Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zo gaaf...

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
Aantal honden: 2

Zo gaaf...

Ongelezen bericht door Heamla »

Ik ben vandaag met Roosje naar haar eerste kennismaken met schapendrijven geweest. Wat is dat gaaf zeg.
Ongelooflijk dat instinct. Het was geweldig om te zien. Roosje ligt al uren bekaf in haar bench van alle indrukken.
Helaas geen foto's kunnen maken omdat mijn toestel niet tegen water kan.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Zo gaaf...

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geweldig is dat hè, als een hond kan doen waar zijn hondenhart ligt :ok:
Heamla
Actief
Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Heamla »

Ja echt geweldig. Roosje drijft auto's en dit is erg moeilijk te corrigeren zolang ze geen alternatief heeft waar ze wel op mag drijven. Eigenlijk is 7 maanden erg jong om te starten met schapendrijven. Maar omdat ze zoveel drijfdrift heeft gaan we het toch, onder goede begeleiding, doen.
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Wat had ik dat graag kunnen doen met mijn mix border C ( ze is BC/Sheltie ), maar omdat ze niet zuiver is, mocht het niet ! Als pup van 3 maanden, was ze al de kippen en eenden in het park in een hoek aan het drijven ( ze ging dan echt "sluipen" ) : ze bleef dan netjes staan, tot ik haar tot bij mij riep . Nu is ze 11 j, en zij is degene, die de groep honden bijeen houdt tijdens de wandelingen .
Ik wens jou veel plezier met je hond .
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Gaaf is het he! En zo heerlijk dat ze daarna compleet gesloopt zijn :engel:
Coockie schreef:Wat had ik dat graag kunnen doen met mijn mix border C ( ze is BC/Sheltie ), maar omdat ze niet zuiver is, mocht het niet ! Als pup van 3 maanden, was ze al de kippen en eenden in het park in een hoek aan het drijven ( ze ging dan echt "sluipen" ) : ze bleef dan netjes staan, tot ik haar tot bij mij riep . Nu is ze 11 j, en zij is degene, die de groep honden bijeen houdt tijdens de wandelingen .
Er zijn wel plekken waar het gewoon kan hoor. Alleen wedstrijden is niet mogelijk :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

Lysette schreef:Gaaf is het he! En zo heerlijk dat ze daarna compleet gesloopt zijn :engel:
Coockie schreef:Wat had ik dat graag kunnen doen met mijn mix border C ( ze is BC/Sheltie ), maar omdat ze niet zuiver is, mocht het niet ! Als pup van 3 maanden, was ze al de kippen en eenden in het park in een hoek aan het drijven ( ze ging dan echt "sluipen" ) : ze bleef dan netjes staan, tot ik haar tot bij mij riep . Nu is ze 11 j, en zij is degene, die de groep honden bijeen houdt tijdens de wandelingen .
Er zijn wel plekken waar het gewoon kan hoor. Alleen wedstrijden is niet mogelijk :wink:
Ik heb toen naar de Belgian Border Collie Club gebeld, en daar zeiden ze dat ik nergens terecht kon, omdat ze enkel met raszuivere honden werkten ......
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Coockie schreef:
Lysette schreef:Gaaf is het he! En zo heerlijk dat ze daarna compleet gesloopt zijn :engel:
Ik heb toen naar de Belgian Border Collie Club gebeld, en daar zeiden ze dat ik nergens terecht kon, omdat ze enkel met raszuivere honden werkten ......
Waar wij trainen loopt van alles, ook shelties, ook kruisingen. Maar het is wel moeilijker om iets te vinden...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
_Do_
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Australian Shepherds
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door _Do_ »

Coockie schreef:

Ik ken t met mn aussies, maar heb nu een super plek.
Soms moet je gewoon niet vertellen dat het een kruising is. Scheetl een hoop gedoe.
Wedstrijden lopen kan niet bij de bccn maar wel bij de andere vereniging en open wedstrijden. Ik loop dit weekend tussen de working kelpies, ook spannend.
Bij de aussies is ook elk ras welkom
The difference between ordinary and extraordinary is that little bit of extra...
http://www.droversroad.nl/
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”