Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondensport xxl pitbull?
Moderator: moderatorteam
- Bobdeleeuw
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Xxl Pit-Bull.
Hondensport xxl pitbull?
Hallo! Allereerst weet ik niet of ik op de juiste afdeling ben voor mijn vraag maar bij deze;
Mijn hondje is nu bijna 16 weken oud en het lijkt mij leuk om -als ze wat ouder is- iets aan hondensport te doen, alleen heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn voor een xxl pitbull, zit zelf te denken aan pakwerk of iets dergelijks maar zoals gezegd heb ik geen idee of dit mogelijk is met dit ras. 't is mijn eerste hond en merk dat ze super slim is, kan al aardig wat commando's en luistert hartstikke goed.
Iemand tips voor mij?
Alvast bedankt!
Mijn hondje is nu bijna 16 weken oud en het lijkt mij leuk om -als ze wat ouder is- iets aan hondensport te doen, alleen heb ik geen idee wat de mogelijkheden zijn voor een xxl pitbull, zit zelf te denken aan pakwerk of iets dergelijks maar zoals gezegd heb ik geen idee of dit mogelijk is met dit ras. 't is mijn eerste hond en merk dat ze super slim is, kan al aardig wat commando's en luistert hartstikke goed.
Iemand tips voor mij?
Alvast bedankt!
Saphyra(L)
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Hondensport xxl pitbull?
ik weet niet wat jij met een xxl pitbull bedoeld maar als je dit bedoeld zoals onderin dit bericht dan zou ik nooit gaan sporten buiten gehoorzaamheid omdat de kans op gescheurde kruisbanden en andere aandoeningen veels te groot is.
als je een pit wil dan wil je een atletische sporthond, geen tank.

zo moet een pitbull zijn. met een lijf wat zijn karakter wil. bovenstaand is een hond die opgesloten zit in zijn eigen lijf

als je een pit wil dan wil je een atletische sporthond, geen tank.

zo moet een pitbull zijn. met een lijf wat zijn karakter wil. bovenstaand is een hond die opgesloten zit in zijn eigen lijf

:N: Werkelijk afschuwelijk lelijk vind ik deze hond!massam schreef: als je een pit wil dan wil je een atletische sporthond, geen tank.
![]()
Ik zou inderdaad op gehoorzaamheidscursus gaan met je hond. Da's altijd een goed idee.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
ohhh ik wil ook zo'n halsband voor mijn poedel .

Wat je zegt ben je zelfffff 

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
met zo een hond is bijna geen enkele sport mogelijk
en als je pakwerk had willen doen had je toch voor een ander soort hond moeten kiezen want ons soort honden zijn daar vaak niet welkom

en als je pakwerk had willen doen had je toch voor een ander soort hond moeten kiezen want ons soort honden zijn daar vaak niet welkom

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
dogdance kan voor elke hond maar ik kán me voorstellen dat je dat niet wil
Gehoorzaamheid is inderdaad een goeie, maar agility lijkt mij ook geschikt.

- M@scha
- Zeer actief
Martijn schreef:Ik zou zelf de mate waarin het los met andere honden moet gebeuren beperken met een pitbull.Lellibel schreef:dogdance kan voor elke hond maar ik kán me voorstellen dat je dat niet wilGehoorzaamheid is inderdaad een goeie, maar agility lijkt mij ook geschikt.
en doggydance lijkt me voor een hond zo compact dat hij zijn eigen kont niet kan zien ook niet heel handig...

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien kan je een cursus speuren met haar doen.
Bijvoorbeeld Mantrail http://www.hondenschooltwente.nl/downlo ... Cursus.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijvoorbeeld Mantrail http://www.hondenschooltwente.nl/downlo ... Cursus.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vergis je niet in het gehoorzaamheidsprogramma, daar moet ook het een en ander aan oefeningen worden afgewerkt met de hond(en) los van de lijn.Martijn schreef:Ik zou zelf de mate waarin het los met andere honden moet gebeuren beperken met een pitbull.Lellibel schreef:dogdance kan voor elke hond maar ik kán me voorstellen dat je dat niet wilGehoorzaamheid is inderdaad een goeie, maar agility lijkt mij ook geschikt.

- Bobdeleeuw
- Vaste gebruiker
Bedankt voor alle reacties! Allereerst wil ik zeggen dat ik een pitbull heb genomen jùìst om zijn atletische bouw. Ik heb geen bully zoals het doorgefokte mutantje op de foto, maar ook geen worker type..lastig uit te leggen wat het dan wel is, ik ga proberen straks/vanmiddag foto's te plaatsen.
Misschien dat naar aanleiding daarvan een beetje geoordeeld kan worden over wat de mogelijkheden zijn met mijn hond.
Groetjes!
Misschien dat naar aanleiding daarvan een beetje geoordeeld kan worden over wat de mogelijkheden zijn met mijn hond.
Groetjes!
Saphyra(L)
- M@scha
- Zeer actief
Bobdeleeuw schreef:Bedankt voor alle reacties! Allereerst wil ik zeggen dat ik een pitbull heb genomen jùìst om zijn atletische bouw. Ik heb geen bully zoals het doorgefokte mutantje op de foto, maar ook geen worker type..lastig uit te leggen wat het dan wel is, ik ga proberen straks/vanmiddag foto's te plaatsen.
Groetjes!
dan heb je geen XXL en moet je daar heeeeel gelukkig mee zijn

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Ben eigenlijk wel benieuwd wat jij met xxl bedoelt. Is het idd zo'n hond als hierboven werd geplaatst. Ja dan zou ik idd meer denken aan gehoorzaamheid e.d.
Maar misschien kun je foto's plaatsen zodat men een duidelijker beeld heeft van hoe jouw hond er uitziet.
Edit:
Ben benieuwd.
Maar misschien kun je foto's plaatsen zodat men een duidelijker beeld heeft van hoe jouw hond er uitziet.

Edit:
Bobdeleeuw schreef:Bedankt voor alle reacties! Allereerst wil ik zeggen dat ik een pitbull heb genomen jùìst om zijn atletische bouw. Ik heb geen bully zoals het doorgefokte mutantje op de foto, maar ook geen worker type..lastig uit te leggen wat het dan wel is, ik ga proberen straks/vanmiddag foto's te plaatsen.
Groetjes!

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- wenmart20
- Zeer actief
Een xxl pitbull is idd dezelfde hond als die hierboven geplaatst is.
Een pitbull in een engels bulldog jasje..
Ze worden steeds korter op de poten en dikker gefokt.
die honden lopen met een beetje warmte te hijgen als achterlijke.
Een pitbull in een engels bulldog jasje..
Ze worden steeds korter op de poten en dikker gefokt.
die honden lopen met een beetje warmte te hijgen als achterlijke.

-
- Zeer actief
Ik zie het hier al vaker gebeuren en nu weer.
Een XXL Pit is iets heel anders dan een American Bully!
Ik ga het nog maar een keer uitleggen, heb ik al eerder gedaan op dit forum
Een American Bully is wat jullie steeds op de foto's laten zien hier, zo'n misfokt laag op de poten veel te brede hond.
Een XXL Pit, is eigenlijk precies het zelfde als een gewone American Pitbull, maar dan een paar maatjes groter.
Dus een beetje het verschil tussen een sheltie en een Schotse Collie zeg maar.
Hopelijk is dit misverstand nou een keer van de aarde verdwenen, want ik begin het toch wel ergerlijk te vinden.
Dus aan TS:
Met jouw hond kan je prima Agility/behendigheid gaan doen, dat vinden ze vaak geweldig.
Ik zou er wel voor oppassen dat je hem dan even van het veld meeneemt als de andere honden los zijn, en als jouw hond los is, dat de andere honden dan even van het veld zijn.
Er zijn genoeg hondenscholen die hier graag aan meewerken.
Veel plezier met je kanjer, en heb je foto's?
Een American Bully is wat jullie steeds op de foto's laten zien hier, zo'n misfokt laag op de poten veel te brede hond.
Een XXL Pit, is eigenlijk precies het zelfde als een gewone American Pitbull, maar dan een paar maatjes groter.
Hopelijk is dit misverstand nou een keer van de aarde verdwenen, want ik begin het toch wel ergerlijk te vinden.
Dus aan TS:
Met jouw hond kan je prima Agility/behendigheid gaan doen, dat vinden ze vaak geweldig.
Ik zou er wel voor oppassen dat je hem dan even van het veld meeneemt als de andere honden los zijn, en als jouw hond los is, dat de andere honden dan even van het veld zijn.

- wenmart20
- Zeer actief
Voor jou is dat misschien zo ..
maar voor fokkers in de xxl pitbulls krijg je het zelfde type als die daar op de foto staat hoor
maar voor fokkers in de xxl pitbulls krijg je het zelfde type als die daar op de foto staat hoor

- asani
- Zeer actief
Misschien gewoon even de foto's afwachten.
Er bestaat soms wat verwarring bij sommige rassen.
Mijn zus had het laatst over een zwarte ridgeback
Pardon zei ik dat is een kruising met een labrador hoor ,niks mis mee maar noem het geen ridgeback.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Er bestaat soms wat verwarring bij sommige rassen.
Mijn zus had het laatst over een zwarte ridgeback

Pardon zei ik dat is een kruising met een labrador hoor ,niks mis mee maar noem het geen ridgeback.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Paulala, dat zou misschien de bedoeling zijn van een aantal fokkers, dat ze alleen maar een paar maten groter zijn maar in de praktijk is dat dus niet zo.
Ik heb maar enkele foto's gezien van XXL PB die er ook uitzagen als één. De meeste zijn korter op de poten, met poten die buiten hun lijf staan ipv eronder. Met doorgezakte polsen, zwakke voeten en molosserlippen.
De meeste XXL's hebben veel te veel vel op hun kop, hanglippen, keelhuid en soms zelfs hangoogleden. Als een pitt iets niet hoort te hebben is het dat wel. Een PB is een atleet met een droog lichaam. Geen freak of nature.
Ik heb maar enkele foto's gezien van XXL PB die er ook uitzagen als één. De meeste zijn korter op de poten, met poten die buiten hun lijf staan ipv eronder. Met doorgezakte polsen, zwakke voeten en molosserlippen.
De meeste XXL's hebben veel te veel vel op hun kop, hanglippen, keelhuid en soms zelfs hangoogleden. Als een pitt iets niet hoort te hebben is het dat wel. Een PB is een atleet met een droog lichaam. Geen freak of nature.
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Het kan wel, maar niet veel. Ik heb met mijn ambull pakwerk gedaan op een officiele vereniging die toen nieuw starten met een groep overige rassen, heel erg leuk. Helaas maar kort kunnen doen omdat zijn poten al vrij vlot verrot blekenMartijn schreef:Hoi Bob,
ik zou bijvoorbeeld GG gaan doen of iets anders waar veel appèl uit voorkomt.
Daarmee maak je de mogelijkheden om te blijven trainen met je hond het grootst.
Pakwerk kan helaas niet met zo'n hond. De clubs hebben regels over welke rassen dat mogen.
Pitjes zijn inderdaad fijne honden om mee te trainen. Ze leren vaak vrij snel.
Er zijn ook dingen die je hem zelf kunt leren. Zoals revieren om lantaarnpalen en dergelijke.
Heb je ook foto's van je hond?

Ik ben overigens ook erg benieuwd naar de foto
- Bobdeleeuw
- Vaste gebruiker
Paulala ruled!;) bedankt voor alle reacties, máár;
Ik heb 100% zeker een xxl pitbull, uit een xxl pitbull kennel.
Het hondje op het plaatje is inderdaad een bully, was overigens 1 van de eerste plaatjes die ik tegen kwam op google bij het intypen van ''xxl pitbull'', wordt er verder gekeken bij zowel afbeeldingen als internetresultaten dan zie je een heel andere hond, namelijk de -echte- ''blue-nose xxl pitbull''.
Hier wat foto's van Saphyra en haar ouders, nogmaals een XXL pitbull.

Saphyra 14 weken.

Saphyra 14 weken.

Saphyra 14 weken. (met haar eerste wortel hihi)

Saphyra 14 weken.

Saphyra 14 weken.

Je raadt het nooit; 14 weken.

Saphyra 12 weken, stafford 10 weken.

12 weken.

9 weken.

6 weken.

Angel, moeder van Saphyra.

Mama van Saphyra.

Mama van Saphyra.

Blue, papa van Saphyra.

Blue, papa van Saphyra.

Papa en mama.

RBL King Lion, overgrootvader Saphyra.
zo, een hoop foto's, XXL dus, zoals te zien is heeft Saphyra de bouw van haar moeder, en zij is mooi slank en staat hoog op de poten.
Misschien dat aan de hand van de foto's een aantal tips gegeven kunnen worden over de mogelijkheden in de ''hondensport'' voor haar.
Ik heb 100% zeker een xxl pitbull, uit een xxl pitbull kennel.
Het hondje op het plaatje is inderdaad een bully, was overigens 1 van de eerste plaatjes die ik tegen kwam op google bij het intypen van ''xxl pitbull'', wordt er verder gekeken bij zowel afbeeldingen als internetresultaten dan zie je een heel andere hond, namelijk de -echte- ''blue-nose xxl pitbull''.
Hier wat foto's van Saphyra en haar ouders, nogmaals een XXL pitbull.

Saphyra 14 weken.

Saphyra 14 weken.

Saphyra 14 weken. (met haar eerste wortel hihi)

Saphyra 14 weken.

Saphyra 14 weken.

Je raadt het nooit; 14 weken.

Saphyra 12 weken, stafford 10 weken.

12 weken.

9 weken.

6 weken.

Angel, moeder van Saphyra.

Mama van Saphyra.

Mama van Saphyra.

Blue, papa van Saphyra.

Blue, papa van Saphyra.

Papa en mama.

RBL King Lion, overgrootvader Saphyra.
zo, een hoop foto's, XXL dus, zoals te zien is heeft Saphyra de bouw van haar moeder, en zij is mooi slank en staat hoog op de poten.
Misschien dat aan de hand van de foto's een aantal tips gegeven kunnen worden over de mogelijkheden in de ''hondensport'' voor haar.
Saphyra(L)
- M@scha
- Zeer actief
Paulala schreef:Ik zie het hier al vaker gebeuren en nu weer.
Dus aan TS:
jij mag dat ergerlijk vinden dat half fokkend america deze tankjes XXL pits noemt.
dit plaatje komt via google van een kennelsite van een xxl pit fokker

- M@scha
- Zeer actief
@TS: het is een leuke pup!
mama vind ik prachtig. pap is voor mij een XXL pit zoals ík ze ken en dus zeker niet mijn voorkeur, maar volgens mij heeft je pup gelukkig meer van mams
mama vind ik prachtig. pap is voor mij een XXL pit zoals ík ze ken en dus zeker niet mijn voorkeur, maar volgens mij heeft je pup gelukkig meer van mams

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Wat voor naampje ze er ook op plakken, dit is geen pitbull.
Wat voor sport je ermee wilt doen moet je zelf weten, gewoon even kijken wat jullie samen leuk vinden straks.
Wat voor sport je ermee wilt doen moet je zelf weten, gewoon even kijken wat jullie samen leuk vinden straks.
- Bobdeleeuw
- Vaste gebruiker
Wat is het dan? Herder? Retriever?:SValerie schreef:Wat voor naampje ze er ook op plakken, dit is geen pitbull.
Vergeet niet dat er verschillende pitbulls rondfietsen op de wereld hè,
de erkende APBT, Bully's, Workers, XXL's..
Lateen we het anders voor het gemak op ''hond'' houden, wat kan ik met deze hond aan sport doen, in amsterdam.

Saphyra(L)
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Nee hij past niet in de rasgroep herder of retriever.Bobdeleeuw schreef:Wat is het dan? Herder? Retriever?:SValerie schreef:Wat voor naampje ze er ook op plakken, dit is geen pitbull.
Lateen we het anders voor het gemak op ''hond'' houden, wat kan ik met deze hond aan sport doen, in amsterdam.
Het is waarschijnlijk een amerikaanse stafford kruising met wat molosser.
In Amsterdam zijn er genoeg hondenscholen te vinden dus kijk wat jullie leuk vinden.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Haha, ik denk dat jij best een end komt met je leuke pit (eh ik bedoel "hond"Bobdeleeuw schreef:Wat is het dan? Herder? Retriever?:SValerie schreef:Wat voor naampje ze er ook op plakken, dit is geen pitbull.

groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- Bobdeleeuw
- Vaste gebruiker
Thank you! ik begin me toch lichtelijk te irriteren hoor..Madelief schreef:
Haha, ik denk dat jij best een end komt met je leuke pit (eh ik bedoel "hond"), want je laat je in ieder geval niet snel uit het veld slaan cq de tent lokken. Ik ben benieuwd waar jullie voor kiezen en ik vind haar een erg mooi hondje
Ik weet ten slotte zelf wel wat voor hond ik heb, de XXL pit kennel zal volgens mij ook geen valse namen op zijn hondjes plakken of iets en uiteindelijk is bijna geen enkel ras 100% zuiver, anders hadden we alleen wolven rondlopen hier ofzo..
Anyhow, pakwerk lijkt me opzich wel leuk:D
En wat houdt agility precies in? is dat zo'n hindernisbaan?
en ik lees dat ik mijn hond niet los moet laten met andere honden op het veld, hoezo niet?
Saphyra(L)
- M@scha
- Zeer actief
Bobdeleeuw schreef: en ik lees dat ik mijn hond niet los moet laten met andere honden op het veld, hoezo niet?
nu als pup zal het geen probleem zijn gok ik, maar hou het in de gaten. deze rassen kunnen als ze eenmaal geen pup meer zijn meestal niet meer met andere honden omgaan

- Bobdeleeuw
- Vaste gebruiker
Stempel en vooroordeel Pitbull dusmassam schreef:Bobdeleeuw schreef: en ik lees dat ik mijn hond niet los moet laten met andere honden op het veld, hoezo niet?
nu als pup zal het geen probleem zijn gok ik, maar hou het in de gaten. deze rassen kunnen als ze eenmaal geen pup meer zijn meestal niet meer met andere honden omgaan

Ik weet niet of dat gaat gaan in de toekomst, misschien wel, misschien niet. Denk niet dat dat nu al te zeggen is.
Ik probeer haar zoieso goed te socialiseren en elke hond die we tegenkomen die laat ik elkaar ontmoeten.
Bij ons op het plein wonen ook aardig wat honden, van perro de preso's, herders en staffords tot aan Jack Russel's, Shih-Tzu's en toypoedeltjes..en Phyra kan letterlijk met elke hond leuk spelen -wat we ook geregeld doen hier-, ze is natuurlijk nog jong dus uiteraard is dat anders als een volwassen hond, maar de basis die er ligt voor haar, daar zal het niet aan liggen.

Saphyra(L)
- M@scha
- Zeer actief
ja, vooroordeel en gebeurt eigelijk bijna nooit dat ze gemeen gaan doen tegen andere honden.
ik en valerie weten allebei ook niks van deze rassen en hebben onze onderschriften van internet gejat. eigenlijk handelen we in bart smit hondjes
ik en valerie weten allebei ook niks van deze rassen en hebben onze onderschriften van internet gejat. eigenlijk handelen we in bart smit hondjes

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik vind het een mooi Pitje
een pittbull is geen erkend FCI-ras. en is dus een ``type``hond. net zoals boerenfox ook een ``type``is. en geen FCI-erkend ras.
deze hond vind ik dus wel een pittbull.
verder moet je lekker met je hond gaan doen, wat je wilt en wat hij/zij leuk vind !
en een pittbull blijft oorspronkelijk gefokt voor ``vechthond``met andere honden. daarom is het niet handig om zo`n hond los bij andere honden te laten. uiteindelijk als je je hond echt goed onder appel hebt, of je treft het en het is niet zo`n vechter dan zou het wel kunnen. maar het is gewoon niet het type Golden Retriever
om er pakwerk mee te doen. . .je zou dan juist het ``pakken``kunnen versterken. en ik weet niet of je dat wilt van zo`n hond. het kan ook zijn dat hij juist zijn grollen in het pakwerk kan uiten, en juist niet wil ``pakken``buiten het veld. dat is iets wat je moet inschatten bij jou hond.

een pittbull is geen erkend FCI-ras. en is dus een ``type``hond. net zoals boerenfox ook een ``type``is. en geen FCI-erkend ras.
deze hond vind ik dus wel een pittbull.
verder moet je lekker met je hond gaan doen, wat je wilt en wat hij/zij leuk vind !
en een pittbull blijft oorspronkelijk gefokt voor ``vechthond``met andere honden. daarom is het niet handig om zo`n hond los bij andere honden te laten. uiteindelijk als je je hond echt goed onder appel hebt, of je treft het en het is niet zo`n vechter dan zou het wel kunnen. maar het is gewoon niet het type Golden Retriever

om er pakwerk mee te doen. . .je zou dan juist het ``pakken``kunnen versterken. en ik weet niet of je dat wilt van zo`n hond. het kan ook zijn dat hij juist zijn grollen in het pakwerk kan uiten, en juist niet wil ``pakken``buiten het veld. dat is iets wat je moet inschatten bij jou hond.