Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hardlopen met hond

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Hardlopen met hond

Ongelezen bericht door Crista »

Ik wil iets aan mijn conditie gaan doen en het zou natuurlijk heel leuk zijn als ik dit samen met Mitch kan doen :wink: Het fietsen heb ik al eens geprobeerd en dat is geen optie.. ik ben veel te bang dat Mitch iets ziet en me van de fiets aftrekt.

Nou heb ik het plan om te gaan hardlopen! We hebben dit vorig jaar zomer al eens geprobeerd en dat ging aardig goed, ik houd de riem gewoon in mijn hand en nadat Mitch goed geplast heeft kunnen we best een eindje rennen. Nou ben ik alleen benieuwd of ik een bepaald schema moet volgen voor Mitch.. hij is 3,5 jaar dus mag gewoon alles doen, maar hoe moet ik dit opbouwen? We lopen veel op asfalt, kan dit geen kwaad voor zijn voetzolen?
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hardlopen met hond

Ongelezen bericht door Ragyo »

mijn ervaring was altijd dat ik hoe dan ook eerder buiten adem was dan de honden :mrgreen: dus ik heb nooit een opbouwschema voor hen gehanteerd, alleen voor mezelf.
van de voetzoelen weet ik niet, kan misschien ook per hond verschillen? met Ragyo heb ik een tijd heel veel gefietst op asfalt, die had nooit ergens last van.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ragyo schreef:mijn ervaring was altijd dat ik hoe dan ook eerder buiten adem was dan de honden :mrgreen: dus ik heb nooit een opbouwschema voor hen gehanteerd, alleen voor mezelf.
Dat was mijn ervaring ook :mrgreen:
Macho heeft ook nooit last van zijn voetzooltjes terwijl hij echt heel veel op het asfalt loopt, ook naast de fiets.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Zelfde hier. Goed opbouwschema voor jezelf zoeken.
Ik gebruik overigens een heupgordel met daaraan de hond(en). Dan heb je zelf je handen vrij en dat loopt veel lekkerder, Kun je er af en toe ook nog koek in stoppen !
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”