Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenkadavers gevonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Hondenkadavers gevonden

Ongelezen bericht door yamie »

:80:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Een bekende fokker/handler die zoiets doet???????En zulk soort figuren worden dan nog geaccepteerd in de fokkerswereld????????
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Bons »

Nanna schreef:bron
Gerucht zingt rond dat die van een bekende fokker/handler zijn.....maar even afwachten of dat waar is.... :jank:
Getverderre :( Er staat niet veel in het artikel... pups, volwassen, welk ras. Hopelijk vinden ze de dader :(
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Bons schreef:
Gerucht zingt rond dat die van een bekende fokker/handler zijn.....maar even afwachten of dat waar is.... :jank:
Getverderre :( Er staat niet veel in het artikel... pups, volwassen, welk ras. Hopelijk vinden ze de dader :(
En maken ze zijn/haar naam algemeen bekend :mep: :mep:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gaan ze dat ooit te weten komen dan?

Afschuwelijk :jank:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Gaan ze dat ooit te weten komen dan?

Afschuwelijk :jank:
als het zo is? ja hoor, dan komen ze daar wel achter :wink:

er is nu nog helemaal niks bekend, niet hoeveel, niet in welke staat.
er zijn wel meer mensen die hun overleden huisdier begraven op of rond eigen terrein.
Marion.

yamie schreef:als het zo is? ja hoor, dan komen ze daar wel achter :wink:

er is nu nog helemaal niks bekend, niet hoeveel, niet in welke staat.
er zijn wel meer mensen die hun overleden huisdier begraven op of rond eigen terrein.
Ja, dat is waar. Maar dan zou ik eerder melden over "botresten" dan over kadavers. Toch?
Maar stellll, ze weten vast te stellen dat het Goldens zijn. Dan nog kan toch niet vastgesteld worden dat ze van een bepaalde persoon zijn :scratch:
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

afschuwelijk dit
misschien vinden ze nog chips terug :denken:
en kunnen ze iets achterhalen, ben benieuwd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
yamie
Zeer actief
Contacteer:

http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... -lelystad/" onclick="window.open(this.href);return false;

In het bos langs de Karperweg bij Lelystad is dinsdagochtend een lugubere vondst gedaan. De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming trof zo’n 18 hondenkadavers aan.

Het zou gaan om drie verschillende rassen; Fox Terrier, Ierse Wolfshond en een Sheltie Collie. Ook zouden er puppies bij zitten. Het is onduidelijk hoe de dieren om het leven gekomen zijn. Het LID onderzoekt de zaak in samenwerking met de politie Flevoland.

tja ik zeg maar niks :ugh:
Marion.

yamie schreef:Het zou gaan om drie verschillende rassen; Fox Terrier, Ierse Wolfshond en een Sheltie Collie. Ook zouden er puppies bij zitten. Het is onduidelijk hoe de dieren om het leven gekomen zijn. Het LID onderzoekt de zaak in samenwerking met de politie Flevoland.[/i]
Nou, als ze die rassen nu al zo duidelijk kunnen noemen dan lijken het me duidelijk kadavers ipv botresten in een graf :jank:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

OMG wat erg :O:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
snuffel11
Zeer actief

Ongelezen bericht door snuffel11 »

Goh, das hier in het dorp... wist niet dat we hier ook handelaars zaten (zitten overal, dat snap ik ook wel.. maar hier nog nooit van gehoord) :(
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

bizar verhaal.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

bah :kotz:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Maar die dus blijkbaar ook zelf honden had :denken:

Ik zit niet in dat wereldje en heb dus geen flauw idee om wie het gaat, boeit ook niet als ze hem maar ophangen aan de hoogste boom. (of haar voor mijn part) :devil:
En de groeten van de mannen :zwaai
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Begraven op eigen terrein mag natuurlijk niet, maar goed, gebeurd wel vaker. En zeker bij fokkers met een behoorlijke hoeveelheid honden, kan ik me nog
voorstellen ook dat het er meer dan een 1 of 2 honden zijn die dan begraven zijn.

Laten we hopen op gewoon overleden honden uit ouderdom, of pups die bijv. niet gezond waren en daarom ingeslapen & begraven...
Of misschien honden die onderling gevochten hebben. Ook naar, maar minder naar dan de gruwelbeelden die ik nog meer naar voren kan halen
in mijn hoofd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

P!nki schreef:Begraven op eigen terrein mag natuurlijk niet, maar goed, gebeurd wel vaker. En zeker bij fokkers met een behoorlijke hoeveelheid honden, kan ik me nog
voorstellen ook dat het er meer dan een 1 of 2 honden zijn die dan begraven zijn.

Laten we hopen op gewoon overleden honden uit ouderdom, of pups die bijv. niet gezond waren en daarom ingeslapen & begraven...
Of misschien honden die onderling gevochten hebben. Ook naar, maar minder naar dan de gruwelbeelden die ik nog meer naar voren kan halen
in mijn hoofd.
Dat hoop ik ook eigenlijk, kan mij niet voorstellen dat iemand zo dom is om de honden dan zo dichtbij te dumpen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Makkelijk te vinden een fokker/handler van 1 van die rassen aan de karperweg in Lelystad.

Ga er maar vanuit dat de honden begraven zijn na een natuurlijke dood of euth. om logische redenen.
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Dode honden gevonden in bos Lelystad
Uitgegeven: 24 november 2009 17:56
Laatst gewijzigd: 24 november 2009 17:56

LELYSTAD - In een bos bij Lelystad zijn dinsdagochtend negentien dode honden aangetroffen. De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) trof de stoffelijke overschotten aan na een melding van de politie.
© ANPHet gaat om honden van verschillende rassen. De dieren lagen bij elkaar.

Het is nog niet duidelijk hoe de dieren om het leven zijn gekomen; wel dat ze er nog niet lang lagen. De LID laat sectie verrichten op de honden

nu.nl
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

vosse schreef:Makkelijk te vinden een fokker/handler van 1 van die rassen aan de karperweg in Lelystad.

Ga er maar vanuit dat de honden begraven zijn na een natuurlijke dood of euth. om logische redenen.
Hoeveel mensen begraven hun overleden dieren gewoon op eigen terrein of in een bos. :19: Volgens mij heel veel. Betrokkene handler is overigens dit jaar verhuisd.
Maggie
goud
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:
vosse schreef:Makkelijk te vinden een fokker/handler van 1 van die rassen aan de karperweg in Lelystad.

Hoeveel mensen begraven hun overleden dieren gewoon op eigen terrein of in een bos. :19: Volgens mij heel veel. Betrokkene handler is overigens dit jaar verhuisd. De andere fokker heeft geen terriers en Shelties.
Maggie
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

goud schreef:

Hoeveel mensen begraven hun overleden dieren gewoon op eigen terrein of in een bos. :19: Volgens mij heel veel. Betrokkene handler is overigens dit jaar verhuisd.
Het gaat om 19 dode honden, lijkt me niet vergelijkbaar :kotz:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Volgens teletekst lagen de honden er nog niet lang, gaat het om 19!!! honden van meerdere rassen waaronder een aantal pups
Suuz!
Zeer actief

Carmen schreef:
Het gaat om 19 dode honden, lijkt me niet vergelijkbaar :kotz:
Ligt er dus aan in welke context.. Als je ongeveer 30 tot 40 honden op je terrein hebt lopen, en je
hebt dat al een x aantal jaar, dan wil daar natuurlijk wel eens wat van dood gaan. Dus als je dat begraaft op eigen terrein, en je
hebt er over die x aantal jaar 19 begraven, is dat helemaal niet zo raar... Ik ken zo al een aantal mensen waar er toch meerdere
honden op eigen terrein begraven liggen. En dat zijn dan niet eens fokkers, maar gewoon liefhebbers.

Natuurlijk word het wel anders als inderdaad bewezen is dat de kadavers er nog niet lang liggen, en wat de autopsie naar voren laat komen.
Net als ieder ander kan ik allerlei gruwelijke beelden op mijn netvlies naar voren halen, maar dat heeft geen zin. Laat
de politie & de db het maar lekker uitzoeken, en dan horen we misschien ooit wel wat de uitkomst er van is.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

De honden lagen er nog niet lang...
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Ja er zit er 1 (fokster) maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat zij hier schuldig aan is.. Nee echt niet.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Machie schreef:De honden lagen er nog niet lang...
eerst maar eens autopsie afw8en denk ik zo :) ... de tam tam doet snel de ronde, en de verhalen worden alleen maar wilder en wilder...
Ik ben erg benieuwd naar het verhaal, en hoe dit kan gebeuren, maar ga niet een conclusie trekken zonder dat er bewijs is, of een schuldige aangewezen word....
goud
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:

Ja er zit er 1 (fokster) maar ik kan me werkelijk niet voorstellen dat zij hier schuldig aan is.. Nee echt niet.

Diegene die er nu nog zit zal dit inderdaad nooit!!! doen. Laat dit duidelijk zijn. :boos: :boos: De andere fokker / handler woont er inmiddels niet meer. Maar eerst moet alles nog maar eens bewezen worden. Het is een ideaal gebied waar je ongezien heel veel kunt doen. Ligt behoorlijk afgelegen van de bewoonde wereld.

http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/65 ... -karperweg" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door goud op 24 nov 2009 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Maggie
Marion.

P!nki schreef:Dus als je dat begraaft op eigen terrein, en je
hebt er over die x aantal jaar 19 begraven, is dat helemaal niet zo raar... Ik ken zo al een aantal mensen waar er toch meerdere
honden op eigen terrein begraven liggen. En dat zijn dan niet eens fokkers, maar gewoon liefhebbers.

Natuurlijk word het wel anders als inderdaad bewezen is dat de kadavers er nog niet lang liggen, en wat de autopsie naar voren laat komen.
Stel dat het botresten zijn, die begraven waren. Denk je dat de pliesie dan zo snel de rassen van de honden bekend kan maken? Lijkt me niet. Ook als je 30 honden hebt lopen, en dan 19 doden in de achtertuin - het openbare bos - op een hoop gooit, vind ik dat raar en harteloos. Al doe je dat in een kuil.
19 herkenbare kadavers "storten" vind ik sowieso een naar smaakje hebben.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

hopelijk geven ze volledige duidelijkheid wanneer ze het opgelost hebben.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”