Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Ongelezen bericht door aboutbudha »

sommige mensen zijn bang voor honden,dit begrijp ik.
de manier waarop ze hier mee omgaan,soms niet zo.

ze trekken hun kinderen met grof geweld weg.
ze tillen hun kinderen boven hun hoofd,maakt het lekker interessant voor de hond.
mensen met honden net zo.
soms tillen ze kleine hondjes zowat aan hun nekje op om ze maar niet bij die
grote hond in de buurt te laten komen.
of ze lopen met een boog om.
dan vraag ik wel eens, goh is u hond zo aggresief dan antwoorden ze 9van de 10 keer nee maar hij/zij is zo bang.
tsja als je bang bent voor honden maar je neemt er zelf een, dan krijg je waarschijnlijk een bange hond of een hond die geen sociaal leven heeft omdat de baas een angsthaas is.

ik hoor graag jullie ervaringen. :E:
Afbeelding
blijf vragen stellen
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Re: lichte irirtatie over overdreven bange mensen.

Ongelezen bericht door Frenk »

Ik snap je vraag niet helemaal? :scratch:
Afbeelding
aboutbudha
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Ik snap je vraag niet helemaal? :scratch:
ik heb niet echt een vraag.
wil gewoon ervaringen delen.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Frenk
Zeer actief

aboutbudha schreef:
Oh.
Nou, ik heb die ervaring niet. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zijn kind boven zijn hoofd tilde of zijn hond of een grote boog maakte.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier loopt ene man met een jack russeltje en elke keer als hij mij ziet met mijn 2 windhonden dan steekt hij echt als een idioot over en kijkt mij zeer sjago aan.. ik heb al geprobeert met een grote boog o hem heen telopen maar volgens hem is dat ws niet groot genoeg, vorige week heb ik ook gezegt terwijl hij weer haastig overstak " ze doen niks hoor, we kunnen elkaar gewoon passeren" ... hij keek mij zuur aan en zei " die vechthonden zijn allemaal hetzelfde ik vertrouw ze voor geen meter" :19:
Dus ik vroeg al " sinds wanneer is een jack russel een vechthond?" .... ik heb hem maar verteld dat het geen vecht honden zijn maar renhonden... ze bijten niet en dat ik zelf ook nog een jack russel heb en dat die toch veel sneller bijt dan deze 2...

Tevens lopen hier vrij veel buitenlandse dames met burka etc in de rondte en die willen graag gillen als ze je zien... tja dan doen de honden helemaal anders.. kan me mega irriteren aan mensen die idd zo bang zijn dat ze echt domme dingen gaan doen...
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben altijd blij als mensen van mijn honden afblijven. Liever bang dan de ik kan met alle honden blabla types.
Afbeelding
aboutbudha
Zeer actief
Contacteer:

ik woonde in vlissingen een en al toeristen met de mensen van die hier wonen
is het ook een stuk minder.
en het scheelt wat voor hond je hebt,als ik de stafford van een vriend uitlaat
heb ik het veel vaker.
ik lijn mijn hond ook altijd aan behalve in een losloop gebied,mijn hond luistert
goed en als ik zeg nee is het ook nee, al vind hij bange mensen wel interessant.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Er zijn periodes dat ik dit soort dingen mee heb gemaakt.
Tegenwoordig eigenlijk nooit meer.
Onze honden hebben totaal geen interesse meer in andere mensen en ook vaak niet in andere honden (Julia vaak nog wel).
En omdat ze dus gewoon doorlopen zonder te kijken, vinden mensen ze meestal ook totaal niet eng.
Nu kennen de meeste mensen mij en mijn honden inmiddels ook wel, en dat zal ook wel verschil maken.
Ik loop hier al zoveel jaren door de buurt.
:zweep:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Nou vanmorgen heb ik me wel weer eens dood geërgerd aan zgn. bange pubers.
Er was een school in het bos (losloopgebied) en er liepen dus heel veel groepjes kinderen rond (brugklassers denk ik).
Er waren groepen die dus helemaal hysterisch voor me uit gingen rennen of hysterisch zwaaiend staan gillen of op een bankje springen. Oja, en een groepje jongens die op de brug zaten. Eerst lekker vervelen (blaffen en roepen enzo) en dan als ik langskom bovenop de reling gaan zitten.
Nou ik kan heel veel begrip op brengen voor bange mensen maar bij die achterlijke kinderen die zo hysterisch lopen doen zou ik wel een TT om willen hangen. Wat een stomme kutjong heb je toch.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mensen zijn vaak bang voor RR.
Dat is de goedheid zelve, maar rastypisch als zij is heeft zij wel een grimmige uitdrukking en een wat lompe motoriek (lees: ze loopt dwars door mensen heen).
Met bangige mensen is ze wel voorzichtig maar ook dat valt niet goed.
Ik houd er rekening mee, maar als ik in een losloopgebied ben doe ik dat minder.
Als je bang bent voor honden weet je toch dat je ze daar kunt verwachten, denk ik zo.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Frenk
Zeer actief

sirene schreef:Nou vanmorgen heb ik me wel weer eens dood geërgerd aan zgn. bange pubers.
Er was een school in het bos (losloopgebied) en er liepen dus heel veel groepjes kinderen rond (brugklassers denk ik).
Er waren groepen die dus helemaal hysterisch voor me uit gingen rennen of hysterisch zwaaiend staan gillen of op een bankje springen. Oja, en een groepje jongens die op de brug zaten. Eerst lekker vervelen (blaffen en roepen enzo) en dan als ik langskom bovenop de reling gaan zitten.
Nou ik kan heel veel begrip op brengen voor bange mensen maar bij die achterlijke kinderen die zo hysterisch lopen doen zou ik wel een TT om willen hangen. Wat een stomme kutjong heb je toch.
Waarom laat je een school los in een hondenlosloopgebied? Wat is dat voor raars? Ik zou dat op z'n zachtst gezegd buitengemeen irritant vinden.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ja hoor,die kom ik hier ook tegen(wonen veel moslims hier) en meestal trek ik m er niks van aan en zorg dat de honden uit de buurt zijn als ze passeren.
Van moslims kan ik het vaak beter hebben dan van rasechte Nederlanders;gek genoeg zijn die laatsten namelijk vaak nog panischer.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
sirene schreef:Nou vanmorgen heb ik me wel weer eens dood geërgerd aan zgn. bange pubers.
Waarom laat je een school los in een hondenlosloopgebied? Wat is dat voor raars? Ik zou dat op z'n zachtst gezegd buitengemeen irritant vinden.
Het bos is natuurlijk wel voor iedereen. Honden mogen er los, maar het is niet alleen voor honden.
Ik kom wel vaker groepen kinderen tegen voor speurtochten ofzo maar die zijn meestal jonger en met leraar. Nu waren ze "los".
Ben ook twee groepen leuke kinderen tegen gekomen hoor :wink: (en iets van 8 groepen vervelende)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Dat maak ik iid weleens mee.
Ik paste eens op het zoontje van een vriendin en liep met buggy+kind met daarnaast een rustige (aangelijnde) hond op een smalle stoep.
Toen kwam een gezinnetje me tegemoet die sprongen geschrokken de straat op, hun kind meesleurend, terwijl er net een auto aankwam!
Gelukkig reed de auto heel rustig, dus er zijn geen ongelukken gebeurd, maar het verbaasde mij wel heel erg.
Ik begrijp best dat sommige mensen bang zijn voor honden en je weet nooit wat een vreemde hond doet. Maar als ik zelf met een buggy loop dan kun je er toch vanuit gaan dat de hond geen babyverslindend monster is.
Vond het een behoorlijk overtrokken reactie.
Frenk
Zeer actief

sirene schreef:Het bos is natuurlijk wel voor iedereen. Honden mogen er los, maar het is niet alleen voor honden.
Ik kom wel vaker groepen kinderen tegen voor speurtochten ofzo maar die zijn meestal jonger en met leraar. Nu waren ze "los".
Ben ook twee groepen leuke kinderen tegen gekomen hoor :wink: (en iets van 8 groepen vervelende)
Nee, tuurlijk is het bos van iedereen. Maar een groepje kinderen gaat negen van de tien keer gillen (waarom begrijp ik trouwens niet :19: )
Afbeelding
thelittlegirly
Zeer actief
Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
Contacteer:

Ongelezen bericht door thelittlegirly »

hier in de buurt hebben we ook veel buitenlanders de volwassenen zijn al net zo bang als de kinderen. er woont hier een jongetje in de straat en daar doe ik altijd mee praten en zo beetje bij beetje durft ie steeds dichter in de buurt te komen van indy, Dan moet je weten dat indy een cavalier king charels is van een half jaar dus super lief en sgattig dus. Ik maak ook altijd zo mogelijk tijd voor kindjes die haar willen aaien omdat ik dat heel belangrijk vind dat ze kinderen als leuk ziet en niet als eng. ook geef ik die kindjes dan altijd een beloningsbrokje dat ze mogen geven zodat hun ook niet zo bang zijn. dit werkt altijd heel goed want een hond een snoepje geven is heel eng maar wel heel leuk. Verder doe ik met 2 volwassenen uit de buurt ook altijd even stoppen hond laten zitten met hoofje schuin zodat ze de achterkant kunnen aaien. nou die worden ook al minder bang voor mijn o zo kleine hondje. En verder als mensen gillen (dat overkomt me echt wel eens) dan zeg ik gewoon wil je niet zo gillen asjeblieft je maakt mijn hondje bang :pffff: En als ik andere honden tegen kom nou dan blijft ze gewoon op de grond staan hoor ik wil niet z'n hondje dat voor elke hond bang is. ik geef haar wel iets meer lijn zodat ze wat makkelijker zelf kan beslissen. er is alleen 1 geval waarbij ik mijn hond optil. een boerenfox zonder baas die mijn hond en andere honden steeds aanvliegt. maar daar is al over gepraat.
Afbeelding
Afbeelding

meid je bent super!!!

http://link.marktplaats.nl/287882556 oppas aangeboden
aboutbudha
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Ja hoor,die kom ik hier ook tegen(wonen veel moslims hier) en meestal trek ik m er niks van aan en zorg dat de honden uit de buurt zijn als ze passeren.
Van moslims kan ik het vaak beter hebben dan van rasechte Nederlanders;gek genoeg zijn die laatsten namelijk vaak nog panischer.

wij zijn sinds zes maanden verhuisd.
aan eenkant van ons wonen turkse mensen met drie jonge kindjes,
eerst waren ze super bang,maar ons andere buur meisje is gek op budha.
zij komt vaak vragen of ze hem mag aaien.
nu komen de turkse kindje ook steeds al dichter bij,echt bang zijn ze niet meer.
budha is gek op kinderen super voorzichtig en rustig, ik vind het super schattig.
Afbeelding
blijf vragen stellen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:Ja hoor,die kom ik hier ook tegen(wonen veel moslims hier) en meestal trek ik m er niks van aan en zorg dat de honden uit de buurt zijn als ze passeren.
Ik heb me er op dat moment ook niets van aan getrokken hoor en mijn honden hebben keurig bij me gelopen.
Alleen bij de laatste groep vervelende jongens heb ik een stomme opmerking terug gemaakt. (iets van dat het speciale kind etende wolven waren ofzo). Maar toen had ik het toch al een uur netjes volgehouden :pffff:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb dat met Kaya (blauwe ogen) heel veel mensen reageren daar echt panisch op :19:
Het is de liefste hond van de wereld :I:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Mwhah, de enigste mensen die 'bang' zijn voor het fenomeen 'hond' die ik regelmatig tegenkom, dat zijn de mensen van buitenlandse afkomst, maar dat heeft meer met het geloof te maken, dan dat ze ook feitelijk 'bang' zijn voor een hond, dus dat is naar mijn idee een andere insteek ;)

Wat ik wel vaak tegenkom, zijn mensen met kleine hondjes, die denken dat het alsmaar o zo lollig is, als het kleine hap en klaar velletje stoer moet doen tegen de grote hond, en als er dan een reactie op volgt, dan is de 'grote hond' de spreek woordelijke 'gebeten hond' ....

En tsja, om eerlijk te zijn, hier woont ook zo'n klein hondje (meen een Maltzer achtig iets), en dat beest wordt compleet gelanceerd, mochten ze een andere (grotere) hond tegen het hondelijf aanlopen (beest krijgt werkelijk een slinger aan de halsband via de riem, waardoor hij in 1x op de arm van mevrouw zit) ...

En voor de rest, ach .. Hier is mevrouw hond verzot op kinderen (en andere mensen), en het is een Labrador, dus die staan over het algemeen als 'goedzak' te boek (dat is ze ook richting mensen en kinderen) ;)
aboutbudha
Zeer actief
Contacteer:

Nuyvilaq schreef:Ik heb dat met Kaya (blauwe ogen) heel veel mensen reageren daar echt panisch op :19:
ik hoor idd vaak van mensen met husky's of honden met lichte ogen
dat veel mensen het eng vinden.
Afbeelding
blijf vragen stellen
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Frenk schreef:
aboutbudha schreef:
Oh.
Nou, ik heb die ervaring niet. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zijn kind boven zijn hoofd tilde of zijn hond of een grote boog maakte.
Mij gebeurd het iedere dag wel een aantal keren, zo is er hier een vrouw in de flat zo bang voor honden dat ze werkelijk waar alles bij elkaar gilt als ze een van beide honden ziet.
Ook een aantal bange kinderen, nou moet ik wel zeggen dat ik in een multiculturele omgeving woon dus dat het daar wellicht wel enigzins mee te maak heeft
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
suusje78
Actief
Mijn ras(sen): ?

Ongelezen bericht door suusje78 »

Pfff praat me er niet van!
Ik vind het best als kinderen bang zijn, maar ga dan ook mijn hond niet pesten als 'ie in de tuin zit achter een hek.
Of als we weg zijn met stokjes door de brievenbus porren.
Maar oh wee als ik met hem op straat liep en hij niet achter een hek zat, dan wisten ze niet hoe gauw ze weg moesten komen.
Ik heb ze toen wijsgemaakt dat die hond van mij heel goed kan ruiken en precies kan ruiken wie dat doet.
Ja sorry, heb ze nog banger gemaakt maar was het ZO zat!
Die hond begon op een gegeven moment gewoon te grommen als er kinderen voorbij kwamen rennen en
''Woef woef woef'' liepen te roepen en limonade op hem gooiden etc.
GRRRRRRRR....
Wat ik dan wel weer heel grappig vind, is dat ik soms kleine jochies tegenkom als ik met mijn exhond loop die dan vragen: mag ik hem aaien?
Hihi, hond is zowat groter dan het kind :D
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Vanmiddag in de spitstrein van Amsterdam Centraal naar Haarlem zat er een ouder Frans stel,
met een beer van een Barzoi. Daar ging ik natuurlijk zitten. :engel:
Práchtige hond, goeiige uitdrukking, echt een dotje van tig kilo.
Wat mij alleen opviel was hoeveel mensen zich hysterisch tegen wanden drukten om
in godesnaam maar niet in de buurt van die hond te hoeven passeren.
Hondje vond mij ook wel interessant, ik heb hem lekker achter de oortjes gekroeld
en hem verteld dat hij een ontzettend knappe prins is. :pffff: Iedereen keek me aan alsof
ik iets ontzéttend raars aan het doen was. :19:

Of toen ik eens met Sjon en een Duitse Dog liep, mensen die echt rechtsomkeert maken
als ze die Molosser zien. Ook al lopen er 2 kleine vrouwtjes en een ongeschonden hondje van
5 kilo bij. :19:

Ach, bange mensen. Ik kan er een heel topic over vol ouwehoeren maar daar word ik zelf panisch van. :N:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Gordonsetter23 schreef:Mij gebeurd het iedere dag wel een aantal keren, zo is er hier een vrouw in de flat zo bang voor honden dat ze werkelijk waar alles bij elkaar gilt als ze een van beide honden ziet.
Ook een aantal bange kinderen, nou moet ik wel zeggen dat ik in een multiculturele omgeving woon dus dat het daar wellicht wel enigzins mee te maak heeft
Ik kom ook genoeg allochtonen tegen, wij wonen midden in de stad. Maar ik maak het dus nooit mee. Frenk is klein en pluizig, misschien maakt dat uit? :19:
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ik kom wel eens een man tegen waarvan ik weet dat ie bang is voor honden. Nou roep ik ze dus altijd bij me en als hij langs moet lopen laat ik ze netjes zitten. Of eigenlijk liet want de laatse keer had ik ze netjes laten zitten ging hij naar ze fluiten en roepen. Ja dan ben je met mij gauw klaar ze lopen maar lekker door en als ze nu naar hem toe lopen roep ik ze niet terug :pffff:

Zelf loop ik ook altijd met een boog om andere honden heen, maar dat heeft te maken met mijn niet aardige jack ruzie. Sinds een paar weken loopt hier een koddig puppie rond, een flatcoatje leuk dier heel enthousiast maar het baasje laat haar los lopen en ze luisterd nog niet dus het enige wat ik kan doen is Kobus optillen want aanlijnen maakt hem nog agressiever, ik til dus mn hond boven mn hoofd :mrgreen:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

aboutbudha schreef:
Nuyvilaq schreef:Ik heb dat met Kaya (blauwe ogen) heel veel mensen reageren daar echt panisch op :19:
ik hoor idd vaak van mensen met husky's of honden met lichte ogen
dat veel mensen het eng vinden.
Dat hoor ik ook altijd inderdaad. :19: Zullen ze Roos ook wel doodeng vinden. :19: :smile:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb ze toen wijsgemaakt dat die hond van mij heel goed kan ruiken en precies kan ruiken wie dat doet.
Ik heb zo'n buurjochie van een jaar of 6. Ontzettend vervelend kind die het lollig vindt om de honden door de spleten van de poortdeur te pesten. Altijd raak, want Cody wordt bijkans dol van woede, de meiden negeren hem gelukkig straal. Uiteindelijk heb ik het joch bij de kraag gepakt en hem hetzelfde wijsgemaakt. Nu durft hij het niet meer :mrgreen: .
Wel vervelend dat het vooral bij Cody gebeurde want hij heeft al zo'n kort lontje.
Gelukkig in mijn buurt heb ik nooit last van mensen of kinderen die hysterisch doen bij mijn honden. Sterker nog, er wonen aardig wat allochtonen in de buurt en de ouders kijken glimlachend toe als hun kinderen Kyra en Lyndie knuffelen.
Afbeelding
Gordonsetter23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gordonsetter
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gordonsetter23 »

Frenk schreef:
Gordonsetter23 schreef:Mij gebeurd het iedere dag wel een aantal keren, zo is er hier een vrouw in de flat zo bang voor honden dat ze werkelijk waar alles bij elkaar gilt als ze een van beide honden ziet.
Ik kom ook genoeg allochtonen tegen, wij wonen midden in de stad. Maar ik maak het dus nooit mee. Frenk is klein en pluizig, misschien maakt dat uit? :19:
Zou best kunnen die van mij zijn wat groter (cm of 65 a 67) en zwart met bruin
Succes is niet hoever je gekomen bent, maar vanaf waar je begonnen bent
Afbeelding
www.bleekerzonwering.nl
Frenk
Zeer actief

Maylala schreef:Dat hoor ik ook altijd inderdaad. :19: Zullen ze Roos ook wel doodeng vinden. :19: :smile:
Roos is niet eng :pffff: Roos is mijn vriendinnetje :love:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”