Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nieuwe trend op shows?
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Nieuwe trend op shows?
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
Ik zie het nut er ook niet van in. Als je inderdaad een hond hebt met last van zijn gewrichten of die moeilijk loopt vind ik het een ander verhaal
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nouja, ik zie ook regelmatig dat honden uitvallen als jij langs loopt met je hond. Bij een Toller is dat dan vervelend, maar bij zo'n klein ding zou ik dat ook echt gevaarlijk vinden. Nu zou ik er eerder voor kiezen om de hond dan maar gewoon te tillen, maar als je dat niet kan, kan ik me enigzins voorstellen dat je zo'n buggy aan schaft.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Ik snap het ook niet laat dan je hond thuis! Ik kan er alleen inkomen als je gaat wandelen en je hebt een pup die nog niet zover kan dan is misschien een buggy ideaal!
Op de huishoudbeurs heb ik me ook verschrikkelijk geërgerd (bijna tot ruzie aan toe) aan al die mensen die daar lopen met van die trolly's, die slepen ze dan achter zich aan en kijken niet uit.slaat er weer zo'n ding tegen je aan...Of bij een kraampje staan dan 4 mensen en nog eens 4 van die trollY's! VERSCHRIKKELIJK! Zo moest ik ff kwijt!
Op de huishoudbeurs heb ik me ook verschrikkelijk geërgerd (bijna tot ruzie aan toe) aan al die mensen die daar lopen met van die trolly's, die slepen ze dan achter zich aan en kijken niet uit.slaat er weer zo'n ding tegen je aan...Of bij een kraampje staan dan 4 mensen en nog eens 4 van die trollY's! VERSCHRIKKELIJK! Zo moest ik ff kwijt!
Groetjes Lianne
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Hahaha
Lucht dat op Lianne?
Maar je hebt gelijk hoor, mensen worden (ongemerkt) steeds asocialer. Waaom een buggy/trolley meenemen naar zo'n evenement? Wetend dat anderen er last van zullen hebben? Géén idee, maar die nieuwe honden buggy rage is te gek voor woorden. Alle honden, ook kleine blafratjes en swiffers hebben 4 poten gekregen om te lopen, en dat kunnen ze heel goed. Nergens voor nodig dus zo'n buggy.
Lucht dat op Lianne?
Maar je hebt gelijk hoor, mensen worden (ongemerkt) steeds asocialer. Waaom een buggy/trolley meenemen naar zo'n evenement? Wetend dat anderen er last van zullen hebben? Géén idee, maar die nieuwe honden buggy rage is te gek voor woorden. Alle honden, ook kleine blafratjes en swiffers hebben 4 poten gekregen om te lopen, en dat kunnen ze heel goed. Nergens voor nodig dus zo'n buggy.

- thelittlegirly
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cavalier king charels spaniel bleheim teefje
- Contacteer:
Nanna schreef:Wat mij opviel in Maastricht waren de opvallend grote aantallen buggy's die door de gangpaden geduwd werden (door bezoekers, neem ik aan) met daarin de onvermijdelijke swiffers.
Sommigen kwamen wel 8x langszetten....
Wat is dat? Aandacht trekken? Van mij mag het verboden worden, je laat die beesten maar lopen, of nóg beter: gewoon thuis.
Er was al geen doorkomen aan, je liep sowieso al over de hoofden.
En maar douwen met die karren.
Sommige mensen snap ik gewoon echt niet.
wat zijn swiffers??? neem aan dat ze geen schoonmaakspullen in de buggy hadden
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Contacteer:
Je ziet ze steeds vaker. In Rotterdam ook. De tas is in populariteit aan het dalen. :lol:
Ik vind het overbodig voor 1 hondje. Maar als je er meerdere hebt, kan ik het begrijpen. Ik vind ze trouwens ook stervensduur, daarom heb ik er geen. De roze buggy vind ik namelijk te gek.
Ik zag laatst wel een trolley voor maar €40,- Voor Keeff is het wel handig, zeker als we door drukke ruimtes moeten. Maar op de arm doet hij het ook goed. Ik vind de baasjes op de show eigenlijk altijd enger dan de honden. Ze kijken niet uit en staan zo op je hond. Dus als Keeffer dan loopt, let ik altijd goed op. Hij vindt andere honden prachtig en gaat lekker snuffelen. Zelf vind ik die grote koppen maar eng (hap-slik-wegkeeff). :N:
Ik laat hem trouwens niet thuis als we naar show gaan. Hij vindt alle aandacht veel te leuk. En alle andere honden ook.
Ik vind het overbodig voor 1 hondje. Maar als je er meerdere hebt, kan ik het begrijpen. Ik vind ze trouwens ook stervensduur, daarom heb ik er geen. De roze buggy vind ik namelijk te gek.
Ik laat hem trouwens niet thuis als we naar show gaan. Hij vindt alle aandacht veel te leuk. En alle andere honden ook.
xx Marr en Keeff

-
Marion.
Ach jee, de doelgroep voor buggy's wordt uitgebreid? En ik heb toch al zo'n hekel aan die krengen (** is vrijdag nog niet vergeten toen ze naar de Ikea moest **
)
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah joh, hij is ingeent. Dus om ziektes maak ik me niet druk. Hij vindt aandacht leuk.Nanna schreef:Je moet het zelf weten als je je hond mee wilt nemen naar een ruimte met veel andere honden waar de stress en de infectiedruk enorm hoog zijn. Alles voor wat aandacht, niewaarTring schreef:
Ik laat hem trouwens niet thuis als we naar show gaan. Hij vindt alle aandacht veel te leuk. En alle andere honden ook.![]()
Maar zou je dan zo goed willen zijn je honden op de arm of aan de lijn mee te voeten en niet in de buggy's (liefst nog met bling-bling) die ik zag. Wát een ellende voor de medemens....
xx Marr en Keeff

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
was ik jou nou tegengekomen in Dieren? met Keefer? of vergis ik me weer eens?Tring schreef:Ah joh, hij is ingeent. Dus om ziektes maak ik me niet druk. Hij vindt aandacht leuk.Nanna schreef:Je moet het zelf weten als je je hond mee wilt nemen naar een ruimte met veel andere honden waar de stress en de infectiedruk enorm hoog zijn. Alles voor wat aandacht, niewaarTring schreef:
Ik laat hem trouwens niet thuis als we naar show gaan. Hij vindt alle aandacht veel te leuk. En alle andere honden ook.![]()
Maar zou je dan zo goed willen zijn je honden op de arm of aan de lijn mee te voeten en niet in de buggy's (liefst nog met bling-bling) die ik zag. Wát een ellende voor de medemens....Jij kent mijn hond niet, dus daar kan je ook niet over oordelen natuurlijk. En zoals ik al zei, ik heb geen buggy.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
zie nu van de buggy's gevolgd door een "slakkenspoor" voor meNanna schreef:
Ik zie er het nut niet van in. En dit waren dan Chineesjes. Er waren ook Chihuahua's, ShihTzu's en nog een scala aan witte fluffies te bekijken die in van die praalwagens zaten en continu rondgekard werden.
Kijk, dat je ze 's morgens zo meeneemt naar de show als exposant, soit. Maar laai ze dan over in hun bench en laat het daarbij.
Maar ga niet tig rondjes rijden in een eivolle hal, alleen maar in de hoop dat iedereen oeh en ah zegt en je weer klaarkomt op al die aandacht.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Haha ik wou eerst de bolderkar menemen
. Aangezien Odin nog niet langer dan 20 min mag lopen en toch al zo'n 14 kilo weegt. Maar ik vond t ook wel wat omslachtig. Dus niet gedaan achteraf de juiste beslissing. En zo groot was t nu ook weer niet gelegenheid genoeg om tussendoor stil te staan of te gaan zitten om de hond te laten rusten.
Ik moet zeggen wat ik gezien heb van de honden daar dat het allemaal gemoedelijk samen ging. De enige hond die ik heb zien snauwen was een chinese naakthond die gewoon liep....
Ik moet zeggen wat ik gezien heb van de honden daar dat het allemaal gemoedelijk samen ging. De enige hond die ik heb zien snauwen was een chinese naakthond die gewoon liep....
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, klopt. Zonder buggy.yamie schreef: was ik jou nou tegengekomen in Dieren? met Keefer? of vergis ik me weer eens?
xx Marr en Keeff

-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmm, deze chineesjes komen me bekend voor.Nanna schreef:
Ik zie er het nut niet van in. En dit waren dan Chineesjes. Er waren ook Chihuahua's, ShihTzu's en nog een scala aan witte fluffies te bekijken die in van die praalwagens zaten en continu rondgekard werden.
Kijk, dat je ze 's morgens zo meeneemt naar de show als exposant, soit. Maar laai ze dan over in hun bench en laat het daarbij.
Maar ga niet tig rondjes rijden in een eivolle hal, alleen maar in de hoop dat iedereen oeh en ah zegt en je weer klaarkomt op al die aandacht.
xx Marr en Keeff

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ah ja, maar kan me herinneren dat hij niet alle hondjes even leuk vondTring schreef:Ja, klopt. Zonder buggy.yamie schreef: was ik jou nou tegengekomen in Dieren? met Keefer? of vergis ik me weer eens?
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Nanna schreef:De enige die snauwde was ikcorason del perro schreef: De enige hond die ik heb zien snauwen was een chinese naakthond die gewoon liep....
Als ze weer met zo'n k*tkar tegen mijn poten bonkten.
Ow sorry ik had je echt aangezien voor een chinese naakthond
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Vroeg me even af wat je eronder verstond, zodat ik wist of ik me aangesproken moest voelen
Ik zie niet heel veel buggy's, maar misschien ligt dat aan de rasgroepen waar ik kom?
Ik heb wel een Doggyride met wandelkit, die gebruiken we als bench op shows.
Vind ik handig omdat mijn honden ook wel eens rust aan hun kop willen
Maar ik neem nooit honden mee die ik niet show, moet ik er wel bij vermelden.
Daar zie ik het nut niet van. Tenzij het een pup is die moet wennen aan kabaal (als doe ik dat niet op grote shows).
En ik rijd niet die hal rond met dat ding, tenzij tegen het einde als ik knaagdingen ga shoppen.
Ik zie niet heel veel buggy's, maar misschien ligt dat aan de rasgroepen waar ik kom?
Ik heb wel een Doggyride met wandelkit, die gebruiken we als bench op shows.
Vind ik handig omdat mijn honden ook wel eens rust aan hun kop willen
Maar ik neem nooit honden mee die ik niet show, moet ik er wel bij vermelden.
Daar zie ik het nut niet van. Tenzij het een pup is die moet wennen aan kabaal (als doe ik dat niet op grote shows).
En ik rijd niet die hal rond met dat ding, tenzij tegen het einde als ik knaagdingen ga shoppen.
-
Tring
- Zeer actief
- Contacteer:
True, ik schrok me de pleures. :N: Waarvoor nogmaals mijn excuses.yamie schreef:ah ja, maar kan me herinneren dat hij niet alle hondjes even leuk vondTring schreef:Ja, klopt. Zonder buggy.yamie schreef: was ik jou nou tegengekomen in Dieren? met Keefer? of vergis ik me weer eens?
xx Marr en Keeff

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oh excuses zijn totaal niet nodig hoor, was niks aan de hand verder, Miro heeft er geen trauma van hahaha.Tring schreef:
True, ik schrok me de pleures. :N: Waarvoor nogmaals mijn excuses.In 2 jaar tijd heeft hij al een hekel aan 3 jongere reuen gehad, maar neemt niet weg dat hij honden heel leuk vindt. Maar vanwege die 3 die hij niet leuk vindt, mag je voor mij ook de zin lezen zonder het woordje 'alle'.