Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 verschillende trainingen in 1 week?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

3 verschillende trainingen in 1 week?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Dat je 2 verschillende trainingen per week kunt doen weet ik, das ook wel haalbaar voor de meeste honden, maar zou 3 trainingen en dan ook nog ns af en toe een wedstrijd, ook haalbaar zijn?

Ik train nu met Boomer op donderdagavond GGb, op zaterdagmiddag combisport, daarnaast hebben we 1x in de 2 maanden, of 2x in de 1,5 maand (verschilt steeds) een wedstrijd combisport op zondag.

Nou lijkt apporteersport mij ook wel leuk.. :sst:

Vroeger wilde Boomer nooit apporteren of zwemmen, tegenwoordig kan hij van allebei geen genoeg krijgen. Een kennis zag hem bezig in een veld, was niet de bedoeling, maar hij was helemaal in trance. Roepen hoorde hij echt niet, pas toen ik naast m stond en in zn oor riep dat het klaar was, hoorde hij me en schrok zich kapot.. :roos:
Maar zij doet apporteersport en vind dat ook zeker iets voor hem.
Mij lijkt het dus ook wel leuk, zat er al over na te denken, maar ja, 3 trainingen en af en toe wedstrijd lijkt mij een beetje teveel?
Zou dan op maandagavond zijn, dus wel om en om.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: 3 verschillende trainingen in 1 week?

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ga ook drie sporten met Izzie doen. Maar ik zou het bij Bram niet doen en bij Boomer ook niet. Je vertelde laatst dat hij op een wedstrijd op een aantal onderdelen ongemotiveerd was (toch?). Dan denk ik dat je z'n week niet zo moet volboeken met trainingen, dat zou wel eens ten koste van z'n motivatie kunnen gaan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Kijk, daar heb ik wat aan, bedankt.

Klopt, hij vind 1 onderdeel niet leuk op wedstrijden.
Op trainingen wel, dan stop ik na een aantal paaltjes, maar op wedstrijden kan dat natuurlijk niet. Of kan wel, maar dan worden we gediskwalificeerd en das ook niet leuk.
Ik ben hiermee natuurlijk wel mee bezig, maar dat gaat niet 1,2,3.

Maar ja, stoppen met iets om die apporteersport te gaan doen, vind ik ook nix. Wacht er wel mee anders, want hij moet het wel leuk blijven vinden.
Zoek stok!
Zeer actief

Je kunt het natuurlijk ook een tijdje proberen. Maar ik denk dat je honden die wel eens met hun motivatie kampen er niet meer 'eager' op maakt door meer dingen te doen en meer te trainen. Hoe vindt hij GG dan? Je zou bijv. ook het GGb examen kunnen doen en dan een tijdje apporteersport in plaats van GG. Dat kun je later altijd nog weer oppakken om GG1 te doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Ik zou niet alleen naar Boomer kijken, maar ook naar Giovanni. Wat vindt hij er van als je zo vaak weg bent? :mrgreen:

Met Lumi train ik momenteel twee keer per week (1 keer gehoorzaamheid en 1 keer dogdance) en om de week gaat ze naar het hondenzwembad. Dat is eigenlijk ook training.

Ik zou inderdaad kijken hoe hij het doet. En is hij volledig ontspannen waar je traint?
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Met Taro heb ik een tijdje drie trainingen gevolgd. Gehoorzaamheid, jachttraining en behendigheid. In het begin ging dat heel goed. Op een gegeven moment merkte ik aan hem dat het te veel werd. Hij werd ongemotiveerd en snel afgeleid. Ik ben gestopt met de gehoorzaamheid. Behendigheid geef ik nog even een kans of hij het leuk gaat vinden en anders stop ik daar ook mee. Jachttraining vindt hij helemaal geweldig dus dat blijf ik doen.

Sita traint ook drie keer in de week. Twee keer behendigheid en een keer frisbee. Voor haar maakt het allemaal niet uit. Ze vindt alles leuk, zolang er maar actie in zit.

De tip om even te stoppen met GG en een seizoen apporteersport te doen, vind ik erg goed. Misschien is de apporteersport wel heel anders dan je had verwacht. En daarna kan je de keus alsnog maken waarmee je verder gaat.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Heb met Caja ook wel een periode 3 sporten gedaan.
Caja kon dat best hebben, maar ik vond het wat te veel :pffff:
Vind zelf 2 dingen zat op reguliere basis.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Renske schreef:Ik zou niet alleen naar Boomer kijken, maar ook naar Giovanni. Wat vindt hij er van als je zo vaak weg bent? :mrgreen:

En is hij volledig ontspannen waar je traint?
gio vind daarnix van :mrgreen:
mijn hond, mijn hobby ;)
hij werkt vaak avonddiensten, dus dan is hij pas na middernacht thuis.

Boomer is volledig relaxed op de hondenclub, net als Benny. Daar train ik niet mee, buiten zelf wat dingen.

Bedankt voor de meningen, ik denk dat ik het zelf ook niet zou gaan trekken in de winter ;) dan ben ik wat minder actief zeg maar. Denk dat ik inderdaad een seizoen dat doe ipv GG.
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ik denk dat het idd. erg van de hond afhangt. Rein doet ook rustig van alles door elkaar. Hij zet zich altijd voor 100 procent in en is heel makkelijk te motiveren.
Bij Huette weet ik dat nog niet, ze is minder trainingseager dan hij.
Maar de apporteersport bij de AHC is wel ONTZETTEND leuk en ik zou het je absoluut aanraden.
Huette en ik beginnen ook in september :wink:
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:Ik ga ook drie sporten met Izzie doen. Maar ik zou het bij Bram niet doen en bij Boomer ook niet. Je vertelde laatst dat hij op een wedstrijd op een aantal onderdelen ongemotiveerd was (toch?). Dan denk ik dat je z'n week niet zo moet volboeken met trainingen, dat zou wel eens ten koste van z'n motivatie kunnen gaan.
Maar je gaat die drie sporten toch niet wekelijks doen?
Drijven is toch maar af en toe.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef: Maar je gaat die drie sporten toch niet wekelijks doen?
Ik ga even kijken hoe vaak ik het ga doen. Niet elk weekend naar Friesland inderdaad. En misschien vind ik er geen klap aan, dat kan ook.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Ik ga even kijken hoe vaak ik het ga doen. Niet elk weekend naar Friesland inderdaad. En misschien vind ik er geen klap aan, dat kan ook.
Misschien gebeurt hetzelfde als bij mijn jachttraining avontuur :N: :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:
Zoek stok! schreef:
Misschien gebeurt hetzelfde als bij mijn jachttraining avontuur :N: :mrgreen:
Dat zal toch niet :N:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ligt aan de hond denk .. juist in de winter is het leuk om in de donkere avonden allerlei dingen te ondernemen..
voor mezelf toen ik en op woensdag de ipo deed en op donderdag de behendigheid.. werd het teveel.. en ook merkte ik dat de combi gewoon niet goed was voor de hond.. behendigheid was vrij veel vrijheid voor de hond en met ipo moet de hond juist weer onder appel strak dingen doen.. (weet ook dat je de hond stuurt in behendigheid.. maar er wordt vrijer gewerkt in behendigheid) ik hield ook van eropuittrekken met de hond.. dus de vrije wandelingen.. en de hond ook.. als je dan iedere avond gaat volplannen met diverse trainingen.. het was niet aan ons besteed in ieder geval... vind het veel te leuk om na werk lekker met de honden te gaan lopen zonder verplicht weer in de auto te stappen om te gaan trainen voor meerdere sporten..
Wellicht denken de honden niet zo hoor.. maar ik geloof dat ze op de club wel genieten, maar ook op de losloopwandelingen :D
Hutch
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever en Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hutch »

Ik heb afgelopen seizoen ook 3 trainingen gelopen met Hutch; jacht, behendigheid enn GG.
Hutch kon het wel goed aan, maar voor mij zelf was het te veel. De jacht is toch training van 4 uur, de behendigheid 1,5 en ook nog een uur GG. Dit was voor mij zelf niet meer bij te houden.
Het is een beetje wat je zelf wilt en kunt.
Als de trainingen verdeelt zijn over de week is het ook al wat anders dan wanneer het 3 dagen achter elkaar is
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik denk ook dat het helemaal aan de hond ligt.
Ik doe met Macho 3 dingen: GG, flyball en behendigheid.
Soms doe ik er ook nog jachttraing extra bij.
Macho kan dat heel goed aan.
Ik pas dan trouwens wel de wandelingen aan en ik zorg altijd voor 1 rustdag in de week.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”