Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik snap er niets van

Moderator: moderatorteam

martineD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 Spaanse dames: Lety en Neiva
Aantal honden: 2

Ik snap er niets van

Ongelezen bericht door martineD »

Ik ben een totale leek als gaat om trainingen bij een kc.
Maar met mijn 3 jarige teef wil ik toch wat serieuzer gaan trainen. Dus ben ik lid geworden bij een kc hier in de buurt en in januari zijn we met de cursus EG A begonnen.
Dit vinden we allebei erg leuk en ik wil ook zeker verder hiermee. Maar ik lees hier allemaal afkortingen waar ik niet veel van snap :scratch:
Ten eerste: zijn de oefeningen van de EG ook per hondenschool verschillend? Ik las hier dat iemand al moest apporteren, dat zit er bij ons nog niet in. Onze hondenschool heeft EG A B en C.

Dan lees ik over GenG (gedrag en gehoorzaamheid neem ik aan) en dan FHN of Cynophillia (heb ik dit goed geschreven?) Wat is hier het verschil tussen?
Bij ons kun je na de EG C verder met de Cynophillia. Weet natuurlijk niet of wij zover komen, maar we doen ons best.
Eerst ons A diploma maar halen over 3 weken.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Ik snap er niets van

Ongelezen bericht door LongFields »

Over het algemeen zijn alle cursussen gehoorzaamheid vóór het GG-B programma "eigen" cursussen, dus daarvoor kun je alleen clubdiploma's halen en geen landelijke. Iedere KC kan dus zijn eigen programma aanhouden.
Zo hebben wij de volgende volgorde bij onze KC:
puppencursus
basiscursus
A-cursus
B-cursus
C-cursus