Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Keuring Luna

Zie binnen voor werkwijze.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Keuring Luna

Ongelezen bericht door cloris »

Marjoleine schreef:Luna, teef, 16 maanden, Rhodesian Ridgeback met stamboom maar zonder ridge, schofthoogte 64 cm, gewicht 34 kilo.

Zeer licht gestrekte, kortharige rode teef met een kleine witte borstvlek.
Hoofd toont iets klein in verhouding tot het lichaam en zou iets droger mogen zijn. Een duidelijke vrouwelijke uitstraling. Opvallend hoog geplaatst en gedragen oor dat hangend gedragen wordt. Duidelijk gepigmenteerde slijmvliezen.

De hals-rugbelijning is onvoldoende vloeiend doordat de voorhand wat naar voren geplaatst is. Hierdoor is er ook weinig voorborst zichtbaar. De schouder is matig schuin geplaatst en de voorhandhoeking is open. Hierdoor sluiten de ellebogen onvoldoende aan. Rogbelijning zou strakker mogen.

Vrij sterk oplopende buiklijn die de indruk geeft dat de ribbenkorf iets langer zou mogen zijn.

Wat sterk hellend bekken. Goede kniehoeking. Goede staartaanzet en -lengte.

In gang zal deze hond waarschijnlijk krabben of over-reachen, doordat de hoekingen in voor en achterhand niet gelijk zijn. De hond kan hierdoor achter gaan inhouden. Gezien de bouw van de voorhand is dat het meest waarschijnlijke. Vermoedelijk gaat de hond graag in galop.

"Stand"
Afbeelding

Afbeelding

Kop
Afbeelding

Afbeelding

Vooraanzicht
Afbeelding

NB: Ik ken het ras niet goed, dus ik zeg in dit verslag wat ik zie (met name wat betreft het hoofd), en geef daar geen waarde-oordeel over.
ingrid2112
Zeer actief

Re: Keuring Luna

Ongelezen bericht door ingrid2112 »

Wat een leuk verslag van de mooie Luna!
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Mooie Luna!!!
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Wat leuk dankjewel!

Ik heb nog wel wat vraagjes, ik ben namelijk niet zo thuis in de showwereld en keurrapporten.

Wat je zegt over voorhand en rugbelijning, is dat een soort 'fout'?
Omdat je daaronder schrijft dat dit ook in de gangen zichtbaar zal zijn waarschijnlijk. Kan dat kwaad?
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

[qoute]NB: Ik ken het ras niet goed, dus ik zeg in dit verslag wat ik zie (met name wat betreft het hoofd), en geef daar geen waarde-oordeel over.[/quote]

Ik vind haar hoofd wel heel erg mooi, stukje uit de standaard:

Het Hoofd.
Het hoofd moet tamelijk lang, de schedel vlak en vrij breed tussen de oren, en moet in rust zonder rimpels zijn. De stop moet vrij duidelijk zijn. De neus zwart of bruin, in verhouding bij de kleur van de vacht. De snuit is lang, diep en krachtig met stevige kaken. De lippen dienen goed gevormd te zijn en goed om de kaken te sluiten.

De Ogen
De ogen dienen op matige afstand van elkaar te staan en rond, helder en glanzend te zijn en moeten de Rhodesian Ridgeback een intelligente uitdrukking geven. De kleur van de ogen dient te harmoniëren met de vacht. Zo behoren bij een zwarte neus donkere ogen en bij een bruine of leverkleurige neus amberkleurige ogen.

De Oren
De oren dienen tamelijk hoog aangezet te zijn, middelmatig van grootte en vrij breed bij de basis, geleidelijk uitlopend tot een ronde punt. De oren dienen dicht tegen het hoofd gedragen te worden.

[img]http://i459.photobucket.com/albums/qq31 ... ndaard.gif[/img]
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Marjoleine: NB: Ik ken het ras niet goed, dus ik zeg in dit verslag wat ik zie (met name wat betreft het hoofd), en geef daar geen waarde-oordeel over.

Evie: Ik vind haar hoofd wel heel erg mooi

Marjoleine: Ik vind haar hoofd ook erg mooi maar ik zag het graag wat groter.
Alleen heb ik geen idee of deze verhouding gewenst is of niet ;)
Gesloten

Terug naar “Keurings-hoekje”