Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reportage: hondenhandel en mishandeling nu bij sbs6

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Ilse met haar witte
Zeer actief

reportage: hondenhandel en mishandeling nu bij sbs6

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Ik wil het graag kijken maar manlief wil het niet zien. Ik denk dat hij gelijk heeft. Misschien morgen op de laptop...

Ik hoop dat het veel kijkers bewust maakt van de herkomst van hun (toekomstige) hond.
Groetjes Ilse
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: reportage: hondenhandel en mishandeling nu bij sbs6

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik zapte er net langs en kreeg alweer de rillingen van die arme vieze pups achter tralies.. :jank:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

En ook ik heb ooit bij een dierenwinkel in Antwerpen met een kruising mechel pup gestaan... ik was toen 19.. verstand over mijn woonomgeving won het toen, maar in mijn beleving was het toen net als dat je een rat, vis of konijn in de dierenwinkel koopt...
Nu weet ik inmiddels dat het met honden en hoe ze als pup opgroeien en gesocializeerd worden echt wel anders werkt..
En dan nog lees ik op sommige sites dat men een bepaald bedrag te hoog vind voor een rashond die bij een fokker vandaan komt die er werk van maken en bloedlijnen natrekken en veel doen aan socializeren...
Begrijp me niet verkeerd voor daar een discussie over komt, er zijn ook veel mensen met kruisingen die wel voor de entingen zorgen en de honden en puppies goed verzorgen, die honden kunnen ook voor wat minder weg..
Als ik zie hoeveel tijd veel fokkers die ik ken steken in de pups, en het socializeren, zindelijk krijgen.. garanties geven als er medisch iets niet in orde zou zijn.. dan betaal ik toch graag ietsje meer..
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Mishandeling :evil: Oplichters :devil: etc.....
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik heb wel gekeken en ik heb voor het eerst echt voor de TV zitten janken. Niet tranen in de ogen, maar echt janken. Die pups die tevoorschijn kwamen toen de kofferbak open ging... :jank: :jank: :jank:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dit was in feite het zelfde als wat Tros Radar jaren geleden al uitzond.
Het zijn gewoon schoften,maar ik hoop dat mensen eindelijk de ogen eens open gaan want die lui blijven alleen bestaan doordat ze pups verkopen aan consumenten en doordat de wet zo lek als een mandje is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Fin
Zeer actief

marian* schreef:Dit was in feite het zelfde als wat Tros Radar jaren geleden al uitzond.
Het zijn gewoon schoften,maar ik hoop dat mensen eindelijk de ogen eens open gaan want die lui blijven alleen bestaan doordat ze pups verkopen aan consumenten en doordat de wet zo lek als een mandje is.
Het viel me wel op dat de regelgeving in België echt als een hindernis werd gezien door die lui. Tijd om dat gelijk te trekken lijkt me zo.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Precies mijn gedachte na het zien van de reportage, waar ik eerlijk gezegd weinig nieuws zag: als er geen vraag meer zou zijn naar dit soort gemakkelijk te verkrijgen goedkope "ras"hondjes, zou de handel vanuit het oostblok op den duur wel doodbloeden.

Maar zo lang Johnny en Anita op zondag opeens besluiten naar een puppyfarm te rijden om een leuke pup van een populair ras uit te zoeken (voor "weinig"), wordt er wekelijks weer een nieuwe lading pups afgeleverd.

Ik begrijp ook niet zo goed dat de politiek het dan heeft over "consument die in goed vertrouwen iets koopt" want die consument is zo naïef en kortzichtig als wat en is in mijn ogen net zo goed verantwoordelijk voor deze misselijkmakende handel als de handelaars en transporteurs en fokkers in de oostbloklanden zelf.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Gek.. ik vond de beelden juist "meevallen".... ik was voorbereid op heel veel (zichtbaar) leed.
Natuurlijk IS er wel leed, maar dat vond ik op een juiste manier in beeld gebracht; niet te schokkend.

Hopelijk zijn er mensen die "morgen" een pup willen gaan halen die dit gezien hebben en nu toch wat beter nadenken...

Suzanne
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef:
marian* schreef:Dit was in feite het zelfde als wat Tros Radar jaren geleden al uitzond.
Het viel me wel op dat de regelgeving in België echt als een hindernis werd gezien door die lui. Tijd om dat gelijk te trekken lijkt me zo.
Tijd om de wetgeving Europees aan te pakken.Om te beginnen in Nederland en deze reportage overal te plaatsen.
Hij komt vast wel op uitzendinggemist,youtube of zo.
Afbeelding
zhuyang
Zeer actief
Mijn ras(sen): De sharpei

Ongelezen bericht door zhuyang »

Suzanne123 schreef:Hopelijk zijn er mensen die "morgen" een pup willen gaan halen die dit gezien hebben en nu toch wat beter nadenken...
Suzanne

Helaas wint de portemonnee regelmatig nog van het verstand :19:

Tamara
Tamara

Afbeelding
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-

Ongelezen bericht door Da-ki »

Suzanne123 schreef:Gek.. ik vond de beelden juist "meevallen".... ik was voorbereid op heel veel (zichtbaar) leed.
Natuurlijk IS er wel leed, maar dat vond ik op een juiste manier in beeld gebracht; niet te schokkend.
had ik ook.....

ik hoop zo dat hier wat aan gedaan gaat worden
het is toch van het ENGE dat dit mogelijk is
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

Suzanne123 schreef:Gek.. ik vond de beelden juist "meevallen".... ik was voorbereid op heel veel (zichtbaar) leed.
Hier ben ik het mee eens. Ik had me ingesteld op veel meer.
Het is nog steeds een rot gezicht en als ze dan die pups filmen in die hokjes in de bus.. :N:

Ze moeten ook maar eens een reportage maken over alles wat er in nederland afspeelt zonder dat de pups van het buitenland komen...
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik vond het ook meevallen, had ook erger verwacht.. Hoe erg dit ook was natuurlijk.

Ben toch bang dat het weinig uitmaakt als iemand morgen zo'n pup wil gaan kopen.. Want "alleen de slechte verhalen komen op tv" :roll:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Gewoon je hondje bij een erkende fokker kopen!

De Europese wetgeving gelijk trekken voor alle Europese landen, met als voorbeeld de Belgische wetgeving.
Dierenarts gevonden die aantoonbaar de boel loopt te flessen? Schors hem/haar voor de rest van zijn/haar leven.
Zoek dan nog maar een illegale hondenhandelaar. Je sluit niet alle wegen maar het wordt wel een heel stuk moeilijker. Men is met name erg bang voor de Belgische wetgeving en dat zegt toch iets!

En haal die idiote puppyaanbiedingen -behalve als men een erkende Nederlandse fokker is en aangesloten bij RvB- van MP af!
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

3/4 van die handelarenkopers zullen niet eens een pup bij een verantwoordelijke fokker kunnen kopen? Gewoon omdat ze niet door de ballotage komen. Hoe moet het daar dan mee? Want die hond die willen ze........
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Wilm@ schreef:Gewoon je hondje bij een erkende fokker kopen!

De Europese wetgeving gelijk trekken voor alle Europese landen, met als voorbeeld de Belgische wetgeving.
Dierenarts gevonden die aantoonbaar de boel loopt te flessen? Schors hem/haar voor de rest van zijn/haar leven.
Zoek dan nog maar een illegale hondenhandelaar. Je sluit niet alle wegen maar het wordt wel een heel stuk moeilijker. Men is met name erg bang voor de Belgische wetgeving en dat zegt toch iets!

En haal die idiote puppyaanbiedingen -behalve als men een erkende Nederlandse fokker is en aangesloten bij RvB- van MP af!
Ja, ik denk dat als er niet meer geadverteerd mag worden op mp door de broodfokkers dat een grote stap zal zijn. Maar overtuig MP daar maar 's van ;-(

Bovendien zie ik nieuwe koppen van broodfokkers al verschijnen: "Onze pups gegarandeerd in Nederland bij Particulieren geboren en goed opgegroeid, met geldige entingen, wij doen niet mee aan die walgelijke illegale praktijken"..... of ben ik nu te negatief? ;-(
En dan trappen daar weer 100-en mensen in natuurlijk ;-((

Suzanne
Fin
Zeer actief

Er komen bij rasverenigingsfokkers ook zat misstanden voor.
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-

Ongelezen bericht door Da-ki »

christo schreef:

Precies !
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

laatst vertelede een vriendin van mij dat haar broertje zijn buldog pupje oorspronkelijk uit bulgarije kwam.. :piew:
hier in nederland gekocht.. en het is hem verteld ook nog en hij koopt hem ook nog.. :piew:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

StormenRoxy schreef:laatst vertelede een vriendin van mij dat haar broertje zijn buldog pupje oorspronkelijk uit bulgarije kwam.. :piew:
hier in nederland gekocht.. en het is hem verteld ook nog en hij koopt hem ook nog.. :piew:
Sommige mensen denken er gewoon echt niet over na.
Net als een meisje hier laatst in de buurt met een kruising beagle/border collie pup. Die vertelde doodleuk: "de fokker kon zijn beaglepups niet kwijt, dus ging hij ze maar kruisen, anders had hij niks meer aan zijn beagle teefjes". :piew:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Dollie
Actief

Ongelezen bericht door Dollie »

blondie schreef:En ook ik heb ooit bij een dierenwinkel in Antwerpen met een kruising mechel pup gestaan... ik was toen 19.. verstand over mijn woonomgeving won het toen, maar in mijn beleving was het toen net als dat je een rat, vis of konijn in de dierenwinkel koopt...
Nu weet ik inmiddels dat het met honden en hoe ze als pup opgroeien en gesocializeerd worden echt wel anders werkt..
Je moet ook geen rat of konijn in een dierenwinkel kopen. Die zijn net zo goed afkomstig uit de broodfok. Het enige verschil tussen een hond en een konijn in een dierenwinkel, is dat niemand zich om dat konijn bekommerd omdat het immers "maar een konijn" is. Jammer dat zelfs op een forum met dierenliefhebbers het onderscheid wordt gemaakt.

Maar goed, wat we gisteren gezien hebben is natuurlijk verschrikkelijk. Alleen is het nieuw? Zijn we nu werkelijk verbaasd? Ik niet. Ik ken genoeg mensen die zich hebben laten foppen. Ik vind het werkelijkwaar vreemd dat dit je kan overkomen. Je gaat toch meerdere keren bij zo'n fokker langs? Je wéét toch wat je voor een rashond betaald? De fokker moet toch kunnen aantonen dat hij lid is van diverse dingen? Je wil de moederhond toch zien? Je hebt je toch in een ras verdiept, je zou toch wel een beetje in moeten kunnen schatten hoe oud zo'n pup is, of eigenlijk hoef je je helemaal niet in een ras te verdiepen om het verschil tussen een pup van zes en een pup van acht weken te zien?

En dat is precies het punt. Mensen doen dat niet. Deze praktijken zijn er, omdat mensen geen moeite doen. Als jij niet de moeite neemt je in te lezen, als jij geen zin hebt om serieus na te gaan met wat voor fokker je te maken hebt, als je geen €1000,- voor een hond over hebt, dan vraag je er toch zelf ook wel om?

Bijna iedereen weet wel wat je voor een echte rashond betaald. Ga je jezelf dan zitten wijsmaken dat dat hondje waar jij €350,- voor betaald hebt, ook een echte (Nederlandse) rashond is, dan is dat jouw keuze.. Maar je weet wat de gevolgen kunnen zijn. Dat is meer dan eens breed uitgemeten in programma's als deze.

Begrijp me niet verkeerd. Dat dit gebeurt is gewoonweg te afschuwelijk voor woorden, mijn hart brak bij de laatste beelden van die pups die niet goed genoeg waren. Ik wil niet weten wat er van hen geworden is. Maar niet alleen de Nederlandse wetgeving moet veranderen, óók de mentaliteit van mensen, het gemak waarmee zij dieren aanschaffen.
Laatst gewijzigd door Dollie op 07 jun 2010 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

ik heb het niet gekeken word echt misselijk van al die beelden. :cry:
Afbeelding
blijf vragen stellen
aboutbudha
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
christo schreef:
Je kunt toch een beetje moeite investeren? Als je voldoende echte interesse hebt gaat het altijd goed.
Het zal mij namelijk nooit gebeuren want ik koop geen pups van voor mij anonieme honden van voor mij anonieme mensen.

Ik ben het heel erg beu. Al dat volk met die honden die het niet alleen bij de koop maar een leven lang zonder serieuze, oprechte belangstelling moeten stellen.
Die moet je aanpakken. De consument. Die stopt er geld in en dat is de achilleshiel van de hele rotbende.
heb dan wel zo'n hond..
maar ze moeten toch ook ergens naar toe. :wink:

ben het wel eens met je punt.
ik zou nooit een van mijn reuen laten dekken.
er zijn genoeg honden en mijn boy's hebben geen stamboom dus hebben pup's naar mijn mening geen meerwaarde.
ik irriteer me wel eens aan mensen die zeggen : we willen ook eens een nestje lijkt ons zo leuk om eens mee te maken.
dan word er een hond die ze ook wel leuk vinden bij gehaald en hupsakee weer 4-10 hondjes erbij.
schandalig!
en als je dan perse een nestje wilt zonder stamboom of zonder een tekort aan hondjes
zorg dan dat je al genoeg geïnteresseerden/kopers hebt voor dat je eraan gaat beginnen lijkt mij.
Afbeelding
blijf vragen stellen
aboutbudha
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
aboutbudha schreef:
Martijn schreef: Ik ben het heel erg beu. Al dat volk met die honden die het niet alleen bij de koop maar een leven lang zonder serieuze, oprechte belangstelling moeten stellen.
Die moet je aanpakken. De consument. Die stopt er geld in en dat is de achilleshiel van de hele rotbende.
heb dan wel zo'n hond..
maar ze moeten toch ook ergens naar toe. :wink:
Heb je er voor betaald?
voor budha niet.
dat was een probleem geval ze wilden wel geld maar toen ik hem ontmoet had leek dat me geen plan.
zij mochten blij zijn dat de dieren bescherming hem niet hebben afgenomen.

voor diego hebben we best een groot bedrag betaald voor een stamloze hond die al wat eigenaren versleten had in 7maanden.
maar dat was natuurlijk omdat de vorige eigenaren de hond niet zo maar aan jan en alle man wilden weg doen.
er waren al wat rare mensen aan de deur geweest
Afbeelding
blijf vragen stellen
marian*
Erelid
Contacteer:

aboutbudha schreef: heb dan wel zo'n hond..

Ik ook.Regelrecht bij een broodfokker/importeur/handelaar vandaan.
Eenmalige fout die ik nooit meer maak.
Ik heb geluk gehad omdat hij gezond en wel nu ruim 15 jaar is,maar die smeerlapperij ga ik echt nooit meer steunen door een aankoop.
Afbeelding
aboutbudha
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
aboutbudha schreef: heb dan wel zo'n hond..

Ik ook.Regelrecht bij een broodfokker/importeur/handelaar vandaan.
Eenmalige fout die ik nooit meer maak.
Ik heb geluk gehad omdat hij gezond en wel nu ruim 15 jaar is,maar die smeerlapperij ga ik echt nooit meer steunen door een aankoop.
heb het verkeerd geïnterpreteerd heb geen hond van zo'n slecht iemand...
maar wel hondjes die eigenlijk beter niet geboren hadden kunnen worden.
ongelukjes zeg maar......
Afbeelding
blijf vragen stellen
wen
Zeer actief

Ongelezen bericht door wen »

Nu weet ik weer waarom ik nooit kijk... alberto steegeman :N:

Medelijden met mensen die bij dat soort mensen een dier kopen heb ik al lang niet meer veel nieuws heb ik ook niet gezien.
Ben wel blij dat er einderlijk weer nieuw beeldmateriaal is en niet steeds die oud filmpjes van de DB van ruim 10 jaar geleden getoond werden.
De beelden waren niet shockerend maar gewoon de bittere waarheid.. hoewel het er vaak nog veel slechter uitziet

Maar wat ik niet begrijp .. daar erger ik me bij Animal planet ook vaker aan, heb je een programma die dierenleed aan de kaak stelt
krijg je een promo voor een ander programma .. een aap als huisdier :80:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Dollie schreef:
blondie schreef:En ook ik heb ooit bij een dierenwinkel in Antwerpen met een kruising mechel pup gestaan... ik was toen 19.. verstand over mijn woonomgeving won het toen, maar in mijn beleving was het toen net als dat je een rat, vis of konijn in de dierenwinkel koopt...
Je moet ook geen rat of konijn in een dierenwinkel kopen. Die zijn net zo goed afkomstig uit de broodfok. Het enige verschil tussen een hond en een konijn in een dierenwinkel, is dat niemand zich om dat konijn bekommerd omdat het immers "maar een konijn" is. Jammer dat zelfs op een forum met dierenliefhebbers het onderscheid wordt gemaakt.
:ok: :ok:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
moniki
Actief
Mijn ras(sen): engelse stafford

Ongelezen bericht door moniki »

ik heb wel gekeken, maar was wel al bekend over dit hele gebeuren zo eens in de zoveel tijd komt het in het nieuws.

Ik keur het absoluut niet goed dat mensen hun honden bij zulke mensen kopen, vind ook dat ze zich zeker tegenwoordig veel beter kunnen laten voorlichten en informeren via internet, maar toen ik die schattige koppies zag, kan ik mij heeeeeel goed voorstellen dat mensen daarop voor schut gaan.

niet alles mensen gaan namelijk voor een "goedkope" rashond zo "goedkoop" mogelijk te krijgen, maar voor een nieuwe aanwinst voor hun gezin, en de mensen die aan het woord kwamen hebben er zo kreeg ik de indruk ook van alles aan gedaan om het diertje beter te laten worden.

wat ik altijd wel vreemd vind, en dat hoorde ik laatst ook van iemand die een cavia had gekocht, en dat hoorde ik gisteravond ook, dat je het diertje kan ruilen :scratch: :scratch:

en dat vind ik wel heel vreemd, mijn kinderen ruil ik namelijk ook niet voor kinderen die wel altijd luisteren...;)
Now tell me what you like
I like what you tell me
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”