Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doen jullie?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Wat doen jullie?

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Nu mijn ouders op vakantie zijn heb ik dus het rijk voor mij alleen maar ook Zazoe!
Dat betekend full time uitlaten en voeren. (normaal laat mijn moeder hem morgens en middags uit als ik niet naar een meer ga ofzo en dan ik na het eten en avonds laat samen met mijn vader)
Maar als ik ga werken moeten hij dus even alleen zijn en dan denk ik van zal ik hem een lekker botje geven maar dan denk ik weer nee dadelijk stikt hij erin terwijl ik er niet ben dan vergeef ik mezelf nooit en ik let ook altijd op het rennen voordat ik hem voor het laatst uitlaat omdat ik anders weer bang ben dat hij een maagkanteling krijgt in mijn afwezigheid.

Ben ik zo erg nu mijn ouders er niet zijn of letten jullie ook altijd op?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Wat doen jullie?

Ongelezen bericht door nathalie »

Bij mij krijgen ze eten na de grote uitlaatronde, na ons eten. Dan nog een plasje doen voor het slapengaan.
Als ze 's avonds willen spelen, mogen ze dat.
Ze krijgen hier geen botjes oid als ik weg ben. Er ligt wel een groot ff rawhide bot, maar daar doen ze eigenlijk niet echt iets mee.
Ik ben wel heel zuinig op mijn honden en voorzichtig met ze, maar ik ben niet panisch.. :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ik weg ga krijgen ze hier 1 grote brosse koek en dat is het. Geen kluiven enzo. Het gaat eigenlijk altijd goed, maar van de week heb ik toch een stukje kluif tussen Vera's kiezen vandaan moeten trekken. Ik wil niet het risico lopen op zoiets als ik er niet ben.
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bij mij krijgen ze eten na de grote uitlaatronde, na ons eten. Dan nog een plasje doen voor het slapengaan.
Als ze 's avonds willen spelen, mogen ze dat.
Ze krijgen hier geen botjes oid als ik weg ben. Er ligt wel een groot ff rawhide bot, maar daar doen ze eigenlijk niet echt iets mee.
Ik ben wel heel zuinig op mijn honden en voorzichtig met ze, maar ik ben niet panisch.. :mrgreen:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb wel een soort van ritme van uitlaten en dan pas eten om problemen tevoorkomen maar verder denk ik er niet alteveel overna, je kan nu eeenmaal niet alles voor zijn...
Smorgens gaan we eerst wandelen en daarna krijgen ze pas eten, dan ben ik nog een uurjte thuis en ga ik werken en krijgen ze ene koekstaaf.
smiddags ga ik als ik thuis kom ca 14.30 uur lekker wandelen en dan krijgen ze s;avonds rond 8.00 uur eten en dan ga ik rond half 8 nog even relax wandelen en dan de laatste ronde is rond 23.00 uur....
ik zorg dat er voldoende rust is rondom etenstijd.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Al die ritmes, tijden en regels...

Ik gooi 's morgens als ik wakker wordt (tussen 8 en 11) een stapel brokken in de bak, soms zelfs al de avond ervoor. Daar doet Max gewoon de hele dag mee. Als ik weg ga kan ik hem geven wat ik wil, hij wacht rustig tot ik er weer ben. Uitlaten gewoon 3 of 4 keer per dag, geen vaste tijden, soms wel eens om 2 uur 's nachts een rondje lopen, soms zelfs 4 uur 's nachts nog even plassen. 's morgens vaak tussen 9 en 12 eruit (afhankelijk van de tijd dat ik wakker ben), enkele uren later nog een keer en dan 's avonds nog. 's avonds vaak naar het bos of de stuw, lekker koel en rustig dan.
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik geef Luka ook nooit botjes als ik weg ga, veel te bang dat het een keer niet goed gaat.
Voor maagkantelingen kijk ik ook altijd uit. Er zit altijd minstens 1.5 uur tussen eten en bewegen.
En sinds ik het verhaal heb gehoord van een pup die zich zelf aan de halsband had opgehangen tijdens het alleen zijn gaat de halsband ook altijd af als ik weg ben :N:
Je bent dus niet de enige :wink:
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik geef ook geen kluiven als ik wegga, verder inderdaad ook geen halsband om en check altijd of er geen borden in de kamer staan of plasticzakken waar ze bij kan (weet van een hond die gestikt is omdat ze een lege chipszak van het aanrecht had gehaald en die klem om haar hoofd kwam).
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa eet maar 1 keer per dag, 's avonds. Botjes of andere dingen krijgt ze zowiezo niet, omdat ze dan veel te veel slijm produceert en gaat overgeven. Als ik wegga krijgt ze een runderstaafje en tot straks. Halsband o.i.d. heeft ze thuis nooit om, maar die zou ik inderdaad altijd afdoen.

Doe gewoon wat je zelf denkt dat het beste is voor je hond, meer kun je niet doen. Ik word alleen panisch als er overdag iemand bij mij in huis komt en mij dan belt dat Tirsa dat of dat heeft. En meestal is het dan helemaal niets ergs, maar omdat zij Tirsa's doen en laten niet zo goed kennen nu ze ouder is, denken zij dat Tirsa vaak op sterven na dood is (terwijl ze alleen maar probeert op gang te komen).
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Geef hem anders een gevulde kong ipv botjes.
Botten laat ik ook niet slingeren als ik van huis ben, met een kong kan in principe niet zoveel mis gaan.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”