Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arme Heidewachtel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Arme Heidewachtel

Ongelezen bericht door Supernova »

We komen net terug van Groeneveld, en op een gegeven moment hoorde ik allemaal fluitjes.
Dus ik dacht, oh die zijn vast met jachttraining bezig, ik lijn Kenzo even aan.
Komt er een Heidewachtel reu aangelopen en ik hoor zijn baas al luid tierend en vloekend een eindje verder op staan :N:
Maar ik had Kenzo dus aan de lijn, en de Heidewachtel deed erg vervelend, heel hard grommen en staren. Dus ik ga ertussen staan en ik zeg iets in de trant van sjoe wegwezen jij! Nou was hij daar behoorlijk door overrompeld dus hij ging braaf weer naar zijn baasje :mrgreen:

Dus ik loop verder, staan daar inderdaad mensen die met jachttraining bezig zijn en ook de Heidewachtel. We lopen langs en de Heidewachtel begint zachtjes te grommen.. Krijgt hij toch een stomp voor zijn hoofd van die trainer :jank: Het was nog degene die les gaf ook want ik hoorde hem uitleg geven. Ik had zo'n medelijden met dat beestje, die man bracht zijn arm omhoog en hij dook al helemaal in elkaar :jank: Ik wou er eigenlijk wat van zeggen maar ik durfde niet zo goed, ze waren met veel meer en ze leken ook niet al te vriendelijk :ugh: Het was ook al aardig donker dus ik ben maar doorgelopen ondertussen jubelend tegen Kenzo dat hij zo braaf was. Ik begrijp dus echt niet waarom iemand zijn hond slaat, ik vind het zo laf :devil: Ik vraag me dan serieus af of die man ook een grote sterke hond zo'n stomp had gegeven...

Ik ben toch benieuwd of dit gebruikelijk is bij jachttraining, ze stonden er allemaal bij alsof het de normaalste zaak van de wereld was :U:
Zijn er mensen hier met ervaringen met dat soort trainers/hondenscholen?
Ik zou resoluut rechtsomkeer maken als ik bij zo'n school terecht kwam.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Arme Heidewachtel

Ongelezen bericht door Jaap* »

Kwaaier kun je mij eigenlijk niet krijgen. Enerzijds om zo ongelofelijk veel stupiditeit van zo'n "trainer".
En anderzijds om mensen die daar naartoe blijven gaan. Wat dóe je daar vraag ik mij dan altijd af.
Hoe kan zoiets je nu in vredesnaam een goed idee lijken :19:

Nee, het is niet gebruikelijk. Maar het gebeurt helaas (nog steeds) wel :(
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Supernova
Zeer actief

Jaap* schreef:Kwaaier kun je mij eigenlijk niet krijgen. Enerzijds om zo ongelofelijk veel stupiditeit van zo'n "trainer".
En anderzijds om mensen die daar naartoe blijven gaan. Wat dóe je daar vraag ik mij dan altijd af.
Hoe kan zoiets je nu in vredesnaam een goed idee lijken :19:

Nee, het is niet gebruikelijk. Maar het gebeurt helaas (nog steeds) wel :(
Ik begin binnenkort ook aan de opleiding hondentrainer, en ik ga het toch heeeel anders doen... Voor mij is het gewoon een teken van onmacht. De hond luister niet naar de trainer dus gaat ie maar meppen :devil: Dat is voor mij een teken dat die man totaal ongeschikt is voor het werk wat hij doet.
En ik begrijp die mensen inderdaad ook niet, misschien willlen ze graag bij die club horen en doen dan maar alsof ze van niks weten :19:
Ik zal nooit bij zo'n club gaan trainen, hoe hoog aangeschreven de club ook staat :neenee:
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Vreselijk. Arme hond.
Nee, zo doe je jachttraining niet, hoewel ik weet dat er nog altijd harde methodes gebruikt worden. Zo jammer en volslagen nutteloos. Wat is er voor lol aan als je hond alleen uit angst voor je werkt?
Nee, je snapt die cursisten ook niet. Daar wil je toch geen les van hebben, van zo'n trainer!
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Bij ons op jachttraining zijn ze streng maar rechtvaardig.
Een hond zullen ze nooit slaan want dat heeft geen enkel nut.

Ik snap niet dat sommige trainers dat nog niet snappen.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Rinne Roos schreef:Vreselijk. Arme hond.
Nee, zo doe je jachttraining niet, hoewel ik weet dat er nog altijd harde methodes gebruikt worden. Zo jammer en volslagen nutteloos. Wat is er voor lol aan als je hond alleen uit angst voor je werkt?
Nee, je snapt die cursisten ook niet. Daar wil je toch geen les van hebben, van zo'n trainer!
Ik vond het inderdaad moeilijk om te zien en ben maar snel doorgelopen. Het leek mij ook niet dat het gewoon was bij jachttraining, maar het gebeurd jammer genoeg dus nog wel :jank:
Er is inderdaad niks aan als je hond uit angst voor je werkt, hij moet het doen omdat hij het leuk vind en graag samen met jou bezig is.
Nou maar hopen dat die man niet al die cursisten aanleerd om hun honden ook te meppen. :sst:
Supernova
Zeer actief

Aiske schreef:Bij ons op jachttraining zijn ze streng maar rechtvaardig.
Een hond zullen ze nooit slaan want dat heeft geen enkel nut.

Ik snap niet dat sommige trainers dat nog niet snappen.
Ik denk ook inderdaad niet dat een hond begrijpt waarom hij een klap krijgt :19:
Hij wordt alleen maar bang en onzeker van al die meppen. Ik vind eigenlijk dat een hond slaan verboden moet worden, en als het toch gebeurd dat diegene een pittige boete krijgt en dan zijn hond afgenomen word. Het is toch maar slecht geregeld hier in Nederland.
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Bij ons was dat ook de normaalste zaak van de wereld. In het begin dacht ik, ach, ik haal er gewoon uit wat ik zelf wil/kan gebruiken en de rest negeer ik gewoon.
Maar na een tijdje viel er niks meer uit te halen, naar mijn gevoel. Ik ergerde me zo hard aan het gedrag van sommige cursisten en zelfs van sommige trainers...
Toen ik na een scheve schaats van Guus over mijn donder kreeg dat ik veel te zacht was en dat ik het de hond eens goed moest inpeperen en blablabla toen liep mijn emmertje over.
En toen ben ik het afgebold en nooit meer teruggegaan.
Nu oefenen we gewoon met z'n tweetjes.
Veel leuker :pffff:

Maar de dingen die ik daar gezien heb, dat wil je niet weten :ugh:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dat sommige mensen zelfs bij die trainers maar denken dat die het altijd goed en juist hebben. Arme Heidelwachtel..
'Leuk' met je hond trainen, 'samen bezig wezen'.. :devil:
Supernova
Zeer actief

miemot schreef:Bij ons was dat ook de normaalste zaak van de wereld. In het begin dacht ik, ach, ik haal er gewoon uit wat ik zelf wil/kan gebruiken en de rest negeer ik gewoon.
Maar na een tijdje viel er niks meer uit te halen, naar mijn gevoel. Ik ergerde me zo hard aan het gedrag van sommige cursisten en zelfs van sommige trainers...
Toen ik na een scheve schaats van Guus over mijn donder kreeg dat ik veel te zacht was en dat ik het de hond eens goed moest inpeperen en blablabla toen liep mijn emmertje over.
En toen ben ik het afgebold en nooit meer teruggegaan.
Nu oefenen we gewoon met z'n tweetjes.
Veel leuker :pffff:

Maar de dingen die ik daar gezien heb, dat wil je niet weten :ugh:
Ik zou daar heel slecht tegen kunnen :ugh: Ik denk dat hoe je nu traint veel fijner is voor jou en je hond :ok:
Hoe gingen die mensen om met hun honden dan? Sloegen ze de honden ook regelmatig?
miemot
Zeer actief

Slaan kwam regelmatig voor ja. Eens stevig bij de oren pakken en zelfs aan de oren omhoog trekken. Er was er eentje die zijn hond elke twee seconden een stamp verkocht, omdat hij niet wilde volgen :piew:
Een hond die niet wilde gaan liggen, werd met het riempje onder de voet gewoon naar beneden gedwongen. Die hond sloeg natuurlijk helemaal in paniek en gaan liggen was wel het laatste waar hij aan dacht...
Voorbeelden genoeg; een hond het water in sjotten als hij niet vanzelf gaat, apport met dwang in de bek duwen, met het riempje (lees: slipketting) de hond omhoog lichten om hem te laten zitten...

Niet iedereen was het daarmee eens natuurlijk. Maar tussen die trainers (en cursisten) zaten toch heel wat trieste gevallen hoor...

edit: Ik ben dol op de trainingsverhalen van Ranetje of Jaap en stiekem ben ik dan toch wel jaloers. Weten dat het zo ook kan, maar dat dat hier bij ons nauwelijks (of niet) te vinden is...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het kan heel hardhandig toegaan bij trainingen.
Er zijn ook groepen die anders werken (gelukkig!!) maar je komt dit soort acties echt nog wel tegen hoor.

Wat dacht je van de hond ophijsen aan een prikker om er voor te zorgen dat hij het apport uit water niet loslaat als hij bij de kant komt? :N:
Nee niet bij mijn trainingsgroep :wink:

Een hond op de rug gooien en een knie op de nek zetten omdat hij hij de kop afdraait en DUS het apport "niet wil afgeven" (na eerst het apport wel ontfunseld te hebben).
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Supernova
Zeer actief

miemot schreef:Slaan kwam regelmatig voor ja. Eens stevig bij de oren pakken en zelfs aan de oren omhoog trekken. Er was er eentje die zijn hond elke twee seconden een stamp verkocht, omdat hij niet wilde volgen :piew:
Een hond die niet wilde gaan liggen, werd met het riempje onder de voet gewoon naar beneden gedwongen. Die hond sloeg natuurlijk helemaal in paniek en gaan liggen was wel het laatste waar hij aan dacht...
Voorbeelden genoeg; een hond het water in sjotten als hij niet vanzelf gaat, apport met dwang in de bek duwen, met het riempje (lees: slipketting) de hond omhoog lichten om hem te laten zitten...

Niet iedereen was het daarmee eens natuurlijk. Maar tussen die trainers (en cursisten) zaten toch heel wat trieste gevallen hoor...

edit: Ik ben dol op de trainingsverhalen van Ranetje of Jaap en stiekem ben ik dan toch wel jaloers. Weten dat het zo ook kan, maar dat dat hier bij ons nauwelijks (of niet) te vinden is...
wat verschrikkelijk zeg :jank: arme arme dieren, dat zou mij zo kwaad maken als ik dat zag :devil: Het zijn meestal ook wel bepaalde type mensen die hun hond zo hardhandig aanpakken. Ik snap niet wat dat soort mensen met een hond doen :U:
Supernova
Zeer actief

ranetje schreef:Het kan heel hardhandig toegaan bij trainingen.
Er zijn ook groepen die anders werken (gelukkig!!) maar je komt dit soort acties echt nog wel tegen hoor.

Wat dacht je van de hond ophijsen aan een prikker om er voor te zorgen dat hij het apport uit water niet loslaat als hij bij de kant komt? :N:

Een hond op de rug gooien en een knie op de nek zetten omdat hij hij de kop afdraait en DUS het apport "niet wil afgeven" (na eerst het apport wel ontfunseld te hebben).
Ook al zo triest :( Ik wist niet dat dat tegenwoordig allemaal nog zo vaak voorkwam, je zou toch denken dat in deze tijd mensen wel snappen dat de honden daar echt niet sneller van leren.

Wat ik trouwens net las op de site van de Staffordshire Bull Terrier Club Nederland is het volgende:
"Sommige Staffordshire Bull Terriers zijn volgzaam, intelligent en gemakkelijk op te voeden. Anderen daarintegen kunnen gewoon niet rustig zijn, lopen over van onstuimige vriendelijkheid en zijn bijzonder eigenzinnig. Dit type moet met bijzonder stevige (en soms harde!!) hand worden aangepakt."

Dat snap ik ook niet helemaal :scratch: Moedigen ze mensen nou aan om hun hond te slaan als hij even niet luistert? Ik hoop maar dat ze dat absoluut niet bedoelen maar er zijn natuurlijk zat mensen die dat advies ter harte nemen en denken dat het wel helpt. Want tsja als de Club dat zegt zal het wel zo zijn :U:
ranetje
Zeer actief

Denise. schreef:

Ook al zo triest :( Ik wist niet dat dat tegenwoordig allemaal nog zo vaak voorkwam, je zou toch denken dat in deze tijd mensen wel snappen dat de honden daar echt niet sneller van leren.
Hondentrainer is geen beschermd beroep :wink:
Iemand die al jaren zo traint en successen heeft met zijn hond zal er misschien wel van overtuigd zijn dat dit de enige manier is om een succesvolle hond te krijgen.
Lang niet iedereen, in de jachtwereld, maar ook in de G&G wereld en andere takken van hondensport, kijkt naar andere methodieken en bedenkt dat die "nieuwerwetse uitvindingen" :mrgreen: misschien wel eens functioneel zou kunnen zijn.
Denise schreef:Wat ik trouwens net las op de site van de Staffordshire Bull Terrier Club Nederland is het volgende:
"Sommige Staffordshire Bull Terriers zijn volgzaam, intelligent en gemakkelijk op te voeden. Anderen daarintegen kunnen gewoon niet rustig zijn, lopen over van onstuimige vriendelijkheid en zijn bijzonder eigenzinnig. Dit type moet met bijzonder stevige (en soms harde!!) hand worden aangepakt."

Dat snap ik ook niet helemaal :scratch: Moedigen ze mensen nou aan om hun hond te slaan als hij even niet luistert? Ik hoop maar dat ze dat absoluut niet bedoelen maar er zijn natuurlijk zat mensen die dat advies ter harte nemen en denken dat het wel helpt. Want tsja als de Club dat zegt zal het wel zo zijn :U:
Misschien een idee om dat eens te vragen aan die club? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Denise. schreef: Het zijn meestal ook wel bepaalde type mensen die hun hond zo hardhandig aanpakken. Ik snap niet wat dat soort mensen met een hond doen :U:
Ik wel.
Ze trainen die honden, lopen wedstrijden, winnen en pronken dan met de roem die ze daarmee vergaren.

Het gaat niet om de hond maar om hun eigen lullige egootje. :puker:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
miemot
Zeer actief

Marjoleine schreef: Het gaat niet om de hond maar om hun eigen lullige egootje.
Juist, dat gevoel had ik ook heel vaak.
De hond doet iets verkeerd, meneer in kwestie staat voor lul en reageert die schaamtegevoelens af op het beest. Alsof hij daarmee wil laten zien aan de anderen dat hij zijn hond toch oh zo goed de baas kan :puker:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik vind het heel erg knap dat je je mond gehouden heb...ik zou er zeker wat van gezegt hebben....
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

ranetje schreef:
Denise. schreef:

Hondentrainer is geen beschermd beroep :wink:
Iemand die al jaren zo traint en successen heeft met zijn hond zal er misschien wel van overtuigd zijn dat dit de enige manier is om een succesvolle hond te krijgen.
Lang niet iedereen, in de jachtwereld, maar ook in de G&G wereld en andere takken van hondensport, kijkt naar andere methodieken en bedenkt dat die "nieuwerwetse uitvindingen" :mrgreen: misschien wel eens functioneel zou kunnen zijn.
Ik begrijp dat hondentrainer geen beschermd beroep is, maar toch jammer dat het alsnog gebeurd. Vooral in een land waar alles zogenaamd zo goed geregeld is. Helaas merken de meeste dieren daar niet veel van, er is nog zoveel dierenleed in ons landje.
Ik denk dat die trainers zijn vastgeroest in hun gewoontes en daar niet van willen (durven?) afwijken.
Denise schreef:Wat ik trouwens net las op de site van de Staffordshire Bull Terrier Club Nederland is het volgende:

ranetje schreef:Misschien een idee om dat eens te vragen aan die club? :wink:
Dat is opzich wel een idee ja :smile1:
ranetje
Zeer actief

Denise. schreef:Ik begrijp dat hondentrainer geen beschermd beroep is, maar toch jammer dat het alsnog gebeurd. Vooral in een land waar alles zogenaamd zo goed geregeld is. Helaas merken de meeste dieren daar niet veel van, er is nog zoveel dierenleed in ons landje.
Ik denk dat die trainers zijn vastgeroest in hun gewoontes en daar niet van willen (durven?) afwijken.
Of vastgeroest, of niet durven afwijken, of overtuigd van hun methode.
Ze hebben het altijd zo gedaan, succes gehad en waarom zou je een succesformule veranderen? :wink:
Dat kan je ook vastgeroest noemen natuurlijk :lol1:
Niet iedereen heeft de behoefte om zijn aanpak te wijzigen op grond van eventueel nieuwe methodieken als men er al van heeft gehoord.
En er zijn best nog aardig wat trainers die niets hebben gehoord of gelezen.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

jacq1970 schreef:Ik vind het heel erg knap dat je je mond gehouden heb...ik zou er zeker wat van gezegt hebben....
Knap van jou dat jij er wel wat van zegt.

Ik durf dat niet als ik in mijn eentje door het donker loop en ik kom een grote groep tegen waarvan de mensen niet al te vriendelijk lijken. Ik ben snel doorgelopen. Ik ben echt niet bang uitgevallen maar mijn eigen veiligheid is me net wat te lief.
Supernova
Zeer actief

ranetje schreef:
Denise. schreef:Ik begrijp dat hondentrainer geen beschermd beroep is, maar toch jammer dat het alsnog gebeurd. Vooral in een land waar alles zogenaamd zo goed geregeld is. Helaas merken de meeste dieren daar niet veel van, er is nog zoveel dierenleed in ons landje.
Of vastgeroest, of niet durven afwijken, of overtuigd van hun methode.
Ze hebben het altijd zo gedaan, succes gehad en waarom zou je een succesformule veranderen? :wink:
Dat kan je ook vastgeroest noemen natuurlijk :lol1:
Niet iedereen heeft de behoefte om zijn aanpak te wijzigen op grond van eventueel nieuwe methodieken als men er al van heeft gehoord.
En er zijn best nog aardig wat trainers die niets hebben gehoord of gelezen.

hmm en toch vind ik het vreemd dat ze succes boeken met die methode :scratch:
Het lijkt mij toch dat een hond beter presteert als hij een vrolijke baas heeft die hem jubelend beloond.
Ik vind eigenlijk dat trainers een paar keer per jaar geupdate moeten worden van de nieuwste trainingstechnieken. (en dan wel de trainingstechnieken waar de hond leuk behandeld word)
Maar je kan mensen natuurlijk niet tot een bepaalde manier van trainen/les geven dwingen..
Dan moet er maar een nieuwe wet komen waarin nadrukkelijk staat dat het mishandelen van dieren verboden is. Zolang ze eten drinken en onderdak hebben is er niks aan de hand.
Ik bedoel, je mag kinderen toch ook niet slaan :U:
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:En er zijn best nog aardig wat trainers die niets hebben gehoord of gelezen.
Dat vind ik nog niet eens zo ontzettend laakbaar. Mijn voorvaderen hadden er ook niet voor geleerd ofzo :mrgreen:
Maar toch is het nooit bij die mensen opkomen om met dwang of fysiek geweld op de proppen te komen. Die konden zelf schijnbaar bedenken dat dat een heilloze weg is waarbij een hond het misschien ooit eens "goed" gaat doen ondanks de manier waarop er met de hond is omgeggaan.

Nee, ik vrees dat het "gewoon" mensen met een akelige karaktertrek zijn. Als je je gelijk moet halen met fysiek geweld deugt er in de bovenkamer iets niet helemaal vind ik.
En zulke cursisten lijken zich op te stellen als een soort sekteleden bijna. Blind voor de realiteit van waar ze eigenlijk mee bezig zijn?
Jaap*
Zeer actief

Denise. schreef:Ik vind eigenlijk dat trainers een paar keer per jaar geupdate moeten worden van de nieuwste trainingstechnieken.
Asjeblieft niet :ugh:
Die honden worden gék van ons op die manier. Ik ben niet van dé methode. Er bestaat in mijn ogen geen enkele allesomvattende éénduidige aanpak. De omgang met honden en hun gedrag is niet te meten en hangt in hoge mate af van de combinatie hond en baas. "Standaard" bestaat niet :wink:
Supernova
Zeer actief

Jaap* schreef:
Denise. schreef:Ik vind eigenlijk dat trainers een paar keer per jaar geupdate moeten worden van de nieuwste trainingstechnieken.
Die honden worden gék van ons op die manier. Ik ben niet van dé methode. Er bestaat in mijn ogen geen enkele allesomvattende éénduidige aanpak. De omgang met honden en hun gedrag is niet te meten en hangt in hoge mate af van de combinatie hond en baas. "Standaard" bestaat niet :wink:
Ik bedoel ook niet dat je 3 keer in het jaar van methode moet veranderen :mrgreen:
Natuurlijk is elke hond-baas combinatie anders en ze vragen allemaal een andere aanpak.
Maar als ik zie wat voor middeleeuwse methodes er nog gebruikt worden is af en toe wat bijscholing niet gek denk ik.. :ugh:
Jaap*
Zeer actief

Denise. schreef:af en toe wat bijscholing niet gek denk ik.. :ugh:
Ik ben bang dat dit soort mensen daar niet echt ontvankelijk voor is :wink:
Supernova
Zeer actief

Jaap* schreef:
Denise. schreef:af en toe wat bijscholing niet gek denk ik.. :ugh:
Ik ben bang dat dit soort mensen daar niet echt ontvankelijk voor is :wink:
Nouja al is er maar 1 die zich bedenkt dat het ook anders kan maak je een wereld van verschil toch?
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
:mrgreen:
Standaard bestaat inderdaad niet.
Maar als je je een beetje verdiept in verschillende manieren om een hond iets te leren zou je een baas/hond combinatie wel beter kunnen helpen (hoop ik :wink: ).

Maar ik vrees inderdaad dat juist deze mensen daar weinig ontvankelijk voor zijn.

(Mijn opa gaf zijn honden ook geen dreun hoor :D :ok: )
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

maar voor een rijbewijs moet je ook examen doen. en krijg je een boete als je iets overtreed.

hondenscholen zullen eigenlijk ook een verplicht certificaat moeten halen en dan onverwachts inspectie laten komen. en de kosten? dan kost elke cursus maar 5 euro duurder. dan kan daar die inspectie van betaald worden.
en dan gaat het dus alleen om het fysieke geweld aspect. dus het grove geweld.
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Denise. schreef:We lopen langs en de Heidewachtel begint zachtjes te grommen.. Krijgt hij toch een stomp voor zijn hoofd van die trainer :jank:
Als ik het zo lees kreeg hij die beuk vanwege het grommen naar jou hond, niet zozeer tijdens het trainen toch? Niet dat ik het dan wel goedkeur hoor, maar misschien gaat het tijdens het trainen zelf wel anders?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”