Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bullterrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Bullterrier

Ongelezen bericht door wilma23 »

Wie kan mij iets vertellen over de bullterrier.
Heb er wel info over gelezen op de site van de vereniging maar zou het graag ervaringen horen van mensen zelf.

Ik lees op de site bijv dat de reuen moeilijker zijn dan de teven maar dit word heel vaak geschreven en mijn praktijkervaring bij andere rassen is dat het juis vaak andersom is hoe word dat door jullie ervaren?
Hoe zijn ze naar andere honden toe? zijn ze nadat ze volwassen zijn geworden nog sociaal of slaat dat ineens om?
Zijn het honden die goed los kunnen lopen of zijn ze ook wel zo eigenwijs dat ze zeggen bekijk het maar?
Hoe is de gezondheid binnen dit ras?
Is het een erg hyperde piep hebben ze giga veel energie dat je er echt veel mee moet sporten of doen ze het met lange wandelingen en af en toe naast de fiets ook goed?
Ook word er geschreven dat je een reu pup niet bij een andere reu in huis kunt halen want dat gaat in de toekomst mis, ook dit heb ik met andere rassen anders ervaren maar hoe zit dit in de praktijk bij de bullterrier?
Zit er nog verschil in karakter met het grote type en met het kleine type?
Heel veel vragen maar dingen waar ik erg nieuwschierig naar ben.

Dus eenieder die me over dit ras en je ervaringen ermee kan vertellen graag ben er erg nieuwschierig naar.
Bullsclan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bull Terriërs
Contacteer:

Re: Bullterrier

Ongelezen bericht door Bullsclan »

wilma23 schreef:
Ik lees op de site bijv dat de reuen moeilijker zijn dan de teven maar dit word heel vaak geschreven en mijn praktijkervaring bij andere rassen is dat het juis vaak andersom is hoe word dat door jullie ervaren?
Heb momenteel 3 Bull Terriërs en het zijn heerlijke honden :D
Reuen kunnen wat dominanter zijn dan de teven. Mijn eerste Bull was een reu en heerlijke vent die alles en iedereen leuk, lief en aardig vond. Heb nu 3 teven en moet zeggen dat ik deze persoonlijk lastig vind en ze veel meer aan buien onderhevig zijn

Hoe zijn ze naar andere honden toe? zijn ze nadat ze volwassen zijn geworden nog sociaal of slaat dat ineens om?
Al mijn honden zijn zeer sociaal naar andere honden toe (dit heb je naar mijn mening voor een heel groot deel zelf in de hand), nadeel is soms wel dat ze in hun spel erg ruw/lomp kunnen zijn waar andere honden wel eens een probleem mee kunnen hebben. Het komt wel eens vooor dat een Bull na een aantal jaar ineens wat minder sociaal is naar andere honden toe
Zijn het honden die goed los kunnen lopen of zijn ze ook wel zo eigenwijs dat ze zeggen bekijk het maar?
Waar het kan lopen mijn honden los en in de regel luisteren ze goed, maar het blijven eigenwijze terriërs die bij tijd en wijlen bananen in hun oren hebben
Binnen het ras komende erfelijke zaken voor, zoals doofheid, hart, nier, patella en huidproblemen. Zaak is dus om een pup te kopen bij een fokker waar de ouderdieren zijn getest en de pups een BAER-test hebben ondergaan
Is het een erg hyperde piep hebben ze giga veel energie dat je er echt veel mee moet sporten of doen ze het met lange wandelingen en af en toe naast de fiets ook goed?
Bullenpups staan er het eerste jaar om bekend dat ze vaak overdreven druk zijn. Je kunt er prima mee sporten wanneer je dit zou willen. Mijn honden hebben er genoeg aan wanneer ik buiten de gewone wandelingen ze eens per dag een uur door het bos kunnen rennen. Verder vermaken ze zich prima met een spelletje met een bal
Ook word er geschreven dat je een reu pup niet bij een andere reu in huis kunt halen want dat gaat in de toekomst mis, ook dit heb ik met andere rassen anders ervaren maar hoe zit dit in de praktijk bij de bullterrier?
Er zijn soms reuen waarbij het prima in huis gaat met een andere reu, maar in de regel is het af te raden om 2 reuen bij elkaar te zetten. Mocht er een confrontatie komen dan kan dit uitlopen op een naar gevecht met lelijke verwondingen waarbij de Bull in de regel zal winnen met vaak het gevolg dat de honden gescheiden moeten leven. Reu/teef of teef/teef combinatie is dus meer aan te raden

Dus eenieder die me over dit ras en je ervaringen ermee kan vertellen graag ben er erg nieuwschierig naar.
Afbeelding
A Bull-Terriër is for life, not just for X-Mas
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

wilma23 schreef: Ik lees op de site bijv dat de reuen moeilijker zijn dan de teven maar dit word heel vaak geschreven en mijn praktijkervaring bij andere rassen is dat het juis vaak andersom is hoe word dat door jullie ervaren?.
Ik heb een bullterrier reu gehad en heb nu een teef, dan wel een stafford teef, maar als ik naar beide karakters kijk lijken ze aardig op elkaar.
Ik vind mijn reu vele malen makkelijker dan mijn teef. Zolang je goed begint met de opvoeding en consequent bezig bent met je hond. Dat hebben ze gewoon nodig. Niets door de vingers zien, nee is nee.
Ik denk dat dit ook aan de hond zelf ligt. Over het algemeen zijn bullen leuk met andere honden. Het kan voorkomen dat er wat gebeurd waardoor de houding veranderd. Mijn reu was een goedzak eerste klas, totdat meneer werd aangevallen door 3 herders.
Daarna was het minder met andere honden. Tenminste, hij moest even grommen, lipje optrekken en daar was het klaar mee.
Trainen, trainen, trainen. Het blijft een terriër, dus super eigenwijs.
Zoals ze bij de Bullterrier club zeggen: 'Daarbij is de Bull Terrier zeer koppig en vasthoudend en geeft niet gauw op. Dit kan tot problemen leiden als hij niet consequent opgevoed wordt'
Ik heb een hele witte bull terrier gehad. Demodex is een veel voorkomende huidziekte bij bullterriers en helaas heeft mijn hond dit dus ook zijn hele leven gehad. We waren er vroeg bij, maar het was toch zijn hele leven aan de medicijnen, wassen met tactic, speciale tabletten etc. etc. Verder heb ik nooit enige gezondheidsproblemen gehad.. Ik had mijn handen al vol met die demodex. :ugh:
De pups moeten wel getest worden op doofheid, hart-/nierproblemen. Haal je hond aub bij een fokker vandaan die weet waar hij het over heeft.
Ik had een showhondje, na zijn 'pensioen' (om het zo maar te zeggen) is hij een luilak geworden die liever sjokte dan ging rennen.
Kennissen hadden een drukte maker. Puppen zijn wel erg druk :N:
Je kan makkelijk met ze sporten, mentale oefeningen doen etc etc. Graag zelfs. Als ze die oefeningen niet krijgen en ze kunnen hun energie niet kwijt dan is die binnen heel druk.
''Veiligste'' optie als je 2 honden wilt, zou ik een reu en een teef doen. 2 teven met elkaar is ook niet optimaal. 2 reuen heeft, vind ik, meer kans. Ik wil er ook een tweede hond bij, maar als ik een teef bij mijn teefje zet... :neenee: maar misschien is dit net weer ff anders bij een stafford als bij een bull... :idea:
Ik heb geen idee.. Nooit een kleine bull van dichtbij mogen ervaren. Alle shows die wij liepen waren namelijk gewoon met de 'gewone' bulls.
droesje3
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): bouvier /bull terrier/ boomers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door droesje3 »

Ik hoop op veel reakties en blijf dus ff meelezen ...
Mijn bulliewullie is 13 maanden en ik heb het idee dat het wat makkelijker wordt hihi.
Laten we zeggen dat het een enerverend jaar was van landhaai tot coole kikker.
Tot nu toe heel sociaal naar andere honden, poezen is een ander verhaal.
Ik ben 26 jaar bouviers gewend en daar zaten ook wel typjes tussen maar dit is een ander verhaal en ja een dooddoener maar hier moest en moet ik bovenop zitten.
Pittig hondje zullen we maar zeggen maar zoooo leuk en lief ik ben dus helemaal gevallen voor het ras.
Tot nu toe een blakende gezondheid, het enige kleine minpuntje vind ik het verharen, maar goed als dat alles is.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

wilma23 schreef:Wie kan mij iets vertellen over de bullterrier.
Heb er wel info over gelezen op de site van de vereniging maar zou het graag ervaringen horen van mensen zelf.

Reuen bij Reuen kan altijd alleen ze waarschuwen ervoor omdat het fout kan gaan kan 1 week goed gaan maar ook jaren waarna ze elkaar in de haren vliegen, Daarom kiezen vele de veilige oplossing om er niet aan te beginnen om herplaatsing te voorkomen

Ik heb nu mijn derde Bullterrier en dat is een watje die kan met alles en iedereen het is een vroeg gecastreerde reu(helaas niet mijn eigen keuze geweest) maar mijn vorige reu kon ook met alles mits ze niet gingen patsen tegen hem, ook een teef gehad en die was moeilijk die sloeg met een jaar of 2 ineens om en kon met weinig honden omgaan en pups al helemaal niet meer.

Mijn eerste 2 bullen liepen goed los en luisterde perfect gewoon gelijk als pup aangeleerd en nooit daar problemen mee gehad, sam die ik nu heb heeft het nooit geleerd bij zijn vorige eigenaren(ik ben 3de eigenaar) dus hij loopt alleen los waar hij nergens heen kan vluchten want hij is heel snel afgeleid.

Huidziektes en allergieen spelen veel op bij bullen zo ook knieproblemen en je hoort tegenwoordig toch ook weer veel nierziektes.

Ik vind ze niet onwijs druk dat je er gek van word het zijn honden die de clown uithangen en graag genieten dus moet je ze het 1 en ander aanbieden, wij lopen veel Bullterrierwandelingen (van ons bullenforum) enne dan loopt hij gewillig mee , fietsen kan die ook alleen me fietsbanden gaan er nog weleens aan :N:

Helaas gaat het veel fout tussen reuen mensen beginnen eraan maar staan er dus niet bij stil dat het na jaren nog mis kan gaan.Ik doe de herplaatsing via een bullterrierforum en krijg door die situaties veel bullenreuen aangeboden voor een nieuw huis. Dus ik zou nooit 2 reuen bij elkaar plaatsen!!
Ja tussen de Standaard en de miniatuur zit zeker een verschil van karakter in daarbij ook veel meer ziektes waar ze op getest moeten worden.

Sorry dat ik je zo antwoord kreeg het niet voor me kaar om apart te qouten, maar bij deze nodig ik je ook uit voor ons forum misschien dat je daar nog meer antwoorden krijgt, het adres staat in me profiel!
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

bedankt voor jullie antwoorden er word me al wat duidelijker wat voor ras het is.
Ooit wil ik er graag een wat kleinere hond bij en ik heb al een aantal rassen bekeken wat het net niet is en het moet natuurlijk ook goed bij mn bullmastiffs passen.
Het is verre toekomst muziek maar ik wil eerst graag goeie info voor ik er zomaar wat bij doe.
Ik vind de bullterrier erg leuk dus vandaar mn interesse.

Het lompe is geen probleem en zelfs goed met de bm want dat zijn net kamerolifantjes :D
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”