Hoe zwaar is deze oefening?
Soms als ik wat langer met Zazoe oefen dan gaat hij dus zittend zijn poot geven.
Nu twijfel ik of hij er dan even geen zin in heeft of dat het misschien best wel eens belastend is voor zijn rug??
Als hij dit doet dan doe ik nog 1 keer de oefening goed zoals het hoort en dan stop ik maar...
Wat denken jullie?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hinkelen
Moderator: moderatorteam
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Re: Hinkelen
Ik denk dat het wel degelijk zwaar is voor de hond omdat een hond 60% van zijn lichaamsgewicht draagt op de voorpoten. Als er dus 1 voorpoot in de lucht gehouden wordt draagt die ene poot 60% en het lijkt me enorm zwaar. Daarom kan een hond het niet lang volhouden en moet je dat trainen. Al zijn er hondenrassen die het blijkbaar makkelijker vinden, want in de voorbeelden die ik zag gingen die honden meteen hele afstanden afleggen. Maar een border collie is wat, 15 kilo? Als je zo'n beest hebt van 25 kilo gaat het natuurlijk lastiger 

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1