Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gebruik van een showlijntje

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Gebruik van een showlijntje

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Het viel me bij het kijken naar Crufts weer op dat sommige mensen echt zo'n hond half ophangen aan dat lijntje en maar krampachtig die kop omhoog houden. Waarom mag dat? Je zou dus zomaar een hond kunnen showen die in rust een giga scheve nek heeft of die thuis over z'n eigen kop (of oren) struikelt bij het lopen.

Die bull terrier vanavond was bijna een verademing, dat lijntje stond bijna nooit strak, en die hond rende gewoon vanzelf met z'n kop in de 'goeie' houding.

Ik zag ook een hond (was het die bedlington, heet dat zo?), die heel even bijna liep te kokhalzen van dat geruk aan zijn keel. En ik zag een teckeltje waarbij ik bang was dat ze het nekkie zouden breken omdat die hele kop naar achteren werd gedwongen.

Ik snap dat honden niet los geshowd kunnen worden, maar waarom is er geen regel dat het lijntje altijd slap moet hangen? Dan zie je volgens mij pas echt de normale houding van een hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Gebruik van een showlijntje

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik denk dat dat een zelfde discussies is als slipkettingen en TTs tijdens IPO en KNPV. Is gewoon iets wat er kennelijk bij hoort. Ik zelf houd de lijn ook slap zolang dat kan, en oefen veel zodat dat ook mogelijk is. Maar soms is het gewoon nodig dat je even iets meer controle over je hond hebt en dan de lijn strak houd. Bijvoorbeeld als je langs andere honden heen loopt.
Hanneke2
Zeer actief

Maeve schreef:Ik denk dat dat een zelfde discussies is als slipkettingen en TTs tijdens IPO en KNPV. Is gewoon iets wat er kennelijk bij hoort. Ik zelf houd de lijn ook slap zolang dat kan, en oefen veel zodat dat ook mogelijk is. Maar soms is het gewoon nodig dat je even iets meer controle over je hond hebt en dan de lijn strak houd. Bijvoorbeeld als je langs andere honden heen loopt.
Ja maar dat bedoel ik niet. Even strak houden omdat hij anders gezellig een praatje gaat maken met een andere hond lijkt mij prima. Maar het gaat mij om een hond in een (soms heel onnatuurlijke) houding 'dwingen'. Je hebt veel honden die zelfs in draf van nature hun neus heel dicht bij de grond houden, en op zo'n show moeten ze dan gedwongen fier met de kop in de lucht. JUIST op een show lijkt het me dat je wil zien hoe een hond echt loopt. En dat lijntje vertekent het beeld.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik ben niet voor het ophangen aan lijntjes hoor, maar een lijntje strak houden, is wel wat anders, het is een kunstje, net zoals vele andere oefeningen, een hond die op de grond kan snuffen, om zich heen kan loeren , dat is ook geen hond die zich showt, die zijn gang werk dan kan laten zien. het moet er tussen in zitten, ophangen nee, maar erbij houden wel.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je haalt twee dingen door elkaar hier.

Het showlijntje is zoals het is omdat het zo min mogelijk de belijning van de hond verstoort.
Je kunt die Bedlington ook aan een dikke halsband met een grote riem met giga musketon showen, maar dat leidt toch wat af, zeg maar.
Dat is dus het ene punt.

Het strak showen is een ander punt. Dat kan ook aan die giga halsband.
Het heeft te maken met een hond willen laten lopen in een houding waar ie normaal alleen in staat.
Veel keurmeesters willen het niet, en veel maakt het niet uit.
Maar met een showlijn heeft dat dus niets te maken.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hanneke2
Zeer actief

Marjoleine schreef: Het heeft te maken met een hond willen laten lopen in een houding waar ie normaal alleen in staat.
Veel keurmeesters willen het niet, en veel maakt het niet uit.
Maar met een showlijn heeft dat dus niets te maken.
Het gaat ook niet om de soort lijn, het gaat mij inderdaad om dat laten lopen in een onnatuurlijke houding.

Ik vind het raar dat sommige keurmeesters dat wel, en anderen weer niet goedkeuren. Het lijkt mij als leek iets essentieels, waarover de globale vereniging van keurmeesters (die vast niet bestaat :mrgreen: ) hele discussies zou moeten voeren en dan uiteindelijk met een richtlijn zou moeten komen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Ik vind het raar dat sommige keurmeesters dat wel, en anderen weer niet goedkeuren. Het lijkt mij als leek iets essentieels, waarover de globale vereniging van keurmeesters (die vast niet bestaat :mrgreen: ) hele discussies zou moeten voeren en dan uiteindelijk met een richtlijn zou moeten komen.
Er is wel een landelijke vereniging.
Maar ik geloof niet dat dit ooit op de agenda heeft gestaan.
Keurmeesters worden geacht zelf te kunnen denken ;)

Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Het is trouwens niet zo dat er totaal niets aan gedaan word. Ik heb wel eens op keurverslagen gezien dat er staat 'leuk voorgebracht' of 'goed gepresenteerd.' Misschien had dat er wel helemaal niet gestaan als ik Nilo had opgehangen aan zn showlijntje. En dan was de beoordeling misschien ook lager geweest. Maar om een U hond een G of M te geven door de manier waarop hij voorgebracht word is natuurlijk niet goed, hoe naar het soms ook is hoe strak ze die lijntjes houden. Want het gaat alsnog gewoon om de hond, het voorbrengen is maar een kleine extra.
Hanneke2
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Hanneke2 schreef:Ik vind het raar dat sommige keurmeesters dat wel, en anderen weer niet goedkeuren. Het lijkt mij als leek iets essentieels, waarover de globale vereniging van keurmeesters (die vast niet bestaat :mrgreen: ) hele discussies zou moeten voeren en dan uiteindelijk met een richtlijn zou moeten komen.
En gezien alle dingen in het verleden is dat wellicht geen goeie vooronderstelling...

Maar ik vind het niet iets dat aan de individuele keurmeester overgelaten zou moeten worden. Ik neem aan dat in de ring bepaalde eisen en regels gelden wat betreft het voor brengen. Je mag waarschijnlijk je hond ook niet met een zweep tot rennen bewegen of in de ballen knijpen zodat hij andere honden niet aanvliegt. In mijn simpele optiek moet je basisregels hebben waar iedereen zich aan moet houden, basisregels die tot doel hebben dat een hond in de ring daadwerkelijk en eerlijk laat zien wat voor een hond het is.

(Ik zag mensen trouwens wel in wangen/lippen knijpen. Als ik keurmeester zou zijn (en maar goed dat ik dat niet ben) wees ik dan met een stalen smoel naar de uitgang. En zo'n hond die een halve dag geföhnd is en dan zo half ontploft in die ring loopt, ga daar maar lekker een uurtje mee door een bos banjeren, laat hem effe zwemmen en dan kunnen we keuren.)

Ik vind het leuk om Crufts te kijken omdat ik leuke bekende rassen en opvallende nieuwe rassen zie. Maar ik zat dus bijvoorbeeld echt van :80: bij die Irish soft iets wheatened iets terrier. Ik ken er 2 van dichtbij, een reu en een teef, allebei met boom, en dat zijn heerlijk felle rauzende voddebalen. En (hee, ik ga weer on-topic! :mrgreen: ), als je die met een showlijntje in een houding zou willen dwingen, ben je een paar vingers kwijt.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Hanneke2 schreef:
Marjoleine schreef:
En gezien alle dingen in het verleden is dat wellicht geen goeie vooronderstelling...

Maar ik vind het niet iets dat aan de individuele keurmeester overgelaten zou moeten worden. Ik neem aan dat in de ring bepaalde eisen en regels gelden wat betreft het voor brengen. Je mag waarschijnlijk je hond ook niet met een zweep tot rennen bewegen of in de ballen knijpen zodat hij andere honden niet aanvliegt. In mijn simpele optiek moet je basisregels hebben waar iedereen zich aan moet houden, basisregels die tot doel hebben dat een hond in de ring daadwerkelijk en eerlijk laat zien wat voor een hond het is.

(Ik zag mensen trouwens wel in wangen/lippen knijpen. Als ik keurmeester zou zijn (en maar goed dat ik dat niet ben) wees ik dan met een stalen smoel naar de uitgang. En zo'n hond die een halve dag geföhnd is en dan zo half ontploft in die ring loopt, ga daar maar lekker een uurtje mee door een bos banjeren, laat hem effe zwemmen en dan kunnen we keuren.)

Ik vind het leuk om Crufts te kijken omdat ik leuke bekende rassen en opvallende nieuwe rassen zie. Maar ik zat dus bijvoorbeeld echt van :80: bij die Irish soft iets wheatened iets terrier. Ik ken er 2 van dichtbij, een reu en een teef, allebei met boom, en dat zijn heerlijk felle rauzende voddebalen. En (hee, ik ga weer on-topic! :mrgreen: ), als je die met een showlijntje in een houding zou willen dwingen, ben je een paar vingers kwijt.
die hond werd volkomen correct gekeurd en geshowd.

en wat jij denkt bij die honden? dat zou zo maar eens heel anders kunnen zijn, daarbij, zouden dat ook nogal slechte rasvertegenwoordigers zijn dan ;)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Maeve schreef:Want het gaat alsnog gewoon om de hond, het voorbrengen is maar een kleine extra.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Goed voorbrengen, is absoluut een kunst en zeker geen 'kleine extra'. Een hond met wat kleine schoonheidsfoutjes die goed voorgebracht wordt, zal absoluut beter scoren dan dezelfde hond die dat niet wordt.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Scooby schreef:
Maeve schreef:Want het gaat alsnog gewoon om de hond, het voorbrengen is maar een kleine extra.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Goed voorbrengen, is absoluut een kunst en zeker geen 'kleine extra'. Een hond met wat kleine schoonheidsfoutjes die goed voorgebracht wordt, zal absoluut beter scoren dan dezelfde hond die dat niet wordt.
Maar dan is het toch een kleine extra? Zodra een hond met meerder opvallende schoonheidsfoutjes wint van een die minimale foutjes heeft, dan gaat het meer om de handling dan om het exterieur van de hond.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:
Scooby schreef:
Maar dan is het toch een kleine extra? Zodra een hond met meerder opvallende schoonheidsfoutjes wint van een die minimale foutjes heeft, dan gaat het meer om de handling dan om het exterieur van de hond.
Inderdaad; maar dat vind ik geen KLEINE extra als de beoordeling van je hond daarvan af kan hangen. ;-)
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Volgens mij zijn wij het met elkaar eens maar verwoorden we het anders :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Maar dan is het toch een kleine extra? Zodra een hond met meerder opvallende schoonheidsfoutjes wint van een die minimale foutjes heeft, dan gaat het meer om de handling dan om het exterieur van de hond.
Nee, zo zit het niet.
Je keurt wat je ziet.

Je keurt dus niet wat je denkt dat die hond kan qua gangwerk, je keurt wat je ziet.
En dat betekent dat als een hond slecht loopt, vanwege welke reden dan ook, jij als keurmeester ziet dat hij slecht loopt.
En dan kun je dus niet zeggen dat hij goed loopt, want dat doet hij niet.

Ja, het gaat om de hond, maar de handler moet eruit halen wat erin zit.
En als hij dat niet kan doordat bv de hond niet goed loopt, zich niet laat betasten, verkeerd staat en niet beter wil, noem maar op, dan is dat dus wat je ziet.
Niet wat die hond misschien ook nog kan.

Dus voorbrengen is wel degelijk van belang.

ik ken mensen die een natte krant nog goed voor kunnen brengen.
En ik ken mensen die de beste hond als een rommelige bastaard door een ring kunnen laten sloffen.
En alles er tussen in.

Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Okay maar stel, ik breng een hond voor die uitmuntend gebouwd is en een uitmuntend gangwerk heeft. We hebben een grote ring dus de hond loopt eerst een stukje heel mooi, waar de keurmeester dat uitmuntende gangwerk kan zien. Maar na een tijdje begint de hond te dollen en gaat springen en klieren aan de lijn. En ik ben als handler niet ervaren genoeg om dat gedrag te stoppen. Dus de keurmeester heeft het gangwerk kunnen zien, maar de presentatie was niet helemaal netjes.

Een tweede handler heeft een hond die duidelijk minder goed gebouwd is en een minder goed gangwerk heeft. Hij showt zijn hond wel keurig en die hond blijft goed lopen, hoewel zijn gangwerk duidelijk minder goed is dan dat van mijn hond. Zou een keurmeester dan echt die tweede hond laten winnen vanwege de presentatie van de eerste handler?
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Maeve schreef:Okay maar stel, ik breng een hond voor die uitmuntend gebouwd is en een uitmuntend gangwerk heeft. We hebben een grote ring dus de hond loopt eerst een stukje heel mooi, waar de keurmeester dat uitmuntende gangwerk kan zien. Maar na een tijdje begint de hond te dollen en gaat springen en klieren aan de lijn. En ik ben als handler niet ervaren genoeg om dat gedrag te stoppen. Dus de keurmeester heeft het gangwerk kunnen zien, maar de presentatie was niet helemaal netjes.

Een tweede handler heeft een hond die duidelijk minder goed gebouwd is en een minder goed gangwerk heeft. Hij showt zijn hond wel keurig en die hond blijft goed lopen, hoewel zijn gangwerk duidelijk minder goed is dan dat van mijn hond. Zou een keurmeester dan echt die tweede hond laten winnen vanwege de presentatie van de eerste handler?
Een hond die duidelijk minder gebouwd is, verdient geen U :wink: Dan zal de hond winnen die op dat moment een slechtere presentatie geeft.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:
Maeve schreef:Okay maar stel, ik breng een hond voor die uitmuntend gebouwd is en een uitmuntend gangwerk heeft. We hebben een grote ring dus de hond loopt eerst een stukje heel mooi, waar de keurmeester dat uitmuntende gangwerk kan zien. Maar na een tijdje begint de hond te dollen en gaat springen en klieren aan de lijn. En ik ben als handler niet ervaren genoeg om dat gedrag te stoppen. Dus de keurmeester heeft het gangwerk kunnen zien, maar de presentatie was niet helemaal netjes.

Een hond die duidelijk minder gebouwd is, verdient geen U :wink: Dan zal de hond winnen die op dat moment een slechtere presentatie geeft.
Dat bedoelde ik inderdaad. Kijk, een echt slechte handler kan inderdaad zijn hond niet laten zien. Maar zo moeilijk is dat toch niet? Gewoon je hond tonen. Dan zijn er anderen die het beste uit de hond weten te halen en dat is heel gaaf, maar daarmee word een G-hond geen kampioen.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Maeve schreef:
ladybird schreef:

Dat bedoelde ik inderdaad. Kijk, een echt slechte handler kan inderdaad zijn hond niet laten zien. Maar zo moeilijk is dat toch niet? Gewoon je hond tonen. Dan zijn er anderen die het beste uit de hond weten te halen en dat is heel gaaf, maar daarmee word een G-hond geen kampioen.
JIj vind dat niet moeilijk, maar er zijn zat mensen die hun honden showen alsof het zoutzakken zijn hoor :wink: Mijn broek zakt er soms vanaf.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Dus voorbrengen is wel degelijk van belang.

ik ken mensen die een natte krant nog goed voor kunnen brengen.
Als dat werkelijk zo is, dan klopt het systeem toch niet?

Misschien een rare vergelijking, maar stel dat je ook inhuur-handlers had voor gedragstesten, die elke hond fluitend door zo'n test kregen. Of da's die een hond net effe een fractie anders neer konden leggen voor een röntgenfoto zodat die heupen er net iets beter uit zien.

Daar klopt dan toch iets niet?

Als ik de baas was, zou ik (bij rassen die van nature hondsociaal moeten zijn), lekker tien beagles bij elkaar op een weitje gooien en zo'n keurmeester er tussendoor laten lopen. Ik gok dat dan veel duidelijker wordt wat de 'beste' hond is.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het zal best zo zijn dat een dikke halsband afleid, maar elke trainer kan je het (bijkomende) effect van een dun strak jachtlijntje uitleggen. Een dun lijntje vlak achter de oren en op spanning, al dan niet door een stop op het lijntje, sorteert in een hond die zich niet erg durft te verroeren en dus geen onverwachte bewegingen maakt. Althans, de kans daarop is kleiner. Omdat een hond zich erg gecontroleerd voelt met een dun lijntje net achter de oren.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Hanneke2
Zeer actief

Jaap* schreef:Het zal best zo zijn dat een dikke halsband afleid, maar elke trainer kan je het (bijkomende) effect van een dun strak jachtlijntje uitleggen. Een dun lijntje vlak achter de oren en op spanning, al dan niet door een stop op het lijntje, sorteert in een hond die zich niet erg durft te verroeren en dus geen onverwachte bewegingen maakt. Althans, de kans daarop is kleiner. Omdat een hond zich erg gecontroleerd voelt met een dun lijntje net achter de oren.
Okee, dus?

Een angstige hond kan niet vluchten, maar verstijft, en een aggressieve hond zal minder snel zijn kop omdraaien en gaten bijten in een keurmeester.

Dus dat lijntje verdoezelt niet alleen houding, maar ook gedrag. Wel heel slim gevonden!
Jaap*
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
Jaap* schreef:Het zal best zo zijn dat een dikke halsband afleid, maar elke trainer kan je het (bijkomende) effect van een dun strak jachtlijntje uitleggen. Een dun lijntje vlak achter de oren en op spanning, al dan niet door een stop op het lijntje, sorteert in een hond die zich niet erg durft te verroeren en dus geen onverwachte bewegingen maakt. Althans, de kans daarop is kleiner. Omdat een hond zich erg gecontroleerd voelt met een dun lijntje net achter de oren.
Okee, dus?

Een angstige hond kan niet vluchten, maar verstijft, en een aggressieve hond zal minder snel zijn kop omdraaien en gaten bijten in een keurmeester.

Dus dat lijntje verdoezelt niet alleen houding, maar ook gedrag. Wel heel slim gevonden!
Ik heb er de schurft aan, voor alle duidelijkheid :mrgreen:
Maar heel soms, voor sommige honden, kan het wel eens gemakkelijk zijn :wink:
En let maar eens op als je op een cursus bent en een trainer wil iets voordoen met een hond, een handigerd schuift dan eerst snel de halsband even omhoog en houdt het lijntje strak.
En dan lukt het die trainer ineens wél, waar jij al weken mee aan het kloten bent :oeps:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Als dat werkelijk zo is, dan klopt het systeem toch niet?
Misschien.
Maar het is zo wel duidelijk, toch?
De regel is gewoon dat je keurt wat je ziet.
Misschien een rare vergelijking, maar stel dat je ook inhuur-handlers had voor gedragstesten, die elke hond fluitend door zo'n test kregen.
Nou, dat lijkt me niet zo werken eigenlijk.
Of da's die een hond net effe een fractie anders neer konden leggen voor een röntgenfoto zodat die heupen er net iets beter uit zien.
Nee. Omdat er regels zijn voor exact hoe die hond op de foto moet. En als dat niet klopt moet de foto over.
Jaap* schreef:Het zal best zo zijn dat een dikke halsband afleid, maar elke trainer kan je het (bijkomende) effect van een dun strak jachtlijntje uitleggen. Een dun lijntje vlak achter de oren en op spanning, al dan niet door een stop op het lijntje, sorteert in een hond die zich niet erg durft te verroeren en dus geen onverwachte bewegingen maakt.
Misschien, maar dat gaat voor heel veel rassen niet op in die zin dat het lijntje niet hoog wordt geschoven of in elk geval niet strak wordt gehouden.
Het gaat zuiver om de belijning bij de rassen die ik ken en show.
Bij terriers kan dat anders zijn, dat sluit ik niet uit, maar daar kan het wel eens erg handig zijn ook ;)

Maar er zijn zat honden die niet aan zo'n lijn worden geshowd, hoor.

Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:Een angstige hond kan niet vluchten, maar verstijft, en een agressieve hond zal minder snel zijn kop omdraaien en gaten bijten in een keurmeester.
Een angstige hond toont dat toch wel door de rest van zijn lichaamstaal en bovendien wordt dat lijntje niet strak gehouden bij betasten.
Sterker, bij veel kleine rassen (die op tafel gekeurd worden) gaat dat hele lijntje eraf bij het betasten op tafel of in elk geval wordt het zelden vastgehouden.

En een agressieve hond houd je niet gefixeerd met zo'n lijntje, hoor.

Afbeelding

Jaap*
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Jaap* schreef:Het zal best zo zijn dat een dikke halsband afleid, maar elke trainer kan je het (bijkomende) effect van een dun strak jachtlijntje uitleggen. Een dun lijntje vlak achter de oren en op spanning, al dan niet door een stop op het lijntje, sorteert in een hond die zich niet erg durft te verroeren en dus geen onverwachte bewegingen maakt.
Misschien, maar dat gaat voor heel veel rassen niet op in die zin dat het lijntje niet hoog wordt geschoven of in elk geval niet strak wordt gehouden.
Het gaat zuiver om de belijning bij de rassen die ik ken en show.
Bij terriers kan dat anders zijn, dat sluit ik niet uit, maar daar kan het wel eens erg handig zijn ook ;)

Maar er zijn zat honden die niet aan zo'n lijn worden geshowd, hoor.
Nee, ik zie er ook genoeg waar dat niet het geval is :wink:
Maar ik zie toch ook wel dat gebeuren de hond zich zichtbaar geremd voelt en zich niet vrij, soms zelfs krampachtig, beweegt.
En dat vind ik dan wel erg jammer. Dat is meestal wel duidelijk terug te voeren op (mis)bruik van de lijn.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Maar ik zie toch ook wel dat gebeuren de hond zich zichtbaar geremd voelt en zich niet vrij, soms zelfs krampachtig, beweegt.
En dat vind ik dan wel erg jammer. Dat is meestal wel duidelijk terug te voeren op (mis)bruik van de lijn.
Heb je zeker gelijk in.
Ik kan zomaar wat rassen opnoemen ook hierbij.

Er wordt wel steeds vaker commentaar op gegeven door keurmeesters.
Dus wie weet komt het ooit nog goed ;)

Afbeelding

Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Hanneke2 schreef:
Of da's die een hond net effe een fractie anders neer konden leggen voor een röntgenfoto zodat die heupen er net iets beter uit zien.
Waarom denk je dat mensen soms zweren bij bepaalde DA's en vele kilometers rijden om bij juist hem of haar die HD-plaatjes te schieten?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Rosita Compagner schreef:
Hanneke2 schreef:
Waarom denk je dat mensen soms zweren bij bepaalde DA's en vele kilometers rijden om bij juist hem of haar die HD-plaatjes te schieten?
Omdat die DA's tovenaars zijn en slechte heupen goed op de foto kunnen krijgen? :roll:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Hanneke2 schreef:en angstige hond kan niet vluchten, maar verstijft, en een aggressieve hond zal minder snel zijn kop omdraaien en gaten bijten in een keurmeester.
Een hond die verstijfd loopt van angst, zal ook zijn gangwerk niet kunnen tonen met een showlijntje hoog achter de oren. Een agressieve hond laat ook nog andere signalen zien, die verdoezel je niet met een hoog showlijntje.
Plaats reactie

Terug naar “Show”