Ben ik bijna thuis, lopen er ineens twee hondjes los.
Een beagle teefje, en een kruising hussel reutje.
Dus ik blijf staan, hou Romeo naast me en gebruik Julia als buffer.
De hondjes komen dichterbij, en ik blijf netjes wachten.
De baasjes roepen, maar hondjes luisteren totaal niet.
Uiteindelijk komen die hondjes toch terug naar de baasjes, dus ik denk door te kunnen lopen.
Maar ipv ze aan te lijnen, blijven die mensen daar gewoon staan en laten de hondjes weer hun gang gaan, en die komen dus weer mijn kant uit.
Ik heb Romeo eromheen geloodst, en vroeg of ze geen riemen bij zich hadden.
De vrouw zegt: nee
Dus ik zeg: dat is niet zo handig
Begint die kerel toch tekeer te gaan, dat ik maar de politie moet bellen, en waar ik me mee bemoei etc etc.
Ik was echt kwaad!
Ik zei dat als ik mijn hond los zou laten, hij geen hondjes meer zou hebben, dus dat hij niet zo asociaal moest doen.
En dat ik last heb van zijn honden, en dat ze niet eens los mogen lopen daar.
(niet dat ik hem los zou laten, ik ben niet gek natuurlijk)
Dus hij zegt dat als ik dat doe, dat ik dan ook geen hond meer heb.
Bla bla bla.
Ik heb gezegd dat hij wel erg veel van zijn honden houdt, dat hij het risico neemt dat ze gegrepen worden.
Toen ik thuis kwam heb ik direct toezicht gebeld, helaas was er geen controleur beschikbaar, anders hadden ze een flinke prent aan hun broek hangen.
Mocht ik ze nog een keer zien en die honden lopen weer los, dan ga ik direct een andere kant uit en bel ik weer naar toezicht.
Wie niet horen wil, moet maar in de buidel tasten!
Dit soort dingen heb ik al vaker meegemaakt, en na een aantal bekeuringen lopen die honden nu mooi altijd netjes aan de lijn.
Ik snap niet waarom sommige mensen zo tekeer moeten gaan als ik iets heel normaals zeg of vraag.
En waarom het nodig is om je hondjes in gevaar te brengen omdat je perse wilt dat ze los lopen en een ander dat maar te slikken heeft.
Gelukkig zijn de meesten niet zo, die lijnen gewoon hun honden even aan als ze mij zien, en zodra ik voorbij ben laten ze hun hond weer los lopen.
Tja, ik moest het even kwijt.
Het is natuurlijk niets nieuws, want dit soort situaties zijn vaker te lezen op het forum.
Maar ik blijf me er gewoon over verbazen.