Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Man eet eigen hond op

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Man eet eigen hond op

Ongelezen bericht door Phalène »

Man eet eigen hond op

MANGERE - Een man heeft drastische maatregelen genomen toen hij zijn hond zat was. De dierenbeul sloeg het beestje met een hamer, sneed zijn keel door en legde het dier in stukken op de barbecue, waarna hij zijn vrienden uitnodigde voor een tuinfeestje... Toch heeft de rechter besloten de man niet te vervolgen...

De Nieuw-Zeelander uit Mangere was zijn staffordshire in februari helemaal zat en ook zijn vrouw was het beestje liever kwijt dan rijk. De man pakte een hamer en sloeg het arme beest ermee op de kop zodat het bewusteloos raakte. Daarna sneed hij de keel van de hond door. Vervolgens sneed hij het dier in stukken en gooide hij het vlees op de barbecue.

De buren van de dierenbeul roken onraad en belden de politie. Gealarmeerde agenten vonden bij aankomst nog stukken vlees van het beestje, melden Amerikaanse media.

De rechter heeft nu, na een onderzoek naar het incident wat een half jaar geduurd heeft, uitspraak gedaan in de zaak en besloten de man en zijn vrouw niet te vervolgen. Volgens een woordvoerder van de rechtbank is de staffordshire op een humane manier gedood en heeft het beestje geen pijn geleden. Volgens een Nieuw-Zeelandse wet is het legaal om een dier te doden, zolang het snel en pijnloos gebeurt.

Dierenvrienden hebben geschokt gereageerd op het voorval maar de dader vindt het de normaalste zaak van de wereld. Hij is afkomstig uit Tonga en daar wordt wel eens vaker een stukje hondje gegeten...

Bron
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Man eet eigen hond op

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik hoop dat ie lekker was :ugh:
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

't mag in Tonga dan volkomen normaal zijn, ik vind het :piew:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Tjonge :piew:
Afbeelding
Zee
Actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Zee »

:kotz: bah dat verhaal maakt me misselijk
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Doen ze hier ook met kippen, konijnen enzo :19: .
Nou zal ik geen hond eten, laat staan (laten) slachten, maar zo vreemd is het eigenlijk niet, nmm.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Frenk
Zeer actief

Liesbeth schreef:Doen ze hier ook met kippen, konijnen enzo :19: .
Nou zal ik geen hond eten, laat staan (laten) slachten, maar zo vreemd is het eigenlijk niet, nmm.
Het is vreemd omdat een hond (en kat) hier in onze cultuur een andere lading heeft dan een dier voor consumptie.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sinds wanneer doet een hamer op je kop geen zeer? ik hoop dat iemand dat ooit zal doen bij die rechter!!!!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

je slaat de spijker op zijn kop frenk...in onze cultuur...maar in genoeg andere culturen eten ze van alles en nog wat en is het de normaalste zaak...

ik denk zelfs dat er in meer landen wel dan niet van alles op de menukaart staat, wat wij "gek"vinden...maar misschien zijn wij eigenlijk dan de gek?

overigens vind ik de manier van doden niet humaan...
iones
Zeer actief

Oh, jij woont in Korea?

En als ik straks in basjieboezoekland woon, en ik zie kannibalisme onder mensen, dan vind ik dat straks ook gewoon en dan is het dus helemaal niet meer zo raar?

Ik ben er tegen dat honden opgegeten worden. Zo ben ik opgegroeid. Dat gebeurde hier in Nederland. Hier worden ze niet gegeten en dat wil ik zo houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Frenk
Zeer actief

Dongo schreef:je slaat de spijker op zijn kop frenk...in onze cultuur...maar in genoeg andere culturen eten ze van alles en nog wat en is het de normaalste zaak...

ik denk zelfs dat er in meer landen wel dan niet van alles op de menukaart staat, wat wij "gek"vinden...maar misschien zijn wij eigenlijk dan de gek?
Ik schrijf dus ook bewust "in onze cultuur" :wink: Maar nee, ik denk niet dat wij de gek zijn, maar ik denk dat zij ook niet per definitie gek zijn :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Dongo schreef:overigens vind ik de manier van doden niet humaan...
Ook over dat soort zaken wordt in verschillende culturen verschillend gedacht :wink:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Frenk schreef:
Dongo schreef:je slaat de spijker op zijn kop frenk...in onze cultuur...maar in genoeg andere culturen eten ze van alles en nog wat en is het de normaalste zaak...

Ik schrijf dus ook bewust "in onze cultuur" :wink: Maar nee, ik denk niet dat wij de gek zijn, maar ik denk dat zij ook niet per definitie gek zijn :wink:
je respecteert het dus gewoon neem ik aan? :ok:
Cantus
Zeer actief

Frenk schreef:
Ook over dat soort zaken wordt in verschillende culturen verschillend gedacht :wink:
en daarom zeg ik "ik vind" :lol1: :wink:
Frenk
Zeer actief

Dongo schreef:je respecteert het dus gewoon neem ik aan? :ok:
Dat hangt van de "het" af :wink: Als het gaat over het eten van hond of kat, ja hoor. Dat zou ik niet doen, maar in Korea moeten ze dat fijn zelf weten. Maar iets als vrouwenbesnijdenis (om maar een dwarsstraat te noemen) zal ik nooit respecteren of accepteren. Ook al vinden ze dat zelf nog zo normaal in die cultuur :wink:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Frenk schreef:
Oh, dus nu is humaan ineens ook al een rekbaar begrip?

Wat is humaan dan? Volgens mij hoort daar in ieder geval toch "pijnloos" in. En pijn hebben is voor iedereen bijna hetzelfde. Ik ken geen levend wezen waarbij het geen zeer doet als er met een hamer op de kop geslagen wordt.
Frenk schreef:
Dat hangt van de "het" af :wink: Als het gaat over het eten van hond of kat, ja hoor. Dat zou ik niet doen, maar in Korea moeten ze dat fijn zelf weten. Maar iets als vrouwenbesnijdenis (om maar een dwarsstraat te noemen) zal ik nooit respecteren of accepteren. Ook al vinden ze dat zelf nog zo normaal in die cultuur :wink:
Dus als er wantoestanden zijn met mensen in andere culturen, respecteer je het niet, maar als het "maar' om dieren gaat wel?
Liesbeth
Zeer actief

iones schreef:
Oh, jij woont in Korea?

En als ik straks in basjieboezoekland woon, en ik zie kannibalisme onder mensen, dan vind ik dat straks ook gewoon en dan is het dus helemaal niet meer zo raar?

Ik ben er tegen dat honden opgegeten worden. Zo ben ik opgegroeid. Dat gebeurde hier in Nederland. Hier worden ze niet gegeten en dat wil ik zo houden.
Ik woon gewoon op de Veluwe, maar ik kijk wat verder dan mijn neus lang is :pffff: .
Deze hond is niet in Nederland geslacht en ook niet dóór Nederlanders. Hij is geslacht door mensen voor wie het normaal is dat honden gegeten worden. Zo zijn zij opgegroeid.
Maar als jij dus was opgegroeid met het gegeven dat konijnen en kippen ook niet gegeten worden, dan was je daar dan ook tegen, neem ik aan. Maar aangezien het vrij normaal is/was (in Nederland) dat kippen en konijnen zelf geslacht worden, is het geen probleem :denken: ??

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

iones schreef: Ik ben er tegen dat honden opgegeten worden. Zo ben ik opgegroeid. Dat gebeurde hier in Nederland. Hier worden ze niet gegeten en dat wil ik zo houden.

Sinds wanneer doet een hamer op je kop geen zeer? ik hoop dat iemand dat ooit zal doen bij die rechter!!!!
Ik denk dat een elektroshock ook niet lekker voelt, of zo'n pin door je hasses.

Ook ik vind het zo gek niet eens. Het beestje heeft, mag ik hopen een beter leven gehad dan de gemiddelde koe/varken/kip.
Dat JIJ een andere associatie mee hebt dan een koe varken of kip zegt niet dat die man dat ook had.

Gewoon hypocriet.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

iones schreef:Sinds wanneer doet een hamer op je kop geen zeer? ik hoop dat iemand dat ooit zal doen bij die rechter!!!!
Als je bewusteloos raakt van de slag en dat is hier de bedoeling, heb je er niet echt last van. Je krijgt pas pijn als je weer bijkomt en dat is in dit geval nou net níet de bedoeling.

Liesbeth
Zeer actief

iones schreef:
Oh, jij woont in Korea?

Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Ik snap het even niet. Wát gebeurde hier in Nederland?

Frenk
Zeer actief

iones schreef:
Frenk schreef:
Dus als er wantoestanden zijn met mensen in andere culturen, respecteer je het niet, maar als het "maar' om dieren gaat wel?
Een dier slachten en opeten is van een geheel andere orde dan vrouwenbesnijdenis. Daar kun je niet eens over discussieren, al zou je dat willen (wat ik dus niet wil, voor alle duidelijkheid :wink: )
Afbeelding
iones
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Ik woon gewoon op de Veluwe, maar ik kijk wat verder dan mijn neus lang is :pffff: .
Deze hond is niet in Nederland geslacht en ook niet dóór Nederlanders. Hij is geslacht door mensen voor wie het normaal is dat honden gegeten worden. Zo zijn zij opgegroeid.
Maar als jij dus was opgegroeid met het gegeven dat konijnen en kippen ook niet gegeten worden, dan was je daar dan ook tegen, neem ik aan. Maar aangezien het vrij normaal is/was (in Nederland) dat kippen en konijnen zelf geslacht worden, is het geen probleem :denken: ??
Je kijkt helemaal niet langer dan je neus is! Als je dat deed, zou het je niet ontgaan dat het veel mensen echt pijn doet als honden gegeten worden. En dat zijn de mensen die hier in deze cultuur opgegroeid zijn. En ze worden zwaar gekwetst door die lui!

Straks krijgen we nog dat we hier hondenvlees op de markt krijgen speciaal voor een bepaalde groep buitenlanders! Daar moetne we niet heen! Wij moeten hen daar respecteren, dan moeten zij dat hier ons ook!
Waarom moeten alleen nederlanders voor iedereen begrip hebben maar hoeft dat andersom nooit? Over hypocriet gesproken.
minhie schreef: Ik denk dat een elektroshock ook niet lekker voelt, of zo'n pin door je hasses.
electroshock lijkt me gruwelijk maar ik heb het nooit gezien. Een pin door je harses zoals jij dat uitdrukt wel.
Een aantal paarden eigenaren op het forum bokt.nl vroegen zich af wat de meest vreedzame manier was om je paard aan zijn einde te brengen.
De normale humane manier van euthanasie schijnt namelijk heel vaak toch niet zo vreedzaam te verlopen. Veel paarden verzetten zich om te gaan liggen en gaan de strijd aan. Dat is vreselijk om te zien, en zo'n dier ondergaat stress op zo'n moment. En dat is het laatste wat je wil voor je paard.

Zodoende zijn een aantal meisjes eens gaan bekijken hoe het er aan toe gaat bij de paardenslager en hebben dit verfilmd. Ik heb het filmpje bekeken. Op hetzelfde moment dat de pin de schedel binnendringt van het paard, stort hij neer en is hij buiten bewustzijn. De dood treedt iets later in, als het hart ophoudt met stoppen omdat het geen impulsen meer krijgt vanuit de hersenen. De hersenen zijn immers uitgeschakeld.
Dit doet mij dus weer meer pleiten voor de pin. Alleen is er een nadeel: dat kan alleen bij de slager. Ik zou mijn paard liever in zijn eigen vertrouwde omgeving laten inslapen, vooral waar de merrie bij is. Dan kan ze het begrijpen.
Liesbeth schreef:
iones schreef:Sinds wanneer doet een hamer op je kop geen zeer? ik hoop dat iemand dat ooit zal doen bij die rechter!!!!
Als je bewusteloos raakt van de slag en dat is hier de bedoeling, heb je er niet echt last van. Je krijgt pas pijn als je weer bijkomt en dat is in dit geval nou net níet de bedoeling.
Wie zegt dat dat meteen lukt? Volgens mij moet je dan een ontzettend grote hamer hebben en in één keer goed raak slaan.

Heb je ooit "Kopspijkers" gezien? Heb je gezien hoe moeilijk mensen het vaak vinden om met een hele grote hamer nog goed raak te slaan? Het vergt een goede coördinatie en velen missen dat.

En vinden jullie het normaal dat een gezonde en normaal functionerende hond hier in Nederland afgemaakt wordt omdat die lui er van af willen? Moet dit voortaan de normale gang van zaken worden? Dan kunnen we de asiels wel sluiten en raken wer verder van de beschaving verwijderd, i.p.v. dichterbij.
Liesbeth schreef: Wat bedoel je hier eigenlijk mee? Ik snap het even niet. Wát gebeurde hier in Nederland?
Het opgroeien. Ik groeide op hier in Nederland en dat heeft me zo gevormd als ik ben. Ik ben opgegroeid met liefde en respect voor dieren, zoals het hoort. Met name de hond was de huisvriend, geen stuk voer.
Minhie
Zeer actief

iones schreef:
Liesbeth schreef:
Je kijkt helemaal niet langer dan je neus is! Als je dat deed, zou het je niet ontgaan dat het veel mensen echt pijn doet als honden gegeten worden. En dat zijn de mensen die hier in deze cultuur opgegroeid zijn. En ze worden zwaar gekwetst door die lui!

Straks krijgen we nog dat we hier hondenvlees op de markt krijgen speciaal voor een bepaalde groep buitenlanders! Daar moetne we niet heen! Wij moeten hen daar respecteren, dan moeten zij dat hier ons ook!
Waarom moeten alleen nederlanders voor iedereen begrip hebben maar hoeft dat andersom nooit? Over hypocriet gesproken.
Alsof het sommige mensen niet pijn doet dat men hier gewoon paardenvlees eten.
De situatie is gewoon precies hetzelfde hoor.
En tuurlijk nederlanders hebben begrip voor iedereen, nooit heeft iemand begrip voor nederlanders :roll:
iones schreef: Wie zegt dat dat meteen lukt? Volgens mij moet je dan een ontzettend grote hamer hebben en in één keer goed raak slaan.

Heb je ooit "Kopspijkers" gezien? Heb je gezien hoe moeilijk mensen het vaak vinden om met een hele grote hamer nog goed raak te slaan? Het vergt een goede coördinatie en velen missen dat.
Wie zegt dat dat niet meteen lukt. Die hamer bij kopspijkers is natuurlijk overdreven groot. Er zijn ook mokers die kleiner zijn en beter handteerbaar.
Wie zegt dat het elektrocuteren van varkens meteen lukt. Doen wij toch ook hier? Ook zijn er varkens die worden vergast door CO2, pijnlijk en onnodig. Gebeurt ook hier. Dat is anders? Want jij hebt een band met honden? En dat van varkens is maar normaal geworden?
Afbeelding
iones
Zeer actief

minhie schreef:
Nou, daar heb ik anders best iets leuks over te zeggen; degnen die hier paardenvlees eten zijn ver in de minderheid en ook dat is een cultureel iets! Paarden staan hier te hoog aangeschreven.
minhie schreef: En tuurlijk nederlanders hebben begrip voor iedereen, nooit heeft iemand begrip voor nederlanders :roll:
Iemand mag toch begrepen worden tenmínste in zijn EIGEN land waar zijn eigen roots liggen. \

minhie schreef:Wie zegt dat dat niet meteen lukt. Die hamer bij kopspijkers is natuurlijk overdreven groot. Er zijn ook mokers die kleiner zijn en beter handteerbaar.
Logica. Het is moeilijk, en de kans dat het goed gaat is veel kleiner dan dat het verkeerd gaat.
minhie schreef: Wie zegt dat het elektrocuteren van varkens meteen lukt. Doen wij toch ook hier? Ook zijn er varkens die worden vergast door CO2, pijnlijk en onnodig. Gebeurt ook hier. Dat is anders? Want jij hebt een band met honden? En dat van varkens is maar normaal geworden?
Volgens mij gaat dat met een pin hoor. Maar wij hebben hier nooit een band met varkens gehad zoals met honden. Of ga je dat nu plotseling ontkennen. Hier is een hondenforum. Ken jij een varkensforum?
Minhie
Zeer actief

iones schreef:
minhie schreef:
Nou, daar heb ik anders best iets leuks over te zeggen; degnen die hier paardenvlees eten zijn ver in de minderheid en ook dat is een cultureel iets! Paarden staan hier te hoog aangeschreven.
Ik heb anders wel van mensen gehoord dat ze paardenvlees hebben gegeten. Gewoon omdat ze dat wouden, niks cultureel iets.

minhie schreef:Wie zegt dat dat niet meteen lukt. Die hamer bij kopspijkers is natuurlijk overdreven groot. Er zijn ook mokers die kleiner zijn en beter handteerbaar.
iones schreef:Logica. Het is moeilijk, en de kans dat het goed gaat is veel kleiner dan dat het verkeerd gaat.
Wie zegt dat dat zo moeilijk is. Als die hond die man vertrouwde blijft die hond gewoon staan hoor. Dan kan je daar een flinke klap op geven. Daar hoef je geen reuzemoker voor te gebruiken.
minhie schreef: Wie zegt dat het elektrocuteren van varkens meteen lukt. Doen wij toch ook hier? Ook zijn er varkens die worden vergast door CO2, pijnlijk en onnodig. Gebeurt ook hier. Dat is anders? Want jij hebt een band met honden? En dat van varkens is maar normaal geworden?
iones schreef: Volgens mij gaat dat met een pin hoor. Maar wij hebben hier nooit een band met varkens gehad zoals met honden. Of ga je dat nu plotseling ontkennen. Hier is een hondenforum. Ken jij een varkensforum?
http://www.varkens.nl/forum/forum_topics.asp?FID=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast zijn er genoeg mensen die varkentjes als hobby/huisdier hebben. (daarnaast gebeurd dat steeds meer)
Ik denk dat die hond trouwens een veel beter leven heeft gehad, dan de gemiddelde varken die word opgegeten. Worden biggetjes hier niet gecastreerd zonder verdoving? omdat dat risico vol is? vanwege het vlees dat anders gaat stinken? moeten die biggetjes dan niet in een klein hok zitten met betonnen vloer totdat ze groot zijn en worden ze dan afgeslacht? Waarbij er af en toe berichten komen dat ze inhumaan worden geslacht? Dat er pijnlijk gifgas wordt gebruikt bij sommige praktijken?

Ik pleit absoluut niet voor hondenvlees op de markt, ik zou dat niet fijn vinden. Maar ergens vind ik het hypocriet om te zeggen dat het anders is dan varkens. Die rechter heeft in mijn ogen dan ook geen verkeerde beslissing gemaakt. In dit land mag je je eigen huisdier gewoon afmaken.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Voor zover ik weet is het doden van je huisdier (als dat maar pijnloos gebeurt) gewoon toegestaan in Nederland. Dat pijnloos is natuurlijk punt van discussie maar dat komt geloof ik door een gat in de wet. Je mag een dier niet pijnigen, maar wel pijnloos doden.

Ik persoonlijk zou het echt niet over m'n hart kunnen verkrijgen om een hond de hersens in te slaan o.i.d., maar het mág wel. Daar blijkbaar ook. Dat hij is vrijgesproken snap ik dus wel, het werkt wettelijk gezien nu eenmaal zo. Als zoveel mensen daar problemen mee hebben, ga handtekeningen verzamelen! Dóe er iets mee.

En er zijn genoeg plekken op de wereld waar honden gewoon een compleet andere invulling aan het leven van mensen geven dan in Nederland bijvoorbeeld. Dat vind ik pijnlijk, want ik ben dol op honden, maar ik snap wel dat niet elk dier overal een huisdierstatus kan hebben.

Het is overigens natuurlijk wel iets anders om met een enorme lompe hamer een spijker te raken dan met een hanteerbare hamer een groot hondenhoofd... Dat laatste lijkt me fysiek toch echt zo moeilijk niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Frenk
Zeer actief

iones schreef:Je kijkt helemaal niet langer dan je neus is! Als je dat deed, zou het je niet ontgaan dat het veel mensen echt pijn doet als honden gegeten worden. En dat zijn de mensen die hier in deze cultuur opgegroeid zijn. En ze worden zwaar gekwetst door die lui!
Ach kom nou, dit meen je toch niet werkelijk serieus? Je kunt je ook overdrijven hoor. :roll:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:Het opgroeien. Ik groeide op hier in Nederland en dat heeft me zo gevormd als ik ben. Ik ben opgegroeid met liefde en respect voor dieren, zoals het hoort. Met name de hond was de huisvriend, geen stuk voer.
Uh werd er bij jou in de familie niet zo af en toe door sommige leden incidenteel een kat afgeslacht.
Hou toch je hypocriete mond over liefde en respect voor dieren, ja dieren die jij leuk vind anders kan het je ook geen hol schelen wat er mee gaat gebeuren.
iones
Zeer actief

minhie schreef:
Ik heb anders wel van mensen gehoord dat ze paardenvlees hebben gegeten. Gewoon omdat ze dat wouden, niks cultureel iets. [/quote]
Er zijn er wel een paar ja. Maar zo weinig, dat er nauwelijks een paardenslager te vinden is. Ik woon vlak bij Duitsland en daar gaan slachtpaarden daarom maar de grens over. Ook in Belgie wordt veel meer paardenvlees gegeten.Vandaar dat verzekeringsmaatschappijen daar een deal mee hebben. Ook omdat daar de slagers dus meer geld voor een slachtpaard geven. Hier in Nederland eten weinig mensen paardenvlees. WAarom weet ik niet Ik heb een persoonlijke band met paarden dus ik heb er een goede reden voor.

minhie schreef: Wie zegt dat dat zo moeilijk is. Als die hond die man vertrouwde blijft die hond gewoon staan hoor. Dan kan je daar een flinke klap op geven. Daar hoef je geen reuzemoker voor te gebruiken.
Die spijkers bij "kopspijkers" waren ook heel vertrouwd en die bleven ook stil zitten. En toch sloegen mensen vaak mis. Het is echt iets dat oefening vergt.

minhie schreef: Ik pleit absoluut niet voor hondenvlees op de markt, ik zou dat niet fijn vinden. Maar ergens vind ik het hypocriet om te zeggen dat het anders is dan varkens. Die rechter heeft in mijn ogen dan ook geen verkeerde beslissing gemaakt. In dit land mag je je eigen huisdier gewoon afmaken.
het is in die zin anders, dat mensen het anders ervaren. Voro de dieren zelf maakt het niets uit. Ik denk dat ieder zoogdier (en daar vallen dus ook mensen onder), stress en pijn op dezelfde manier ervaren. Ik zou graag zien dat mensen minder vlees gingen eten en minder dieren geconsumeerd werden.
Frenk schreef:
iones schreef:Je kijkt helemaal niet langer dan je neus is! Als je dat deed, zou het je niet ontgaan dat het veel mensen echt pijn doet als honden gegeten worden. En dat zijn de mensen die hier in deze cultuur opgegroeid zijn. En ze worden zwaar gekwetst door die lui!
Ach kom nou, dit meen je toch niet werkelijk serieus? Je kunt je ook overdrijven hoor. :roll:
O ja? DAn kan ik hieruit dus concluderen dat het jou niet zo raakt. Maar mij raakt het heel erg. Alles wat honden overkomt raakt me dusdanig dat ik bepaalde sites over honden in het buitenland niet meer bekijk. Maar dat zegt jou kennelijk niets. Want jij vindt dat "overdreven".
tineke schreef:
Uh werd er bij jou in de familie niet zo af en toe door sommige leden incidenteel een kat afgeslacht.
Hou toch je hypocriete mond over liefde en respect voor dieren, ja dieren die jij leuk vind anders kan het je ook geen hol schelen wat er mee gaat gebeuren.
Nee, in mijn familie zijn er nooit mensen geweest die dieren pijn hebben gedaan of gedood. Ja, een spinnetje. Met name mijn moeder is daar erg bang voor.

Ik ben niet hypocriet, jij bent dom. Dat is iets heel anders. (als we dan toch dingen naar elkaars hoofd gaan smijten)
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Wow :hmmm: .

Iones:

In de supermarkten in Nederland zie ik overal paardenrookvlees liggen. Als er echt maar zo weinig mensen dat zouden eten dan zou het toch niet overal in het assortiment zitten?

Het is godsonmogelijk om rekening te houden met alle tere zieltjes op de wereld. Sommige mensen houden van paarden en gruwelen van paardenvlees, sommige mensen houden van leguanen en gruwelen van leguanensoep, sommige mensen houden van varkens en eten geen varkensvlees, sommige mensen hebben geitjes en zullen nooit geit eten en tóch zijn er altijd mensen die daar anders over denken en dat gewoon wel eten. Wat wil je dan, dat niemand ooit nog een beest opeet? Die luxe heeft niet iedereen. Je kan hoogstens hopen dat die beesten tenminste een prettig leven hebben gehad, en de meeste huisdieren lijken mij prettiger leven dan varkens in de schuur, ofzo. Niet dat ik het eten van huisdieren wil promoten, maar ik vind het wel hypocriet om dáár helemaal zielig over te lopen doen terwijl er veel gruwelijkere dingen gebeuren met net zulke intelligente en sociale wezens (varkens zijn slím).

En een spijker is nog stééds moeilijker te raken dan een brede hondenkop, dat snap je toch zelf ook wel? Raakvlak enzo?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”