Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

27 november Terrier Jacht event

Moderator: moderatorteam

staffordshire
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): staffordshire bull terriers

27 november Terrier Jacht event

Ongelezen bericht door staffordshire »

Zaterdag 27 November is er weer Terrier jacht event op onze hondenschool in Wageningen.
De trainingen zijn puur gericht op terriers er zijn diverse proeven zoals bijv het onderlopen in een bouw,het aanbalffen van een vos enz
Hier de link met meer info:

http://www.hus-vermeer.nl/index.php?opt ... &Itemid=40" onclick="window.open(this.href);return false;
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: 27 november Terrier Jacht event

Ongelezen bericht door ranetje »

Als het me lukt kom ik eens kijken.
Zonder hond :wink:
Is dat mogelijk?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Was leuk geweest voor onze etter petter maar helaas kunnen wij die dag niet. Jammer.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik heb Boyke ingeschreven voor deze dag. Hij gaat het vast leuk vinden :E:
En anders ik wel :D Gaan er nog meer mensen heen?
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Vandaag was het Terriër Event en Boyke ligt nu voor pampus om van alle indrukken uit te rusten :mrgreen:
Er waren vier honden: 2 Amerikaanse staffords, een Norfolk terriër (een leuk knaapje) en Boyke, Border terriër. Er zouden nog twee borders komen, maar die waren vandaag op de Winner. Een lekker klein klupje, dus veel tijd en aandacht voor alle oefeningen.
We (nou ja, de honden :wink: ) hebben een bontje achterna gejaagd en aangeblaft, compleet met een paar schoten. Hier was Boyke toch wel van onder de indruk, maar later herstelde hij zich en kreeg er weer lol in.
Er was een opgezette vos, die achter een hutje tevoorschijn kwam en aangeblaft moest worden. Boyke vond hem een beetje eng :smile: , maar toen de instructeur hem later optilde (de vos) vloog Boyke er op af, de held :D
Tot mijn grote verbazing en trots wilde Boyke wel de vossenbouw in achter de (dode) vos aan. Echt een mooi gezicht om hem te zien doen waar zijn ras al eeuwen voor wordt gebruikt :E:
Het lopen van een zweetspoor naar een (dood) everzwijntje ging na een kleine omzwerving goed, hij heeft het beestje in ieder geval gevonden en vond het reuze interessant.
Al met al een geslaagde dag en gewoon erg leuk om het mee te maken. We gaan het zeker nog eens herhalen nu hij een beetje weet hoe het eraan toe gaat :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk :ok:
Werd die dode vos de bouw in getrokken of zo, zodat Boyke er wel achteraan wilde gaan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Flevo Bordertje
Zeer actief

ranetje schreef:Leuk :ok:
Werd die dode vos de bouw in getrokken of zo, zodat Boyke er wel achteraan wilde gaan?
Ja, de vos lag al in de bouw en werd er om Boyke te triggeren even een stuk uitgetrokken, zodat hij even kon zien waar het om te doen was. Daarna werd de vos de bouw weer ingetrokken en na enig gesnuffel en aanmoedigen, ging Boyke er achteraan (heeeeeel voorzichtig :wink: ). Het is me wel duidelijk geworden dat het geen grote held is, maar met wat oefening en nu hij weet dat de vos hem geen kwaad doet, krijgt hij er wel lol in denk ik :D Ik was echt trots op hem, ook al was het duidelijk dat hij niet meteen een natuurtalent is :mrgreen: Hij is ook al 8, mijn ruigjas :I:
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”