Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
speuren/jachttraining noorden van het land
Moderator: moderatorteam
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
speuren/jachttraining noorden van het land
Ik zoek een nieuwe sport om met mijn teefje Shira te gaan doen. We hebben de gehoorzaamheidscursussen gehad en ik wilde eigenlijk beginnen met behendigheid. Maar ze is helemaal geen behendigheidstypje. Heb een proeflesje gehad en ze vond er niks aan en eigenlijk is het ook niks voor haar.
Wat ze wel leuk vind is achter wild aan jagen / vangen. Ik heb helemaal geen verstand van jachttrainingen. Kun je dit met een Shiba wel gaan doen? Of accepteren ze alleen bepaalde rassen. En wat voor type jachttrainingen zijn er.. las wat over zweetproeven of speuren?? Ben een echte leek op dit gebied.
En weet iemand in het Noorden van het land (Groningen) nog een leuke club waar ik eventueel terecht kan?
thx
Wat ze wel leuk vind is achter wild aan jagen / vangen. Ik heb helemaal geen verstand van jachttrainingen. Kun je dit met een Shiba wel gaan doen? Of accepteren ze alleen bepaalde rassen. En wat voor type jachttrainingen zijn er.. las wat over zweetproeven of speuren?? Ben een echte leek op dit gebied.
En weet iemand in het Noorden van het land (Groningen) nog een leuke club waar ik eventueel terecht kan?
thx
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

-
- Zeer actief
Re: speuren/jachttraining noorden van het land
Ik heb bij verschillende geinformeerd.. bij de meeste mocht ik alleen meedoen als het met een jachthond was..maar die trainen er ook echt op dat je mee kan doen met proeven/wedstrijden, terwijl k daar helemaal geen interesse in heb
Nu heb ik een school waar het om de lol gaat, elke hond mag mee doen en gaat niet om het meedoen met wedstrijden.
Ze vonden James er wel geschikt voor, dus misschien gaan we dat volgend jaar wel doen;)

Nu heb ik een school waar het om de lol gaat, elke hond mag mee doen en gaat niet om het meedoen met wedstrijden.
Ze vonden James er wel geschikt voor, dus misschien gaan we dat volgend jaar wel doen;)

- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
dank je...
Kijk ik had ook al een aantal scholen gevonden, maar ik wil het dus ook voor het plezier doen. Zag heel wat jachthonden genoemd, maar een Shiba is dus ook een jachthond... alleen is daar dan weer niks voor.
Mag ik vragen welke club het is? Ook al is het niet in de buurt..
Kijk ik had ook al een aantal scholen gevonden, maar ik wil het dus ook voor het plezier doen. Zag heel wat jachthonden genoemd, maar een Shiba is dus ook een jachthond... alleen is daar dan weer niks voor.
Mag ik vragen welke club het is? Ook al is het niet in de buurt..

-
- Zeer actief
Hondenschool Alfa in Veenendaal..dus niet in de buurt
Vind je een apporteercursus niet leuk? Jules vind apporteren helemaal geweldig, maar heeft geen jachtinstinct..dus zweetwerk oid is niets voor haar.
Bij mijn hondenschool beginnen ze volgend jaar met apporteersport, dus dan gaat Jules meedoen!
Zou gewoon eens wat hondenscholen gaan bellen dan..hoe zij daar tegenover staan. Of langsgaan en eens meekijken met een les. Zal vast wel ergens een hondenschool zijn waar je ook gewoon met jouw hond mag meedoen.

Vind je een apporteercursus niet leuk? Jules vind apporteren helemaal geweldig, maar heeft geen jachtinstinct..dus zweetwerk oid is niets voor haar.
Bij mijn hondenschool beginnen ze volgend jaar met apporteersport, dus dan gaat Jules meedoen!
Zou gewoon eens wat hondenscholen gaan bellen dan..hoe zij daar tegenover staan. Of langsgaan en eens meekijken met een les. Zal vast wel ergens een hondenschool zijn waar je ook gewoon met jouw hond mag meedoen.

- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
ja ik ga idd eens even goed rondzoeken en bellen. Shira heeft wel echt jachtinstinct. Ze zou dit echt superleuk gaan vinden. Apporteren had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar ze is niet echt een retriever. Ze houdt het liever voor zichzelf.
Speuren zou wel wat zijn dan... ik ga eens goed rondzoeken.

-
- Zeer actief
Ja gewoon doen! Als ze het echt leuk vind, is het leuk om ermee verder te gaan. Even alle hondenscholen verzamelen en bellen/mailen maar 

- Minna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Bij ons zijn alle rassen welkom, we hebben bvb een ridgeback en een kruising poedel op de speur/zoek cursus. Daarom is de programma ook uitgebreid, en iedereen kan in zijn eigen tempo werken. Ik weet dat er in Groningen ook een club is de meer praktijkspeuren heeft, als je wil kan ik even navragen welke vereniging het is?
- shinju
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shiba
- Contacteer:
mocht ik hier de kans hebben om dit te volgen zou ik seconde twijfelen.
Foxy heeft alles om een geweldige speurhond te worden, enkel kan ik in de buurt geen les vinden, best jammer
Agility is voor haar te "soft" omdat ze zo slim is, het zou routine worden en dat wilt ze niet, ze moet echt haar eigen hersens (en neus) kunnen gebruiken en nadenken naar de volgende stap.
Shinju is wel gek van agility (Ryu doet graag wandelen en voor hem is dat genoeg
)
dus gaan ervoor en hoor heeel graag je ervaringen

Foxy heeft alles om een geweldige speurhond te worden, enkel kan ik in de buurt geen les vinden, best jammer

Agility is voor haar te "soft" omdat ze zo slim is, het zou routine worden en dat wilt ze niet, ze moet echt haar eigen hersens (en neus) kunnen gebruiken en nadenken naar de volgende stap.
Shinju is wel gek van agility (Ryu doet graag wandelen en voor hem is dat genoeg

- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Pfff... ik ben al een behoorlijke zoektocht begonnen, maar het valt niet mee. Ik ga toch eens jachtgroepen bellen, wie weet mag een Shiba wel meedoen.shinju schreef:mocht ik hier de kans hebben om dit te volgen zou ik seconde twijfelen.
Foxy heeft alles om een geweldige speurhond te worden, enkel kan ik in de buurt geen les vinden, best jammer![]()
Shinju is wel gek van agility (Ryu doet graag wandelen en voor hem is dat genoeg)
En wat je schrijft over Foxy is zo herkenbaar!! Shira is net zo... ze vind alles dat routine wordt niet leuk meer. Gehoorzaamheid... ze kent alles al en vond er niks meer aan. Geen uitdaging meer voor haar. Springen en toestellen nemen, doet ze wel, maar je ziet dat ze er geen plezier meer aan heeft na een paar rondjes. Ringtraining, zelfde verhaal. Na een paar lessen had ze ook wel door wat de bedoeling was en liep ze er bij alsof ze geslagen werd, haha. Ook maar mee gestopt.
Maar als er iets is dat ze leuk vind, dan is het speuren wel. Lekker bezig zijn, uitdagingen. Dit past echt bij haar.
Taro daar en tegen, haha, die vind alles leuk (nog pup he), maar zolang er beloningen in het spel zijn. Is hij blij, haha.

- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
HEEEEEEEEEEEEEEEEEL graag, als je dat zou willen doen ben ik je eeuwig dankbaarMinna schreef:Bij ons zijn alle rassen welkom, we hebben bvb een ridgeback en een kruising poedel op de speur/zoek cursus. Daarom is de programma ook uitgebreid, en iedereen kan in zijn eigen tempo werken. Ik weet dat er in Groningen ook een club is de meer praktijkspeuren heeft, als je wil kan ik even navragen welke vereniging het is?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
- Aantal honden: 1
Misschien dat je hier ook iets aan hebt http://www.fhn.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; Toegankelijk voor alle rassen
Mvg Veenmug
Mvg Veenmug
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
THX!!!! Wat stom dat ik hier zelf nog niet aan gedacht had. Wist niet dat speuren ook onder hun viel...Veenmug schreef:Misschien dat je hier ook iets aan hebt http://www.fhn.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; Toegankelijk voor alle rassen
Mvg Veenmug