Tot zover het verhaal, nu mijn vragen:
-Kan een hond van 8 maanden geen hoogte schatten?
-Doen honden zoiets vaker?
-En de grote vraag: gaat die sufferd dat nu vaker doen? :N:
Moderator: moderatorteam

Ik heb het verhaal gelezen, echt ongelofelijk, wat een geluk. En wat kan ik je schrik voorstellen!!tycha schreef: Mijn oudste hond is in Zwitserland een 30 a 40 meter naar beneden gesprongen. Hij had toen wonder boven wonder geen noemenswaardige schade. Wel beurs en een paar schaafplekken, maar liep na een dag of 4 weer als een tierelier.
Het volledige verhaal staat hier
Het jaar daarna zijn we nog een keer wezen kijken waar het gebeurd was, en om te kijken hoe diep het nu werkelijk was. Shendor wilde onder geen beding nog maar in de buurt van het muurtje komen. Hij had het dus wel onthouden.

En ik maar denken dat ik een muts van een hond heb...corason del perro schreef:wow dat is inderdaad schrikken gelukkig heeft hij niks.
Volgens mij kan een hond van 8 maanden prima diepte zien. Ik denk eerder dat hij een beetje overmoedig was.
Of hij het nu vaker gaat doen kan ik niet zeggen dat ligt erg aan hoe de hond hetzelf ervaren heeft. Als ie erg geschokken is of zich toch wel pijn gedaan heeft zal hij het waarschijnlijk niet meer doen maar als hij het een eitje vond kan het natuurlijk zijn dat hij het vaker gaat doen. Ik zou hem voor de zekerheid daar voorlopig maar even aanlijnen zodat hij het niet meer kan doen want het had natuurlijk een stuk erger kunnen aflopen.

Ja, het is echt wonderbaarlijk geweest. Wij waren er op het moment dat het gebeurt was van overtuigd, dat hij minimaal zwaar gewond of wel dood zou zijn.*tweety* schreef:Ik heb het verhaal gelezen, wat een geluk heeft Shendor gehad.
Ongelooflijk als je die foto dan ziet.
Hij heeft echt een engeltje op zn schouder gehad.