Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Crufts 2010
Moderator: moderatorteam
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Crufts 2010
Morgen is het dan weer zo ver, Crufts 2010 gaat van start.
Ik vind het zo jammer dat de BBC het niet meer uitzend. Van mij mag het wel weer terug op de tv komen. Het lijkt mij geweldig om een keer zelf naar Crufts te gaan. Er is zoveel te zien van tentoonstellingen, beurzen over van alles wat maar met honden te maken heeft en ook de vele wedstrijden in diverse hondensporten. Net op Youtube het onderdeel "Friends for life" gezien. Ik vind het altijd prachtig om te zien hoe sterk de band tussen baas en hond kan zijn.
Wat vinden jullie van Crufts? En is er hier iemand er al eens naar toe geweest?
Ik vind het zo jammer dat de BBC het niet meer uitzend. Van mij mag het wel weer terug op de tv komen. Het lijkt mij geweldig om een keer zelf naar Crufts te gaan. Er is zoveel te zien van tentoonstellingen, beurzen over van alles wat maar met honden te maken heeft en ook de vele wedstrijden in diverse hondensporten. Net op Youtube het onderdeel "Friends for life" gezien. Ik vind het altijd prachtig om te zien hoe sterk de band tussen baas en hond kan zijn.
Wat vinden jullie van Crufts? En is er hier iemand er al eens naar toe geweest?

- Maxine
- Zeer actief
Re: Crufts 2010
Ooit die documentaire gezien: 'Pedigree dogs exposed'?
Voor mij moeten al die hondenshows niet hoor... Ik zie er het nut niet van in.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het is eigenlijk beter dan bij de BBC te volgen tegenwoordig, via Internet. Daar is overigens al een topic over.
Ik vind Crufts een hele happening, heb de eer gehad om in 2007 daar te mogen staan met een zelfgefokte hond, Nozem. Vroeger keek ik het altijd al op tv bij de BBC en dan sta je daar ineens zelf. Het is enorm indrukwekkend allemaal vond ik, Nozem is voor haar leven gekwalificeerd daar omdat ze beste teef werd in 2007, dus wie weet ga ik nog wel een keer.
Hier een foto:

Ik vind Crufts een hele happening, heb de eer gehad om in 2007 daar te mogen staan met een zelfgefokte hond, Nozem. Vroeger keek ik het altijd al op tv bij de BBC en dan sta je daar ineens zelf. Het is enorm indrukwekkend allemaal vond ik, Nozem is voor haar leven gekwalificeerd daar omdat ze beste teef werd in 2007, dus wie weet ga ik nog wel een keer.
Hier een foto:

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Maxine schreef:Ooit die documentaire gezien: 'Pedigree dogs exposed'?

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Hoewel ik deze documentaire uiteraard ook gezien heb en enorm geschrokken ben van de misstanden bij de rassen uit de documentaire, vind ik het wat al te zwartwit gesteld om dan maar alle shows te gaan schrappen. Dat er wat moet gebeuren bij aardig wat rassen, dat staat buiten kijf. Maar dat houdt niet in dat alle shows dan maar nutteloos zijn natuurlijk.Maxine schreef:Ooit die documentaire gezien: 'Pedigree dogs exposed'?

- Maxine
- Zeer actief
Maar ik vind ook niet dat het al te algemeen genomen moet worden. Er moet iets aan gedaan worden, ongeacht of het om een groot of klein probleem gaat.yamie schreef:Maxine schreef:Ooit die documentaire gezien: 'Pedigree dogs exposed'?
jaja dat was heel erg, maar men blijft maar vergeten, dat dat de excessen zijn, die moeten aangepakt worden. lekker makkelijk om het hele show gebeuren en alle rassen er bij te betrekken.
Ik vind al die tradities van hondenshows en zo best wel leuk, maar persoonlijk spreekt heel dat gebeuren op zich me niet zo erg aan. Een hond moet gewoon leuk zijn en ik vind het een beetje onnodig om 'de mooiste' te moeten hebben.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat jij het niks vindt ? ach ja, dat mag hoor, ik ben ook geen enorme showganger.Maxine schreef:Maar ik vind ook niet dat het al te algemeen genomen moet worden. Er moet iets aan gedaan worden, ongeacht of het om een groot of klein probleem gaat.yamie schreef:Maxine schreef:Ooit die documentaire gezien: 'Pedigree dogs exposed'?
jaja dat was heel erg, maar men blijft maar vergeten, dat dat de excessen zijn, die moeten aangepakt worden. lekker makkelijk om het hele show gebeuren en alle rassen er bij te betrekken.
Ik vind al die tradities van hondenshows en zo best wel leuk, maar persoonlijk spreekt heel dat gebeuren op zich me niet zo erg aan. Een hond moet gewoon leuk zijn en ik vind het een beetje onnodig om 'de mooiste' te moeten hebben.
en jij denkt dat het niet beide kan? en je hond leuk vinden en ook hem/haar laten zien op shows? het gaat trouwens ook niet per definitie om de mooiste te moeten hebben.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
En omdat jij dat vindt moet alles maar op de schop?Maxine schreef: Ik vind al die tradities van hondenshows en zo best wel leuk, maar persoonlijk spreekt heel dat gebeuren op zich me niet zo erg aan. Een hond moet gewoon leuk zijn en ik vind het een beetje onnodig om 'de mooiste' te moeten hebben.

Mijn honden zijn ook gewoon leuk en voor mij, ongeacht de resultaten op show, tóch de allermooiste en allerliefste honden die er zijn. Dat bijt elkaar niet hoor!
Maar daarnaast vind ik het ook leuk om mijn honden te laten beoordelen door mensen die hiervoor flink geleerd hebben en die wellicht veel meer honden van mijn ras gezien hebben dan ikzelf. En het liefst samen met nog meer mooie honden in de ring te staan, en te kijken welke van de honden voor de betreffende keurmeester op dat moment de beste is.
Ik ben heel trots op mijn honden, en wil ze graag aan "het grote publiek" laten zien en dat kan dus op een hondenshow. Aan de andere kant zijn er heel veel mensen die overwegen aan een hond te beginnen, en een hondenshow is een ideale mogelijkheid voor een eerste oriëntatie, juist omdat er zoveel verschillende rassen rondlopen en je daardoor een uitgelezen mogelijkheid hebt om aan mensen die het ras van je interesse bezitten vragen te stellen.
- Maxine
- Zeer actief
Ik ben niet tegen hondenshows. Als jullie het wel leuk vinden etc, vind ik dat best hoor, daar heb ik geen problemen mee. Ik zeg alleen dat ik zelf geen interesse heb om in de showhondenwereld te stappen. 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Fijn dat we dat weten, maar daar ging dit topic helemaal niet over, of wel? 

- Maxine
- Zeer actief
De vraag was: 'Wat vinden jullie van Crufts?'LongFields schreef:Fijn dat we dat weten, maar daar ging dit topic helemaal niet over, of wel?
Wel, ik heb mijn mening gegeven.

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nee jij haalt er een documentaire bij, in een poging showen als een vreselijk iets neer te zetten.Maxine schreef:De vraag was: 'Wat vinden jullie van Crufts?'LongFields schreef:Fijn dat we dat weten, maar daar ging dit topic helemaal niet over, of wel?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nee, je hebt niet je mening over Crufts gegeven maar komt direct met de documentaire over rashonden, en ageert tegen shows in het algemeen.Maxine schreef:De vraag was: 'Wat vinden jullie van Crufts?'LongFields schreef:Fijn dat we dat weten, maar daar ging dit topic helemaal niet over, of wel?
Verder wordt er meer gevraagd door de TS dan alleen wat je van Crufts vind.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- Maxine
- Zeer actief
Ok, als jullie verder willen praten hierover met mij, stuur dan gerust even een berichtje en dan discussier ik graag even verder.
Maar omdat ik dan toch niet verder wil afwijken van de oorspronkelijke vraag van de TS ga ik niet verder in op dit topic. ^_^
Maar omdat ik dan toch niet verder wil afwijken van de oorspronkelijke vraag van de TS ga ik niet verder in op dit topic. ^_^

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Nou Noor, we zijn lekker bezig samen!
two peas in a pod

-
- Zeer actief
Dit jaar ga ik voor het eerst naar de Crufts. Moet eerlijk bekennen dat ik vooral voor de Agility, obedience enz ga. En natuurlijk alle standjes om te shoppen
Uiteraard ga ik ook wel naar de rassen kijken. Altijd leuk om zoveel verschillende rassen te zien bij elkaar

Uiteraard ga ik ook wel naar de rassen kijken. Altijd leuk om zoveel verschillende rassen te zien bij elkaar

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik hoop dat ik je niet beledig met de mededeling dat ik die behoefte niet heb. Wat valt er verder te discussiëren aan meningen van 2 verschillende mensen die mijlenver uit elkaar liggen? Ik zie daar het nut niet van in.Maxine schreef:Ok, als jullie verder willen praten hierover met mij, stuur dan gerust even een berichtje en dan discussier ik graag even verder.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Welke dag/dagen ga jij?Sita schreef:Dit jaar ga ik voor het eerst naar de Crufts. Moet eerlijk bekennen dat ik vooral voor de Agility, obedience enz ga. En natuurlijk alle standjes om te shoppen![]()
![]()
Je zal je ogen uitkijken en tijd tekort komen, dat weet ik zeker!

- Maxine
- Zeer actief
Ik ook niet, maar die indruk kreeg ik wel.LongFields schreef:Ik hoop dat ik je niet beledig met de mededeling dat ik die behoefte niet heb. Wat valt er verder te discussiëren aan meningen van 2 verschillende mensen die mijlenver uit elkaar liggen? Ik zie daar het nut niet van in.Maxine schreef:Ok, als jullie verder willen praten hierover met mij, stuur dan gerust even een berichtje en dan discussier ik graag even verder.

Ach ja, dan zullen we het er hierbij laten.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Jaaa, ik ga ook!
Tweede keer...Vorig jaar nog twee keer uitgebreid gefouilleerd omdat ze bang waren voor een aanslag vanuit PETA. Waar zo'n documentaire al niet goed voor is...
De goeden lijden weer eens onder de kwaden. Overigens is de show misschien wel weer via YouTube te volgen net als vorig jaar? 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kijkt u eens:Anne&Taar schreef: Overigens is de show misschien wel weer via YouTube te volgen net als vorig jaar?
http://www.hondenforum.nl/plaza/show/cr ... 81131.html

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vorig jaar ben ik er voor het eerst geweest en er past maar één woord voor:geweldig!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ik vond het helemaal geweldig!!!
Ik ben in 2005 geweest en heb mijn ogen uitgekeken. Al die honden, kramen, mensen.
Honden van a tot z vond ik erg grappig om te zien.
Ook alle leuke spullen die ik daar gekocht heb helemaal geweldig!
Wil ooit nog wel een keer gaan.
Ik vond het de huishoudbeurs maar dan voor honden hahaha
Ik ben in 2005 geweest en heb mijn ogen uitgekeken. Al die honden, kramen, mensen.

-
- Zeer actief
Vrijdag tot en met zondagmiddagLongFields schreef:Welke dag/dagen ga jij?Sita schreef:Dit jaar ga ik voor het eerst naar de Crufts. Moet eerlijk bekennen dat ik vooral voor de Agility, obedience enz ga. En natuurlijk alle standjes om te shoppen![]()
![]()
Je zal je ogen uitkijken en tijd tekort komen, dat weet ik zeker!

Ik denk zeker dat ik tijd te kort ga krijgen. Zo veel leuks te zien!

-
- Zeer actief
Ben jij ook al aan het aftellen?Anne&Taar schreef:Jaaa, ik ga ook!Tweede keer...Vorig jaar nog twee keer uitgebreid gefouilleerd omdat ze bang waren voor een aanslag vanuit PETA. Waar zo'n documentaire al niet goed voor is...
De goeden lijden weer eens onder de kwaden. Overigens is de show misschien wel weer via YouTube te volgen net als vorig jaar?

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dan mis je de herding and pastoral group, zonde!Sita schreef:Vrijdag tot en met zondagmiddagLongFields schreef:Welke dag/dagen ga jij?Sita schreef:Dit jaar ga ik voor het eerst naar de Crufts. Moet eerlijk bekennen dat ik vooral voor de Agility, obedience enz ga. En natuurlijk alle standjes om te shoppen![]()
![]()
Je zal je ogen uitkijken en tijd tekort komen, dat weet ik zeker!![]()
Ik denk zeker dat ik tijd te kort ga krijgen. Zo veel leuks te zien!

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Echt waar? Ik ken alleen de locatie in Birmingham maar uit eigen ervaring, maar vond daar toch wel zat sfeer. En vooral veel goed opgevoede mensen en schone hallen.Nanna schreef: Daarna één keer naar Birmingham geweest maar dat vond ik alle sfeer missen....

- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Helaas denken mensen vaak dat het alleen maar om het showen van de mooiste hond gaat.heidie schreef:Ik vond het helemaal geweldig!!!
En dat terwijl er net als Heidie en andere hier laten weten dat er nog veel meer te doen en te zien is. Wat ik begrepen heb is dat er een grote beurs (grootste van de wereld) erbij gehouden wordt. En ik vind het schitterend om te zien wat je honden allemaal kan leren. Ik kijk iedere keer mijn ogen uit naar het doggydancing, gehoorzaamheid en het speurwerk. Lijkt mij voor de trainer ook leuk om eens aan andere te laten zien wat hij/zij allemaal heeft bereikt met zijn/haar hond.
Nog een vraagje: hoe ga jij naar Crufts (vliegtuig, auto of anders)? Met of zonder je eigen hond? En is het een dure reis?

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik ben destijds met hond gegaan, en met in totaal 4 personen. Met de auto, via Calais door de kanaaltunnel. Ideaal in mijn ogen, de tunnel-doortocht met de trein is maar een half uur ongeveer en al die tijd ben je gewoon bij je auto en dus bij je hond. De overtocht per boot maken trok mij niet, omdat je dan je hond in een kennel achter zou moeten laten en dat vond ik te veel stress voor mijn hond.Sjoera schreef: Nog een vraagje: hoe ga jij naar Crufts (vliegtuig, auto of anders)? Met of zonder je eigen hond? En is het een dure reis?
Als je zonder hond gaat kun je volgens mij het beste en het voordeligst met het vliegtuig gaan, vooral als je vanuit Duitsland reist schijn je erg goedkope vluchten te kunnen boeken.
Crufts zelf is behoorlijk duur qua consumpties en dergelijke.