Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sociaal naar medebazen of niet?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Sociaal naar medebazen of niet?

Ongelezen bericht door duitse herder »

Vanavond liep ik met Noah en voor het eerst sinds maanden ook met Nanni in het park. Nanni aan de rolriem, ze is en blijft niet de makkelijkste en ze is (oost indisch) doof.
We kwamen een Parson Russell aan die even kwam buurten, Noah had de bal. Prima, Nanni vrat haar ook niet op en Noah is nooit moeilijk in de omgang. Echter bleef Parson bij ons komen. Ze vond blijkbaar de bal van Noah erg leuk :lol: Ik pakte dus maar de bal af en deed hem in de ballenwerper. Gevolg, Parson ging blaffen van gooi nou. Ondertussen liep ik maar rustig verder, want baasje deed weinig om zijn hond aan te lijnen/te roepen. Prima, ik dacht laat ik maar geen balletje gooien want dat is natuurlijk helemaal leuk en ik wil niet leuk zijn voor haar :mrgreen: Noah heb ik haar bal weer gegeven en ik ben rustig doorgelopen. pas na paar minuten dacht ze dat wij iets minder leuk waren en liep ze uiteindelijk maar eens naar baasje. Gelukkig had ik Nanni mee, die loopt al als een schilpad :mrgreen:

Ben ik nu te sociaal? Houd ik teveel rekening met andere baasjes? Lopen jullie al balgooiend door of wachten jullie even en lopen dan pas door?
Ik wacht altijd, aangezien Noah nogal waus is van ballen(werpers) en ik het andersom ook fijn vind dat ze niet als een dolle balletjes gaan gooien als jij net passeert.
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Re: Sociaal naar medebazen of niet?

Haha oke ander voorbeeld

Jij loopt met je 5tal honden en er komt een hondje buurten. Hij loopt gezellig mee alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Loop je dan stug door? En wat als bv Topsi ermee gaat spelen? baasje staat longen uit zijn lijf te roepen en fikkie vind het wel gezellig met Topsi. Kap je dan het spelen af, of denk je, kijken hoe geduldig baasje van Fikkie is :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dat ligt erg aan de situatie. Hoort er een baas bij die al 500 meter verderop loopt zonder ook maar om te kijken of te roepen dan loop ik op een gegeven moment wel door. Maar in eerste instantie wacht ik wel even, en als ze mensen echt roepen enzo blijf ik sowieso staan tot ze de hond weer hebben. Sterker nog, dan help ik nog met het lokken van de hond ook :mrgreen:
Het gebeurt wel regelmatig dat Vera en een vreemde hond spelen en die vreemde hond dan niet meer luistert. Dan roep ik Vera altijd even bij me zodat die vreemde hond ook binnen handbereik komt :mrgreen:

Ik ken het fenomeen "bal is wel errug aanlokkelijk" ook wel, dus ik blijf ook altijd vriendelijk als ik een plakker heb vanwege de bal. Nu moet ik zeggen dat dat zelden gebeurt, want Vera houdt de bal gewoon strak in d'r bek als een andere hond erbij komt. Die mag dan snuffelen, en samen spelen ook leuk, maar die bal verlaat haar bek niet :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ligt er een beetje aan :19:
Als het de baas geen bal kan schelen loop ik vrolijk door,maar is het een nog niet luisterende pup of een gewoon niet luisterende hond waarbij de baas zijn of haar best doet om de hond bij zich te krijgen wacht ik even.
In geval van een pup wacht ik tot de baas er is en in het geval van een volwassen hond loop ik na een poosje wachten door.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

marian* schreef:Ligt er een beetje aan :19:
Als het de baas geen bal kan schelen loop ik vrolijk door,maar is het een nog niet luisterende pup of een gewoon niet luisterende hond waarbij de baas zijn of haar best doet om de hond bij zich te krijgen wacht ik even.
In geval van een pup wacht ik tot de baas er is en in het geval van een volwassen hond loop ik na een poosje wachten door.
Hier idem. Wil best wachten, maar dan moet je wel je best doen om je hond bij je te krijgen.
Als je dat niet doet, loop ik rustig door en dan moet je me niet achterna komen en op mij gaan vloeken dat het mijn schuld is dat jouw hond niet luistert... :mep: Gebeurt hier namelijk wel ns..
duitse herder
Zeer actief

Ow maar daar zou ik ook gaan doorlopen hoor. Ik wacht altijd vriendelijk, roept baasje en Noah gaat spelen ermee, roep ik Noah bij me. Maar vandaag was het ook wel behoorlijk dat ik dacht van tja ik ga niet wachten hoor, baasje deed geen poging om te roepen, pas toen ik al 100 meter verder was. Terwijl ik keurig heb staan wachten etc.
Toch zal ik altijd eerst even wachten, eventueel spelen afkappen en balletjes bij mij houden. De meeste zeggen gelukkig ook dank je wel en doen ook echt hun best hihi
Perry en Noah

Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

In het geval van een wat grotere hond bal ik stug door maar als een fragiel teckeltje mee wil ballen stop ik even. Ik ben dan bang dat mijn fanatiekelingen het beestje een hernia stampen :mrgreen:
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Als er een leuk hondje niet naar zn baas teruggaat, breng ik die meestal terug. Baasje roept, hondje komt niet want Keeffer is te leuk. Dan pak ik Keeffer op en dan loop ik naar het baasje. Hondje volgt braaf want die wil met Keeff spelen (wat niet doorgaat dan :engel: ).
xx Marr en Keeff
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Ik heb weleens het halve Rozendaalse Veld lang een Lab mee gehad.Nou wist ik bij wie de hond hoorde,dat hij voor geen kwartje luisterde en dat de eigenares met haar andere Lab haar eigen route liep omdat ze haar pogingen om hem aan het luisteren te krijgen had opgegeven,maar toch.....
Afbeelding
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Lieuwe (en soms ook Rokus) vind het nodig om alle honden even te gaan begroeten. Nou zijn het allebei honden die een conflict uit de weg gaan, dus bij een hond die minder vriendelijk reageert, draaien ze op een meter of 5 wel van weg.
Ik ben dus zo'n baas die doorloopt, mits de andere hond ook losloopt.
Ik roep 1 keer en loop door.Maar ik ben ze dus nooit kwijt, voordat ik 100 meter ver weg ben lopen ze al weer bij me.
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik kom zowieso af en toe nooit van honden af, aangezien Whooper naar loopse teef ruikt. Zal nooit doorlopen, maar als ik het zat ben en ik zie dat een baasje er geen moeite voor doet, lijn ik die hond aan en breng hem zelf met het verzoek hem de eerste 300 meter niet meer los te gooien. 'Gezellige' visite hebben wij regelmatig, daar heb ik geen balletjes voor nodig. Maar verder apporteren of trainen zal ik dan niet doen als ik zie dat die hond daarop reageert. Maakt het voor het baasje die wel moeite doet om het hondje terug te krijgen alleen maar moeilijker.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Meestal wacht ik even en kijk ik wat er gebeurt. En 9 van de 10 keer heeft zo'n hond er zelf genoeg van of komt de andere baas eraan om z'n hond mee te nemen. Prima. Maar ik heb hier ook ooit een verhaal opgeschreven van een hond die maar naar ons terug bleef komen en een baas die er niets aan deed. Ik heb toen een paar keer minuten staan wachten, maar toen had ik er echt mijn buik van vol en ben ik doorgewandeld, met die hond dus. Op een gegeven moment hoorden we die andere baas fluiten en roepen, toen ben ik die richting opgelopen en ging die hond uiteindelijk terug. Te sociaal? Tsja... Ik denk van niet.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

er loopt soms wel een hond van de uitlaatservice met ons mee, terwijl die honden van de service dan weg willen gaan. dan pak ik die hond bij de halsband en breng hem terug. wil niet weten wat er gebeurd als die hond dan achterblijft :scratch:

ik kan me wel eens irriteren aan baasjes in losloopgebied, die hun hond alleen maar kunnen laten komen door de bal te laten apporteren. mijn honden vinden andermans ballen leuk om achteraan te gaan. ze zullen de bal niet pakken. het achteraan gaan spel is leuker. dan moet ik dus mijn honden aanlijnen. zou ik hetzelfde doen als hun (zelf een bal gooien) dan krijg je boze blikken :19:

heb wel eens meegemaakt dat ik van tegengestelde richting kwam, met mijn hond aan de lijn. de andere baas bleef ballen gooien. ik denk hij gooit straks wel een andere kant uit. nee hoor hij bleef stug mijn kant op gooien. op een halve meter na kwam die bal gewoon tegen mijn kop. ik liep gewoon op een fietspad :roll: heb daar wat van gezegd. buiten het feit dat hij opzettelijk leek mijn hond op te fokken, gooide hij mij bijna tegen mijn mik met die bal :devil:

ook vind ik het fijn als iemand blijft staan in een losloopgebied als mijn hond er achteraan wil gaan. ook wacht ik op bazen in een omgekeerde situatie. Tenzij het hun niks interesseerd.

zolang je ziet dat andere bazen het interesseert dan ben ik wel sociaal. ik vind dat trouwens gewoon hoor. ik vind het dan ook weer asociaal als het iemand niet interesseert en hun hond jou dus wel lastigvalt.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Het ligt erg aan de situatie / aan het baasje. Als het zo snel niet lukt om de hond bij zich te roepen, maar ze letten wel op en doen wel enigszins moeite, dan wacht ik even.
Je hebt er ook van die bazen bij die hun hond ver uit het zicht laten gaan en niet op of om kijken (hier in het bos is er zelf 1 die dan vaak ook nog druk aan het bellen is ) Dan ben ik niet geduldig. Als het de baas niks uitmaakt waar de hond uithangt maakt het mij ook niet uit.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

duitse herder schreef:Ben ik nu te sociaal? Houd ik teveel rekening met andere baasjes? Lopen jullie al balgooiend door of wachten jullie even en lopen dan pas door?
Ik wacht altijd, aangezien Noah nogal waus is van ballen(werpers) en ik het andersom ook fijn vind dat ze niet als een dolle balletjes gaan gooien als jij net passeert.
Té sociaal :denken: :denken: :denken:

Vind ik van niet. Ik hou altijd rekening met anderen. Mijn honden kunnen dat prima, maar ik weet niet of andere bazen daardoor in 'problemen' komen. Ik lijn ze aan als ik een aangelijnde hond zie. Ik roep ze bij me en ga in de bosjes staan als ik een mountainbiker zie aankomen. Ik roep de dames bij me als er een hardloper tegemoet komt.
En nee, als er een hond bij me kwam buurten die duidelijk gefocussed is op een bal dan zou ik niet grappig de ballenwerper voor Noah gaan gebruiken. Waarom? Je kunt toch even wachten? Is die ene minuut wachten voor Noah zo vreselijk? Maar goed, ik snap sowieso de lol van "je eigen ding blijven doen" niet zo. Rekening houden met elkaar is wel zo leuk. Ik ben ook erg blij als het 35 graden is, Saar al een uur gehobbeld heeft en langzaamaan mijn kant op komt (ze was aan de overkant van het weggetje van 3 meter breed), dat mijnheer mountainbiker eventjes in zijn remmen knijpt.
Marion.

Middenin het bos. Duitse Staander kreeg jachttraining. Maar ik kwam aanlopen (met 1 wulpse dame) en de hond vond uiteraard Miep veel leuker dan de 'aangeschoten' fazant. Hond aangelijnd aan Saar's riem, Saar voorop laten rennen, het koppeltje in spé beiden aan 1 kant van mij aan de lijn. En hardddddddd rennen, anders komt er nog wat van. Saar heeft de baasjes gevonden, hond afgeleverd, uitgelegd wat er aan de hand was en dat ik de kortste weg uit het bos zou nemen, en dat ze over een kwartier maar daar en daar de fazant moesten halen. Helaas kon ik die niet meer meenemen.

Té sociaal? Mwah, geloof van niet. Ik had daar prachtig op de rug van zittende Miep kunnen gaan zitten, en wachten tot de hond afdroop of zijn baasjes hem kwamen halen. Vond ik niet heel erg nodig.
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Marion. schreef:Ik lijn ze aan als ik een aangelijnde hond zie. Ik roep ze bij me en ga in de bosjes staan als ik een mountainbiker zie aankomen. Ik roep de dames bij me als er een hardloper tegemoet komt.
Bij passerende 'niet honden bezitters' zoals mountainbikers of hardlopers of wandelaars houd ik mijn honden ook bij me, maar dat is toch niet meer dan normaal?
Het gaat me soms gewoon om de medebazen die soms echt te beroerd zijn om naar hun eigen hond om te kijken.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als ik hoor dat een baasje moeite doet zijn hond terug te roepen en het lukt niet... dan houd ik de aandacht van de honden bij me en loop ik terug in de richting van die baas.. Soms heb ik Finn dan al aan de lijn.. :mann: doet men geen pogingen zijn hond terug te roepen... dan speel ik verder in ieder geval met Finn omdat die zowiezo geinteresseerder is in zijn speel en zwemmen etc.. dan in andere honden.. dus dan gooi ik op een bepaald moment ook echt wel zijn blok of bal het water in... hij gaat dan toch voor het blok en niet voor de hond die hem achterna rent..
dus ja ik houd veel rekening met anderen.. tot een bepaalde hoogte als ik weer eens doorkrijg dat die mensen ook geen rekening houden met mij en mijn hond :wink:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik hou altijd rekening met anderen, en hoop dat zij dat ook met mij doen als Eeb even een onafhankelijke bui heeft :wink:

'Té sociaal' bestaat volgens mij niet.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik hou sowieso op met ballen gooien als er een andere hond aan komt. Zal niet de eerste keer zijn dat een andere hond er vandoor gaat met onze bal (Nilo laat em zo vallen :oohja: ) of dat er een conflict ontstaat om die bal. Nilo lokt niet uit, en geeft zijn bal aan iedereen af, maar ik weet gewoon dat er honden zijn wel dan wel agressief kunnen reageren.
Marion.

Arline schreef:
Marion. schreef:Ik lijn ze aan als ik een aangelijnde hond zie. Ik roep ze bij me en ga in de bosjes staan als ik een mountainbiker zie aankomen. Ik roep de dames bij me als er een hardloper tegemoet komt.
Bij passerende 'niet honden bezitters' zoals mountainbikers of hardlopers of wandelaars houd ik mijn honden ook bij me, maar dat is toch niet meer dan normaal?
Het gaat me soms gewoon om de medebazen die soms echt te beroerd zijn om naar hun eigen hond om te kijken.
Ook bij passerende "wel honden bezitters" hou ik mijn honden bij me :19:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marion. schreef:Middenin het bos. Duitse Staander kreeg jachttraining. Maar ik kwam aanlopen (met 1 wulpse dame) en de hond vond uiteraard Miep veel leuker dan de 'aangeschoten' fazant. Hond aangelijnd aan Saar's riem, Saar voorop laten rennen, het koppeltje in spé beiden aan 1 kant van mij aan de lijn. En hardddddddd rennen, anders komt er nog wat van. Saar heeft de baasjes gevonden, hond afgeleverd, uitgelegd wat er aan de hand was en dat ik de kortste weg uit het bos zou nemen, en dat ze over een kwartier maar daar en daar de fazant moesten halen. Helaas kon ik die niet meer meenemen.

Té sociaal? Mwah, geloof van niet. Ik had daar prachtig op de rug van zittende Miep kunnen gaan zitten, en wachten tot de hond afdroop of zijn baasjes hem kwamen halen. Vond ik niet heel erg nodig.
Bluf in het einde van de loopsheid werd ook opgemerkt door een kleiner reutje.. kon in de verste verte geen eigenaar zien... ben wel op die plek gebleven en balletje doorgegooid met haar... toen kwamen de eigenaren de hoek om... en riepen de hond die natuurlijk veel lekkerdere dingen rook en wilde gaan doen... :love: toen ben ik met bluf en dat hondje ook richting de bazen gelopen en uitgelegd dat ze net loops was geweest...
Ik ben ook niet zo dull.. dat ik maar denk dat een ander beter op zijn hond moet letten.. ligt echt aan de situatie .. en soms denk ik krijg de tandjes maar.. jij niet op je hond willen letten terwijl ik de mijne moet commanderen te negeren en door te lopen.. dan gaat wel het lijntje eraan.. maar mag hij best van zich afsnauwen.. houden ze hopelijk de volgende keer wel de hond bij zich :ugh:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik moet er niet aan denken dat een hond zijn baas kwijtraakt of de weg op rent. Ik blijf dus in de buurt als ik een hond bij ons komt waarvan de baas ver uit de buurt is. Of die baas nu druk bezig is met terug roepen of niet. Die hond kan er niets aan doen dat ie een ongeïnteresseerde baas heeft.
Marion.

EstherK schreef:Ik moet er niet aan denken dat een hond zijn baas kwijtraakt of de weg op rent. Ik blijf dus in de buurt als ik een hond bij ons komt waarvan de baas ver uit de buurt is. Of die baas nu druk bezig is met terug roepen of niet. Die hond kan er niets aan doen dat ie een ongeïnteresseerde baas heeft.
Zelfde hier dus. No way dat ik door ga lopen "want moet z'n baas maar opletten". Ik wil gewoon geen overreden of verloren hond op mijn geweten :19:
marian*
Erelid
Contacteer:

Arline schreef:Bij passerende 'niet honden bezitters' zoals mountainbikers of hardlopers of wandelaars houd ik mijn honden ook bij me, maar dat is toch niet meer dan normaal?

Is ook niet meer dan normaal,maar dan moet je wel heel even de tijd krijgen om je hond bij te krijgen.
Mijn honden zijn geen robots,en als er dan ineens een fietser of hardloper van achteren aan komt zonder geluid of wat dan ook kan het weleens zijn dat die heel plotseling in de remmen moet.
Max is op die manier weleens(nou ja,een aantal keren) bijna aangereden op het Rozendaalse veld.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Net zoals Martijn onderga ik gedwongen contact met andere honden door me terug te trekken en niks meer te doen. Eva is heel sociaal als ik me niet bemoei. Zodra ik zeg, kom, of iets anders trekt ze daar geen andere hond meer bij en grauwelt die weg. ROT OP! Ik moet komen van de baas. Zoiets denk ik? :denken: Dus als ik opgescheept zit met andermans hond betekent dat voor mij een pauze en ik loop weg en doen de honden wat ze willen met die hond. Dat geeft mijn honden de mogelijkheid naar mij te komen om bescherming te zoeken of vrij contact te maken zonder steun van mij en dus veel socialer. Zodra wij ook op honden inlopen of we zeggen tegen Eva dat ze maar moet gaan kijken bij een andere hond dan doet ze lastig, dominant en afwijzend. Cleo idem. Wij moeten ze de ruimte geven om of naar ons tekomen of vrijwillig bij een andere hond te zijn. Stel dat het een takketeef is met stijve poten en wij zijn daar 2 meter vandaan. Dan laten we Eva en Cleo geen keuze dus ze moeten daar op in gaan. Ze zullen sowieso bij ons willen zijn in die situatie. Als wij weglopen kunnen zij ook weglopen. We zijn dus gedwongen ze geheel vrij te laten en dan gaat het perfect. Ballen is uit den boze want dan zou ze voor het eerst in haar leven wel eens een hond kunnen bijten die haar bal wil pakken. Kan me niet voorstellen dat zij het trekt als een vreemde hond haar bal wil pakken. Bekende honden is een ander verhaal.

Aan de riem kunnen onze honden niet met andere honden buiten. Op de hondenclub ed is iets anders met alleen Eva maar tijdens wandelen aangelijnd moet ik geen wildvreemde snuffelende hond want daar happen en grommen ze naar als ze vast zitten. Eenmaal los is het meteen goed. Ze willen echt vrij zijn als er andere honden zijn :ok:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Marion. schreef: Té sociaal :denken: :denken: :denken:

Vind ik van niet. Ik hou altijd rekening met anderen. Mijn honden kunnen dat prima, maar ik weet niet of andere bazen daardoor in 'problemen' komen. Ik lijn ze aan als ik een aangelijnde hond zie. Ik roep ze bij me en ga in de bosjes staan als ik een mountainbiker zie aankomen. Ik roep de dames bij me als er een hardloper tegemoet komt.
En nee, als er een hond bij me kwam buurten die duidelijk gefocussed is op een bal dan zou ik niet grappig de ballenwerper voor Noah gaan gebruiken. Waarom? Je kunt toch even wachten? Is die ene minuut wachten voor Noah zo vreselijk? Maar goed, ik snap sowieso de lol van "je eigen ding blijven doen" niet zo. Rekening houden met elkaar is wel zo leuk. Ik ben ook erg blij als het 35 graden is, Saar al een uur gehobbeld heeft en langzaamaan mijn kant op komt (ze was aan de overkant van het weggetje van 3 meter breed), dat mijnheer mountainbiker eventjes in zijn remmen knijpt.
Is dit een verwijt dat ik dus moet wachten met gooien? Want dat doe ik... Of bedoel je dat als een Noah bij jou komt buurten dat jij juist wacht? Ik weet dus precies hoe vervelend het is als mensen maar door gaan gooien als ze zien dat de buurtende hond interesse heeft in hun bal. Dat ik bij die hond dus ook wachtte met gooien omdat ze ging blaffen toen ik Noah haar bal afpakte...
Fietsers roep ik haar ook bij mij, alleen de laatste tijd wel wat minder snel. Het is in het park verboden om te fietsen, dan wordt je wel moedeloos om na 10 fietsers weer de hond te roepen. Ik doe het wel, maar ik irriteer mij er kapot aan. Hele klasgroepen van 20 kinderen die achter elkaar fietsen. Terwijl het dus een wandelpad is.
Owja ik roep haar ook bij me als ik mensen zie zonder hond, joggers, fietsers etc... Aangelijnde honden kom ik er nooit tegen
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Vandaag kwam ik trouwens weer dezelfde hond tegen die elke keer met maar op Noah wil rijden (reu van 9 maanden oud :N: ). Ik heb minstens 5x afgelopen weken gewacht op het baasje, maar die verdomd het om zijn honden in de gaten te houden. Ik heb een keer gehad dat ik net het park in liep en dat er een wit hondje liep. Zonder baasje. Ik heb dus hem maar door middel van Noah meegelokt, maar geen baasje te bekennen. Toen ik Noah haar vriendje tegen kwam, bleek dat hij al de hele ronde geil achter noah haar vriendje aangelopen was (gecastreerde reu). We bleven staan, hond ondertussen wippend op vriendje die het nu toch wel eens zat werd (wij ook trouwens) en serieus, pas na 5 min kwamen baasjes aan, met nog 2 honden ,waaronder die waar ik in begin over had. Ze deden geen poging hond te roepen, geen dank je wel helemaal niets. in plaats daarvan ging die grote hond van 9 maanden maar steeds wippen op Noah :hmmm:
En dat doet die hond nu nog steeds... Duikt alle kanten op en blijft achter oa Noah aanlopen. Ja sorry, maar ik ga niet wachten op niets. Nu liep ik dus ook stug door, ik blijf niet op andermans hond passen. Baasje kan ook bedenken van hee hij vind haar leuk, ik roep hem alvast bij me zodat ik hem niet kwijt raak. Maar helaas, dat doet hij niet. Ik doe dat bv wel, als ik weet dat Noah iemand te leuk zou vinden, lijn ik haar aan. Want op de 1 of andere manier kom ik nooit mensen tegen die even wachten of iets :F:
Owja, waar ik loop is alles afgesloten. Alleen door 1 sloot zouden ze naar een weg kunnen gaan, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Perry en Noah

Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

uiteindelijk zijn toch echt de eigenaren van die hondjes verantwoordelijk hoor. niet jij.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik ben heel sociaal en vriendelijk hoor, zolang er geen sprake is van ruziezoekende honden of bazen. Ik heb meermalen honden voor een ander gevangen (honden die echt de benen namen) en ook jonge Rhodi is wel eens door een ander baasje gevangen. Ook wacht ik rustig even tot het buurtende hondje er genoeg van heeft als ik de eigenaar niet zie.
Ik ben eigenlijk gewoon te lief.... :engel:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”