Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Te oud voor hond
Moderator: moderatorteam
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
Te oud voor hond
Dit stond op nu.nl, arme mevrouw met haar goede bedoelingen!
Zestigplusser te oud voor hond
Uitgegeven: 10 juli 2009 09:41
Laatst gewijzigd: 10 juli 2009 09:41
VERL - Een dierenasiel in Verl in de Duitse streek Westfalen doet aan leeftijdsdiscriminatie. Daarover klaagt een 62-jarige vrouw die er geen hond meekreeg omdat zij te oud zou zijn.
Dit heeft Bild, de grootste Duitse krant, vrijdag gemeld. Margret Schukies had gehoord van vijftien puppy's die door de douane uit handen van malafide dierenhandelaren waren bevrijd.
Zij wilde een jong hondje een nieuw thuis bieden. Zij heeft al drie honden en een groot huis met tuin.
Nadat Schukies in het dierenasiel een formulier had ingevuld, zei de directrice: ''Dat kunt u wel vergeten. U bent te oud voor een puppy. Wie garandeert dat u langer leeft dan de hond?''
Schukies voelt zich vernederd. ''Ik heb mijn hele leven honden gehad, ga drie keer per dag met ze naar buiten, fiets, ben gezond en studeer informatica aan de universiteit.''
© ANP
Zestigplusser te oud voor hond
Uitgegeven: 10 juli 2009 09:41
Laatst gewijzigd: 10 juli 2009 09:41
VERL - Een dierenasiel in Verl in de Duitse streek Westfalen doet aan leeftijdsdiscriminatie. Daarover klaagt een 62-jarige vrouw die er geen hond meekreeg omdat zij te oud zou zijn.
Dit heeft Bild, de grootste Duitse krant, vrijdag gemeld. Margret Schukies had gehoord van vijftien puppy's die door de douane uit handen van malafide dierenhandelaren waren bevrijd.
Zij wilde een jong hondje een nieuw thuis bieden. Zij heeft al drie honden en een groot huis met tuin.
Nadat Schukies in het dierenasiel een formulier had ingevuld, zei de directrice: ''Dat kunt u wel vergeten. U bent te oud voor een puppy. Wie garandeert dat u langer leeft dan de hond?''
Schukies voelt zich vernederd. ''Ik heb mijn hele leven honden gehad, ga drie keer per dag met ze naar buiten, fiets, ben gezond en studeer informatica aan de universiteit.''
© ANP

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Re: Te oud voor hond
studeer
.... Zeer apart...
Ik vind het wel een beetje slecht dat ze geen hond krijgt. Ze kunnen dan toch ook afspraken maken.
Kijk ik snap dat het asiel niet wil dat die hond straks weer in het asiel komt maar dan nog...
Zeer apart wel dat een vrouw van 62 nog studeert
Ze zeggen wel eens eeuwige student zou dit dan zon voorbeeld daarvan zijn
Ik vind het wel een beetje slecht dat ze geen hond krijgt. Ze kunnen dan toch ook afspraken maken.
Kijk ik snap dat het asiel niet wil dat die hond straks weer in het asiel komt maar dan nog...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Liesbeth
- Zeer actief
Belachelijk, wie garandeert dat wie dan ook ouder word dan welke hond dan ook??
Zeker in dit geval zou het maar eens net zo kunnen zijn dat mevrouw ouder wordt dan dit (wellicht broodfok)puppie.
Zeker in dit geval zou het maar eens net zo kunnen zijn dat mevrouw ouder wordt dan dit (wellicht broodfok)puppie.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
S@ndr@
- Zeer actief
je kunt toch studeren naast je gewone dingen, een beetje door ontwikkelen hoor,
dis soort discriminatie heb ik weinig mee, beetje heel aparts, levensverwachting is ongeveer 82 voor een vrouw, zou die hond 20 jaar gaan worden of ouder
zo raar dit 
dis soort discriminatie heb ik weinig mee, beetje heel aparts, levensverwachting is ongeveer 82 voor een vrouw, zou die hond 20 jaar gaan worden of ouder
-
jelle
- Zeer actief
Het gebeurt wel meer dat asiels rekening houden met de leeftijd van nieuwe eigenaren in verhouding tot de leeftijd van het dier. Als het uitgangspunt is dat het een plaatsing voor het leven moet worden is het niet waarschijnlijk dat iemand van 85+ een pup nog levenslang kan verzorgen. Om de grens bij 62 te trekken vind ik wel erg overdreven jong.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik vind 62 wel jong om geen hond meer te kunnen kopen daar hoor.Dat ze iemand van in de 70 of zo geen hond meer meegeven is begrijpelijk maar 62 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Bij ons in het park loopt een mevrouw met een Schotse Korthaar Collie. Dat ras heeft ze haar hele leven gehad en is er verzot op.
Toen haar vorige hond overleed wilde ze weer een SKC, een herplaatser. Maar de stichting die ze benaderde wilde haar door haar leeftijd (halverwege de 60) geen hond meegeven.
Haar dochter heeft toen op papier de hond geadopteerd, maar het dier woont dus gewoon bij de mevrouw. Zo heeft mevrouw toch haar Collie.

Toen haar vorige hond overleed wilde ze weer een SKC, een herplaatser. Maar de stichting die ze benaderde wilde haar door haar leeftijd (halverwege de 60) geen hond meegeven.
Haar dochter heeft toen op papier de hond geadopteerd, maar het dier woont dus gewoon bij de mevrouw. Zo heeft mevrouw toch haar Collie.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als ze nou 82 was en geen ervaring heeft met honden had ik het begrepen, maar dit 
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie garandeert mij dat ik er morgen nog ben... kan wel dood zijn over 5 minuten.
Deze mevrouw heeft al honden en dus ik snap het probleem niet
Deze mevrouw heeft al honden en dus ik snap het probleem niet
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind het ook veel te jong om een hond te weigeren.
jonge mensen kunnen weer voor andere dingen komen te staan wat problemen kan geven met een hond, zoals verandering of verlies van baan of gezinsuitbreiding. bij een wat ouder iemand is dat juist weer stabieler. elke leeftijd heeft andere risico's wat dat betreft en we kunnen allemaal wel een keer onverwacht omvallen.
jonge mensen kunnen weer voor andere dingen komen te staan wat problemen kan geven met een hond, zoals verandering of verlies van baan of gezinsuitbreiding. bij een wat ouder iemand is dat juist weer stabieler. elke leeftijd heeft andere risico's wat dat betreft en we kunnen allemaal wel een keer onverwacht omvallen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Belachelijk gewoon.
Zat mensen die van alles willen en om die reden hun hond weer dumpen.
Ik heb heel vaak liever oudere pupkopers, moet ik bekennen. Die hebben over het algemeen (meer) ervaring en zijn niet zo van de impulsaankopen.
Ik heb heel vaak liever oudere pupkopers, moet ik bekennen. Die hebben over het algemeen (meer) ervaring en zijn niet zo van de impulsaankopen.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wel eens gehoord van oudere mensen die puur voor hun plezier een studie doen?? Je hebt blijkbaar geen idee hoe vaak dit voorkomt.Sanne!! schreef:studeer.... Zeer apart...
Maggie
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik had vroeger een hospita van 76 die kunstgeschiedenis studeerde, veel tenniste etc. ze begon zich pas oud te voelen toen haar vrienden een voor een doodgingen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Preciesgoud schreef:Wel eens gehoord van oudere mensen die puur voor hun plezier een studie doen?? Je hebt blijkbaar geen idee hoe vaak dit voorkomt.Sanne!! schreef:studeer.... Zeer apart...
In de jonge jaren van die mevrouw kon je nog geen informatica studeren.
Als ze nu de tijd heeft en er meer over wil weten vind ik dat eigenlijk heel slim.
Ik zou ook iets dergelijks moeten doen..........eigenlijk
- Mi
- Actief
Idd raar, zoals Ragyo ook al schreef; elke leeftijd heeft zijn risico en 62 jaar is niet oud.
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
mijn moeder is 60 en loopt de marathon nog
.
Ik ben 34 en doe het haar echt niet na, hoor
Ik ben 34 en doe het haar echt niet na, hoor

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
-
Rhiannon
- Zeer actief
Wat onbeschoft zeg 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is trouwens wel een negatieve benadering van je, die laatste zin.Sanne!! schreef:Zeer apart wel dat een vrouw van 62 nog studeert
Zat mensen die weer gaan studeren als de kinderen het huis uit zijn en ze eindelijk tijd hebben.
Dat soort dingen maakt dat je open blijft staan voor de wereld om je heen. Niks geks aan, alleen maar verstandig.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
vind 62 wel te jong voor pupweigering.
bij 72 zou ik het nog kunnen begrijpen. en dan een volwassen herplaatser adviseren denk ik.
bij 72 zou ik het nog kunnen begrijpen. en dan een volwassen herplaatser adviseren denk ik.
- nero
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jack russell
Helemaal mee eensRagyo schreef:ik vind het ook veel te jong om een hond te weigeren.
Dat is wat ik ongeveer ook dacht toen dat bericht las.

-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Mijn oma is 70, mijn opa 74. Zij hebben anderhalf jaar geleden nog gewoon een teckel-pup gekregen.
Ze golfen allebei 3x per week, mijn oma rijdt nog paard. Geen problemen mee gehad, en ze hebben meer tijd voor haar dan een man of vrouw die 40 jaar jonger is!
Hangt er natuurlijk ook vanaf in welke staat de man/vrouw verkeert.
Maar als ze nog vanalles doet.. zie ik het probleem niet.
Op je 62ste kun je toch nog wel uitgaan van 10 a 20 jaar erbij.
Als je geen rotziektes ofzo hebt.
En als ze al 3 honden heeft.
Wat een onzin zeg!
Ze golfen allebei 3x per week, mijn oma rijdt nog paard. Geen problemen mee gehad, en ze hebben meer tijd voor haar dan een man of vrouw die 40 jaar jonger is!
Hangt er natuurlijk ook vanaf in welke staat de man/vrouw verkeert.
Maar als ze nog vanalles doet.. zie ik het probleem niet.
Op je 62ste kun je toch nog wel uitgaan van 10 a 20 jaar erbij.
Als je geen rotziektes ofzo hebt.
En als ze al 3 honden heeft.
Wat een onzin zeg!
-
tineke
Marjoleine schreef:Belachelijk gewoon.
Nou inderdaa ,twee van de pujes van Lizzie zijn naar oudere mensen gegaan ,vutters ,en die hebben heerlijk veel tijd die ze aan hun hondje kunnen besteden.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Sanne!! schreef:studeer.... Zeer apart...
Echt te komisch hoe bekrompen dit is.
Groetjes, Marianne.

-
Gos
- Zeer actief
Valt nog mee dat je niet het aantal kilometers dat je je jaarlijks op de weg begeeft hoeft op te geven.....jacq1970 schreef:Wie garandeert mij dat ik er morgen nog ben... kan wel dood zijn over 5 minuten.
Als ze zich zorgen maken over wat er met de hond gaat gebeuren als mevrouw iets overkomt, dan moeten ze vragen naar wat iemand daarvoor denkt te gaan regelen. Maar dan in alle gevallen en niet alleen boven een bepaalde leeftijd. Alsof je niet op elke leeftijd iets kunt krijgen of kunt overlijden. Aan statistieken heb je dan allemaal zo weinig. En de pup al helemaal niet.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Ik geloof dat ze in Duitsland sowieso erg moeilijk zijn met honden herplaatsen.
En 62 is best nog wel jong hoor. M'n vriend is er 56, haha. Staat ook niet meteen op het punt om dood te vallen. Daarbij, er valt altijd wel iets te regelen, toch. Het klinkt ook niet alsof mevrouw zo meteen gaat verpieteren.
En 62 is best nog wel jong hoor. M'n vriend is er 56, haha. Staat ook niet meteen op het punt om dood te vallen. Daarbij, er valt altijd wel iets te regelen, toch. Het klinkt ook niet alsof mevrouw zo meteen gaat verpieteren.

- daan!
- Zeer actief
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Mijn vader is nu 73 maar dat geef je hem dus echt niet. Hij wandelt echt uren per dag met zijn hondje, die nu 9 is. En wandelen.....dan bedoel ik echt snelwandelen, ik kan hem amper bijhouden....Als hij met der tijd weer een hondje zou willen als dit beestje er niet meer zou zijn, dan hou ik hem zeker niet tegen. Mocht er wat met hem gebeuren dan komt het beestje gewoon bij mij.
Hier in de buurt woont een man, hij is nu misschien rond de 70. Hij vond zich zelf 12 jaar geleden te oud om nog aan een hondje te beginnen. Man heeft zijn hele leven honden gehad en miste het erg. Nu zijn we dus 12 jaar verder, man tennist nog elke dag en is zeer aktief. Hij had dus nu al een hondje van 12 jaar kunnen hebben....
Hier in de buurt woont een man, hij is nu misschien rond de 70. Hij vond zich zelf 12 jaar geleden te oud om nog aan een hondje te beginnen. Man heeft zijn hele leven honden gehad en miste het erg. Nu zijn we dus 12 jaar verder, man tennist nog elke dag en is zeer aktief. Hij had dus nu al een hondje van 12 jaar kunnen hebben....
- sprokkel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): collie en sheltie
Heel idioot. Die mevrouw kan juist een goed huis bieden en heeft veel tijd. Ik kan me voorstellen dat iemand van in de 80 geen pup meekrijgt dan is de kans dat de hond ze overleeft wel heel groot, maar in de 60, kun je nog lang mee. En je weet toch niet wanneer je sterft, niet iedereen wordt oud.
Echt jammer.
Echt jammer.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Over leeftijdsdiscriminatie gesprokenSanne!! schreef:Zeer apart wel dat een vrouw van 62 nog studeert
Een levenlang leren, zo hoort het te zijn, hoor.
Mijn moeder heeft tot haar 65ste gewerkt, en heeft toen een tekkelpup genomen. Hondje is al een tijdje dood, maar met m'n moeder gaat het prima
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."