Je zal je honden er maar hebben ondergebracht!!!

Moderator: moderatorteam
goud schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/6493 ... buitenland
Je zal je honden er maar hebben ondergebracht!!!
Dat denk ik toch niet aan deze foto te ziensmoekie schreef:Ik denk dat dit gewoon een of ander goedkoop klote pension betreft en dat de "tipgever" voor een kwartje op de 1e rang heeft willen zitten en zijn/haar eigen hond geen eigen voer e.d. heeft meegegeven en nu teleurgesteld is dat de hond aan de "diarree" mee naar huis is gekomen
Als je als baasje zijnde je hond bij een dergelijk pension brengt die de honden op bovenstaande manier huisvest heb je geen reden tot klagen en zou je je ogen uit je kop moeten schamen als je je hond bij zoiets achter laat.Kaiou schreef:Dat denk ik toch niet aan deze foto te ziensmoekie schreef:Ik denk dat dit gewoon een of ander goedkoop klote pension betreft en dat de "tipgever" voor een kwartje op de 1e rang heeft willen zitten en zijn/haar eigen hond geen eigen voer e.d. heeft meegegeven en nu teleurgesteld is dat de hond aan de "diarree" mee naar huis is gekomen
bron
Martijn schreef:Foxterrier, pension, Heerde...
Dat is dus deze. http://www.heidewonne.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En het ziet er nog zo netjes uit.
ws. zien de pension klanten dit niet smoekie.....smoekie schreef:Als je als baasje zijnde je hond bij een dergelijk pension brengt die de honden op bovenstaande manier huisvest heb je geen reden tot klagen en zou je je ogen uit je kop moeten schamen als je je hond bij zoiets achter laat.Kaiou schreef:Dat denk ik toch niet aan deze foto te ziensmoekie schreef:Ik denk dat dit gewoon een of ander goedkoop klote pension betreft en dat de "tipgever" voor een kwartje op de 1e rang heeft willen zitten en zijn/haar eigen hond geen eigen voer e.d. heeft meegegeven en nu teleurgesteld is dat de hond aan de "diarree" mee naar huis is gekomen
bron
Wie heeft er in godsnaam 100 "eigen" of permanent wonende honden in zijn bezit?????yamie schreef:ik begreep, ( maar weet ik dus niet 100 % zeker) dat het niet ging om de pension honden, maar om honden die daar permanent woonden, van de eigenaren dus....
yamie schreef:ws. zien de pension klanten dit niet smoekie.....
*eek* daar heb ik mijn honden vorig jaar dus ook 1 x 1 nacht gebracht.Martijn schreef:Foxterrier, pension, Heerde...
Dat is dus deze. http://www.heidewonne.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het AD is iets genuanceerder dan de Telegraaf; kennelijk was het pension zelf in orde, maar hebben mensen geklaagd over de leefomstandigheden van de honden die daar permanent verblijven (de honden van de eigenaar zelf). Kennelijk zijn dus wel álle honden meegenomen, dus ook de pensionhonden.smoekie schreef:Wie heeft er in godsnaam 100 "eigen" of permanent wonende honden in zijn bezit?????yamie schreef:ik begreep, ( maar weet ik dus niet 100 % zeker) dat het niet ging om de pension honden, maar om honden die daar permanent woonden, van de eigenaren dus....
Enige wat ik hieruit opmaak is dat het om een pension gaat waar mensen hun hond achter hebben gelaten.Ik maak er zelf in ieder geval niet uit op dat het zou gaan om honden die van hen zijn of die daar permanent wonen.
yamie schreef:ws. zien de pension klanten dit niet smoekie.....
Kan me er echt niks bij voorstellen. Denk dat ik knettergek zou worden als zou blijken dat je hond die je in goed vertrouwen achter laat onder zulke omstandigheden zou achterblijven :M:
Ik begrijp jou volkomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als die foto van dat pension is. Kwestie van 1+1 optellen.yamie schreef:Martijn schreef:Foxterrier, pension, Heerde...
nou ja, ik weet niet of er nog meer zijn, maar als die foto van het bewuste pension is, is het wel heeel toevallig... enne... nou ja, laat ik verder maar niks zeggen, sommige begrijpen denken ik wel, waar ik dan op doel....
Magic schreef:Het AD is iets genuanceerder dan de Telegraaf; kennelijk was het pension zelf in orde, maar hebben mensen geklaagd over de leefomstandigheden van de honden die daar permanent verblijven (de honden van de eigenaar zelf). Kennelijk zijn dus wel álle honden meegenomen, dus ook de pensionhonden.
Wie zegt dat je dit als baasje te zien krijgtsmoekie schreef:Als je als baasje zijnde je hond bij een dergelijk pension brengt die de honden op bovenstaande manier huisvest heb je geen reden tot klagen en zou je je ogen uit je kop moeten schamen als je je hond bij zoiets achter laat.Kaiou schreef:Dat denk ik toch niet aan deze foto te ziensmoekie schreef:Ik denk dat dit gewoon een of ander goedkoop klote pension betreft en dat de "tipgever" voor een kwartje op de 1e rang heeft willen zitten en zijn/haar eigen hond geen eigen voer e.d. heeft meegegeven en nu teleurgesteld is dat de hond aan de "diarree" mee naar huis is gekomen
bron
Dat ben ik met je eens, maar ik vind het wel een belangrijke nuance dat de honden die daar in pension zaten, kennelijk gewoon goed verzorgd werden.smoekie schreef:Magic schreef:Het AD is iets genuanceerder dan de Telegraaf; kennelijk was het pension zelf in orde, maar hebben mensen geklaagd over de leefomstandigheden van de honden die daar permanent verblijven (de honden van de eigenaar zelf). Kennelijk zijn dus wel álle honden meegenomen, dus ook de pensionhonden.
je houd toch geen enkele hond op die manierNiet je eigen hond, noch (al helemaal niet) die van een ander.
Met een bekende partner???????????????Martijn schreef:Het is een hele bekende mevrouw in het ras. Wat een afgang zeg.
Magic schreef:Dat ben ik met je eens, maar ik vind het wel een belangrijke nuance dat de honden die daar in pension zaten, kennelijk gewoon goed verzorgd werden.smoekie schreef:Magic schreef:Het AD is iets genuanceerder dan de Telegraaf; kennelijk was het pension zelf in orde, maar hebben mensen geklaagd over de leefomstandigheden van de honden die daar permanent verblijven (de honden van de eigenaar zelf). Kennelijk zijn dus wel álle honden meegenomen, dus ook de pensionhonden.
je houd toch geen enkele hond op die manierNiet je eigen hond, noch (al helemaal niet) die van een ander.
Verder vind ik het te triest voor woorden.
Ruim honderd honden weggehaald bij dierenpension in Heerde
De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft donderdag in opdracht van de Dienst Regelingen van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) meer dan honderd honden weggevoerd bij een dierenpension in de Gelderse gemeente Heerde. Op het terrein troffen inspecteurs van de dienst na een tip een voor nagenoeg alle honden ondermaatse situatie aan. De dieren zijn voorlopig ondergebracht op locaties waar zij de benodigde verzorging en aandacht zullen krijgen. Tegen de 39-jarige eigenaresse van het pension zijn diverse processen-verbaal opgemaakt.
Tijdens de inspectie, die plaatsvond in samenwerking met Justitie, de politie Noord en Oost Gelderland en gemeentelijke milieuwerkers, werden verschillende overtredingen vastgesteld van eisen op het gebied van huisvesting en dierenwelzijn, zoals die in het Honden- en kattenbesluit zijn geregeld. Zo werden tientallen honden permanent gehuisvest in te kleine en vaak vervuilde benches, kregen de dieren zeer eenzijdig voedsel en hadden sommige honden last van ernstige diarree. Een dierenarts stelde ter plekke vast dat de leefsituatie van de honden absoluut ontoelaatbaar was.
Vergunningenvoorwaarden
Door het regionaal milieuteam van de politie en de medewerkers van de gemeente werden daarnaast tal van milieuwetgeving overtredingen vastgesteld. Nagenoeg alle verplichtingen die waren opgelegd in de vergunningvoorwaarden werden overtreden. Mensen die aan het einde van de dag hun pensionhond kwamen ophalen uit het pension waren zeer onthutst over de door de samenwerkende diensten aangetroffen leefsituatie van de honden die permanent op het terrein woonden.
Ja, maar hij werkt er wel...bouvierpoedel schreef:Jullie bedoelen dus BB die ook in verband werd gebracht met die 19 dode honden.???
Maar dit pension is niet van hem .
Maar van zijn vriendin heb ik begrepen.
Maakt de zaak toch net zo erg? Zo ga je toch niet met honden om?? Alleen die huisvesting al. Die krijgen echt niet een dagelijkse wandeling. Schrijnend!bouvierpoedel schreef:Jullie bedoelen dus BB die ook in verband werd gebracht met die 19 dode honden.???
bouvierpoedel schreef:Jullie bedoelen dus BB die ook in verband werd gebracht met die 19 dode honden.???
Ja die hadden die andere honden gezien en wilden gelijk met jou mee naar huis :N:P!nki schreef:*eek* daar heb ik mijn honden vorig jaar dus ook 1 x 1 nacht gebracht.Martijn schreef:Foxterrier, pension, Heerde...
Aan bon te zien had ie het niet naar zijn zin gehad, en zijn ze dus ook nooit meer terug geweest... stel je voor dat ik geen bon had, de rest kwam gewoon als een een stel gekken naar me toe rennen vol blijdschap.....