Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dát had ik niet verwacht!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Dát had ik niet verwacht!

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Een paar dagen geleden stond ik voor de supermarkt te wachten op mijn vriend. Rhodin zat aangelijnd naast me op de stoep. Opeens komt er een loslopende x herder (herder x Leonberger o.i.d.) voorbij die Rhodin in het vizier krijgt. Hij aarzelt niet en rent zo de weg over naar Rhodin toe. Een auto moest remmen voor hem. Al starend, borstelend, met stijve poten en zijn staart zo'n beetje in zijn nek. :N: Dus ik speur de omgeving af maar ik zie nergens een baas! En Rhodin kan niet goed met dit type honden, die vermijd ik altijd. Ik zag het al helemaal mis gaan en daar stond ik dan, alleen... :ugh: :(
De hond komt bij Rhodin aan en legt zijn kop al grommend meteen over Rhodins nek. En wat deed Rhodin vervolgens?
.... Niets. He-le-maal niets. :80: Hij negeerde de hond compleet en probeerde alleen om de hond heen te kijken of zijn baas al de winkel uit kwam. Nou ja, hij had wel een borstel. Maar daar was ook alles mee gezegd. Hij bleef gewoon braaf zitten en veroerde geen vin. De hond begon wat aan te dringen, om Rhodin toch tot een reactie te bewegen. Maar hij reageerde niet, ik had ook gezegd dat hij moest blijven zitten. Het was eigenlijk wel een geinig gezicht, de hond stond daar een beetje verbouwereerd, dit was toch niet wat hij verwacht had. Toen kwam de bazin van de hond er -eindelijk- aan gelopen en riep haar hond bij zich. Aangezien er toch geen lol te beleven was aan Rhodin ging hij direct met haar mee.
Wat was ik opgelucht en trots op Rhodin! :E: Ik was daarna te druk met het belonen van hem, dat ik er niet aan dacht die vrouw aan te spreken op het feit dat haar hond los rond liep. Ook was ik allang blij dat ze weg ging en die hond mee nam. Achteraf had ik dat wel moeten doen, het is toch van de zotten dat iemand zijn/haar hond los laat lopen die zo de weg over rent naar een andere hond. En niet eens omdat hij leuk wil spelen, dat komt er ook nog eens bij. Ik schrok me rot in eerste instantie, maar gelukkig reageerde Rhodin op deze manier, totaal tegen mijn verwachtingen in. Omdat ik er van uit ga dat hij niet met andere reuen kan en al helemaal niet met reuen van dit type, zoek ik de contacten ook niet op, dus dit was een echte vuurdoop!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Re: Dát had ik niet verwacht!

Ongelezen bericht door Panna »

Hoe weet je dat het een herder was? En waarom dacht je dat hij kwaad in de zin had? Misschien wilde hij alleen maar even zijn kop laten rusten! Die vooroordelen over herders ook altijd :pffff:

:F:

Knap van Rodin! :ok:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Panna schreef:Hoe weet je dat het een herder was? En waarom dacht je dat hij kwaad in de zin had? Misschien wilde hij alleen maar even zijn kop laten rusten! Die vooroordelen over herders ook altijd :pffff:

:mrgreen: :mrgreen:

heel goed van Rodin. tja soms sta je nog versteld van je eigen hond.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Wat een leuk succes dat je daar geboekt hebt zeg! Dat maakt je dag dan weer helemaal goed hè? :D
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hartstikke goed :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
-Gaby-
Zeer actief

Panna schreef:Hoe weet je dat het een herder was? En waarom dacht je dat hij kwaad in de zin had? Misschien wilde hij alleen maar even zijn kop laten rusten! Die vooroordelen over herders ook altijd :pffff:

Sorry, ik wilde niet op een vervelende manier oordelen over herders, ik ben dol op herders. :roos: Wij hebben zelf ook een herder gehad en hebben veel (kruising) herders in de familie, mijn opa heeft vroeger een paar nesten gehad met zijn herders waarvan wij dus een pup hadden.
Dat hij niet alleen wilde spelen, dat kon je zien. ;) Oh, en als het een lab o.i.d. was geweest, dan had ik het ook vermeld. Dat ik het ras genoemd heb was meer om voor de lezers een wat betere beeldvorming te kunnen maken van de situatie. ;)

Bedankt voor het compliment voor Rhodin trouwens!
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

christo schreef:Wat een leuk succes dat je daar geboekt hebt zeg! Dat maakt je dag dan weer helemaal goed hè? :D
Ja echt! :D Ik zag het al gebeuren, er liepen daar ook een paar mensen die echt zo bleven staan kijken, van 'Oei, dat gaat vast helemaal mis!' :N: Heb hem daarna helemaal de hemel in geprezen. :cheer:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hij heeft het dan ook hartstikke goed gedaan, daar kunnen die 2 van mij nog wat van leren :lol1:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Goed zo jongen! :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-Gaby-
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Hij heeft het dan ook hartstikke goed gedaan, daar kunnen die 2 van mij nog wat van leren :lol1:
Haha, voorheen had ik ook zo gereageerd als jij nu doet en nu reageert mijn eigen hond plotseling zo! Dus wie weet... :wink:
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

super joh, mijn reu had allang :mep: :mep: :mep: gedaan....maakt je dag weer goed he, als je lekker trots op je hond kan zijn.. :E:
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Heerlijk gevoel geeft dat he? :mrgreen:

Had het gisteren met Shibby met een ongecastreerde Rotweiler reu die de hele tijd over Shib heen ging hangen. :roll:
Shib deed ook helemaal niks, terwijl die rotweiler maar bleef irriteren. Uiteraard zonder baas in de buurt.

Shib hoeft van mij ook echt niet alles te accepteren, maar in dit soort situaties ben ik dan toch altijd wel heel blij dat hij over zich heen laat lopen. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Na het peentjes zweten ben je natuurlijk apetrots op jou kanjer :cheer: :ok:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Goed zo Rhodin!! :E:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Shibby schreef:Heerlijk gevoel geeft dat he? :mrgreen:

Had het gisteren met Shibby met een ongecastreerde Rotweiler reu die de hele tijd over Shib heen ging hangen. :roll:
Shib deed ook helemaal niks, terwijl die rotweiler maar bleef irriteren. Uiteraard zonder baas in de buurt.

Shib hoeft van mij ook echt niet alles te accepteren, maar in dit soort situaties ben ik dan toch altijd wel heel blij dat hij over zich heen laat lopen. :wink:
Vervelend is dat, zo'n hond zonder baas. Fijn dat Shib niks deed, sommige honden gaan ook echt door totdat de andere hond reageert en dan is het juist belangrijk dat een baas zijn hond bij zich roept.

Het bijzondere vond ik ook dat Rhodin niet echt over zich heen liet lopen, maar dat hij hem gewoon negeerde. Alsof de andere hond lucht was. Alleen aan zijn borstel zag je de spanning. Die andere hond leek zich er zelf ook erg ongemakkelijk bij te voelen, na steeds meer aandringen zonder reactie terug te krijgen wist hij ook niet hoe hij verder moest reageren, hij deed wat stappen terug, kwispelde even voorzichtig, schudde wat met zijn kop en keek op den duur zelf even rond of hij zijn baas zag. En toen ging hij weer verder met vervelend doen bij Rhodin totdat hij geroepen werd. Op zich ging het hele gebeuren vrij snel trouwens, alleen door de spanning lijken seconden dan heel lang te duren. Onze hond is het gevecht met grotere en indrukwekkendere honden al aangegaan, dus ik dacht dat Rhodin het juist wel zag zitten om een potje te matten met deze reu.
Hmm, ik zit zo even na te denken, ik dacht dat hij niet over zich heen liet lopen, ik dacht dat het een onuitgemaakte zaak was. Of deed hij dat wel? :denken: Hij keek niet weg, maar bleef strak met gespitste oren naar de ingang van de winkel kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit zo heb gezien, behalve op cursus, als hij moet volgen o.i.d. en een ander hondje om hem heen komt springen die hij dan negeert. Anders is er altijd meer contact en meer lichaamstaal te zien. Dat is al zo als een andere hond ons voorbij loopt, laat staan één die zichzelf op komt dringen.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Knap hoor Rhodin! :E: Timo wordt al boos als er een reu te dicht bij hem in de buurt komt :mep: laat staan als die reu dan ook nog zulk gedrag gaat vertonen.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

-Gaby- schreef:Hmm, ik zit zo even na te denken, ik dacht dat hij niet over zich heen liet lopen, ik dacht dat het een onuitgemaakte zaak was. Of deed hij dat wel? :denken: Hij keek niet weg, maar bleef strak met gespitste oren naar de ingang van de winkel kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit zo heb gezien, behalve op cursus, als hij moet volgen o.i.d. en een ander hondje om hem heen komt springen die hij dan negeert. Anders is er altijd meer contact en meer lichaamstaal te zien. Dat is al zo als een andere hond ons voorbij loopt, laat staan één die zichzelf op komt dringen.
Hij had belangrijker zaken aan zijn hoofd dan een lastige reu :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik wilde het net zeggen Ranetje ;)

Maar fijn dat het goed is afgelopen, en weet dat mijn teef zulk gedrag ook echt niet tolereert.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

:cheer: Go Rhodin, wat fijn zeg :D
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Inge O schreef:
-Gaby- schreef:Sorry, ik wilde niet op een vervelende manier oordelen over herders, ik ben dol op herders. :roos:
jij hebt duidelijk het topic van moos niet gelezen :mrgreen: :mrgreen: .

goed hoor van odin :ok: .
Oeps, nee! :oeps: Alleen wel dat Saar achterna is gezeten door een Staff. Ik zal eens kijken welke bedoelt wordt. ;)

Bedankt voor alle leuke reacties! :D
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

ranetje schreef:
-Gaby- schreef:Hmm, ik zit zo even na te denken, ik dacht dat hij niet over zich heen liet lopen, ik dacht dat het een onuitgemaakte zaak was. Of deed hij dat wel? :denken: Hij keek niet weg, maar bleef strak met gespitste oren naar de ingang van de winkel kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit zo heb gezien, behalve op cursus, als hij moet volgen o.i.d. en een ander hondje om hem heen komt springen die hij dan negeert. Anders is er altijd meer contact en meer lichaamstaal te zien. Dat is al zo als een andere hond ons voorbij loopt, laat staan één die zichzelf op komt dringen.
Hij had belangrijker zaken aan zijn hoofd dan een lastige reu :wink:
Haha, ook wel logisch inderdaad. Maar bijna niet voor te stellen met die hond van ons en zoals hij zich soms kan gedragen/kon gedragen. Eigenlijk is het wel precies zo, zoals ik graag een Catahoula wenste te hebben. Alleen oog voor de baas. :D
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Inge O schreef:
-Gaby- schreef:
Inge O schreef: jij hebt duidelijk het topic van moos niet gelezen :mrgreen: :mrgreen: .

goed hoor van odin :ok: .
Oeps, nee! :oeps: Alleen wel dat Saar achterna is gezeten door een Staff. Ik zal eens kijken welke bedoelt wordt. ;)

maar dat topic bedoel ik ook :mrgreen: . gaat je dan geen lampje branden bij de reactie van panna :mrgreen: ?
:idea: Ja... het lampje gaat eindelijk branden. :oeps: Het duurt even, maar dan heb je ook wat, haha! :mrgreen:
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik vind het ontzettend knap, en dat voor zo'n jonge hond, ook nog een die knokneigingen heeft gehad!
ik zal het Kiba eens influisteren: kijk jongen, zo kan het ook...
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
-Gaby-
Zeer actief

Ragyo schreef:ik vind het ontzettend knap, en dat voor zo'n jonge hond, ook nog een die knokneigingen heeft gehad!
ik zal het Kiba eens influisteren: kijk jongen, zo kan het ook...
Ja, ben er ook heel blij mee! Ik weet wel dat als hij niet wacht op de baas, hij nog steeds wel wil vechten. Maar het is een stap in de goede richting. Ook veel succes met Kiba! Volgens mij ben je met hem al héél ver gekomen! :ok:
Afbeelding
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

-Gaby- schreef:
Inge O schreef:
-Gaby- schreef:Oeps, nee! :oeps: Alleen wel dat Saar achterna is gezeten door een Staff. Ik zal eens kijken welke bedoelt wordt. ;)

maar dat topic bedoel ik ook :mrgreen: . gaat je dan geen lampje branden bij de reactie van panna :mrgreen: ?
:idea: Ja... het lampje gaat eindelijk branden. :oeps: Het duurt even, maar dan heb je ook wat, haha! :mrgreen:
Sorry, ik ging er inderdaad vanuit dat je het topic had gelezen :N: Het was dus een grapje en zéker niet serieus :engel:
-Gaby-
Zeer actief

Panna schreef:
-Gaby- schreef:
Inge O schreef:maar dat topic bedoel ik ook :mrgreen: . gaat je dan geen lampje branden bij de reactie van panna :mrgreen: ?
Sorry, ik ging er inderdaad vanuit dat je het topic had gelezen :N: Het was dus een grapje en zéker niet serieus :engel:
:oohja: Ik ook mooi met m'n domme kop serieus reageren... Maar goed, ik heb het allemaal even gelezen en jouw reactie snap ik nu helemaal. Die gemene rotherders. :mrgreen: :smile:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Fijn hoor dat hij zo reageerde :ok: Misschien heeft het kleine commando zit ook wel invloed gehad hoor.. netjes het commando opvolgen en de rest kan gestolen worden .. moet je een heerlijk gevoel hebben gegeven in ieder geval!
-Gaby-
Zeer actief

blondie schreef:Fijn hoor dat hij zo reageerde :ok: Misschien heeft het kleine commando zit ook wel invloed gehad hoor.. netjes het commando opvolgen en de rest kan gestolen worden .. moet je een heerlijk gevoel hebben gegeven in ieder geval!
Ja, misschien wel. Ik had snel weg kunnen lopen, maar dat had niets uitgemaakt en dan ging het hoe dan ook fout, want die hond liep los en ik kon nergens heen. Ik had ook die hond weg kunnen brullen of tussen ze in kunnen gaan staan, maar ik heb dat al eens geprobeert en Rhodin ziet dat als een gezamenlijke aanval. :N: Ik ging nu voor de 'Blijf!' en bleef zo rustig mogelijk staan. Alsof ik ook druk was met het wachten op mijn vriend en de rest me gestolen kon worden. Ik had hem ook af kunnen leiden met wat lekkers, wat ik anders had gedaan, maar ja, je zult net zien, dat had mijn vriend dus in zijn broekzak. Dus het was een beetje lijdzaam afwachten en zien wat er zou gebeuren...
Afbeelding
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

HAHA !
honden, die wachten op degenen van wie ze houden, die gaan altijd tegen de verwachtingen in...ware liefde :lief:

:smile: :smile: :smile: :W: :W:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”