je begint met puppy, daarna jonge honden 1. Ik ben begonnen met jonge honden 1, dat is voor honden die nooit training hebben gehad. Zij was 6 maanden, samen met een golden. De rest bleek later 1-1,5 jaar oud te zijn. Daarop volgt de Jonge honden 2, dus uitbreiding van jonge honden 1. Daarna heb je EG A, dan EG B1, B2 en dan pas eens GG
Met jonge honden moet je oa wacht, gebit tonen, apporteren, lopen met slappe riem, volgen, af, zit, sta, aandacht en noem maar op.
Jonge Honden 1 was in het begin echt drama

Ze trok naar alle honden, zat te piepen, wilde niets etc. Halverwege dacht ik echt van ik stop er mee. toch doorgezet en toen ging het redelijk. Ze was geslaagd en werd toen 3e van de 6. Dus erg goed nog van haar! Daarna jonge honden 2, had ik de 1e keer ook geen leuke trainer voor mij en noah (heel weinig actie) en wilde k dus ook stoppen. Ik kreeg toen gelukkig andere trainer en die was ontzettend leuk en goed

De grootste lol hebben we gehad, dat is denk ik wel het belangrijkste. Noah werd loops en moest 3 weken achter balletje aanhollen ipv spelen met andere honden. Sinds de loopsheid is ze ook volwassener en helemaal larisch met de bal. Daarna met ballletje gaan trainen, wat resulteerde in het goede werk
Ik ben dus echt vreselijk trots op haar, dat ze het zo goed oppakt en belangrijkste, ze vindt het geweldig om te doen (en ik ook)