Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Er was recent nog een kind ernstig verwond door een hond
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Er was recent nog een kind ernstig verwond door een hond
Ik las dit eerder deze week.. en nu dat verhaal van de rottie er staat, verbaasde me het me dat dit verhaal ook niet was neergezet.
De link bevat lelijke bijtwonden die het kind heeft geleden dus als je er niet tegenkan niet kijken.
Van deze hond hadden ze ook niet verwacht dat het zou gebeuren.
http://news.sky.com/skynews/Home/UK-New ... 4722?f=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
De link bevat lelijke bijtwonden die het kind heeft geleden dus als je er niet tegenkan niet kijken.
Van deze hond hadden ze ook niet verwacht dat het zou gebeuren.
http://news.sky.com/skynews/Home/UK-New ... 4722?f=rss" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Zeer actief
Re: Er was recent nog een kind ernstig verwond door een hond
had zelf het filmpje van de moeder niet gekeken nog.. mijn hemel.. je denkt aan een kleine bijtwond en dan tref je je kind zo aan..
- MvdB
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Sharpei
Lees dit soort berichten altijd met een dubbel gevoel....
Het is natuurlijk harstikke erg wat het jochie overkomen is en dat mag ook niemand overkomen, maar aan de andere kant, wie weet wat het jochie gedaan heeft bij die hond.
Maar nog maals, het is echt heel erg dat het gebeurd is.
Het is natuurlijk harstikke erg wat het jochie overkomen is en dat mag ook niemand overkomen, maar aan de andere kant, wie weet wat het jochie gedaan heeft bij die hond.
-
- Zeer actief
Eh... hallo.. twee jaar oud jongetje.. en heb zelf ook een aanvaring gehad toen ik een jaar of drie was met een dh... en dat ik er nog ongehavend min of meer bij liep.. is denk ik te danken aan of de bijtrem die de hond had, of omdat ikzelf reageerde op de hap die de hond gaf door me van zijn eten weg te begeven.. niet omdat mijn ouders of andere familie zo oplettend zijn geweestMvdB schreef:Lees dit soort berichten altijd met een dubbel gevoel....

Die reageerden pas op het moment dat ik de kamer huilend binnen liep met een bijtwond in mijn hand.
Herinner me er zelf niets van, maar het had zomaar verkeerd uit kunnen pakken met mij als kleine peuter met de grote duitse herder die zijn eten verdedigde en geen volwassene in de buurt..
Dubbel gevoel ja, ik plaatste het omdat blijkbaar nog steeds erg makkelijk om wordt gegaan met honden en kids samen.
- MvdB
- Actief
Het jongetje kan toch onbedoeld de hond hebben laten schrikken op de een of andere manier?
Maar daarom bedoelde ik ook dubbel gevoel, voor hetzelfde geldt was de hond inderdaad niet te vertrouwen met het jongetje.
Maar daarom bedoelde ik ook dubbel gevoel, voor hetzelfde geldt was de hond inderdaad niet te vertrouwen met het jongetje.
-
- Zeer actief
)
Kan ook zijn dat de collie gewoon de weg kwijt was en een tumor in zijn kop had.. gebeurd ook nog wel eens dat een hond ineens heel ander gedrag vertoond omdat er iets medisch niet in orde is.
Gaat mij er gewoon om dat volwassenen soms te makkelijk kinderen met honden alleen laten, omdat de hond zo lief is, of omdat dat kind altijd zo goed met de hond omgaat..
Dat ik gebeten ben.. was niet aan mij te wijten.. omdat ik als twee drie jarig echt niet het besef had om vooral niet bij marco zijn lekkernij te komen.. dat mijn ouders en de eigenaren en andere familileden toen aanwezig niet het besef hadden van waar is de hond en waar is die kleine meid baart me meer zorgen...
(of ze wilden gewoon van me af... :N:
)
Alles kan, neemt niet weg dat dit jongetje in zijn gezicht heftig is gebeten maar ook over zijn rug heen..MvdB schreef:Het jongetje kan toch onbedoeld de hond hebben laten schrikken op de een of andere manier?
Kan ook zijn dat de collie gewoon de weg kwijt was en een tumor in zijn kop had.. gebeurd ook nog wel eens dat een hond ineens heel ander gedrag vertoond omdat er iets medisch niet in orde is.
Gaat mij er gewoon om dat volwassenen soms te makkelijk kinderen met honden alleen laten, omdat de hond zo lief is, of omdat dat kind altijd zo goed met de hond omgaat..
Dat ik gebeten ben.. was niet aan mij te wijten.. omdat ik als twee drie jarig echt niet het besef had om vooral niet bij marco zijn lekkernij te komen.. dat mijn ouders en de eigenaren en andere familileden toen aanwezig niet het besef hadden van waar is de hond en waar is die kleine meid baart me meer zorgen...
(of ze wilden gewoon van me af... :N:

- anne_lies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
- Contacteer:
Zo dat ziet er echt erg uit
.
Ookal weet ik voor zover je zeker kan zijn dat Justy nooit zomaar een kind zou grijpen, zou ik hem er echt nooit alleen bij laten. En ik hoop toch dat zulke berichten mensen wakker schudden.

Ookal weet ik voor zover je zeker kan zijn dat Justy nooit zomaar een kind zou grijpen, zou ik hem er echt nooit alleen bij laten. En ik hoop toch dat zulke berichten mensen wakker schudden.

- MvdB
- Actief
Ja daar heb je gelijk in. En misschien dachten deze mensen dat ook.

Haha, als het bij één keer gebleven is, zal dat wel niet het geval zijnblondie schreef: (of ze wilden gewoon van me af... :N:)

-
- Zeer actief
uh...MvdB schreef:Ja daar heb je gelijk in. En misschien dachten deze mensen dat ook.
Haha, als het bij één keer gebleven is, zal dat wel niet het geval zijnblondie schreef: (of ze wilden gewoon van me af... :N:)

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Wat vreselijk.. vreselijk voor het kind én voor de hond. Elke keer als ik zo iets zie denk ik, ah had nou geprobeerd je hond te begrijpen zeg. Honden zijn over het algemeen hartstikke sociaal en mits er geen miscommunicatie ontstaat doen ze je kind echt niks, maar tenzij de hond het kind niet ziet als gezinslid maar als indringer/iets door wat hij minder aandacht krijgt. Dan kunnen dit soort dingen makkelijk gebeuren.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Beagle
Zo zie je maar, wat voor een hond je ook hebt, nooit een klein kind alleen laten bij je honden.
Ja, er kunnen allerlei redenen zijn waarom de hond dit heeft gedaan, hij mag gewoon niet de gelegenheid krijgen.
Kind is waarschijnlijk voor zijn leven verminkt, de hond zal wel afgemaakt worden? Of zijn ze zo niet in Engeland?
Ja, er kunnen allerlei redenen zijn waarom de hond dit heeft gedaan, hij mag gewoon niet de gelegenheid krijgen.
Kind is waarschijnlijk voor zijn leven verminkt, de hond zal wel afgemaakt worden? Of zijn ze zo niet in Engeland?