Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ASCA trials
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
ASCA trials
Eind augustus zijn er ASCA trials. Ik had natuurlijk allerlei uitvluchten om niet mee te doen. Maar ik geloof dat ik me toch maar ga inschrijven. We kunnen meedoen aan de show, obedience en agility (weet niet of ik het alledrie kan doen, want drie verschillende dagen in Friesland). Izzie kan door mee te doen aan trials titels behalen.
http://www.dwas.nl/Flyer%20MVA%20trial.doc" onclick="window.open(this.href);return false;
Het enige minpuntje is dat ik de ASCA inschrijving van Izzie was vergeten. Die moet ik dus razendsnel nog gaan regelen. ASCA = Australian Shepherd Club of America.
Doodeng natuurlijk. Straks gaat ze rondjes rennen bij de agility, volgt ze geen cm bij de obedience en bijt ze de keurmeester een vinger af bij de show :N:
http://www.dwas.nl/Flyer%20MVA%20trial.doc" onclick="window.open(this.href);return false;
Het enige minpuntje is dat ik de ASCA inschrijving van Izzie was vergeten. Die moet ik dus razendsnel nog gaan regelen. ASCA = Australian Shepherd Club of America.
Doodeng natuurlijk. Straks gaat ze rondjes rennen bij de agility, volgt ze geen cm bij de obedience en bijt ze de keurmeester een vinger af bij de show :N:

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Re: ASCA trials
Gaaf! Goed van je dat je besloten hebt mee te doen. Dit soort evenementen is altijd geweldig om mee te maken en superspannend om zelf aan mee te doen.
Succes alvast.
Succes alvast.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja het lijkt me ook leuk. Allemaal Aussies. Alleen het veedrijven kan ik niet meedoen, maar daar komt Izzie vast wel een keer overheen 

Linda, Izzie en Bram
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Aan de agility en de obedience mogen andere rassen ook aan meedoen dacht ik, althans dat is bij de LASC zo, is ook van ASCA.
Spijtig dat het wat ver is, anders was ik zeker komen kijken, vind ik altijd leuk zoiets.
Veel succes met Izzie in ieder geval al.
Spijtig dat het wat ver is, anders was ik zeker komen kijken, vind ik altijd leuk zoiets.
Veel succes met Izzie in ieder geval al.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Leuk hoor! Lijkt me heel gaaf, zo allemaal werkende aussies bij elkaar 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Leuk! Spannend! Ik kijk uit naar een verslagje van je (met veel foto's
)

Hahahaha! Nee, joh! Ik heb in het verleden ook met mijn Border Collie Niamh zowel schapendrijfwedstrijden als agility gelopen, en zo af en toe ook eens een showtje, en zij wist al die dingen prima uit elkaar te houden, hoor. Ik geloof niet zo in die onzin dat een hond maar één sport tegelijkertijd zou kunnen of mogen doen. In de tijd dat ik regelmatig schapendrijfwedstrijden liep, was daar ook een hond aktief die op het hoogste nivo in twee sporten liep. Die heeft zelfs zowel aan het EK schapendrijven als het WK behendigheid meegedaan.Zoek stok! schreef:
groeten,
Caroline

Caroline

- _Do_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
- Contacteer:
Leuk!
Ik moet mij ook nog inschrijven. Ik wil met Blizz de mva mee gaan doen, en dan zowel behendigheid als obedience.
En met Stella ga ik showen, mits er nog plaats is. Haar asca inschrijving is nog niet gedaan. Ze is pas 8 weken.
Ik moet mij ook nog inschrijven. Ik wil met Blizz de mva mee gaan doen, en dan zowel behendigheid als obedience.
En met Stella ga ik showen, mits er nog plaats is. Haar asca inschrijving is nog niet gedaan. Ze is pas 8 weken.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
wat leuk dat je met izzie mee gaat doen!
Ik ben helemaal niet zo'n wedstijdtyp maar ik heb eind mei ook meegedaan met obedience, anneke en valerie hadden me overgehaald
Ik moet zeggen dat ik het heel spannend vond omdat ik eigenlijk niet echt veel had kunnen trainen, maar de sfeer was erg leuk!
Helaas hebben we het niet gehaald maar dit lag aan mij en niet aan buck
Ik twijfel nog een beetje of ik in augustus weer mee wil doen met de obedience, ook weet ik niet of we dan al klaar zijn voor agility?
M. en dolly gaan wel weer meedoen met het drijven, die hebben de smaak te pakken en ik twijfel nog even verder

Ik ben helemaal niet zo'n wedstijdtyp maar ik heb eind mei ook meegedaan met obedience, anneke en valerie hadden me overgehaald

Helaas hebben we het niet gehaald maar dit lag aan mij en niet aan buck

Ik twijfel nog een beetje of ik in augustus weer mee wil doen met de obedience, ook weet ik niet of we dan al klaar zijn voor agility?
M. en dolly gaan wel weer meedoen met het drijven, die hebben de smaak te pakken en ik twijfel nog even verder

- Zoek stok!
- Zeer actief
Wat lukte er niet? Ik ga niet aan agility meedoen heb ik besloten, maar Buck is daar toch wel klaar voor?

Linda, Izzie en Bram
- mariaa
- Zeer actief
de onderdelen down/stay en zit/stay gingen foutloos> deze onderdelen moeten ook foutloos gaan anders ben je zoiezo gezakt.Zoek stok! schreef:Wat lukte er niet? Ik ga niet aan agility meedoen heb ik besloten, maar Buck is daar toch wel klaar voor?
volgen aan de lijn en los volgen, en een figuur lopen ging ook goed met enkele puntaftrek. kom voor ging goed alleen bij staan en betasten kregen we 0 punten, buck zetten een klein stapje opzij en ik ging aan de verkeerde kant van buck staan

als je op een van de onderdelen 0 punten scoort, dan ben je gezakt.
toen ik eraan begon wist ik eigenlijk niet zo goed hoe de puntendeling in elkaar zat maar de oefeningen hoeven niet héél mooi uitgevoerd worden maar je mag geen dubbele coomando's geven en sommige onderdelen moeten wel geheel foutloos.
ik dacht zelf dat het volgen niet zo goed ging, buck snuffelde een keer en liep ook eens een halve meter achter mij maar daar heb ik maar heel weinig puntenaftrek voor gekregen

terwijl de hond géén stap mag verzetten bij staan en betasten, dus daar moet je dan weer goed op trainen.
of we klaar zijn voor agility vind ik moeilijk om te beoordelen? we kunnen nu een klein parcourtje lopen, maar nog niet foutloos. daarbij ben ik zelf nogal "anders" als ik onder druk moet presteren, en dat vind ik dan niet echt prettig voor buck.....zit hij ineens met een vrouwtje die anders dan anders doet

aan de andere kant wil ik ook wel leren om lekker bezig te zijn terwijl ik moet presteren...zou goed zijn voor zijn om hier een beetje in te groeien.

- _Do_
- Zeer actief
- Contacteer:
hebben jullie je al opgegeven?
Ik moet het nog doen, maar wacht deels ook even op wat financiele steun van mijn salaris ofzo...
Ik ben nog in twijfel wat ik precies ga doen. Wil zowiezo drijven en denk ik obedience. Misschien kan ik wel 2 keer obedience lopen, dan heb ik mijn titel, maar dta moet ik navragen. Als ik het haal natuurlijk.
Drijven heb ik 1 leg in open op allen vee soorten, dus ik kan ook al lopen voor advanced als ik de open haal.
Maar dan heb je 1 x drijven a 75 euro, 1 x obedience a 25 euro.
Behendigheid is 6 per rondje, waar ik denk ik 4 x aan mee ga doen op 1 dag.
En als ik dan toch zo ver ben is het nog 1 x de mva evaluation en dan doen we daar ook aan mee. Maar dan zit ik al op een bedrag van 140 euro. En eigenlijk wil ik dus 2 dagen drijven. Kom ik op 215 ero. is niet niks... (voor een student)
En dan als ik toch naar d eshow dag ga wil ik Stella showen. die is dan 4 maanden.
druk programma en veel geld.
Ik denk dat ik het op 1 dag drijven, 1 x obedience, 1 dag behendigheid en dan ook maar de show want dan heb ik de mva qualificaties.
ben er dan dus 4 dagen, op de show dag met beide honden.
Ik moet het nog doen, maar wacht deels ook even op wat financiele steun van mijn salaris ofzo...
Ik ben nog in twijfel wat ik precies ga doen. Wil zowiezo drijven en denk ik obedience. Misschien kan ik wel 2 keer obedience lopen, dan heb ik mijn titel, maar dta moet ik navragen. Als ik het haal natuurlijk.
Drijven heb ik 1 leg in open op allen vee soorten, dus ik kan ook al lopen voor advanced als ik de open haal.
Behendigheid is 6 per rondje, waar ik denk ik 4 x aan mee ga doen op 1 dag.
En als ik dan toch zo ver ben is het nog 1 x de mva evaluation en dan doen we daar ook aan mee. Maar dan zit ik al op een bedrag van 140 euro. En eigenlijk wil ik dus 2 dagen drijven. Kom ik op 215 ero. is niet niks... (voor een student)
En dan als ik toch naar d eshow dag ga wil ik Stella showen. die is dan 4 maanden.
druk programma en veel geld.
Ik denk dat ik het op 1 dag drijven, 1 x obedience, 1 dag behendigheid en dan ook maar de show want dan heb ik de mva qualificaties.
ben er dan dus 4 dagen, op de show dag met beide honden.
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
- Karin
- Actief
- Contacteer:
_Do_ schreef:hebben jullie je al opgegeven?
.

Ik had al gehoord dat de prijzen zo hoog waren maar ik vind 75 euro echt niet normaal voor die parcoursjes

groetjes Karin en een poot van kesh, Shia, Muk en Mate

- mariaa
- Zeer actief
ik heb me vandaag opgegeven
voor obedience én agility.... hopelijk kan in tegen die tijd wel een parcours lopen maar we zien wel waar het schip strand.
ik vind het wel spannend maar ik heb besloten om te oefenen om ook onder "druk" te kunnen werken
daarnaast vind ik de sfeer ook erg leuk, lekker een weekend met de hondjes naar friesland 

ik vind het wel spannend maar ik heb besloten om te oefenen om ook onder "druk" te kunnen werken

- _Do_
- Zeer actief
- Contacteer:
Is duur ja, maar om het een beetje te onder bouwen. je loopt 3 x 10 min voor dat geld.Karin schreef:_Do_ schreef:hebben jullie je al opgegeven?
.![]()
![]()
Ik had al gehoord dat de prijzen zo hoog waren maar ik vind 75 euro echt niet normaal voor die parcoursjes
De koeien moeten gehuurd worden en de keurmeester komt ingevlogen uit amerika.
Verklaart een hoop van de kosten