Irisz schreef:Hm....ik weet niet of ik je reactie helemaal vind kloppen.
Inderdaad, je loopt in een aanlijngebied en de hond van mevrouw liep los, maargoed, dat gebeurt overal en wordt op de meeste plekken ook gedoogd.

You're kiddin' right? Lekkere redenering hou jij er op na.
De labrador is enthousiast in principe op een positieve manier (niet ruzie-zoekend)
Wat vind jij positief aan een hond die bovenop twee andere honden springt, daarbij een hondje van amper 5 kilo plettend?
en de mevrouw komt op jouw vragen haar hond halen (al is het niet zo snel als jij wilde).
Hahaha, oja nu moet ik blij zijn dat mevrouw haar eigen totaal niet luisterende hond kwam halen, die mijn honden lastig viel in aanlijngebied. Geweldig!
Dan is er in feite toch weinig aan de hand?
Jahoor, heel normaal allemaal.
Hier wonen ook hordes labradors in de buurt. Allemaal razend enthousiast, luisteren is niet hun beste kant, maar ze zijn wel vriendelijk. Nooit geen problemen mee.
Heel fijn voor je.
Enige wat die vrouw had kunnen doen, is haar hond aanlijnen als ze jou met twee honden aan de riem aan ziet komen lopen. Dat was wel netjes geweest, zeker in een aanlijngebied.
Dat ze haar hond opvoed, op let en aan de lijn houd zou inderdaad teveel gevraagd zijn.
Wat een drama word er weer van gemaakt.

Gelukkig heb ik het niet zo dramatisch ervaren en L&L ook niet.