Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste les agility gehad!

Moderator: moderatorteam

Chasing Clouds
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische herder
Aantal honden: 2

Eerste les agility gehad!

Ongelezen bericht door Chasing Clouds »

Vandaag was het eindelijk zover: Elmo en ik konden starten met agility!
Ik heb privéles gekregen, aangezien ik de enige 'nieuwe' was...

Was héél leuk, ik heb er echt van genoten en Elmo ook!

Eerst de sprong leren... Het is te zeggen... Leren... Elmo kon dat natuurlijk al :pffff: :mrgreen: !
Hij wachtte keurig en sprong er elke keer braaf over... Op den duur zag je hem echt 'bibberen' op zijn poten, zo hevig was hij! Daarna twee en drie sprongen achter elkaar, deed hij ook braafjes. Zowel met mij naast hem als voor hem.

Dan de band... Had hij ook vanaf de eerste keer door! Super braaf, hé!

Dan de weave... Allez... het straatje.... Ging hij als een pijl door! Echt leuk!

Het laatste dat we oefenden was de kattenloop. Daar heeft hij als probleem dat hij dus over het laatste raakvlak springt. Met een snoepje op het raakvlak was dat gedaan, maar dan schoof zijn achterste er altijd af. Daar moeten we volgende training verder op oefenen.

Het uur was zo om en ik had echt geen zin om te stoppen! Zondag opnieuw, dan krijg ik ook privéles! :mrgreen: Tot Elmo enkele toestellen achter elkaar kan, dan ga ik bij de anderen aansluiten.

Het was écht leuk!
Elmo vond het ook geweldig, hij ligt nu uitgeteld aan mijn voeten (terwijl hij niet zoveel heeft moeten lopen, vind ik)...
eee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie
Contacteer:

Re: Eerste les agility gehad!

Ongelezen bericht door eee »

wat leuk! :D ik heb gisteren ook mijn eerste agilityles gehad en ik ben er ook helemaal weg van! alleen geen priveles maar met een hele beginnersgroep, dat heb je wel goed voor mekaar zeg! en tja, niet alleen het lopen maar ook alle nieuwe indrukken werken zeer uitputtend... maarja, dan worden die hondenhersentjes ook even lekker wakker geschud he! :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Hartstikke leuk...heel veel plezier samen...ik kan erg genieten van samen rondsjeesen op het veld

Groetjes
Nanda
Afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Super om je enthousiaste fanatieke verhaal te lezen!

Knappe Elmo!

Veel plezier samen!
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Agility is leuk :cheer: :cheer:

Veel plezier samen. :D
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Leuk hoor, mijn hond is er ook helemaal dol op. Wij zijn vorig jaar begonnen. Vandaag voor het eerst een wedstrijd aan het doen en het gaat best goed. Boven verwachting want ze vindt alles leuk daar. :ok:
Afbeelding
doggy

MARC_S schreef:Vandaag voor het eerst een wedstrijd aan het doen en het gaat best goed.
Hoe is de wedstrijd gegaan, Marc?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

doggy schreef:
MARC_S schreef:Vandaag voor het eerst een wedstrijd aan het doen en het gaat best goed.
Geen idee, moet nog een rondje. Maar ze maakt genoeg fouten om niet te winnen hoor. Is de eerste keer en er zijn pas 2 trainingen geweest sinds de winterstop. Dus ze heeft twee keer kunnen oefenen in de afgelopen 3 maanden. Als ze laatste wordt vind ik het prima, het gaat om de ervaring en dat ze het leuk vindt. Ze knuffelt daar met iedereen zei Martijn en ze speelt tussendoor heerlijk met honden. Dat maakt de hele dag al een succes voor ons want dat hebben we niet als vanzelfsprekend gezien de afgelopen 2 jaar :ok:
Afbeelding
doggy

MARC_S schreef:
doggy schreef:
Geen idee, moet nog een rondje. Maar ze maakt genoeg fouten om niet te winnen hoor. Is de eerste keer en er zijn pas 2 trainingen geweest sinds de winterstop. Dus ze heeft twee keer kunnen oefenen in de afgelopen 3 maanden. Als ze laatste wordt vind ik het prima, het gaat om de ervaring en dat ze het leuk vindt. Ze knuffelt daar met iedereen zei Martijn en ze speelt tussendoor heerlijk met honden. Dat maakt de hele dag al een succes voor ons want dat hebben we niet als vanzelfsprekend gezien de afgelopen 2 jaar :ok:
Met Beike hoef ik geen wedstrijden te lopen, hij is niet snel genoeg.
Wel hebben we certificaat A.
Als we B ook nog zouden halen, mogen we daarna meedoen aan wedstrijden.
We trainen nu gewoon recreatief ( gewoon voor de fun) en dat is ook heel erg leuk.
En dat blijven we voorlopig ook gewoon doen.
Na de zomervakantie ga ik met Diezel voor certificaat A.
En als alles mee zit, daarna ook voor B.
En wie weet gaan we daarna ook wel wedstrijden doen en daarnaast gewoon recreatief of wedstrijd gericht door blijven oefenen.
Als je eenmaal begonnen bent met agility en je honden vinden het ook leuk, dan wil je gewoon nooit meer zonder :cheer:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

leuk hoor
veel plezier samen
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Chasing Clouds
Zeer actief

Ja, Elmo is er helemaal weg van!

Er is ginds een aussieteefje waar hij helemaal in love mee is :I: . Normaal kan ik hem niet bij me houden als zij ook op het plein is en hij is los. Zo was het bazinnetje van dat teefje eens met haar aan het wandelen, 500m verder op straat, toen ik met Elmo het terugsturen aan het oefenen was. Hij was er met zijn gedachten niet bij en zat als verstijfd in de verte te staren. En ik maar roepen: "Elmo, hallooo... Hier ventje... :19: Waarom blijf je zitten... Elmooooo :denken: ". Achteraf hoorde ik dus dat hij hen in het oog had. Dus dan was alle aandacht weg...

Gisteren was hij los en zat hij te wachten tot ik mijn positie had ingenomen. Plots verscheen het teefje achter hem. Hij heeft wel gekeken, maar op mijn 'vooruit' kwam hij braafjes over alle drie de sprongen! :cheer: Ben ik eindelijk interessanter dan dat teefje. :F:

Morgen weer, joepie!

Dat ik privéles krijg is toeval hoor! Wij mogen elke eerste of tweede les van de maand aansluiten bij de beginnersgroep. En ik was gisteren de enigste nieuwe... Om de anderen dan niet te hard op te houden, is de big boss erbij gebleven om ons te trainen. Morgen waarschijnlijk ook!
doggy

Martijn schreef:
doggy schreef:
Zowel in het spel als vast parcours en jumping een diskwalificatie. Hahaha. Baasje kreeg het nog niet voor elkaar om aan alle sprongen te denken.
Eva zelf heeft alles enthousiast en exact volgens de foutieve aanwijzing gedaan.

Het was erg gezellig en we hebben er allebei enorm van genoten.
Het gaat er ook om dat je beiden plezier hebt.
En dat hebben jullie wel gehad, volgensmij :D
Chasing Clouds
Zeer actief

Vandaag tweede les gehad...

De sprongen gaan goed, hebben ook al wat wissels gedaan. Elmo volgt mijn aanwijzingen goed op, al zijn ze soms fout :mrgreen: ! Het baasje moet meer leren dan de hond, héhé!

Het straatje (oefenweave) ging vandaag niet zo vlot. Elmo ging er vaak uit. Hij volgt mijn hand (die waarmee ik snoepjes geef) te hard. Als ik er naast loop zonder mijn handen of armen te gebruiken gaat het goed. Maar vaak wijs ik of buig ik wat af naar rechts ofzo en dan is hij er zo uit. Vrijdag ging dit nochtans super...

Na een half uurtje sprongen en oefenweave (was weer privéles) ben ik bij de anderen de raakvlakken gaan oefenen. Eerst het dak, dat ging super! Elmo sprong niet, ging mooi tot beneden...
Dan de kattenloop en hier gingen de raakvlakken weer wat minder. Het begin is goed, maar op het einde bijft hij springen. Ik moet hem nu laten zitten op het einde. Maar niet simpel, hij rent er heel erg snel over. Ik denk dat ik daar in de fout ben gegaan vroeger. Er staat nl. een kleinere kattenloop op het plein waar ik hem altijd liet over crossen. Hij is het springen zo, denk ik, aangeleerd.
We hebben ook de wip gedaan vandaag. Tot mijn verbazing ging dit goed. Ik dacht dat hij zou springen zodra het zou kantelen. Maar dat deed hij dus niet! :ok: Aan beide kanten iemand en hem mooi laten wachten op het kantelstuk. En dan verder wandelen naar beneden. Daar ook een zit op het raakvlak. Daar sprong hij er niet af!

Ow, en op het einde hebben we nog even de buis en de slurf gedaan, dat vond Elmo niet moeilijk. Zelfs als de buis gedraaid lag en hij het einde niet zag, sjeesde hij erdoor!

Iemand van de club is foto's komen maken toen Elmo de sprongen, de buis en de kattenloop deed... Als ze ooit online komen, zal ik ze posten! Ze zei dat hij heel fotogeniek was. Maar wanneer ze op de site komen, kan nog even duren...
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Wat goed dat Elmo het zo goed oppakt!
Ik vind het prachtig om naar agility te kijken. Hopelijk kunnen Taiko en ik het ook gaan doen. Hij leert snel en vergeet niets. Wedstrijden zal er niet in zitten, dan had ik waarschijnlijk een ander ras moeten kopen
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Leuk!! Ik ben ondertussen ook helemaal agilitygek. Al heeft dat zeker ook te maken met mijn hond die helemaal agilitygek is :D . Ik vind het zalig om te doen!
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
doggy

Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”