Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond eerste keer mee in camper.

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Bullhead
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Hond eerste keer mee in camper.

Ongelezen bericht door Bullhead »

Hallo allemaal,

Wellicht is hier al vaker over geschreven Maar via "zoeken" hier weinig over gevonden. In het voorjaar willen we, na dat onze golden retriever de nodige vaccinaties heeft gehad, er met de camper op uittrekken. De reis gaat via frankrijk naar Noord Spanje. Het is de eerste keer dat we met een hond op reis gaan. Wij overnachten zowel op camperplaatsen als op campings. Dus alle goede tips betreffende voorbereiding en gedurende de reis zijn welkom.
Bij voorbaat dank.
Groet,
Peter.
Achter de horizon is het gras niet groener !
29996D

Re: Hond eerste keer mee in camper.

Ongelezen bericht door 29996D »

Sowieso een anti-tekenband!
En in Frankrijk/Spanje moet je geloof ik ook een hondenpaspoort mee.
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

IN spanje zit je wel met het drinkwater, voor mensen is dat niet echt gezond maar ik weet niet of honden die dat niet gewend zijn wel kunne hebben. Scalibor band om, hond helemaal enten als dat nog niet zo is en geloof dat daar ook rabies vereist is.
Afbeelding
Bullhead
geregistreerd lid

Even ter aanvulling ; is er iemand die ervaring heeft met STRONGHOLD nekdruppels ? Ergens op een ander forum gelezen dat teken in Spanje er resistent tegen zijn. Deze druppels zouden werkzaam zijn tegen teken, vlooien en allerlei worminfecties incl. hartworm. Natuurlijk zal ik ruim voor vertrek mijn DA raadplegen.
Groet,
Peter.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Kijk wel uit met de scalibor band.
Ik deed hem vlak voor de vakantie om en mijn hond bleek er erg allergies voor te zijn.
Wat een ellende
Nu doe ik meestal gewoon vlooiendruppels in de nek. En verder niets.
Elke dag tekencontrole.....
Zorgen dat je paspoort in orde is en de Rabies op tijd is gegeven.
En ik neem altijd reisziekte pilletjes mee.Een van mijn honden is wagenziek.
Plus natuurlijk de hele honden apotheek.Voor de diaree/misselijkheid etc.

En voor het drinkwater neem ik altijd het zekere voor het onzekere . We kopen flessen water
in grote verpakking in.Wij kopen meestal de gene die het meest verkocht wordt. Is vaak ook de goedkoopste.

En voor sommige landen moet je een snuitje bij je hebben.

Groetjes Willy
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

MissDorien schreef: En in Frankrijk/Spanje moet je geloof ik ook een hondenpaspoort mee.
Voor ieder land moet je een Europees Hondenpaspoort bij je hebben!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

DjockPuck schreef:Nu doe ik meestal gewoon vlooiendruppels in de nek. En verder niets.
Elke dag tekencontrole.....
Het gevaar in de landen rondom het Middenlandse Zeegebied zijn niet alleen de teken, maar ook het Zandvliegje. Daar helpen vlooiendruppels beiden niet tegen.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

vooral een anti vlooien teken band.. en de vlooien middel van het zelfde
dat is tegen zand vlooien.. als ze daardoor gebeten worden kunnen ze hartworm krijgen ..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Neem voldoende poepzakjes mee. Het is netjes om overal alles achter je op te ruimen!! Veel oude handdoeken, lange lijn om je hond bij de camper vast te leggen. Neem ook iets mee tegen diarree. Finidiar, kun je zo bij je da halen. Z'n eigen voer. Ik heb ook altijd iets bij voor eventuele oorklachten, ook Drontal zit in m'n voorraad, en Frontline pipets, en een tekentang. Wij camperen met 4 honden. Op camperplaatsen én campings. Ideale manier van vakantie houden. Zou in de camper wel plaids op de banken leggen, en hoezen op de voorstoelen. Op sommige campings vragen ze om je blauwe boekje. Hebben we in Frankrijk meegemaakt.
Heel veel plezier met de vakantie.
Maggie
lidy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door lidy2 »

Hier worden de honden al blij als de camper op de oprit staat. En als we echt gaan pakken, dan gaan ze er vast in zitten - als de dood dat we zonder ze weggaan. :mrgreen:

Voor buitenland(en) idd Europees paspoort, rabiesenting (moet op moment van grensovergang minimaal 3 weken daarvoor gegeven zijn) en onze honden hebben van april tot oktober een Scaliborband om (voor optimale werking ook 2 weken voor vertrek al om doen). Onze honden hebben gelukkig nooit last van vlooien en tegen wormen geef ik 2/3x per jaar milbemax (is ook tegen hartworm). Sowieso controleren we ook elke dag op teken (tekentang ook mee dus).

Op campings maken we als 't nodig is soms gebruik van een pen in de grond om lange lijnen aan te bevestigen en/of we zetten schermen om de plaats heen zodat ze (en wij ook) wat meer rust hebben. :wink: We koken water voor koffie/thee en vullen met het restant uit de ketel lege literflessen die dan weer de koelkast in gaan. Gekookt water dus voor de hondjes. Plaids voor de banken/stoelen en voldoende poepzakjes zijn inderdaad ook handig.

De zandvlieg brengt trouwens leishmania over: http://www.dierenhulpcadiz.nl/ziekten/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Naast alle goede tips, die ik zelf ook toepas, misschien een idee om ook een enting tegen Babesiose te laten doen in Nederland.
Mijn voormalige Duitse herder heeft de pech gehad dat een besmette teek hem uitkoos en hij heeft toen Babesiose opgelopen.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Inbderdaad scalibor band om en doe dat een week of 2 vantevoren al... zo kan je eventuele reacties opvangen en wat anders halen... hond tussen zonsondergang en zonsopgang niet buiten laten maar binnen ivm zeer actieve zandvliegen.... Leishmania is een hele nare ziekte die een incubatietijd van 7 jaar kan hebben... heb zelf een hond met Leish en das niet een pretje hoor.
Iedere dag goede tekencheck, en als er idd een enting voor babesiose bestaat ( weet dat namelijk echt niet) die ook doen.

Allerbeste tip... hond thuis laten, ik zou geen risico willen lopen op leishmania.
Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ze zijn tegen jou gelukkig een stuk positiever dan tegen mij.
Gewoon de goede voorbereidingen treffen en dan komt alles heus wel goed!

Fijne vakantie alvast!
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Ceseman
Zeer actief

jacq1970 schreef: Iedere dag goede tekencheck, en als er idd een enting voor babesiose bestaat ( weet dat namelijk echt niet) die ook doen.
Ja die bestaat. Je moet 'm wel bestellen bij je DA, het kost ook wel wat, 39.92 excl. BTW hoog tarief. De enting heet Pirodog.
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

jacq1970 schreef:Inbderdaad scalibor band om en doe dat een week of 2 vantevoren al... zo kan je eventuele reacties opvangen en wat anders halen... hond tussen zonsondergang en zonsopgang niet buiten laten maar binnen ivm zeer actieve zandvliegen.... Leishmania is een hele nare ziekte die een incubatietijd van 7 jaar kan hebben... heb zelf een hond met Leish en das niet een pretje hoor.
Iedere dag goede tekencheck, en als er idd een enting voor babesiose bestaat ( weet dat namelijk echt niet) die ook doen.

Allerbeste tip... hond thuis laten, ik zou geen risico willen lopen op leishmania.
Natuurlijk niet thuis laten. :boos: Wij misten vorig jaar 1 van de honden. Gingen toch maar eens in de camper kijken die was ingepakt. Lag Madam al op haar plaats onder de tafel in diepe slaap. Gewoon je voorzorgsmaatregelen nemen en goed uitkijken. Moet het goed komen. :lol1:
Maggie
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Sanne&Bo schreef:Ze zijn tegen jou gelukkig een stuk positiever dan tegen mij.
Gewoon de goede voorbereidingen treffen en dan komt alles heus wel goed!

Fijne vakantie alvast!
in jouw topic reageren andere mensen.. jij benoemt specifiek dat je naar Spanje gaat dus dan komen mensen die ervaring hebben met honden en Spanje "in " jou topic :ok:
en als je denkt dat het heus wel goed komt.... ik ga het voor je hopen maar lees je eerst eens in over leishmania en kijk dan of je je hond dit risico wilt laten lopen... is echt geen pretje en genezen doen ze nooit meer, en enten ertegen kan helaas niet.
Maar als je echt denkt dat het wel goed komt moet je het idd doen.... en dan achteraf niet huilen als het toch niet zo goed is gekomen... klinkt hard maar ik heb een hond met deze ziekte in huis en ik heb helaas de afgelopen 5 jaar meerdere verhalen gelezen van honden die eraan zijn overleden op een totaal niet prettig manier,,, dus nee met alles wat ik weet zou ik mijn honden nooit voor mijn eigen plezier aan deze klote ziekte blootstellen..maarja we zijn allemaal anders he.
Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik bedoelde het ook niet negatief wat ik in mijn vorige post zei.
Ik was alleen blij om ook wat positieve dingen te lezen :)

Ik snap heel goed dat jij er huiverig voor bent omdat je hondje de ziekte heeft!
Goed juist dat je me er zo voor waarschuwt.
Heb volgende week afspraak met de DA en dan ga ik eens bespreken hoe en wat.
Heb idd ook veel gelezen over die banden nu en die ga ik dan ook zeer zeker een aanschaffen.
Ik had echt super veel zin om mijn hond mee te nemen, maar die pret is helaas nu een beetje verdwenen.
Stel dat de Da zegt dat ik dr beter thuis kan laten, dan doe ik dat.
Terwijl het me nou juist zo super zou lijken om dr mee te nemen...

Ik zal jullie op de hoogte houden! :ok:
Bedankt voor de adviezen iig.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
goud
Zeer actief
Contacteer:

Sanne&Bo schreef:Ik bedoelde het ook niet negatief wat ik in mijn vorige post zei.

Ik snap heel goed dat jij er huiverig voor bent omdat je hondje de ziekte heeft!
Heb idd ook veel gelezen over die banden nu en die ga ik dan ook zeer zeker een aanschaffen.
Ik had echt super veel zin om mijn hond mee te nemen, maar die pret is helaas nu een beetje verdwenen.

Wij zijn met honden naar Zuid Frankrijk en Portugal geweest. Goed voorbereid. Alles goed gegaan. Hoeveel mensen gaan met honden naar het zuiden waar altijd alles goed gaat. Dat hoor je niet!! Wel mensen die jammer genoeg een slechte ervaring hebben. Kennissen van ons hebben ook hun hond achter moeten laten door een tekenbeet in Frankrijk. En toch gaan ze er nog steeds heen met hun honden. Gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Neem notie van alle goede aanwijzingen van de leden, en neem je maatregelen.
Maggie
Ceseman
Zeer actief

goud schreef:
Sanne&Bo schreef:Ik bedoelde het ook niet negatief wat ik in mijn vorige post zei.

Wij zijn met honden naar Zuid Frankrijk en Portugal geweest. Goed voorbereid. Alles goed gegaan. Hoeveel mensen gaan met honden naar het zuiden waar altijd alles goed gaat. Dat hoor je niet!! Wel mensen die jammer genoeg een slechte ervaring hebben. Kennissen van ons hebben ook hun hond achter moeten laten door een tekenbeet in Frankrijk. En toch gaan ze er nog steeds heen met hun honden. Gewoon doen wat jij denkt dat goed is. Neem notie van alle goede aanwijzingen van de leden, en neem je maatregelen.
Wij gaan al sinds 1999 naar Frankrijk mét de honden, we gaan over het algemeen 2x per jaar. Een stukje voorbereiding is het minste. De Scaliborband is werkzaam tegen de zandvliegjes die Leishmania overbrengen, een goede tekencontrole en middelen is ook een vereiste. Je probeert er alles aan te doen.
In Nederland kan een hond ook Lyme oplopen door een besmette teek, je zal maar net die pech hebben.
Begrijp je wat ik bedoel?
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ceseman schreef:In Nederland kan een hond ook Lyme oplopen door een besmette teek, je zal maar net die pech hebben.
Begrijp je wat ik bedoel?
Klopt, alleen de kans op een ziekte in het Middellandse Zee gebied is wel wat groter dan de kans op Lyme in Nederland en of je dat risico op wil zoeken, moet je dus goed voor jezelf afwegen van te voren, denk ik?
Bullhead
geregistreerd lid

Bedankt voor alle reacties. Ik zal er mijn voordeel mee doen.
Heb trouwens ergens gelezen dat de scaliborband goed te combineren is met stronghold druppels en dus een dubbele bescherming geeft.
Tja, er zijn natuurlijk mensen die alle risico's uit de weg gaan. Tot die catagorie behoor ik niet.
Ik heb in mijn leven de hele wereld afgereisd en had al meer dan tien keer dood of ziek kunnen zijn geweest maar ik ben er nog en in goede gezondheid. Dat laatste moet ik afkloppen :D
Groet,
Peter.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Bullhead schreef:Tja, er zijn natuurlijk mensen die alle risico's uit de weg gaan. Tot die catagorie behoor ik niet.
Ik heb in mijn leven de hele wereld afgereisd en had al meer dan tien keer dood of ziek kunnen zijn geweest maar ik ben er nog en in goede gezondheid.
Dat is een risico wat je zelf neemt. Het is jouw lichaam, dus jouw verantwoordelijkheid. Maar je neemt in dit geval ook de verantwoordelijkheid voor je hond. Die kan niet zelf kiezen namelijk.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Bullhead schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik zal er mijn voordeel mee doen.
Heb trouwens ergens gelezen dat de scaliborband goed te combineren is met stronghold druppels en dus een dubbele bescherming geeft.
Tja, er zijn natuurlijk mensen die alle risico's uit de weg gaan. Tot die catagorie behoor ik niet.
Ik heb in mijn leven de hele wereld afgereisd en had al meer dan tien keer dood of ziek kunnen zijn geweest maar ik ben er nog en in goede gezondheid. Dat laatste moet ik afkloppen :D
Groet,
Peter.
Helemaal mee eens. :ok: :ok: Wij nemen ze ook áltijd mee.
Maggie
goud
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Bullhead schreef:Tja, er zijn natuurlijk mensen die alle risico's uit de weg gaan. Tot die catagorie behoor ik niet.
Ik heb in mijn leven de hele wereld afgereisd en had al meer dan tien keer dood of ziek kunnen zijn geweest maar ik ben er nog en in goede gezondheid.
Dat is een risico wat je zelf neemt. Het is jouw lichaam, dus jouw verantwoordelijkheid. Maar je neemt in dit geval ook de verantwoordelijkheid voor je hond. Die kan niet zelf kiezen namelijk.
En volgens mij is daar niets mis mee als je het goed doet.
Maggie
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

goud schreef:
Scooby schreef:
En volgens mij is daar niets mis mee als je het goed doet.
Het risico blijft en daar moet je je wel bewust van zijn, denk ik?
lidy2
Zeer actief

Ongelezen bericht door lidy2 »

Bullhead schreef:Bedankt voor alle reacties. Ik zal er mijn voordeel mee doen.
Groet,
Peter.
Gelijk heb je! Wij genieten er samen met de honden al jaaaaaaren van! Je gezond verstand gebruiken, de voorzorgsmaatregelen nemen die je kunt nemen en lekker gaan! :wink: Ik stuur je nog een PB'tje mbt overnachtingsmogelijkheden en vrij staan.

Of Scalibor en stronghold een goeie combi is, weet ik zo niet. Waarom wil je stronghold gebruiken?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”