Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Innerlijk en Uiterlijk ???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

steve18
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Innerlijk en Uiterlijk ???

Ongelezen bericht door steve18 »

Welke hond vind jij uiterlijk het mooiste?
En welke hond vind je het beste karakter hebben en waarom?? ( dit hangt natuurlijk af van met welke hond je al ervaring hebt gehad)

Persoonlijk vind ik de sledehonden het mooist, daarvan kies ik de siberische husky.

Voor mij heeft de golden retriever het beste karakter, omdat ze lief en zachtaardig zijn , heb ook nog nooit enige vorm van agressie gezien van een golden retriever, het is echt de vriend van iedereen :D

Benieuwd naar je mening!

*Topictitel aangepast door moderator, hoofdletters staan voor schreeuwen*
Marion.

Re: Innerlijk en Uiterlijk ???

Ongelezen bericht door Marion. »

steve18 schreef:Welke hond vind jij uiterlijk het mooiste?
En welke hond vind je het beste karakter hebben en waarom?? ( dit hangt natuurlijk af van met welke hond je al ervaring hebt gehad)

Persoonlijk vind ik de sledehonden het mooist, daarvan kies ik de siberische husky.

Voor mij heeft de golden retriever het beste karakter, omdat ze lief en zachtaardig zijn , heb ook nog nooit enige vorm van agressie gezien van een golden retriever, het is echt de vriend van iedereen :D

Benieuwd naar je mening!
Eigenlijk deel ik je mening wel. Qua uiterlijk absoluut de husky, malamute, akita... Maar neem ik uiterlijk en innerlijk samen, dan staat voor mij hoog op nummer 1 de Golden. Ik vind ze qua uiterlijk ook mooi (met name de donkere, maar mijn lichte Mieppie vind ik net zo mooi :pffff: ), en die van mij vinden vooral mij - en hun baasje - het allerliefst.
Andere mensen ook hoor, maar moeten ze kiezen dan lopen ze beslist heel snel achter ons aan. En met andere honden hebben wij nooit problemen. Onze honden lopen er niet heen, blijven bij ons. Overigens heeft de meneer met de 2 prachtigste Husky's hier ook nooit een probleem met ons hoor. Hij heeft ze aan de lijn (ik de mijne ook, aan een jachtlijntje) en we passeren elkaar zonder problemen op de 1,5 meter stoep.
Als ik de meneer met de gillende teckels tegenkom ga ik altijd aan de andere kant van de weg lopen. Vind het zo sneu dat die man 4 teckels in de lucht moet ophangen, al zal hij ze best kunnen houden.
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Een mooie slank-gebouwde herder met een vriendelijk hoofd.
Ik zie graag ranke lijnen en bespiering bij honden. (een wippet of een slagje groter)
Ik haat een krulstaart (varkensstaart) zoals bij een kees, verpest voor mij het uiterlijk.
Ach, en vaak zit het "leuk" in iets kleins, een lief hoofd, een grappige tekening, mooi draven, van die dingen.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
steve18
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): yorkshire terrier

Ongelezen bericht door steve18 »

Marion. schreef:
steve18 schreef:Welke hond vind jij uiterlijk het mooiste?

Benieuwd naar je mening!
Eigenlijk deel ik je mening wel. Qua uiterlijk absoluut de husky, malamute, akita... Maar neem ik uiterlijk en innerlijk samen, dan staat voor mij hoog op nummer 1 de Golden. Ik vind ze qua uiterlijk ook mooi (met name de donkere, maar mijn lichte Mieppie vind ik net zo mooi :pffff: ), en die van mij vinden vooral mij - en hun baasje - het allerliefst.
Andere mensen ook hoor, maar moeten ze kiezen dan lopen ze beslist heel snel achter ons aan. En met andere honden hebben wij nooit problemen. Onze honden lopen er niet heen, blijven bij ons. Overigens heeft de meneer met de 2 prachtigste Husky's hier ook nooit een probleem met ons hoor. Hij heeft ze aan de lijn (ik de mijne ook, aan een jachtlijntje) en we passeren elkaar zonder problemen op de 1,5 meter stoep.
Als ik de meneer met de gillende teckels tegenkom ga ik altijd aan de andere kant van de weg lopen. Vind het zo sneu dat die man 4 teckels in de lucht moet ophangen, al zal hij ze best kunnen houden.
De mijne is inderdaad ook gehechter aan ons, maar toch heeft zij nooit problemen met andere mensen of honden gemaakt en blijft toch altijd vriendelijk in tegenstelling tot mijn yorkshire terrier. :D
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

steve18 schreef:De mijne is inderdaad ook gehechter aan ons, maar toch heeft zij nooit problemen met andere mensen of honden gemaakt en blijft toch altijd vriendelijk in tegenstelling tot mijn yorkshire terrier. :D
Mijn oudste - bijna 9 - maakt zeker nooit problemen. Ze snauwt wel van zich af als ze ergens niet van gediend is. Maar vorig jaar is ze toch gegrepen door een Boxer, en opper-queen herself keek me toch aan van "sorry vrouwtje, het was gezellig, maar ik moet nu gaan". Ze onderging het ook.
Mooie was wel zodra we de honden uit elkaar hadden, ze gewoon haar weg weer vervolgde. En we gewoon nog 15 km hebben gelopen met een uitermate blije Saar. De flexibiliteit van de Golden vind ik ook heerlijk.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Uuhhm kwa innerlijk toch echt de border collie. Sportief, gehoorzaam en de rest van de wereld is niet belangrijk.

Kwa uiterlijk blijft het de schotse collie. Ik vind de langhaar een statige verschijning.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Qua uiterlijk eigenlijk elke goed verzorgde hond die mooi op gewicht is, goede bespiering heeft en mooi loopt.
Qua innerlijk ...... :denken: Zet 10 honden van hetzelfde ras neer en alle 10 zijn ze "anders". Geen flauw idee dus.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

ik ben gek op mollossers
een lekkere brede smoel
ik vind ze geweldig uit hun oogjes kijken

van innerlijk
blijft bij mij de staff altijd favoriet
de clownstreken
het super aanhankelijke
het nieuwsgierige
het zo enthousiaste
is echt een super hond voor mij
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Het mooist vind ik de Duitse Draadhaar :I:
Maar die is veel te arbeidsintensief voor mij.

Kwa innerlijk hou ik het meest van de tekkel (jaja, dat komt goed uit, want die heb ik :mrgreen: ). Lief en aanhankelijk, maar ook pittig en zelfstandig. Niet slaafs, want daar heb ik echt een hekel aan. Honden die tegen een been gekleefd met de tong uit de bek strak naar boven in aanbidding naar de baas kijken, brrrr....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Hmm

Innerlijk: Mn eigen hond.
Uiterlijk: Mn eigen hond.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Uiterlijk: een eindeloze lijst.

Innerlijk: absoluut de wetterhoun. Goedgehumeurd, humor, clownesk, maatje, lief, aanhankelijk, slim. Kort gezegd. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Qua uiterlijk hou ik van snorren en gezichtsmimiek.
Qua innerlijk van relaxte honden.

Heb het dus perfect getroffen met mijn onherleidbare duo. :lol1:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

dit is moeilijk...maar ga dan toch voor de duitse herder...kwa innerlijk en uiterlijk(zwart/bruin)...
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Qua uiterlijk kortharige honden met een goede bespiering.
Qua innerlijk zoals de Basset, zowel de Bassethound als de BAN.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Ik hou echt van honden die er "glamoreus'uit zien, mooi getrimd. Kan ik kippevel van krijgen.
Honden met een grote will to please, zijn daarentegen niet aan mij besteed, hoe mooi ik ze mss ook vind.

Ben dol op poedels in showtoilet met een heerlijke arrogante eigenwijze blik in hun ogen.
Afbeelding

So Sweet :I:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik vind zoveel leuk. kwa uiterlijk.

vind het moeilijk te omschrijven.
het moet eigenlijk gewoon ``klikken``. dat is niet ras gebonden.

alhoewel ik bulldoggen, staffies, molossers kwa uiterlijk echt te gek vindt. maar een leuke maltezer kan ik ook erg leuk vinden. of een leuke kruising. . .tja ga ik weer. kan toch niet kiezen. :19:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik hou van slanke, elegante, sierlijke en liefst langharige honden. Dus windhonden (en dan de barzoi, afghaan, silken windhound) en langharige herders. En van die nog het liefst de langhaar collie.
Qua karakter val ik het meest op het herderkarakter omdat ik het baasgerichte heel fijn vind maar omdat ik ook van relaxte, vriendelijke honden hou, heb ik mijn hart verpand aan de langhaar collie.
Afbeelding
Elien
Actief
Mijn ras(sen): American Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elien »

van uiterlijk absoluut de American Akita en de Siberian Husky

van innerlijk de American Akita
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Qua uiterlijk vind ik de poolhonden helemaal prachtig. Maar denk niet dat het bij me past. Ook de saluki vind ik prachtig. Eigenlijk kan ik nog wel zoveel honden opnoemen die ik mooi vind, maar niet zou willen hebben.

Qua karakter houd ik van honden die baasgericht, aanhankelijk, trouw zijn.
Ik ben helemaal gelukkig met mijn 2 prachthonden :cheer:
Afbeelding
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

Ik vind poolhonden honden heel erg mooi. De Alaskan Malamute, Samojeed, Husky, etc. Maar ook windhonden vind ik prachtig, vooral als ze lang haar hebben.

Qua innerlijk heb ik een voorkeur voor retrievers en collies, al is dat puur gebaseerd op wat ik onderweg tegenkom. Maar eigenlijk vind ik elke vrolijke speelse hond al snel leuk. En bovenaan staan natuurlijk mijn eigen honden :F:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

De Pitbull, zowel innerlijk als uiterlijk. Maar er zijn daarnaast erg veel rassen die ik erg kan waarderen van Chinees nakerdje tot Briard. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Qua uiterlijk de langhaar Chi en de dwergkees, met korte neusjes. :love: En qua innerlijk een goed opgevoede Chihuahua. Pittige, vrolijke, lieve hondjes. :cheer:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Qua uiterlijk met stip de Saarlooswolfhond. (wat een verrassing :mrgreen: )

Qua karakter een retriever of een ierse setter. Maakt niet zoveel uit welke retriever.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

steve18 schreef:Voor mij heeft de golden retriever het beste karakter, omdat ze lief en zachtaardig zijn , heb ook nog nooit enige vorm van agressie gezien van een golden retriever, het is echt de vriend van iedereen :D
Mwuahhh....er zijn goldens die zo heel af en toe aardig 'agressief' uit de hoek weten te komen, hoor. Dus die stelling bij 1 van mijn honden neem ik ten opzichte van andere reuen niet zo nauw. :mrgreen: Maar voor de rest zijn het tophonden, fijn en eerlijk karakter en prettige verschijningen.

Husky-achtigen en wolfshonden vind ik geweldig. Blijf een herderfan, dus wie weet komt die er ook nog eens ooit.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Qua uiterlijk een normaal gebouwde hond met halflangharige vacht. Formaat 40-55 cm schofthoogte. De vacht niet geheel donker, deels lichtgekleurd of wit. Sommige border collies vind ik echt schitterend om te zien.
Qua karakter een leuke vrolijke hond die iets afstandelijk mag zijn naar vreemden en die graag voor de baas wil werken. Een kooikerhondje past hierbij uitstekend :D.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Qua uiterlijk vind ik heeeeeel veel mooi.
Maar uiteindelijk past er niet zo heel veel bij mij.
Qua innerlijk ga ik voor de herders en de retrievers.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Qua uiterlijk zoveel, maar vooral herders. Husky's en Malamutes vind ik ook super mooi. Vooral halflangharige honden vind ik erg mooi.
Qua karakter vind ik herders fijn.
Een Husky of een Beagle ofzo past niet bij me. Toch denk dat ik dat het beste nog een retriever of een andere stabiele hond bij me past, een Dog ofzo, omdat ik nogal snel stress haha! :mrgreen:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Qua uiterlijk vind ik heel veel uiteenlopende honden mooi om te zien, maar om te hebben houd ik van kleine langharige hondjes. En dan met donkere neus/lippen en donkere ogen. Qua vachtkleur moet er in ieder geval een beetje donker in zitten. Helemaal licht vind ik minder mooi.
Qua karakter vind ik het ontzettend belangrijk dat er geen agressie in de hond zit en dat hij verdraagzaam is naar andere honden, mensen en kinderen. Verder houd ik van een intelligente, zelfzekere, lieve, stabiele, sociale, olijke, blije hond, die het ook nog leuk vindt om samen dingen te ondernemen. Maar dan weer niet een hondje wat niet stil kan zitten of liggen en wat de hele tijd van alles wil. Daar zou ik peu nerveux van worden :mrgreen:
Een hond die het leuk vindt om overal mee naartoe te gaan, of dat nou de stad is of het strand :wink: En een hond die mij in ieder geval enigszins belangrijk vindt. :mrgreen:

En die heb ik gelukkig gevonden: Frenk :lief:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Uiterlijk: maakt me niet zo veel uit. Ik heb wel een voorkeur voor middelgrote tot grote honden met een langharige vacht en een 'normale' bouw.

Innerlijk: ik vind mijn eigen honden heel fijn. :oeps:
Ze zijn vrij 'gemiddeld': houden van zowel lange wandelingen als rondhangen in huis en op het erf/de tuin, ze zijn altijd graag bij ons in de buurt, doen graag 'klusjes' (waken, spullen dragen, post halen etc.), houden van een spelletje, maar kunnen ook rustig een middagje thuis blijven.
Verder zijn het gewoon aardige honden zonder dat het 'watjes' zijn. Ze staan hun mannetje/vrouwtje als het moet, maar zijn goed in de hand te houden/te trainen.
Nou ja, ik houd dus van echte huishonden. :wink:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Uiterlijk: Akita, Malamute, Husky, Weimaraner, herders, Rhodesian Ridgeback en zo kan ik nog wel even doorgaan :F:
Innerlijk: aanhankelijk. gehoorzaam (maar niet slaafs), terughoudend naar vreemde, een hond die graag lang mee gaat wandelen maar die ook gerust de hele dag op de bank hangt :F: en een hond die graag uitslaapt en voor 12 uur zeker niet van de bank afkomt :W:

En dat is helemaal Kenzo :E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”