@Zoekstok: We trainen bij KC Almelo.
Maar goed, vandaag dus eindelijk de eerste training gehad! Begon wat chaotisch doordat de cursisten uitleg kregen in de kantine. Dat waren namelijk zo'n 15 honden in een kleine ruimte, waarbij Nilo en een Duitse Herder reu elkaar nogal zaten uit te dagen door middel van fixeren. Die spanning die toen werd opgebouwd kwam er allemaal weer heerlijk uit toen we naar het trainingsveld liepen. Daar kwamen we dus héél snel aan

De groep werd onderverdeeld in twee kleinere groepen en natuurlijk kwamen wij bij de Duitse Herder in de groep. Nilo bleef dus onrustig en ik was er bang voor dat hij dat de hele les zou blijven. Daar is hij gevoelig genoeg voor, om na zo'n aanvaring de hele les nog te blijven stressen! Maar toen hij eenmaal aan het werk mocht werd zijn nieuwe passie ontdekt

De hoogtesprongen waren eerst hilarisch voor ons: hij sprong met 4 poten tegelijk de lucht in, om maar te zien waar hij uiteindelijk neerkomt. Maar na een tijdje bleek dat hij toch ook normaal kon springen, hoewel hij alsnog veel hoger springt dan nodig is

Na een tijdje mocht hij al loslopen tijdens het oefenen van de hoogtesprongen. En ook dat ging eigenlijk super! Hij had geen behoefte om te buurten bij de rest en sprong netjes over de hoogtesprongen om daarna gelijk naar mij toe te lopen!
Kattenloop hebben we ook even geoefend en ook dat ging best netjes. Hij werd natuurlijk nog vastgehouden aan zijn tuigje en ik moest hem begeleiden met een frolic. De meeste honden zouden bang zijn maar bij Nilo moest ik het brokje gebruiken om hem enigzins af te remmen, hij had de smaak te pakken :N: Gelukkig was hij nog wel redelijk beheerst en kon goed stoppen op de raakvlakken. Conclusie: dit is leuk!