Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het moet niet erger worden!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Maria7
Actief

Het moet niet erger worden!

Ongelezen bericht door Maria7 »

Pool steekt hond neer!Ik snap niet dat die man,vrouw plus hond ongeschonden het strand zijn afgekomen!! :denken:

http://www.zvoort.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Het moet niet erger worden!

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het verhaal is veranderd. Ik dacht al, wat moet de politie nu met een steekwapen?

Edit: Ik las: "politie steekt hond neer" :oeps:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Dit is heel erg. Waarom doet iemand dit.

Ik snap het niet. En tja hier in NL kom je er gewoon met een boete vanaf.
Welke hond is de volgende???
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Maria7
Actief

Ongelezen bericht door Maria7 »

Zo staat het bij ons op een Zandvoortse site.

BRON
ZZandvoort

--------------------------------------------------------------------------------

[Update] Pool steekt hond neer op Zandvoorts strand
Update – Bericht veranderd in officeel Politie persbericht: Op het strand van Zandvoort is donderdagavond de hond van een 61-jarige vrouw uit Haarlem neergestoken. Het dier, een boxer, is daarbij zeer zwaar gewond geraakt. De Haarlemse zat rond 19.45 uur op het terras van beachclub Havana aan de Boulevard Paulus Loot. Haar hond lag onder de tafel. Er kwam een stel langslopen met een Rottweiler. De boxer is naar de Rottweiler gelopen. De man begon te schreeuwen en schopte de boxer. Ook stak hij met een mes in op de hond. De man en de vrouw zijn met hun hond weggelopen naar hun auto en hiermee weggereden. De boxer is met zwaar letsel naar een dierenarts gebracht en daar geopereerd. Politiemensen zijn op zoek gegaan naar de verdachte. Die werd korte tijd later aangehouden op de Zandvoortselaan in Aerdenhout. Hij gooide het mes weg uit zijn auto maar dat is in beslag genomen. De verdachte, een 25-jarige Pool, is ingesloten. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt. De politie is direct bij de strandtent begonnen met een onderzoek. Verschillende getuige zijn door de politie ondervraagd op het strand.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Ik vind het wel heel positief dat de politie zo aktief gereageerd heeft! En dan kan die boxer misschien beter niet op die Rottweiler af hebben kunnen lopen, maar bij iedereen kan de riem per ongeluk losraken en een hond een keertje niet luisteren. Dan ga je nog steeds niet een hond neersteken, dat is het vreselijk abnormale aan de zaak, niet het gedrag van die boxer! Het wordt hier vaak zo omgedraaid!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
avianflu
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): labrador/cocker spaniel mix en een vuilnisbak

Ongelezen bericht door avianflu »

MirandaH schreef:Ik vind het wel heel positief dat de politie zo aktief gereageerd heeft! En dan kan die boxer misschien beter niet op die Rottweiler af hebben kunnen lopen, maar bij iedereen kan de riem per ongeluk losraken en een hond een keertje niet luisteren. Dan ga je nog steeds niet een hond neersteken, dat is het vreselijk abnormale aan de zaak, niet het gedrag van die boxer! Het wordt hier vaak zo omgedraaid!
Inderdaad. Bovendien, ik was er natuurlijk niet zelf bij, maar wat is er zo bedreigend aan een boxer die naar je toeLOOPT. Er staat helemaal niks over dat hij de rottweiler agressief benaderde ofzo, misschien wilde die gewoon even kennismaken.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ach ja, dat word altijd gezegd, even kennismaken, gewoon gezellig.
Als een man staat te schreeuwen en te schoppen naar de hond om daarna een mes te pakken om de hond neer te zetten dan was het waarschijnlijk wel een heel sociale boxer dat die zo dichtbij de man bleef staan om geraakt te worden.

Neemt niet weg dat ik het erg vind dat dit gebeurd is, maar om nu te zeggen wat er zo bedreigend is aan een boxer die op je toeloopt terwijl er toch het 1 en ander aan vooraf is gegaan waar de boxer gewoon doorheen liep, dan heb ik zo iets van uhuh :pop:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je hoort nu eenmaal geen honden te vernielen op het strandt, :roll:
chrico
Zeer actief

Nee dat snap ik :mrgreen: maar ik heb er toch wel moeite mee met de rollen die de honden krijgen. Zelfde als die hond op de dam verhaal, speculeren en een goede en slechte hond neerzetten. Dat die Pool zijn handen bij zich moet houden in deze situatie lijkt me niet meer dan normaal. Dat hij dat niet deed mag hij van mij een straf voor krijgen waar hij ook iets van leert.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

het blijft wel raak daar in zandvoort twee weken terug heeft een pool daar zijn eigen hond neergestoken
Afbeelding
chrico
Zeer actief

En ook havanna :mrgreen:
Volgens mij gaat dit om hetzelfde incident
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6756 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
avianflu
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): labrador/cocker spaniel mix en een vuilnisbak

Ongelezen bericht door avianflu »

Ik denk dat als je je agressief gedraagd tegen een boxer deze misschien ook niet zo snel weg zou gaan hoor, ook al schop je en tier je. Denk eerder dat je een ander soort reactie krijgt.
Maarja Ik heb niet zoveel ervaring met boxers, rotweilers etc. (sterke honden zeg maar)

Heb zelf trouwens zelf een paar keer dingen meegemaakt, dat iemand mijn hond wilde schoppen terwijl hij in het voorbijlopen op een smalle stoep, alleen even aan zijn broekspijp rook (echt serieus er gebeurde NIKS).
Ook dat een of ander klein Kkind een steen naar mijn hond wilde gooien (van mamma geleerd), terwijl mijn hond gewoon een beetje rondliep (gebeurde weer NIKS).

Dus ja er zijn wel degelijk mensen die graag honden in elkaar trappen om niks terwijl er dus echt helemaal niets gebeurd. En het ook volkomen normale reacties vinden.

Maarja ik woon dan ook in een land van hondenhaters.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”