Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bij mooi weer komen de honden naar buiten.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Bij mooi weer komen de honden naar buiten.

Ongelezen bericht door Chione »

Heel leuk voor de honden die nu eens iets langer dan 5 minuten de straat op mogen, alleen weleens jammer voor bijvoorbeeld, mij en Lola en Lotus. Zo ook zojuist toen een vrouw besloot dat haar moddervette enthousiaste bruine Lab wel los kon op een grasstrookje, waar ik iets verderop liep met L&L. Zoals zoveel Labs, althans die ik tegenkom, betaamt stormde de Lab met veel enthousiasme op L&L af, wat op zich nog knap was gezien zijn omvang. De Lab vond het geweldig om tegen Lola op te jumpen, over Lotus heen te stampen, rondjes rennen om ons heen. L&L vonden het echter minder geslaagd, Lola hing ik zowat op in haar riem, Lotus trachten naast mij te houden die ondertussen Lola in haar poot beet, ondertussen de Lab op afstand zien te houden en de Lab-vrouw nog eens roepen dat ze moest komen voor haar Lab. Daar ze toen nog niet echt haast maakte, ( Jaa.....ik kom toch...sjokkerdesjok ), riep ik maar dat als het haar niet uitmaakte, het mij ook niet uitmaakte, waarop ik Lola wat lijn gaf. Toen kwam de vrouw ( zwakbegaafde doos ) opeens wel snel(ler). Afbeelding

Enfin, wanneer er eerdaags een krantenberichtje verschijnt waarin vermeld word dat een bruine 'oh zo lieve gezellig ronde' Lab bijna verscheurd werd door een Pitbull met puppy Pitbull en aso 'joggingbroek, top, petje ( want net terug van hardlopen ) eigenaresse, dan weten jullie om wie het gaat. Afbeelding

/Zucht.

/Koffie.

:wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Bij mooi weer komen de honden naar buiten.

Ongelezen bericht door Caro. »

Fijn met die warmte dit soort dingen :N: :N:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Gelukkig geen last van.
Zojuist nog bij 'ons' meertje geweest en zoals altijd alleen de mevr. met de kruising hond tegengekomen.
Hera heeft heerlijk kunnen rennen en zwemmen met Kimba. :cheer:
Chione
Zeer actief

Caro. schreef:Fijn met die warmte dit soort dingen :N: :N:
:lol1:

Eigenlijk heb ik vooral medelijden met die Lab, zo dik als hij is. Ik kon hem dat enthousiasme ook niet kwalijk nemen, hij was waarschijnlijk blij dat hij eens 1 minuutje los mocht. Toen ik na een minuutje om keek waren ze alweer verdwenen. :ugh:

~
Afbeelding
~
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Triest is dat he.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

estelle schreef:Gelukkig geen last van.
Zojuist nog bij 'ons' meertje geweest en zoals altijd alleen de mevr. met de kruising hond tegengekomen.
Hera heeft heerlijk kunnen rennen en zwemmen met Kimba. :cheer:
Lekker. :cheer:

Bij losloopplekken ligt het voor mij ook anders, dan kunnen L&L ook best zo'n enthousiaste Lab min of meer negeren, maar in aanlijngebied vind ik zulks wat minder. :wink:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:Gisteravond bij de hondenzwemvijver was het redelijk druk. Allemaal spelende honden. Er liep ook een jonge Mastino bij, een Staff, een RR en een Bordeaux dog. Ging allemaal gewoon goed.
En waarom ook niet? Ze zijn aan het spelen en zwemmen, lopen niet in elkaars territorium.
Ik zie dat gezucht eerlijk gezegd niet zo zitten. JIJ kiest ervoor om er hondagressieve honden op na te houden die meteen een hond willen grijpen die er alleen maar aan komt lopen. :19:
Dan ook niet zaniken ,en gewoon om middernacht gaan wandelen.
Tegen wie heb je het? :denken:

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:Gisteravond bij de hondenzwemvijver was het redelijk druk. Allemaal spelende honden. Er liep ook een jonge Mastino bij, een Staff, een RR en een Bordeaux dog. Ging allemaal gewoon goed.
En waarom ook niet? Ze zijn aan het spelen en zwemmen, lopen niet in elkaars territorium.
Ik zie dat gezucht eerlijk gezegd niet zo zitten. JIJ kiest ervoor om er hondagressieve honden op na te houden die meteen een hond willen grijpen die er alleen maar aan komt lopen. :19:
Dan ook niet zaniken ,en gewoon om middernacht gaan wandelen.
Oh wacht *kwartje valt*.
Ik herkende niet zo snel dat je het tegen mij had, aangezien ik niet in losloopgebied liep, ik geen hondagressieve honden heb en er geenzins sprake was van een hond die alleen maar aan kwam lopen.

Wat ben je toch altijd briljant in lezen hoe het jou uitkomt ipv wat er staat en daar een vreemde eigen draai aan te geven. :piew:

~
Afbeelding
~
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Chione schreef:

Tegen jou, lieverd :mann:
Jij moet van alles ophijsen en ophangen om te voorkomen dat ze die Labrador bijten.
In het dagelijks leven lopen er nu eenmaal honden los, ook waar het niet mag, welcome to the real world :ok: . Dan kun je gaan piepen daarover tot je een ons weegt maar je kunt ook op andere tijden gaan wandelen, als de mensen met de sociale honden weer uitgedribbeld zijn :mrgreen:
Nog even en je mag met een wat minder sociale hond (we hebben het nog niet eens over echte hondagressie) dus niet eens om pakweg 10.00 uur 's ochtends in aanlijngebied lopen.

Het moet niet gekker worden hoor. We kunnen ze ook gelijk opknopen met z'n allen.

Volgens mij moet je je hond gewoon bij je houden, zeker in aanlijngebied.
Afbeelding
A good dog never dies...

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Caro. schreef:
Nanna schreef:
Chione schreef:

Jij moet van alles ophijsen en ophangen om te voorkomen dat ze die Labrador bijten.
In het dagelijks leven lopen er nu eenmaal honden los, ook waar het niet mag, welcome to the real world :ok: . Dan kun je gaan piepen daarover tot je een ons weegt maar je kunt ook op andere tijden gaan wandelen, als de mensen met de sociale honden weer uitgedribbeld zijn :mrgreen:
Nog even en je mag met een wat minder sociale hond (we hebben het nog niet eens over echte hondagressie) dus niet eens om pakweg 10.00 uur 's ochtends in aanlijngebied lopen.

Het moet niet gekker worden hoor. We kunnen ze ook gelijk opknopen met z'n allen.

We stellen al die rothonden op in rijen van drie en wie wil mag schieten :mep: :mann: :Q:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind het hier juist verdraaid rustig met honden deze week :denken:
Ik loop altijd voor mijn werk tussen 6:30 en 7:30 in het bos, en juist deze week zijn we niemand tegen gekomen. Wel lekker rustig op zich :mrgreen: Maar ook wel een beetje saai, want Saar en Vera stonden bij bepaalde bochten echt te kijken waar hun bekende vriendjes nou bleven :jank: :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Caro. schreef:
We kunnen ze ook gelijk opknopen met z'n allen.
Goed idee! :ok: :mrgreen:

Ik herken het wel hoor, ik zie ook opeens honden die ik een paar maanden terug nog nooit had gezien op mn vaste plekjes. Nou interesseert het Gollum weinig, die is soms nog wel in voor een dolletje ook dus ik maak me niet zo druk. Het is soms juist wel handig dat ze bij Gol blijven hangen omdat die de hele tijd bij mijn tas in de buurt blijft (zitten koekjes in :F: ) en de andere honden dan ook. Hebben de mensen die zonnebaden geen last van ze en ik geniet van de spelende hondjes rond mijn tas :wink:
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Hm....ik weet niet of ik je reactie helemaal vind kloppen.
Inderdaad, je loopt in een aanlijngebied en de hond van mevrouw liep los, maargoed, dat gebeurt overal en wordt op de meeste plekken ook gedoogd.
De labrador is enthousiast in principe op een positieve manier (niet ruzie-zoekend) en de mevrouw komt op jouw vragen haar hond halen (al is het niet zo snel als jij wilde).
Dan is er in feite toch weinig aan de hand?
Hier wonen ook hordes labradors in de buurt. Allemaal razend enthousiast, luisteren is niet hun beste kant, maar ze zijn wel vriendelijk. Nooit geen problemen mee.

Enige wat die vrouw had kunnen doen, is haar hond aanlijnen als ze jou met twee honden aan de riem aan ziet komen lopen. Dat was wel netjes geweest, zeker in een aanlijngebied.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
Chione schreef:

Graag even laten weten waar ik heb geschreven dat mijn honden hondagressief zijn en bijten. Het is best wat vervelend dat jij leugens schrijft over mijn honden die jij niet kent. Leer eens lezen en vul geen onwaarheden in die jou uitkomen.

En ohhhhhhhhhh, een volgepropte Lab die op vreemde honden afstormt en over ze heen stampt en kleine hondjes plet is gewoon heel erg sociaal. Echt briljant gevonden weer. :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

~
Afbeelding
~
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dit maak ik helaas toch echt niet alleen mee met warm weer.

@ Nanna, vind ik persoonlijk een reactie die nergens op slaat, waarom niet?
Omdat je in een niet-aanlijngebied nou eenmaal de fout ingaat als je je hond loslaat, dat is verboden.
Omgekeerde wereld dat je hier schetst.
Ik kom hier helaas te vaak mensen tegen die in aanlijngebieden hun hond los laten, geen probleem mee als de hond bij baas blijft en onder appel staat, maar als de hond even komt zieken, dan heeft de hond bij mij dus gewoon vette pech. Ik ga
mijn hond dan niet bij de keel grijpen om verwondingen te voorkomen, omdat de persoon zo nodig de wet moet overtreden.
Chione
Zeer actief

Caro. schreef:
Nanna schreef:
Chione schreef:

Ik wil haar niet eens een 'minder sociale hond' noemen. Ik vind het helemaal niet vreemd dat ze het niet leuk vind dat er een 40 kilo hond bovenop haar en Lotus springt en dan waarschuwt. :19: Ik hijs haar op omdat Lola ook super enthousiast is en twee grote enthousiaste honden waarvan Lola aan de riem vind ik geen suc6, daarbij ook denkende aan Lola's ras -> just in case. Lola heeft enkel honden gebeten, nuja gebeten kan ik het niet eens noemen, een soort gegrom om zich heen was het, die haar aanvielen.

~
Afbeelding
~
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Aimee schreef:Ik ga
mijn hond dan niet bij de keel grijpen om verwondingen te voorkomen, omdat de persoon zo nodig de wet moet overtreden.
En dat is natuurlijk weer het andere uiterste :19: Als ik voorrang heb met de fiets of de auto en een moeder let even niet op waardoor een kind op een fietsje pal voor me uit schiet, denk ik ook niet "ja zeg, ik ga niet remmen hoor".
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Moos schreef:
Aimee schreef:Ik ga
En dat is natuurlijk weer het andere uiterste :19: Als ik voorrang heb met de fiets of de auto en een moeder let even niet op waardoor een kind op een fietsje pal voor me uit schiet, denk ik ook niet "ja zeg, ik ga niet remmen hoor".
Onzin, dat is echt appels met peren vergelijken. Zolang een hond op een vriendelijke
manier aan komt lopen, en Ben doet lelijk, en daarnaast loopt er een baas bij die zich verontschuldigd, dan zal
je mij wel in actie zien komen. Maar als de baas erbij staat te lanterfanteren, en er een reu al grommend op Ben afkomt,
zieken dus, dan ben ik de grens van Beleefd zijn al lang gepasseerd.
Chione
Zeer actief

Irisz schreef:Hm....ik weet niet of ik je reactie helemaal vind kloppen.
Inderdaad, je loopt in een aanlijngebied en de hond van mevrouw liep los, maargoed, dat gebeurt overal en wordt op de meeste plekken ook gedoogd.
:denken: You're kiddin' right? Lekkere redenering hou jij er op na.
De labrador is enthousiast in principe op een positieve manier (niet ruzie-zoekend)
Wat vind jij positief aan een hond die bovenop twee andere honden springt, daarbij een hondje van amper 5 kilo plettend?
en de mevrouw komt op jouw vragen haar hond halen (al is het niet zo snel als jij wilde).
Hahaha, oja nu moet ik blij zijn dat mevrouw haar eigen totaal niet luisterende hond kwam halen, die mijn honden lastig viel in aanlijngebied. Geweldig!
Jahoor, heel normaal allemaal. :piew:
Hier wonen ook hordes labradors in de buurt. Allemaal razend enthousiast, luisteren is niet hun beste kant, maar ze zijn wel vriendelijk. Nooit geen problemen mee.
Heel fijn voor je. :E:
Enige wat die vrouw had kunnen doen, is haar hond aanlijnen als ze jou met twee honden aan de riem aan ziet komen lopen. Dat was wel netjes geweest, zeker in een aanlijngebied.
Dat ze haar hond opvoed, op let en aan de lijn houd zou inderdaad teveel gevraagd zijn. Afbeelding

Wat een drama word er weer van gemaakt. Afbeelding Gelukkig heb ik het niet zo dramatisch ervaren en L&L ook niet. :cheer:

~
Afbeelding
~
Frenk
Zeer actief

Aimee schreef:Maar als de baas erbij staat te lanterfanteren, en er een reu al grommend op Ben afkomt,
En dan? Dan moet een hond met een onachtzame baas het maar bezuren?
Lekker :roll:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Haha, je kan wel elke regel die ik typ op een bepaalde manier afketsen, maar dat heeft heel weinig met discussie voeren te maken. Je hebt toch zelf dit topic geopend?
Dan vraag je ook om reacties en dat kunnen ook mensen zijn die het niet helemaal met je eens zijn.
Ik zeg niet dat jij iets verkeerd hebt gedaan of jouw honden.

Maar labradors zijn over het algemeen, zoals ik ze ken in ieder geval, ontzettend enthousiast en wat onbehouwen.
Ik kan verder niks zeggen over deze labrador, want ik was er niet bij.
Maar ik denk dat als hij/zij echt iets kwaads in petto had, hij niet over jouw honden heen ging walsen.
Klinkt mij als 'uitdagen tot spelen'. En nee, dat kan niet als jouw hond aan de riem zit, dus had het baasje haar labrador aan moeten lijnen.

Maargoed, ik vind dat als je een discussie opent, je ook wel een beetje normaal op reacties mag reageren. :19:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Brindlecardi
Zeer actief

Frenk schreef:
Aimee schreef:Maar als de baas erbij staat te lanterfanteren, en er een reu al grommend op Ben afkomt,
Jep :ok: Als een hond mijn hond begint te sarren, in de zin van grommen/happen/uitdagen, en de baas interesseert het geen biet, dan heeft Ben van mij echt het volste recht om zich te verdedigen.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Als er een loslopende hond op mijn aangelijnde honden afkomt ben ik daar ook niet zo gelukkig mee, en dan zijn mijn honden al evenmin hondagressief. Maar om er nou een topic over te openen? :wink: Nou, nee. Dat ben ik tegen de tijd dat ik thuiskom allang weer kwijt.

@Aimee - ik vrees dat je met dat verhaal niet bij de wijkagent hoeft aan te komen. Of bij het baasje van de hond in kwestie of bij evt getuigen. :wink: Dan kun je dat nu wel stoer hier lopen verkondigen maar daar schiet je dan ook niets mee op.
Frenk
Zeer actief

Aimee schreef:
Frenk schreef:
Jep :ok: Als een hond mijn hond begint te sarren, in de zin van grommen/happen/uitdagen, en de baas interesseert het geen biet, dan heeft Ben van mij echt het volste recht om zich te verdedigen.
En wat gebeurt er dan?
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Frenk schreef:
Aimee schreef:
En wat gebeurt er dan?
Lijkt me vrij verschillend per hond. Er zijn nog nooit gewonden gevallen op deze manier in ieder geval.

@ Christo, de andere hond loopt los waar het niet mag, ik weet dus zeker dat ik hierbij in mijn recht sta.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Irisz schreef:Haha, je kan wel elke regel die ik typ op een bepaalde manier afketsen, maar dat heeft heel weinig met discussie voeren te maken. Je hebt toch zelf dit topic geopend?
Dan vraag je ook om reacties en dat kunnen ook mensen zijn die het niet helemaal met je eens zijn.

Maar labradors zijn over het algemeen, zoals ik ze ken in ieder geval, ontzettend enthousiast en wat onbehouwen.
Maar ik denk dat als hij/zij echt iets kwaads in petto had, hij niet over jouw honden heen ging walsen.
Klinkt mij als 'uitdagen tot spelen'. En nee, dat kan niet als jouw hond aan de riem zit, dus had het baasje haar labrador aan moeten lijnen.

Maargoed, ik vind dat als je een discussie opent, je ook wel een beetje normaal op reacties mag reageren. :19:
Ik ben ook absoluut niet blij met walsende over enthousiaste honden aangezien die ook over mijn kleine ed/artrose hondje walsen die daarna mank loopt. En als je er wat van zegt is het "maar hij doet toch niets?"
Neuh, tuurlijk niet. Helemaal geen probleem hoor dat mijn hondje hier vrolijk en rustig rond liep en omdat jij jouw 40 kg overal-op-af-stormende-hond niet onder controle kan houden mijn hond nu niet meer kan lopen. Wat maakt het uit, het is gedoogd :roll: :devil:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik kom in het park op dit moment zo goed als geen enkele hond tegen :denken: Wel 1 of 2 bekende, maar voor de rest dus helemaal niets
Perry en Noah

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:Hm....ik weet niet of ik je reactie helemaal vind kloppen.
De labrador is enthousiast in principe op een positieve manier (niet ruzie-zoekend) en de mevrouw komt op jouw vragen haar hond halen (al is het niet zo snel als jij wilde).

Dat kan best zijn dat die Labrador het allemaal heel leuk en enthousiast bedoelde, maar niet alle honden zijn ervan gediend als er een leuke enthousiaste hond bovenop hun denderend.
Bij Kaya had hij waarschijnlijk al een gaatje te pakken gehad.

Vreemd? Nou, ik vind dus van niet.
Je loopt in aanlijngebied, je hebt je hond netjes aan de lijn en onder honden is het bijzonder onrespectvol om bovenop een andere honden te duiken. Dan loop je de kans als doldwaze enthousiaste Labrador, dat je weleens honden tegenkomt die wat respect verwachten.
Compleet normaal hondengedrag om zo'n hond even op z'n plek te zetten.
Afbeelding
A good dog never dies...

Chione
Zeer actief

Irisz schreef:Haha, je kan wel elke regel die ik typ op een bepaalde manier afketsen, maar dat heeft heel weinig met discussie voeren te maken. Je hebt toch zelf dit topic geopend?

Reageren maakt discussie, al vind ik hier weinig discussie's achtigs aan. Al jij schrijft dat je bepaalde dingen normaal vind, kan ik het daar mee oneens zijn. Maargoed, het wordt weer eens veel groter gemaakt dan het luchtige verhaaltje wat het was.

Ik heb trouwens nergens gezegd dat de Lab agressief was, net zo min als mijn honden dat waren. Als mensen eens goed zouden lezen, zou er wat minder drama gemaakt worden. :lol1:

Ik schreef een luchtig verhaaltje wat vre-se-lijk opgeblazen word, o.a. door het trollen van Nanna. Daar zou ik normaliter niet eens op ingaan, ware het niet dat ik het nu vervelend vond dat ze achterlijke onwaarheden mbt mijn honden schrijft, voor haar vermaak.

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Valerie schreef:

Ik ben ook absoluut niet blij met walsende over enthousiaste honden aangezien die ook over mijn kleine ed/artrose hondje walsen die daarna mank loopt. En als je er wat van zegt is het "maar hij doet toch niets?"
Neuh, tuurlijk niet. Helemaal geen probleem hoor dat mijn hondje hier vrolijk en rustig rond liep en omdat jij jouw 40 kg overal-op-af-stormende-hond niet onder controle kan houden mijn hond nu niet meer kan lopen. Wat maakt het uit, het is gedoogd :roll: :devil:
Niet zo zaniken, want ze doen het nu 1maal overal en het word gedoogd. Dan moet je maar om middernacht gaan lopen als de sociale plat stampende honden binnen zitten. :E:

~
Afbeelding
~
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”