Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pensionhonden in beslag genomen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

goud
Zeer actief
Contacteer:

Pensionhonden in beslag genomen

Ongelezen bericht door goud »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6493 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;

Je zal je honden er maar hebben ondergebracht!!! :boos:
Maggie
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Pensionhonden in beslag genomen

Ongelezen bericht door smoekie »

goud schreef:http://www.telegraaf.nl/binnenland/6493 ... buitenland

Je zal je honden er maar hebben ondergebracht!!! :boos:

Ik mag aannemen dat je als eigenaar zijnde de verblijven. Zowel binnen als buiten dusdanig gezien hebt en er "tevreden" genoeg mee bent om de honden daar achter te laten. :19:

Voor wat voer betreft is het niet zo vreemd dat de honden "eenzijdig" voer krijgen. Lijkt me logisch dat ze de honden niet elke dag wat anders geven, maar dat zij gewoon "standaard" voer geven tenzij je zelf je eigen voer meeneemt.

Honden in het pension krijgen meestal brokken. Lijkt mij persoonlijk niet zo goed om elke dag (om de dag) van voer te veranderen.

Enige wat ik me kan voorstellen is dat zij dusdanig voer hebben gehad welke de honden zelf niet kunnen verdragen dat ze daardoor (of door een of ander rondzwervend virus) aan de diarree zijn.

Als wij de honden wegbrachten naar het pension kregen zij ook altijd hun "eigen" voer. Jammer genoeg is dat de laatste 2x bij 1 van de honden niet helemaal goed gegaan. Maar als baasje zijnde geef je toch je hond zijn eigen voer,mand,deken weet ik veel wat mee. :19:

Ik denk dat dit gewoon een of ander goedkoop klote pension betreft en dat de "tipgever" voor een kwartje op de 1e rang heeft willen zitten en zijn/haar eigen hond geen eigen voer e.d. heeft meegegeven en nu teleurgesteld is dat de hond aan de "diarree" mee naar huis is gekomen :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik begreep, ( maar weet ik dus niet 100 % zeker) dat het niet ging om de pension honden, maar om honden die daar permanent woonden, van de eigenaren dus....
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

smoekie schreef:Ik denk dat dit gewoon een of ander goedkoop klote pension betreft en dat de "tipgever" voor een kwartje op de 1e rang heeft willen zitten en zijn/haar eigen hond geen eigen voer e.d. heeft meegegeven en nu teleurgesteld is dat de hond aan de "diarree" mee naar huis is gekomen :19:
Dat denk ik toch niet aan deze foto te zien
Afbeelding
bron
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Kaiou schreef:
smoekie schreef:Ik denk dat dit gewoon een of ander goedkoop klote pension betreft en dat de "tipgever" voor een kwartje op de 1e rang heeft willen zitten en zijn/haar eigen hond geen eigen voer e.d. heeft meegegeven en nu teleurgesteld is dat de hond aan de "diarree" mee naar huis is gekomen :19:
Afbeelding
bron
Als je als baasje zijnde je hond bij een dergelijk pension brengt die de honden op bovenstaande manier huisvest heb je geen reden tot klagen en zou je je ogen uit je kop moeten schamen als je je hond bij zoiets achter laat. :kotz:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Foxterrier, pension, Heerde...

Dat is dus deze. http://www.heidewonne.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En het ziet er nog zo netjes uit.

nou ja, ik weet niet of er nog meer zijn, maar als die foto van het bewuste pension is, is het wel heeel toevallig... enne... nou ja, laat ik verder maar niks zeggen, sommige begrijpen denken ik wel, waar ik dan op doel....
yamie
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Kaiou schreef:
Afbeelding
bron
Als je als baasje zijnde je hond bij een dergelijk pension brengt die de honden op bovenstaande manier huisvest heb je geen reden tot klagen en zou je je ogen uit je kop moeten schamen als je je hond bij zoiets achter laat. :kotz:
ws. zien de pension klanten dit niet smoekie.....
smoekie
Zeer actief

yamie schreef:ik begreep, ( maar weet ik dus niet 100 % zeker) dat het niet ging om de pension honden, maar om honden die daar permanent woonden, van de eigenaren dus....
Wie heeft er in godsnaam 100 "eigen" of permanent wonende honden in zijn bezit?????

Enige wat ik hieruit opmaak is dat het om een pension gaat waar mensen hun hond achter hebben gelaten. :denken: Ik maak er zelf in ieder geval niet uit op dat het zou gaan om honden die van hen zijn of die daar permanent wonen.
yamie schreef:ws. zien de pension klanten dit niet smoekie.....

Kan me er echt niks bij voorstellen. Denk dat ik knettergek zou worden als zou blijken dat je hond die je in goed vertrouwen achter laat onder zulke omstandigheden zou achterblijven :M:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Dat is dus deze. http://www.heidewonne.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
*eek* daar heb ik mijn honden vorig jaar dus ook 1 x 1 nacht gebracht.
Aan bon te zien had ie het niet naar zijn zin gehad, en zijn ze dus ook nooit meer terug geweest... stel je voor dat ik geen bon had, de rest kwam gewoon als een een stel gekken naar me toe rennen vol blijdschap..... :ugh:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

smoekie schreef:
yamie schreef:ik begreep, ( maar weet ik dus niet 100 % zeker) dat het niet ging om de pension honden, maar om honden die daar permanent woonden, van de eigenaren dus....
Wie heeft er in godsnaam 100 "eigen" of permanent wonende honden in zijn bezit?????

Enige wat ik hieruit opmaak is dat het om een pension gaat waar mensen hun hond achter hebben gelaten. :denken: Ik maak er zelf in ieder geval niet uit op dat het zou gaan om honden die van hen zijn of die daar permanent wonen.
yamie schreef:ws. zien de pension klanten dit niet smoekie.....

Kan me er echt niks bij voorstellen. Denk dat ik knettergek zou worden als zou blijken dat je hond die je in goed vertrouwen achter laat onder zulke omstandigheden zou achterblijven :M:
Het AD is iets genuanceerder dan de Telegraaf; kennelijk was het pension zelf in orde, maar hebben mensen geklaagd over de leefomstandigheden van de honden die daar permanent verblijven (de honden van de eigenaar zelf). Kennelijk zijn dus wel álle honden meegenomen, dus ook de pensionhonden.
Afbeelding
Iedere dag feest!
smoekie
Zeer actief

Martijn heeft in ieder geval gelijk dat het idd dit pension is :ugh:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

maar @Martijn, is dat echt hetzelfde pension? er kunnen toch meerdere pensions zitten ??
goud
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:

nou ja, ik weet niet of er nog meer zijn, maar als die foto van het bewuste pension is, is het wel heeel toevallig... enne... nou ja, laat ik verder maar niks zeggen, sommige begrijpen denken ik wel, waar ik dan op doel....
Ik begrijp jou volkomen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als die foto van dat pension is. Kwestie van 1+1 optellen.
Maggie
smoekie
Zeer actief

Magic schreef:Het AD is iets genuanceerder dan de Telegraaf; kennelijk was het pension zelf in orde, maar hebben mensen geklaagd over de leefomstandigheden van de honden die daar permanent verblijven (de honden van de eigenaar zelf). Kennelijk zijn dus wel álle honden meegenomen, dus ook de pensionhonden.

je houd toch geen enkele hond op die manier :19: Niet je eigen hond, noch (al helemaal niet) die van een ander. :scratch:
Kaiou
Zeer actief

smoekie schreef:
Kaiou schreef:
Afbeelding
bron
Wie zegt dat je dit als baasje te zien krijgt :19:
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

smoekie schreef:
Magic schreef:Het AD is iets genuanceerder dan de Telegraaf; kennelijk was het pension zelf in orde, maar hebben mensen geklaagd over de leefomstandigheden van de honden die daar permanent verblijven (de honden van de eigenaar zelf). Kennelijk zijn dus wel álle honden meegenomen, dus ook de pensionhonden.

je houd toch geen enkele hond op die manier :19: Niet je eigen hond, noch (al helemaal niet) die van een ander. :scratch:
Dat ben ik met je eens, maar ik vind het wel een belangrijke nuance dat de honden die daar in pension zaten, kennelijk gewoon goed verzorgd werden.

Verder vind ik het te triest voor woorden :19: .
Afbeelding
Iedere dag feest!
goud
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Het is een hele bekende mevrouw in het ras. Wat een afgang zeg.
Met een bekende partner???????????????
Maggie
smoekie
Zeer actief

Magic schreef:
smoekie schreef:

Dat ben ik met je eens, maar ik vind het wel een belangrijke nuance dat de honden die daar in pension zaten, kennelijk gewoon goed verzorgd werden.

Verder vind ik het te triest voor woorden :19: .

Maar wie zegt dat? Ik kan me niet voorstellen dat je als eigenaar van niet weet waar je hond verblijft en of tussendoor zo ineens op komt duiken om ff "te kijken"

Ik kan me zeker niet voorstellen dat als je zoiets doet (pension houden) je honden op een dergeijke manier huisvest.

Dus ja. ik snap het gewoon niet. Tis het pension waar Martijn het over had maar nergens maak ik dus verder iets uit op waaruit blijkt dat de honden (pensionhonden) goed zaten of wat dan ook. En dus begrijp ik de "nuance" ook niet. Ik lees die nergens in ieder geval.
Kaiou
Zeer actief

Van Dierenbescherming.nl:
Ruim honderd honden weggehaald bij dierenpension in Heerde
De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) heeft donderdag in opdracht van de Dienst Regelingen van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) meer dan honderd honden weggevoerd bij een dierenpension in de Gelderse gemeente Heerde. Op het terrein troffen inspecteurs van de dienst na een tip een voor nagenoeg alle honden ondermaatse situatie aan. De dieren zijn voorlopig ondergebracht op locaties waar zij de benodigde verzorging en aandacht zullen krijgen. Tegen de 39-jarige eigenaresse van het pension zijn diverse processen-verbaal opgemaakt.
Afbeelding
Tijdens de inspectie, die plaatsvond in samenwerking met Justitie, de politie Noord en Oost Gelderland en gemeentelijke milieuwerkers, werden verschillende overtredingen vastgesteld van eisen op het gebied van huisvesting en dierenwelzijn, zoals die in het Honden- en kattenbesluit zijn geregeld. Zo werden tientallen honden permanent gehuisvest in te kleine en vaak vervuilde benches, kregen de dieren zeer eenzijdig voedsel en hadden sommige honden last van ernstige diarree. Een dierenarts stelde ter plekke vast dat de leefsituatie van de honden absoluut ontoelaatbaar was.
Afbeelding
Vergunningenvoorwaarden
Door het regionaal milieuteam van de politie en de medewerkers van de gemeente werden daarnaast tal van milieuwetgeving overtredingen vastgesteld. Nagenoeg alle verplichtingen die waren opgelegd in de vergunningvoorwaarden werden overtreden. Mensen die aan het einde van de dag hun pensionhond kwamen ophalen uit het pension waren zeer onthutst over de door de samenwerkende diensten aangetroffen leefsituatie van de honden die permanent op het terrein woonden.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Dat is zo'n zelfde pension als hier in geldrop zit :kotz: :kotz: :kotz:

Ze hebben iets van 100 plekken en daarvan zijn er zo'n 70-80 voor de eigen teven en paar reuen. :kotz: :kotz: :kotz:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
goud
Zeer actief
Contacteer:

http://nos.nl/artikel/149483-ruim-honde ... nomen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maggie
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jullie bedoelen dus BB die ook in verband werd gebracht met die 19 dode honden.???
Maar dit pension is niet van hem .
Maar van zijn vriendin heb ik begrepen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

bouvierpoedel schreef:Jullie bedoelen dus BB die ook in verband werd gebracht met die 19 dode honden.???
Ja, maar hij werkt er wel... :hmmm: 1+1 begint toch wel wat ernstig verdacht te worden hoor...
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
goud
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Jullie bedoelen dus BB die ook in verband werd gebracht met die 19 dode honden.???
Maakt de zaak toch net zo erg? Zo ga je toch niet met honden om?? Alleen die huisvesting al. Die krijgen echt niet een dagelijkse wandeling. Schrijnend!
Maggie
yamie
Zeer actief
Contacteer:

wie er op papier eigenaar is, maakt voor de honden niet zoveel uit.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

P!nki schreef:

*eek* daar heb ik mijn honden vorig jaar dus ook 1 x 1 nacht gebracht.
Aan bon te zien had ie het niet naar zijn zin gehad, en zijn ze dus ook nooit meer terug geweest... stel je voor dat ik geen bon had, de rest kwam gewoon als een een stel gekken naar me toe rennen vol blijdschap..... :ugh:
Ja die hadden die andere honden gezien en wilden gelijk met jou mee naar huis :N:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

plaatje iets groter.... collies...

Diereninspectie ook hevig ontzet

door Roel Kleine. vrijdag 09 april 2010 | 16:02 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 09 april 2010 | 16:04

HEERDE - Ook de landelijke inspectiedienst van de dierenbescherming heeft ontzet gereageerd op de inbeslagname van ruim 100 honden bij een dierenpension in Heerde.

* Honderd honden weggehaald uit pension

Ze waren op erbarmelijke wijze gehuisvest. Een groot aantal zogeheten foxterriers zat in veel te kleine benches, vier hoog opgestapeld. Ze konden zich amper bewegen. Een andere schrijnende huisvesting was die van drie reusachtige Ierse wolfshonden in een hok van vijf vierkante meter. De 39-jarige pensionhoudster was drie weken geleden al gewaarschuwd om de leefsituatie voor de honden te verbeteren. Volgens de inspectie verklaarde de 39-jarige vrouw, die met twee andere personen het pension beheert, dat de situatie haar boven het hoofd was gegroeid. Volgens inspecteur Willem Wannyn moet een half jaar geleden de klad in het beheer van het pension zijn gekomen. "Daarvoor was er nog sprake van een redelijke situatie". Via een tip werd de dierenbescherming op de hoogte gebracht van de wantoestanden die in het afgelopen jaar ontstonden. Tien honden mogen vooreerst op het pension blijven. De andere zijn naar opvangadressen gebracht. Nagenoeg alle verplichtingen in de vergunningvoorwaarden werden overtreden. Niels Dorland, woordvoerder van de landelijke inspectiedienst, spreekt over een zeer uitzonderlijke zaak. "Dit is echt exeptioneel als je bedenkt dat wij jaarlijks niet meer dan enkele tientallen honden in het hele land in beslag nemen. Meer dan honderd honden is dan zeer royaal", zegt Dorland.
Laatst gewijzigd door yamie op 09 apr 2010 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Het zijn wel de rassen die ik in de benches zie liggen die hij ook heeft.
Jolanda werd hem pasgeleden hier toch aanbevolen door Rosita om bij hem haar Golden te laten trimmen .
En weet even niet hoe ze heet ,maar haar Briard is nog op de hond van het jaar show door BB voorgebracht.
Dus misschien weten die hoe het werkelijk zit.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
goud
Zeer actief
Contacteer:

Schijnt om 7 uur op SBS6 in Hart van Nederland te komen.
Maggie
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

Dan zou het om de kennel glamorgan's gaan?
Is die nog actief dan?
Lijkt er op dat ze niet meer fokken,
alle sites of linken er naar zijn opgedoekt? :U:

Dit kunnen vinden,
jee als het dezelfde mensen zijn mogen ze hun eigen schrijven
wel eens goed nalezen....
http://www.foxterrier.nl/glamorgans1/in ... puppen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”