Marjoleine schreef:Australian shepherd teef van ca 20 maanden.
Gestrekte halflangharige teef met blue merle en tan aftekening.
Aantrekkelijk totaalbeeld met vloeiende onder- en bovenbelijning.
Teefje met een vrouwelijk hoofdje en een vriendelijke uitdrukking. De uitdrukking wordt enigszins verstoord doordat de oren wat ongelijk worden gedragen. De pigmentatie op neus en lippen is niet geheel zwart maar valt binnen de hiervoor geldende normen van dit ras.
Het hoofd is goed in verhouding en de ogen zijn goed geplaatst.
Een mooi gevormde hals van voldoende lengte en een goed geplaatste schouder en goede hoeking in de voorhand. Voorborst lijkt voldoende. Rechte benen, goede voeten met goed gewelfde tenen. De middenvoet zou iets sterker mogen.
Achterhand goed gehoekt met een prima knie en een goed geplaatst bekken. De hak zou wat lager geplaatst mogen zijn. Goed geplaatste en gedragen staart die van correcte lengte is.
De paslengte is goed in verhouding en de stuwing is in orde.
Wel zag ik haar in totaalbeeld graag iets korter.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Keuring Binkie, Australian shepherd teef van 20 mnd
Moderator: moderatorteam
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Keuring Binkie, Australian shepherd teef van 20 mnd
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Re: Keuring Binkie, Australian shepherd teef van 20 mnd
Hey wat leuk om te lezen! Bedankt voor je rapport Marjolein! Ik was heel nieuwsgierig of ze een beetje een kans had op de show. Maar zo te lezen kan ik haar best eens inschrijven.
P.s. Ze heet Veltha, Binkie is mijn nickname ;)
P.s. Ze heet Veltha, Binkie is mijn nickname ;)
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een leuk hondje!
Is het niet mogelijk haar oortje goed te masseren?
Is het niet mogelijk haar oortje goed te masseren?
-
- Actief
Nee ik denk het niet want er zit echt een knikje bij de aanzet. Daarom staat dat oor iets anders. Hoe noem je nu eigenlijk haar oor? Is dat een prikoor?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Had je dat gezegd, dat ze Veltha heet? Ik kan het niet wijzigen, dat moet cloris doen ;)
[quote="Binkie2"]Nee ik denk het niet want er zit echt een knikje bij de aanzet. Daarom staat dat oor iets anders. Hoe noem je nu eigenlijk haar oor? Is dat een prikoor?[/quote]
Nee, een prikoor is gewoon een staand oor.
Dit is zo te zien ergens tussen tipoor en hangend oor in. Duidelijk kan ik het niet zien, door de beharing, maar dat is wat ik vermoed.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat dat hoogste oor juist is wat de voorkeur geniet.
Op de clubwebsite zie je deze hoofdjes namelijk als gewenst:
http://www.ascn.nl/rasstandaard/Jesseyb ... _hoofd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ascn.nl/rasstandaard/Natrekj ... _hoofd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou wel foto's willen plaatsen maar in dit topic werken die codes niet goed, vandaar de linkjes.
[quote="Binkie2"]Nee ik denk het niet want er zit echt een knikje bij de aanzet. Daarom staat dat oor iets anders. Hoe noem je nu eigenlijk haar oor? Is dat een prikoor?[/quote]
Nee, een prikoor is gewoon een staand oor.
Dit is zo te zien ergens tussen tipoor en hangend oor in. Duidelijk kan ik het niet zien, door de beharing, maar dat is wat ik vermoed.
Eerlijk gezegd vermoed ik dat dat hoogste oor juist is wat de voorkeur geniet.
Op de clubwebsite zie je deze hoofdjes namelijk als gewenst:
http://www.ascn.nl/rasstandaard/Jesseyb ... _hoofd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ascn.nl/rasstandaard/Natrekj ... _hoofd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou wel foto's willen plaatsen maar in dit topic werken die codes niet goed, vandaar de linkjes.
-
- Actief
ow wat gek want officieel moeten de oortjes juist plat hangen. Ik weet niet waarom die foto's er dan op staan. Ik weet eigenlijk zeker dat het hoge oortje juist niet goed is, maar ik zoek het wel even op.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
In de standaard op de verenigingswebsite staat:
De oren zijn driehoekig, van gemiddelde grootte en dikte, hoog aangezet op het hoofd. Bij volle aandacht vallen zij naar voren of naar de zijkant als een ‘rozenoor’. Prik- en hangoren zijn ernstige fouten.
Een hangoor is een oor dat significant lager is aangezet dan het hoge oortje van jouw teefje.
Het lagere oortje zou ik kwalificeren als hangoor.
Dus tja...
De oren zijn driehoekig, van gemiddelde grootte en dikte, hoog aangezet op het hoofd. Bij volle aandacht vallen zij naar voren of naar de zijkant als een ‘rozenoor’. Prik- en hangoren zijn ernstige fouten.
Een hangoor is een oor dat significant lager is aangezet dan het hoge oortje van jouw teefje.
Het lagere oortje zou ik kwalificeren als hangoor.
Dus tja...
-
- Actief
Wat gek, dan heb ik het altijd verkeerd gedacht. Komt denk ik ook omdat de Aussies op het Aussieforum eigenlijk allemaal lage hangende oortjes hebben (wel met een hoge aanzet, maar dan naar voren geklapt zeg maar) Nou ja weer wat geleerd ;) Kun je zien dat ik dus echt een leek ben haha! Ach ik ga gewoon een keer meedoen aan een clubmatch, als ze dan gediskwalificeerd zou worden om haar oor, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.