaan etc.
Het zijn inderdaad 4 onderdelen. Een stuk(je) appel, een baan waarbij je als baas en hond samen 4 hindernissen moet springen (CombiJump) een baan waarbij je als baas en hond samen moet slalommen (CombiSpeed) en een baan waarbij de hond de hindernissen neemt en de baas ernaast meerent (Stormbaan).
Training maakt het leuk door variatie aan te brengen. Dus ene keer de stormbaan, andere keer de slalom. Of de slalom en de jump door elkaar neer zetten etc.
Waar ga je trainen?? Misschien is het leuk om eerst een les gewoon te gaan kijken?
Het zijn inderdaad 4 onderdelen. Een stuk(je) appel, een baan waarbij je als baas en hond samen 4 hindernissen moet springen (CombiJump) een baan waarbij je als baas en hond samen moet slalommen (CombiSpeed) en een baan waarbij de hond de hindernissen neemt en de baas ernaast meerent (Stormbaan).
Training maakt het leuk door variatie aan te brengen. Dus ene keer de stormbaan, andere keer de slalom. Of de slalom en de jump door elkaar neer zetten etc.
Waar ga je trainen?? Misschien is het leuk om eerst een les gewoon te gaan kijken?
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
ik doe ook samen met Dusty combi sport. ik vind het erg leuk om te doen vanwege de afwisseling.
ik merk aan Dusty ook dat die het erg leuk vind en dat hij goed zijn aandacht erbij kan houden, juist door de afwisseling.
wij hebben tijdens de training meestal 2 onderdelen opstaan. bijvoorbeeld de jump en een stormbaan of de jump en de speed. meestal oefenen we ook nog wat onderdelen van de gehoorzaamheid zoals het apporteren en de wendingen lopen.
beetje afhankelijk van hoe de conditie van jou hond is zou je deze 2 sporten wel op woensdag en donderdag kunnen doen.
ik merk aan Dusty ook dat die het erg leuk vind en dat hij goed zijn aandacht erbij kan houden, juist door de afwisseling.
wij hebben tijdens de training meestal 2 onderdelen opstaan. bijvoorbeeld de jump en een stormbaan of de jump en de speed. meestal oefenen we ook nog wat onderdelen van de gehoorzaamheid zoals het apporteren en de wendingen lopen.
beetje afhankelijk van hoe de conditie van jou hond is zou je deze 2 sporten wel op woensdag en donderdag kunnen doen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Ik doe dat met Boomer en heb niets aan mn voorgangers toe te voegen..
Train op donderdagavond GGb en op zaterdagmiddag combisport.
We lopen ook wedstrijden en dat is meestal op zondag.
Erg leuk om te doen, ik zou vooral een keer gaan kijken!

Train op donderdagavond GGb en op zaterdagmiddag combisport.
We lopen ook wedstrijden en dat is meestal op zondag.
Erg leuk om te doen, ik zou vooral een keer gaan kijken!
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Nog niet. Ik wil het eventueel gaan doen. Zondag ga ik kijken bij de open dag van de club in Nijmegen. Als je hond in goede conditie is kan het best woensdag en donderdag. En anders eerst even conditie opbouwen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik ga in Nieuw Vennep kijken. Noah haar conditie is hartstikke goed, iets te goed zelfs
Ze heeft energie voor 10

- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
duitse herder schreef:Ik ga in Nieuw Vennep kijken. Noah haar conditie is hartstikke goed, iets te goed zelfs![]()
Ze heeft energie voor 10
leuk

Als ze zoveel energie heeft dan trekt ze het wel hoor om 2 dagen achter elkaar te sporten