Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Basset Hound
Moderator: moderatorteam
- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
- Aantal honden: 1
Basset Hound
Hoihoi,
Even een vraagje aan de basset eigenaren. Ik ben nu al aan het denken aan een volgend was die ik zou willen. Nu ben ik altijd al weg geweest van de Basset Hound.
Ik heb al gelezen dat het geen sterren zijn in alleen zijn. Zijn ze dit wel als ze er een maatje bij hebben? Of teminste, kunnen ze het dan beter?
Ik hou van forse honden, wat breder, vooral de kop. Ik weet dat er verschillende basset soorten zijn, maar welke is nu de wat brederen soort.
Wat zijn een beetje de voor en nadelen en erfelijke afwijkingen/ziektes.
En ook, zijn ze goed met katten? Ik ga er van uit dat als ze er mee opgroeien dat dat geen probleem is, maar sommige rassen zijn er nu eenmaal watgevoeliger voor;o)
Ik hoop zo een beetje meer aan ervaringen te horen van mensen ipv alleen maar een rasbeschrijving.
Ik hoop natuurlijk dat Ohana nog lang hier blijft, maar ik wil gewoon optijd weten en me verdiepen in een ras.
Alvast bedankt!!!
Groetjes Marieta
Even een vraagje aan de basset eigenaren. Ik ben nu al aan het denken aan een volgend was die ik zou willen. Nu ben ik altijd al weg geweest van de Basset Hound.
Ik heb al gelezen dat het geen sterren zijn in alleen zijn. Zijn ze dit wel als ze er een maatje bij hebben? Of teminste, kunnen ze het dan beter?
Ik hou van forse honden, wat breder, vooral de kop. Ik weet dat er verschillende basset soorten zijn, maar welke is nu de wat brederen soort.
Wat zijn een beetje de voor en nadelen en erfelijke afwijkingen/ziektes.
En ook, zijn ze goed met katten? Ik ga er van uit dat als ze er mee opgroeien dat dat geen probleem is, maar sommige rassen zijn er nu eenmaal watgevoeliger voor;o)
Ik hoop zo een beetje meer aan ervaringen te horen van mensen ipv alleen maar een rasbeschrijving.
Ik hoop natuurlijk dat Ohana nog lang hier blijft, maar ik wil gewoon optijd weten en me verdiepen in een ras.
Alvast bedankt!!!
Groetjes Marieta

-
snuffel11
- Zeer actief
Re: Basset Hound
Mijn Snuffel kan slecht alleen zijn, was dan wel met andere honden, maar had niet graag dat we weg gingen.. Dan liet hij graag zijn geweldige blaf horen (een zeehond is er niets bij hihihi) Buren minder blij uiteraard
met katten gaat hij goed.. geeft er niets om.. Eten daarin tegen... opbergen en vooral niet denken dat je dat er wel uit geleerd krijgt.. No Way.. dieven eerste klas
Voor een snack doet hij alles, al moet hij door een brandende hoepel springen.. haha Eigenwijs als de neten en doet wat hij zelf wil... tenzij je uiteraard met wat lekkers voor z'n neus staat....
erfelijke dingen weet ik niet...Oren zijn vaak wel het probleem, maar met een cleaner zo opgelost eens in de zoveel tijd...
Ik vind de forse bassets ook het mooist.. Snuf is niet zo heel fors, maar toch wel een mooie basset al zeg ik het zelf...
Edit: huidproblemen komt ook vaak voor bij de Bassets
met katten gaat hij goed.. geeft er niets om.. Eten daarin tegen... opbergen en vooral niet denken dat je dat er wel uit geleerd krijgt.. No Way.. dieven eerste klas
erfelijke dingen weet ik niet...Oren zijn vaak wel het probleem, maar met een cleaner zo opgelost eens in de zoveel tijd...
Ik vind de forse bassets ook het mooist.. Snuf is niet zo heel fors, maar toch wel een mooie basset al zeg ik het zelf...
Edit: huidproblemen komt ook vaak voor bij de Bassets
Laatst gewijzigd door snuffel11 op 07 okt 2009 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
het zijn de meest relaxte honden die ik ken eigenlijk. maar alleen zijn is géén goed plan. er zijn veel fokkers die niet eens een pup verkopen aan mensen die parttime werken. met een maatje kan dit goed gaan maar meer dan 4 uur per dag hoef je niet op de rekenen. een basst hound alleen is nooit een goed idee, tenzij er altijd iemand thuis is. hoewel er natuurlijk wel bh's zijn die het wel kunnen.
het zijn geweldige honden met een grote dosis humor. ik zou juist niet voor de zwaardere types gaan, die zijn vaar veel minder aktief en houden niet zo van lopen, ook komen er vaker gewrichtsproblemen voor. waar je ook op moet letten is dat de oogleden niet teveel hangen. ik heb nog nooit oor en oog problemen gehjad maar heb ook geen zware bassets gehad, ik heb ze dan ook vooral om juist grote afstanden mee te lopen. nou, je bent een dog gewend dus van een beetje kwijl na het drinken schrik je ook niet
. en hou er rekening mee dat het ONTZETTENDE jatters zijn, eten is echt niet veilig voor ze, nooit. ze springen op stoelen, op tafels en ze krijgen alles te pakken als je niet uitkijkt. als ik de stoel van mij buro niet aanschuif loopt lijf over mijn toetsenbord. lijf is opgegroeid met katten en daar kan ze goed mee overweg, maar ze heeft nog wel eens de neiging om ermee te willen spelen en ze af en toe op te jagen. de binnenkat kan hier prima mee omgaan, die blijft gewoon zitten.
het zijn geweldige honden met een grote dosis humor. ik zou juist niet voor de zwaardere types gaan, die zijn vaar veel minder aktief en houden niet zo van lopen, ook komen er vaker gewrichtsproblemen voor. waar je ook op moet letten is dat de oogleden niet teveel hangen. ik heb nog nooit oor en oog problemen gehjad maar heb ook geen zware bassets gehad, ik heb ze dan ook vooral om juist grote afstanden mee te lopen. nou, je bent een dog gewend dus van een beetje kwijl na het drinken schrik je ook niet

- Marieta
- Zeer actief
Zie je, dat zijn allemaal van die dingen die ik nu al wil weten. Ik werk nu nog parttime. Ohana is 3 dagen per week een 6a7 uur alleen. Ze kan het goed en vindt het ook geen probleem. En ik kan ze wel meenemen misschien, maar ben veel te bang dat ze daar gejat gaat worden.
En we hadden het er al over gehad dat we er een 2e hondje dan bij zouden nemen. Ik vindt het zooooo moeilijk. Elke hond die ik super vindt zit wel iets aan. Mijn vriend wil geen grote kwijler meer. Anders zou er gelijk weer een dog komen (wie weet krijg ik hem nog wel zo ver).
Ik vindt alle honden leuk, maar ik hou niet van heel klein en smal, op de windhond na
Kleine hond, die er groots uitziet daar hou ik dan weer meer van.
Ik vind alles leuk, daarom wil ik ook nu al bezig gaan voor over ik hoop een aantal jaren zeker. Ohana is nu 5 en een half en heb altijd het gevoel gehad dat ze rond de 7 gaat worden.
Bull Mastiff vind ik ook zoooo vet en leuk, maar helaas. Het is groot en het kwijlt dus dat wil vriendlief niet
Dat is ook altijd al een wens geweest van me.
AAARRRGGHHHHH! Ik ben hopeloos
Maar bedankt iig voor de reacties. Hoe leuk ik ze ook vindt, ik kan het een dier niet aandoen om dan 2 of 3 dagen langere tijd alleen te blijven. Dan gaan we weet verder zoeken.
En we hadden het er al over gehad dat we er een 2e hondje dan bij zouden nemen. Ik vindt het zooooo moeilijk. Elke hond die ik super vindt zit wel iets aan. Mijn vriend wil geen grote kwijler meer. Anders zou er gelijk weer een dog komen (wie weet krijg ik hem nog wel zo ver).
Ik vindt alle honden leuk, maar ik hou niet van heel klein en smal, op de windhond na
Ik vind alles leuk, daarom wil ik ook nu al bezig gaan voor over ik hoop een aantal jaren zeker. Ohana is nu 5 en een half en heb altijd het gevoel gehad dat ze rond de 7 gaat worden.
Bull Mastiff vind ik ook zoooo vet en leuk, maar helaas. Het is groot en het kwijlt dus dat wil vriendlief niet
AAARRRGGHHHHH! Ik ben hopeloos
Maar bedankt iig voor de reacties. Hoe leuk ik ze ook vindt, ik kan het een dier niet aandoen om dan 2 of 3 dagen langere tijd alleen te blijven. Dan gaan we weet verder zoeken.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hoeft helemaal niet hoorMarieta schreef:
Bull Mastiff vind ik ook zoooo vet en leuk, maar helaas. Het is groot en het kwijlt dus dat wil vriendlief nietDat is ook altijd al een wens geweest van me.
- Marieta
- Zeer actief
Dat zeiden ze bij Ohana ook
Nou heeft een bull mastiff wel minder wang als een dog en Ohana heeft juist heel veel wang.
Naja, ik ga naar mn mandje toe. Ik zal nog wel vaker hier staan tussendoor, met vragen over rassen
Groetjes Marieta
Nou heeft een bull mastiff wel minder wang als een dog en Ohana heeft juist heel veel wang.
Naja, ik ga naar mn mandje toe. Ik zal nog wel vaker hier staan tussendoor, met vragen over rassen
Groetjes Marieta

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
wilde net zeggen, huts, pien en kiefer zijn alledrie totaal geen kwijlers. ja, wel tijdens het trainen als je ze met koekjes beloont maar in huis verder niet. maar de bm is nou weer niet het allersociaalste ras naar andere honden toeyamie schreef:hoeft helemaal niet hoorMarieta schreef:
Bull Mastiff vind ik ook zoooo vet en leuk, maar helaas. Het is groot en het kwijlt dus dat wil vriendlief nietDat is ook altijd al een wens geweest van me.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bassets zijn leuk. Ken ze van stage. Ze hebben me toch een dosis humor!
En als ze iets willen, denk aan eten, krijgen ze het ook haha.
En als je ze moet vangen omdat ze wéér ontsnapt zijn ben je wel even bezig. 
En als ze iets willen, denk aan eten, krijgen ze het ook haha.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Onze 2 bassets kunnen goed alleen zijn, maar dat zijn uitzonderingen denk ik. Ik zou er ook maar vanuit gaan dat ze gewoon niet alleen kunnen zijn.