Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ligt het nou aan mij (FHN/Cyno prijzen)

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ligt het nou aan mij (FHN/Cyno prijzen)

Ongelezen bericht door Jacksel »

Aangezien ik vanaf januari toch echt een startlicentie wil, ben ik eens aan het oriënteren of ik FHN of Cyno zal gaan lopen (niet allebei omdat dat wel erg kostbaar wordt, met licenties enzo). Nou heb ik hier en daar al wat adviezen gevraagd, en FHN liep op kop vanwege makkelijk (ik train bij een FHN vereniging), rasloos, toy-maat, en een debutantenklasse, maar ik zat eens op de websites te kijken en er lijkt wel een heel groot prijsverschil te zijn. Kan natuurlijk aan mij liggen hoor...

Maar de prijzen die ik zie voor de FHN:
Eenmalig inschrijfgeld bij toetreding: €75,00
Jaarlijkse contributie algemeen: €75,00
Jaarlijkse contributie per discipline: €27,50
Kosten startlicentie/jaar/discipline: €4,50

En de prijzen die ik kan vinden voor Cyno:
Agility Brevet € 5,90
1e Aanvraag startlicentie € 9,25
Verlenging startlicentie € 7,75

Wat het brevet is weet ik eigenlijk niet :oeps: Maar ik kan niets van contributie vinden, wat zou betekenen dat Cyno wel echt een heel stuk goedkoper is. Ik weet dat er voor Cyno verenigingen wel een lidmaatschap is, maar dat is volgens mij toch echt geen €100,00 per jaar (waar je ruim op komt met de algemene+discipline contributie van de FHN)...

Nou kan ik me dat bijna niet voorstellen, dat er zo'n groot verschil is, maar ik heb gezocht en kan dus echt nergens op de Cyno site vinden dat er meer kosten aan verbonden zijn...

Iemand die me wijzer kan maken?

edit toevoeging:
tarieven FHN: http://www.fhn.nl/downloads/2010%20FHN%20Tarieven.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
tarieven Cyno: http://www.cynophilia.nl/Formulieren/tarieven2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Jacksel op 23 aug 2010 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Sita
Zeer actief

Re: Ligt het nou aan mij (FHN/Cyno prijzen)

Ongelezen bericht door Sita »

De prijzen van de FHN die je hebt opgezocht gelden voor hondenscholen die zich aan willen melden. Als je FHN wilt lopen, moet je lid worden van een bij de FHN aangesloten hondenschool die behendigheid geeft. Bij deze hondenschool vraag je een licentie aan voor 4,50 en je kan je gaan inschrijven.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Sita schreef:De prijzen van de FHN die je hebt opgezocht gelden voor hondenscholen die zich aan willen melden. Als je FHN wilt lopen, moet je lid worden van een bij de FHN aangesloten hondenschool die behendigheid geeft. Bij deze hondenschool vraag je een licentie aan voor 4,50 en je kan je gaan inschrijven.
Dat staat dan ook niet erg duidelijk vermeld (of ik ben gewoon heel dom, dat kan natuurlijk ook)

Maar dan is de FHN dus zelfs goedkoper voor een licentie :idea: (en valt het ook wel mee om 2 licenties erop na te houden, moet ik alleen een Cyno club vinden die daaraan meewerkt)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Waarom zou je er twee willen? :scratch:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jacksel schreef:
Sita schreef:De prijzen van de FHN die je hebt opgezocht gelden voor hondenscholen die zich aan willen melden. Als je FHN wilt lopen, moet je lid worden van een bij de FHN aangesloten hondenschool die behendigheid geeft. Bij deze hondenschool vraag je een licentie aan voor 4,50 en je kan je gaan inschrijven.
Dat staat dan ook niet erg duidelijk vermeld (of ik ben gewoon heel dom, dat kan natuurlijk ook)

Maar dan is de FHN dus zelfs goedkoper voor een licentie :idea: (en valt het ook wel mee om 2 licenties erop na te houden, moet ik alleen een Cyno club vinden die daaraan meewerkt)
Zoals Yvette zegt klopt inderdaad. Als je voor cyno een startlicentie aan wilt vragen kan dat via de zeeuws vlaamse KC. Moet je wel lid worden van hun vereniging. Zo heb ik het ook voor Jip en Ziva geregeld :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Marjoleine schreef:Waarom zou je er twee willen? :scratch:
Er zijn 2 verschillende bonden, met elk hun eigen wedstrijden. Wil je een Cyno wedstrijd lopen moet je daar dus een licentie van hebben, wil je een FHN wedstrijd lopen moet je daar een licentie van hebben... En aangezien nou niet bepaald iedere wedstrijd in de buurt is, heb je met 2 bonden grotere kans dat er iig regelmatig wel wat in de buurt is...
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Heb je al een keuze gemaakt? Cyno is volgens FCI standaards, FHN niet, dus als je ambities hebt vind ik Cyno een betere keuze. Daarnaast moet je overigens per wedstrijd inschrijfgeld betalen, weet niet of daar ook nog verschil in zit. Wat de promoties betreft zou ik eerst goed uitzoeken of het zinvol is om bij beide te lopen. Volgens mij zijn behaalde u'tjes, p'tjes en promotiepunten bij de fhn niet geldig voor cyno en visa versa, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Het gaat later allebei worden, maar ik heb nu mijn FHN licentie al en sta voor 2 wedstrijden (debutanten klasse) ingeschreven :mrgreen: Eens kijken of ik dit jaar nog uit de debutantenklasse kan komen (eis is deelname aan 2 wedstrijden, en 1 VP en een JP zonder disk)
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Jacksel schreef:Het gaat later allebei worden, maar ik heb nu mijn FHN licentie al en sta voor 2 wedstrijden (debutanten klasse) ingeschreven :mrgreen: Eens kijken of ik dit jaar nog uit de debutantenklasse kan komen (eis is deelname aan 2 wedstrijden, en 1 VP en een JP zonder disk)

Welke ga je heen?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

De enige 2 waarvoor inschrijven nog mogelijk was :mrgreen: Nijmegen kon al niet meer namelijk. Dus AHC en Boerakker...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

bennie schreef:Heb je al een keuze gemaakt? Cyno is volgens FCI standaards, FHN niet, dus als je ambities hebt vind ik Cyno een betere keuze. Daarnaast moet je overigens per wedstrijd inschrijfgeld betalen, weet niet of daar ook nog verschil in zit. Wat de promoties betreft zou ik eerst goed uitzoeken of het zinvol is om bij beide te lopen. Volgens mij zijn behaalde u'tjes, p'tjes en promotiepunten bij de fhn niet geldig voor cyno en visa versa, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Het klopt overigens dat u'tjes en p'tjes niet over en weer inwisselbaar zijn, maar aangezien ik toch niet verwacht dat ik daar al te veel van zal lopen, en het mij gewoon gaat om de lol die we eraan hebben, maakt dat ook weinig uit. Verder is Jamey natuurlijk geen rashond, wat betekent dat we bij Cyno nooit heel ver kunnen komen, bij de FHN maakt rashond of niet niet uit, en mag je gewoon naar alle kampioenschappen enzo...
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:De enige 2 waarvoor inschrijven nog mogelijk was :mrgreen: Nijmegen kon al niet meer namelijk. Dus AHC en Boerakker...
Dan was je ook maar net te laat voor Nijmegen, want die is pas net gesloten AHC gaan wij niet heen te ver weg, maar Boerakker is een thuis wedstrijd. De wedstrijd zelf is in de manege in Tolbert

Sandra & Edwin
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Jacksel schreef:
bennie schreef:Heb je al een keuze gemaakt? Cyno is volgens FCI standaards, FHN niet, dus als je ambities hebt vind ik Cyno een betere keuze. Daarnaast moet je overigens per wedstrijd inschrijfgeld betalen, weet niet of daar ook nog verschil in zit. Wat de promoties betreft zou ik eerst goed uitzoeken of het zinvol is om bij beide te lopen. Volgens mij zijn behaalde u'tjes, p'tjes en promotiepunten bij de fhn niet geldig voor cyno en visa versa, maar helemaal zeker weet ik dat niet.
Het klopt overigens dat u'tjes en p'tjes niet over en weer inwisselbaar zijn, maar aangezien ik toch niet verwacht dat ik daar al te veel van zal lopen, en het mij gewoon gaat om de lol die we eraan hebben, maakt dat ook weinig uit. Verder is Jamey natuurlijk geen rashond, wat betekent dat we bij Cyno nooit heel ver kunnen komen, bij de FHN maakt rashond of niet niet uit, en mag je gewoon naar alle kampioenschappen enzo...
Bij Cyno maakt het verder niet uit of het een rashond is hoor. Pas bij de EK en WK speelt dat, maar daar zijn rasloze alternatieven voor en het is mi een kwestie van tijd dat dat zal veranderen.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Pumi schreef:
Jacksel schreef:De enige 2 waarvoor inschrijven nog mogelijk was :mrgreen: Nijmegen kon al niet meer namelijk. Dus AHC en Boerakker...
Dan was je ook maar net te laat voor Nijmegen, want die is pas net gesloten AHC gaan wij niet heen te ver weg, maar Boerakker is een thuis wedstrijd. De wedstrijd zelf is in de manege in Tolbert
Klopt, was de 22e gesloten en ik had de 25e mn licentienummer... Echt zonde dus...
Afbeelding
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Wij gaan ook naar Boerakker, dus als je iemand ziet met een ruwhaar hollandse herder dan ben ik dat! :mrgreen:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Minna schreef:Wij gaan ook naar Boerakker, dus als je iemand ziet met een ruwhaar hollandse herder dan ben ik dat! :mrgreen:
Als ik Jamey niet bij me heb kom ik wel ff kletsen. Ik vermoed dat Jamey de aanwezigheid van een herder in haar nabijheid niet zal waarderen :mrgreen:
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Minna schreef:Wij gaan ook naar Boerakker, dus als je iemand ziet met een ruwhaar hollandse herder dan ben ik dat! :mrgreen:
heb ik je dan gisteren ook zien lopen :D

Sandra & Edwin
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Jacksel schreef:
Allereerst wens ik je veel plezier op de wedstrijden!
Ben benieuwd hoe je Jamie het gaat doen!

Over dit stukje, ik weet dat de FHN dit promoot, maar bij beide organisatie's kun je met een raslozen of stamboomloze hond heel ver komen.
Bij de FCI (waar Cyno ondervalt), heb je alleen het EK en WK voor rashonden waar ze niet aan mee mogen doen.
Hiervoor heb je dan wel de IMCA, voor alle honden, als je daar kampioen wordt heb je het toch heel ver geschopt en loop je op internationaal niveau.
Ook kun je gewoon Nederlands kampioen worden, wat ook maar heel weinig mensen je nadoen.

Enige verschil tussen Cyno en FHN zijn de regelementen en dat de regelemenet bij de FHN niet internationaal gelden.
Van Cyno naar FHN mag je wel weer wat hoger instromen als je daar 3e graads loopt, je start dan bij de FHN in de B-klasse.
Maargoed ik denk dat het een droom is van vele om op hoog niveau te lopen en dat je er in 1e instantie gewoon vanuit moet gaan dat je samen met je hondje lekker lol hebt op een wedstrijd. Bij welke organisatie is dan geheel niet van belang :wink:
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

May Linn schreef: Van Cyno naar FHN mag je wel weer wat hoger instromen als je daar 3e graads loopt, je start dan bij de FHN in de B-klasse.
:
Dat is helaas niet meer zo, al heb je een cyno C klasse hond, bij de FHN mag je dan eerst een heel jaar in de A klasse lopen, dan een heel jaar in de B en dan pas naar de C (mits je uiteraard voor eind van het jaar je promotiepunten hebt behaald). Gelijke klasse overstappen mag niet meer en ook tussentijds promoveren mag niet meer.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Danielle schreef:
May Linn schreef: Van Cyno naar FHN mag je wel weer wat hoger instromen als je daar 3e graads loopt, je start dan bij de FHN in de B-klasse.
:
Dat is helaas niet meer zo, al heb je een cyno C klasse hond, bij de FHN mag je dan eerst een heel jaar in de A klasse lopen, dan een heel jaar in de B en dan pas naar de C (mits je uiteraard voor eind van het jaar je promotiepunten hebt behaald). Gelijke klasse overstappen mag niet meer en ook tussentijds promoveren mag niet meer.
Ah ok, ik dacht dat nog steeds mocht. weer wat wijzer :D
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Danielle schreef:
:
Weet jij hoe het zit met de debutanten? Is het ook gewoon een heel jaar debutanten (stel dat ik dit jaar niet de verplichte niet-disks loop)?
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ja als je start in de debutanten, moet je een jaar lang debutanten lopen. Als je 2x mee hebt gedaan en 1x een jumping en 1x een vast parcours hebt uitgelopen moet je het jaar daarop naar de A, dit is ongeachte het resultaat, uit lopen is voldoende.

Sandra & Edwin
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Correctie: een heel KALENDER jaar. Dus start jij dit jaar, dan heb je kans dat je in 2011 in de A klasse moet.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

poembaa schreef:Correctie: een heel KALENDER jaar. Dus start jij dit jaar, dan heb je kans dat je in 2011 in de A klasse moet.
moet je nog wel 2 wedstrijden lopen anders loop je 2011 het hele jaar in de debutanten.

Sandra & Edwin
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik start dit jaar nog 2 wedstrijden, en hoop dus 1 VP en 1 jumping uit te lopen zonder disk, ik vermoed dat we anders tegen het eind van volgend jaar de debutanten wel echt heel erg zat zullen zijn...
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

succes en doe je best :E: In welke klasse kom je dan volgend jaar uit toy of min?

Sandra & Edwin
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Pumi schreef:succes en doe je best :E: In welke klasse kom je dan volgend jaar uit toy of min?
ach, maandje later dat ik het pas zie :P

Waarschijnlijk toy, morgen laat ik haar meten :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”