Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Ringmeester!!
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Dogo-Canario
- Contacteer:
De Ringmeester!!
Wat vinden jullie van een ringmeester die zich constant haast tegen het irritante aan met de keuring loopt te bemoeien?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: De Ringmeester!!
Wat bedoel je met bemoeien?
De ringmeester regelt alles, die zorgt dat alles goed verloopt en is eigenlijk de baas in de ring. Dus wat mij betreft hoort die zich er mee te bemoeien.
De ringmeester regelt alles, die zorgt dat alles goed verloopt en is eigenlijk de baas in de ring. Dus wat mij betreft hoort die zich er mee te bemoeien.
- jaspuli
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Puli puli puli puli
Ik heb het er wel eens buiten de show met een keurmeester er over gehad.
Nu zijn er echt wel keurmeesters die graag de mening van de ringmeester vragen.
Maar het is en blijft de mening van de keurmeester.
Pe4rsoonlijk heb ik er idd ook wel eens moeite mee.
Want als de ringmeester bevriend of kennis is van iemand die ook in die ring zijn honden voor brengt geeft het kans tot partijdigheid.
Jasper
Nu zijn er echt wel keurmeesters die graag de mening van de ringmeester vragen.
Maar het is en blijft de mening van de keurmeester.
Pe4rsoonlijk heb ik er idd ook wel eens moeite mee.
Want als de ringmeester bevriend of kennis is van iemand die ook in die ring zijn honden voor brengt geeft het kans tot partijdigheid.
Jasper
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Mag TS even uitleggen wat hij/zij precies onder "de keuring" verstaat.Nanna schreef: Nee, een ringmeester hoort zich overal mee te bemoeien BEHALVE met de keuring zelf. Dat gedeelte is voor de keurmeester.
Als dat de gang van zaken in de ring is, heeft de ringmeester gelijk.
Als dat de daadwerkelijke beoordelingen betreft niet; dan is het wat anders.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ringmeester zou ik weigeren me te bemoeien met de beoordeling van honden. Dat hoort dan weer niet hoor. Maar met de keuring zelf wel. Als mensen bijvoorbeeld te dicht op elkaar staan, dan mag de ringmeester wat mij betreft even ingrijpen en zorgen dat mensen de afstand bewaren.
Oftewel, ik ben ook wel benieuwd wat de TS nu eigenlijk bedoelt
Oftewel, ik ben ook wel benieuwd wat de TS nu eigenlijk bedoelt

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb wel eens iemand de ring uit gezet en toen werd me ook verweten dat ik me niet met de keuring mocht bemoeien.
Nou, dat deed ik dus niet, maar als ik ringmeester ben zijn er dingen die ik niet tolereer.
En als waarschuwen niet helpt, gaat die persoon er dus uit.
Jij bent hier de keurmeester niet, schreeuwde de meneer in kwestie mij briesend toe!
Nee, maar wèl de ringmeester.
Nou, dat deed ik dus niet, maar als ik ringmeester ben zijn er dingen die ik niet tolereer.
En als waarschuwen niet helpt, gaat die persoon er dus uit.

Jij bent hier de keurmeester niet, schreeuwde de meneer in kwestie mij briesend toe!
Nee, maar wèl de ringmeester.

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Misschien werd Ts betrapt op dubbel handling? En accepteerde de ringmeester dat niet? 

- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan vind ik het terecht als de ringmeester hem de ring uit bonjoured.ladybird schreef:Misschien werd Ts betrapt op dubbel handling? En accepteerde de ringmeester dat niet?
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook. Van mij mogen ze er echt harder tegenop treden.Maeve schreef:Dan vind ik het terecht als de ringmeester hem de ring uit bonjoured.ladybird schreef:Misschien werd Ts betrapt op dubbel handling? En accepteerde de ringmeester dat niet?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb om die reden een keer iemand de ring uitgezet.ladybird schreef:Ik ook. Van mij mogen ze er echt harder tegenop treden.Maeve schreef:Dan vind ik het terecht als de ringmeester hem de ring uit bonjoured.ladybird schreef:Misschien werd Ts betrapt op dubbel handling? En accepteerde de ringmeester dat niet?
Ja, ik weet wel hoe ik mij populair moet maken.

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Goedzo!Marjoleine schreef: Ik heb om die reden een keer iemand de ring uitgezet.
Ja, ik weet wel hoe ik mij populair moet maken.![]()

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Exact.ladybird schreef: Dat gebler en geren naast de ring irriteert me werkelijk vreselijk en is bovendien nog storend voor andere honden ook.
Ik vind het hinderen en hinderen mag niet.
Simpel.
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bent een ringmeester naar mijn hart!Marjoleine schreef:Exact.ladybird schreef: Dat gebler en geren naast de ring irriteert me werkelijk vreselijk en is bovendien nog storend voor andere honden ook.
Ik vind het hinderen en hinderen mag niet.
Simpel.

Aah.. ik wist helemaal niet wat dubbele handling is, maar heb het even opgezocht.. :N:
Weer wat geleerd!
Het lijkt me ook vrij irritant en storend voor andere deelnemers.
Verder ben ik nog te nieuw in de shows om een mening te geven met pas 4 shows achter de rug.

Verder ben ik nog te nieuw in de shows om een mening te geven met pas 4 shows achter de rug.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En het mág gewoon niet, he?PattyB schreef:Aah.. ik wist helemaal niet wat dubbele handling is, maar heb het even opgezocht.. :N:Weer wat geleerd!
Staat in de regels.
Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik las het ergens, inderdaad.Marjoleine schreef:En het mág gewoon niet, he?PattyB schreef:Aah.. ik wist helemaal niet wat dubbele handling is, maar heb het even opgezocht.. :N:Weer wat geleerd!
Staat in de regels.

Marjoleine schreef:En het mág gewoon niet, he?PattyB schreef:Aah.. ik wist helemaal niet wat dubbele handling is, maar heb het even opgezocht.. :N:Weer wat geleerd!
Staat in de regels.
Nou, je wilt niet weten hoe vaak het gebeurt! Ik irriteer mij een ongeluk aan dubblele handling. Al die belletjes, piepgeluidjes, geroep en rammelen met een koekjestrommel werkt vaak nog eens averechts.
Een bammetje uit een broodtrommel pakken maakt minder herrie als bewust schudden met hondenkoekjes...sommige doen er zelfs knikkers in. :N:Nanna schreef:Je zult als volkomen onschuldige toeschouwer door een venijnige ringmeester op je poten getikt worden omdat je geheel te goeder trouw je bammetje uit de broodtrommel haalt, om dat eens tevreden op te gaan knagenWilm@ schreef: rammelen met een koekjestrommel werkt vaak nog eens averechts.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik waarschuw dan ook netjes voor ik naar ga doen.Nanna schreef: Je zult als volkomen onschuldige toeschouwer door een venijnige ringmeester op je poten getikt worden omdat je geheel te goeder trouw je bammetje uit de broodtrommel haalt, om dat eens tevreden op te gaan knagen

Overigens heb ik geen probleem met eten, en ook niet met ergens staan en oogcontact maken met de hond.
Wel met heen en weer hollen, roepen, fluiten, andere geluiden produceren en meer van dat soort zaken.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik noem geen rassen, maar ik zeg: groep 1 en 2Nanna schreef:Zijn die honden dan doof of zo?Wilm@ schreef: Een bammetje uit een broodtrommel pakken maakt minder herrie als bewust schudden met hondenkoekjes...sommige doen er zelfs knikkers in. :N:
De mijne horen de kleinste knispering

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Oh, mag dat niet? Dat deden ze pas op een showtje waar ik was, fluiten naar de hond zodat hij zijn hoofd omhoog hield enzo. Ik vond het idd irritant.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En bij hoe ik daarop reageer vast ook welNanna schreef:Daar kan ik me dan weer van álles bij voorstellenMarjoleine schreef:Wel met heen en weer hollen, roepen, fluiten, andere geluiden produceren.

Marjoleine schreef:Ik noem geen rassen, maar ik zeg: groep 1 en 2Nanna schreef:Zijn die honden dan doof of zo?Wilm@ schreef: Een bammetje uit een broodtrommel pakken maakt minder herrie als bewust schudden met hondenkoekjes...sommige doen er zelfs knikkers in. :N:
De mijne horen de kleinste knispering

(onderneemt een onhandige poging om groep 1 af te wenden)
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee het mag niet, maar het gebeurt op elke show.Hilde schreef:Oh, mag dat niet? Dat deden ze pas op een showtje waar ik was, fluiten naar de hond zodat hij zijn hoofd omhoog hield enzo. Ik vond het idd irritant.

Vooral bij bepaalde herders (en ook veel bij de boxers bv) rennen de dubbelaars gewoon rondjes om de ring al gooiende met piepende speeltjes of wat dan ook. Erg debiel gedrag

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Soms is het wel erg grappig om te zien hoor. Zag eens een stel: man met hond in de ring, vrouw moest buiten de ring lokken. Vervolgens werd ze afgeleid en begon te kletsen met iemand anders, en toen kwamen er toch scheldwoorden van die ventReny schreef:Ik ga daar eens opletten, ook nooit geweten :N:
Maar goed, niet dichtbij onze ring

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Ga maar eens 10 minuten bij de boxers zitten. Dan weet je precies wat er bedoelt wordtReny schreef:Ik ga daar eens opletten, ook nooit geweten :N:

Ik ook niet.. dus ik had het even snel opgezocht (ik dacht misschien doe ik het ook wel..Reny schreef:Ik ga daar eens opletten, ook nooit geweten :N:

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Nooit geweten dat dat bestond. Dan weet ik vast dat ik op mijn handen moet gaan zitten als Lars Stellar voorbrengt 

-
- Zeer actief
Toch moet ik er soms wel om lachen, het is net een film. dat het niet mag kan ik mij ook voorstellen. Ik ben ook een keer gewaarschuwd. Hondje lette erg op mij en vooral als ik zacht floot ging zij zoeken. Ringmeester zette mij op een leuke manier op mijn nummer zo van ik weet dat ik een leker vent ben maar ik vind het wel ordi dat u zo naar mij fluit
Ik kon niet anders dan hem gelijk te geven en we hebben er hartelijk om gelachen.
Als Niek in de ring staat wil ik oogcontact hebben met hem, gewoon zodat hij rustiger loopt en niet gaat zoeken (hij word door een ander voorgebracht)
Als Niek in de ring staat wil ik oogcontact hebben met hem, gewoon zodat hij rustiger loopt en niet gaat zoeken (hij word door een ander voorgebracht)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan