Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat een donders...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Wat een donders...

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

zijn die jack russells toch.

Concoursje verpesten
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Chione
Zeer actief

Re: Wat een donders...

Ongelezen bericht door Chione »

Ik had niet bepaald blij geweest als dat mijn hond was geweest. Nogal gevaarlijk. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

oh jee wat eng , zou er niet aan moeten denken dat dat mijn hond was.
Volgende keer de hond maar wat beter vasthouden...
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Zou er niet blij van worden, vind het wel knap van het paard dat ie er niet op reageerde.
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dapper????????Nou nee,niet echt.
Heel erg knap van het paard dat het niet reageerde en ook heel knap van de ruiter om het paard zo rustig te houden.De eigenaar van de hond heeft hopelijk wel een "onderonsje" met de ruiter gehad.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat een geluk dat de meeste paarden gewend zijn aan de nabijheid van honden. Ook tijdens buitenritten is dit geen overbodige luxe. Maar als mijn hond dit flikte, zou ik me kapot schamen. Want dit haalt natuurlijk zowel ruiter als het paard uit de concentratie en dit kan punten kosten.

Ook op de military in Boekelo vorig jaar zagen we een hond een paard en ruiter achterna rennen. Heel slordig en onachtzaam van de hondeneigenaar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Nanna schreef:Maar misschien is de ruiter wel de baas van dat hondje en rent dat stomme dier gewoon zijn pappie achterna die daar op die bok rondhotst ;-)
Heeft de ruiter hem niet goed genoeg weggesloten.
Dat is natuurlijk ook een optie ;-)
Zo'n ruiter is daar heus niet alleen. Dan is er nog altijd een groom of iemand die hem helpt om de hond bij zich te houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik zie toch echt wel dat het paard reageert hoor. door wat schichtiger te versnellen en een balk eraf te gooien. de ruiter stopt ook na twee sprongen lijkt het op het filmpje. omdat de hond niet opgeeft.

op de meeste paardenstallen loopt wel een hond, dus het paard zal wel wat gewend zijn.

ik heb toch wel een vermoeden dat dit JR de volgende keer wel beter vast wordt gehouden :mrgreen:
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Nanna schreef:Maar misschien is de ruiter wel de baas van dat hondje en rent dat stomme dier gewoon zijn pappie achterna die daar op die bok rondhotst ;-)
Heeft de ruiter hem niet goed genoeg weggesloten.
Dat is natuurlijk ook een optie ;-)
Als je goed kijkt zie je zn flex achter hem aan stuiteren. Ik vond het ook geen dapper hondje maar een levensgevaarlijke aktie. Ik zou me rot schamen als het mijn hond was sowieso ben ik altijd zo'n neuroot die zijn vingers wit knijpt zodat die riem niet uit mn handen glipt. Ik zie het zo gebeuren mevrouw (of meneer natuurlijk) staan relaxt te kijken met de flex losjes ter hand en ineens denkt Fikkie hee leuk lekker jagen en die neemt een spurt en hup daar gaat dat kleine ettertje het vrouwtje of baasje verbijsterd achterlatend :mrgreen:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ik zou me kapot schamen zowiezo.. of het nu buiten gebeurd of zeker op een concours.. kan het me zowiezo al niet voorstellen dat een flex uit die handen schiet als je de flex gewoon in je klauwen houdt.. sorry er heeft er ook eens zo in mijn hond zijn kont gehangen toen ik voorbij fietste en een flex uit de handen schoot... ben er nog een beetje pissig over..
Op strand zie ik het ook gebeuren.. honden achter de paarden aan die ook recht hebben om lekker met de ruiter over strand te gaan.. kan me er boos om maken.. toen ik niet wist wat bluf zou doen met loslopende paarden op strand zorgde ik dat ik haar bij me had geroepen en zelfs ook het lijntje nog eraan.. ga geen risico nemen..niet voor de ruiter en niet voor mezelf .. en als je in zo'n omstandigheid aan het kijken bent zorg dan in ieder geval dat je de lijn goed vasthoud.. zou op zo'n bijeenkomst zelf zowiezo niet met een flex gaan lopen.. gewoon een korte stevige lijn... waarom veel vrijheid op zo'n druk terrein.. :denken: :19:
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Ik las het vorige week op de site van ' De redactie'. Hondje kwam uit het publiek, lijn was losgeschoten of zo...

Ik vroeg me wel af of die ruiter geen nieuwe poging zou krijgen? Als hem dat punten kost, dan kan hij daar toch niets aan doen??? :U:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik heb trouwens wel een keer meegemaakt dat zo'n stomme flexlijn brak. Daar doe je dus niets tegen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zou als ruiter wel enorm balen zeg, zou wel een nieuwe kans willen. Stel dat je paard geflipt was, gevaarlijke stunt van deze hond.
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Ik had het dan weer wél grappig gevonden als die hond ook die hindernis had genomen :mrgreen:
Maar helaas, net voor de hindernis sloeg ie rechtsaf.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

nou daar gaat die meneer z'n overwinning :ugh:
als dat MIJN hond geweest, ooooeeeeh dan was ze nog lang lang lang niet jarig (neej dat klopt, ze is pas 10 maart weer aan de beurt XD )

en neej, het zijn heus niet altijd Jack Russels.... :ugh:
om zoiets als in moos topic te voorkomen :ok:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ja idd daar gaat je prijs :D
maar zon kuteigenaar vind ik dat nou ook weer niet, het is mij ook welleens overkomen dat ik hij uit mijn hand schoot op een totaal onverwacht moment, jammer dat jack het paard leuker vond dat zijn baasje :D
misschien lag de hond wel braaf en zo opeens er vandoor ging... ohh..volgens mij vond het publiek het wel grappig.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”