Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Triatlon

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Triatlon

Ongelezen bericht door poembaa »

Hallo allemaal,
Vandaag ben ik naar de hondentriatlon in Almere geweest. En echt, ik vind het toch best een sportieve prestatie. Kijk, je moet 120 meter zwemmen, 1200 meter hardlopen en 12 km fietsen of steppen. Dat rondje hardlopen, dat is voor mij en mijn honden not a problem, twee vingers in je neus. We lopen drie keer in de week 6 kilometer, dan lukt dit ook wel. Maar ik vond zelf die 120 meter zwemmen erg pittig. Ik kan best zwemmen, dat is het niet, maar met hond! Chasin' zwemt niet zo lekker, dus je wilt hem toch zo min mogelijk hinderen. Maar meneer ging met een noodgang achter de duitse herder aan (Zoe kent hij goed, dus hij zal wel gedacht hebben "die weet hoe het moet, daar blijf ik bij"). Dus ik moest me een gompie zwemmen. Toen nog terug en Chasin' wilde toen teveel naar rechts. Dus weer wilde ik niet te erg aan zijn halsbandje trekken, dus zelf maar met 1 arm gezwommen. Alle-mensen, ik was gesloopt !!!!

Toen moesten we steppen. 12 kilometer. Op zich een prima afstand, maar ongetraind kun je dat echt je hond niet aan doen. Wij waren wel getraind, maar Chasin' wilde perse de honden voor ons inhalen. Dus het eerste deel heeft hij ongeveer de helft lopen trekken en dat wil ik dan toch weer niet. Hij kan best 12 kilometer, maar 12 kilometer trekken leek me toch niet gezond. Tweede deel hadden we niks in zicht en dat ging een stuk beter, gelukkig maar. Oh, ook nog erg eng, ongeveer 500 meter voor de finish kwamen we langs een boom met een hele gemene wespen kolonie. Ik overdrijf niet als ik zeg dat die wespen de maat van mijn duim hadden. Erg eng. Djilly, de groenendaeler van mijn schoonzus, werd geprikt en die wesp zat vast in de vacht. Hond gillen, erg zielig. Gelukkig waren we vlakbij en hebben we gauw de dierenarts (in opleiding hihi) opgezocht. Ze kreeg geen allergische reactie, dus uiteindelijk viel het mee, maar het was wel erg schrikken. Zeker omdat die wespen ook zo giga groot waren.

Toen moesten we nog 1200 meter hardlopen en zoals we al dachten, ging dat het meest makkelijk. Resultaat, een prachtig certificaat, een moeie baas en een semi-moeie hond. Volgend jaar weer !!

Foto's? Jawel, ongesorteerd op foto.kavsfiesta.com
\
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Re: Triatlon

Ongelezen bericht door Carma »